Oletko nähnyt ympärileikattua penistä ?

• Viestiketjun aloittaja munaton
  • Ensimmäinen viesti
Ei sitä varren hinkaamista vielä oiken runkkaukseksi voi kutsua. Seon teidän vajaiden ainoa tapa vain.

Ja teille teinipojille (tosin taitaa siinä vaiheessa olla jo myöhäistä), niin joka päivä pikku venytyksiä. Ei sen ole tarkoituskaan aueta heti. Se on suoja.

Leikkaukseen vain viime hädässä, jos ei parin vuoden venytykset auta. Ja sittenkin vain niin vähän kuin mahdollista leikataan.

Tiukka esinahka ei ole sairaus, vaan normaalia. Se tärkein ja herkin on suojassa kunnes sitä tarvitaan.

Vai sörkittekö pikkutyttöjenne pillutkin auki että varmasti mahtuu.
Nyt alkaa olemaan rajoilla.

Vierasmies
Mä kirjoitin jo ketjun alkuvaiheessa, että älkää saatanassa ottako osaa keskusteluihin josta ette mitään tiedä!
Vai että runkkailet miehesi kyrvän vartta? Jihuu, todella hauskaa. Sä kun et vaan tajua miltä se tuntuu, niin turha jankata että hyvin runkkaatte. VARSINKAAN jos miehesi on leikattuna lapsena.
Mä sanoin jo kerran, että pystyn itse demoamaan miltä tuntuu olla nahaton tai vähempinahkainen. Leikattu ei taio suojaavaan tarpeeksi suurta esinahkaa päälle. Ainakaan sellaiset joita ole suihkuissa nähnyt, koko terska kokoajan ulkona. Itseasiassa mielestäni leikatuilla on harmahtava/sinertävä terska kun normaaleilla se on punainen. Ilmeisesti paksuuntunut iho muuttaa värin.

Tuo sun suihinotto-tarinasi kertoo juuri sen että et vaan tajua. Se nahka on siinä se herkkä osa eikä ole millään tavalla tiellä MIEHEN MIELESTÄ. Mut joo, sä olet yksi niistä joille pääasia on se miten "puhdas", kliininen, nahaton ja kestävä se kulli on, ei miehen tuntemuksella niin väliä.

Ja vielä kerran, mä pystyn kokeilemaan millaista olisi olla nahaton. Säälin heitä joilla se on noin, varsinkin jos turhaan.

[QUOTE="Vierailija";29344678]

Näin meillä vain minä runkkaan miestä ja mies itseään.
Ja kun siinä varren päällä se esinahka on, niin sehän siinä liukuu eestaas kuten leikkaamattomallakin.
Suihinottokin samalla periaatteella, vähemmän nahkaa vain tiellä :)

En tiedä, onko sillä tuossa em. tavassa merkitystä, onko leikkaus säästävä vai ei, mutta eikö lääket. perustein tehtävässä leikkauksessa leikkaus ole aina säästävä?[/QUOTE]

Vierasmies
Ei vaan säälittää ne poikalapset joiden äidin ajattelevat, että "ihan hyvin se toimii ja on puhdaskin, eikä tulehdukaan helposti" ---> ihan hyvin voi leikatu kun vielä miehelläkin siten kestää laueta kauemmin.

Aivan varmasti on sellaisia jotka ajattelevat että "sillä nahalla niin paljon tee koska miehelläkin "toimii"". Se ei vielä tarkoita, että seksuaaliterveys olisi kunnossa jos se "toimii kumminkin".

Ihan hyvin nainenkin voi harrastaa seksiä vaikka poistaisi klitoriksen hupun, kestää vielä mukavasti pidempään! Eikä mene haisevaa mäskiä sinne lokeroihin kun poistattaa samalla huuletkin pienemmäksi!

[QUOTE="Vierailija";29344813]On se joillekin kova paikka ottaa edes se mahdollisuus huomioon, että leikattu toimii vallan mainiosti ;)

Ottaako itsetunnon päälle?[/QUOTE]

"Vierailija"
Mä kirjoitin jo ketjun alkuvaiheessa, että älkää saatanassa ottako osaa keskusteluihin josta ette mitään tiedä!
Vai että runkkailet miehesi kyrvän vartta? Jihuu, todella hauskaa. Sä kun et vaan tajua miltä se tuntuu, niin turha jankata että hyvin runkkaatte. VARSINKAAN jos miehesi on leikattuna lapsena.
Mä sanoin jo kerran, että pystyn itse demoamaan miltä tuntuu olla nahaton tai vähempinahkainen. Leikattu ei taio suojaavaan tarpeeksi suurta esinahkaa päälle. Ainakaan sellaiset joita ole suihkuissa nähnyt, koko terska kokoajan ulkona. Itseasiassa mielestäni leikatuilla on harmahtava/sinertävä terska kun normaaleilla se on punainen. Ilmeisesti paksuuntunut iho muuttaa värin.

Tuo sun suihinotto-tarinasi kertoo juuri sen että et vaan tajua. Se nahka on siinä se herkkä osa eikä ole millään tavalla tiellä MIEHEN MIELESTÄ. Mut joo, sä olet yksi niistä joille pääasia on se miten "puhdas", kliininen, nahaton ja kestävä se kulli on, ei miehen tuntemuksella niin väliä.

Ja vielä kerran, mä pystyn kokeilemaan millaista olisi olla nahaton. Säälin heitä joilla se on noin, varsinkin jos turhaan.
Olenko minä puhunut jotain puhtaudesta tai kliinisyydestä?
Mieheni ei ole sen kestävämpi kuin aiemmatkaan seksikumppanini, joten siitäkään en voi puhua. Hyvältä se näyttää, sitä en kiellä. Ja tuntuu. Ja suurikin on, ja toimii! Varmasti tunnottomampi kuin jollain toisella, mutta ei niin että siitä jotain haittaa olisi.

Olen kyllä käsitellyt sekä leikattuja että leikkaamattomia. Tiedän kyllä eron. Tiedän myös sen, että eri ihmiset tykkäävät erilaisista käsittelyistä ja eri asiat tuottavat mielihyvää, vaikka unohdetaan koko ympärileikkaus-seikka.

Minä en ihannoi leikattuja. Minä en suosittele sitä kenellekään. Minä en kiellä, etteikö se veisi tuntoa. Minä vain kerroin, että seksi toimii niin kuin muidenkin miesten kanssa, kestävyys samaa luokkaa kuin useimmilla, joutuu pidättelemään tulemistaan kun minun on tarkoitus tulla ensin ja joskus ei pysty pidättelemään vaikka kuinka haluaisi/yrittää. Silloin minut hoidellaan muutoin.
Täällä alettiin vänkäämään sitä, etteikö leikattu olisi toimiva, ja minä kerroin että toimiva on (kuten moni muukin kertoi).

Meidän seksielämämme toimii, pelaa, on ihanaa. Himoja löytyy, haluja löytyy, molemmat tulemme helposti. Minulla ei siis ole mitään ongelmaa, sinulla tuntuu olevan suurikin :D

Ja lisätäkseni; mieheni muna ei ole sininen :D
(Ja mitä helvettiä, tuijotatko sinä yleisissä suihkuissa toisten miesten sukuelimiä?)
Enkä voi millään tasolla ymmärtää, miksi jankkaat tietäväsi, miltä tuntuu olla nahaton. Kun et tiedä. Et voi tietää. Minä kerron vain omia kokemuksiani (tuntemuksia en tietystikään voi kertoa, kun en ole leikattu mies), sinä kerrot olettamuksiasi ja haukut samalla kaikki muut pystyyn, sosiaalisesti varsinainen penaalin terävin kynä.

Lopputulos, varsinainen vastaus aloitukseen: Minä olen nähnyt leikatun, miehelläni on. Seksimme on ihanaa ja toimii kaikinpuolin. Ei ole mitään ongelmia seksin saralla.

Mulla on ollut oikein hauskaa tässä helvetin rönsyilevässä keskustelussa; kunhan täällä haluatte vain vääntää. Ensin siitä itse leikkauksen moraalista, sitten kun se asia on käsitelty, aletaan vääntämään leikattujen penisten kehumisen moraalista, sitten siirrytään haukkumaan leikattujen toimivuus (ilman että siitä on teillä kokemusta), jne. Eihän tämä vääntö lopu ikinä jos se teistä on kiinni :D

"mustaharmaa"
Olen nähnyt, olen naimisissa ympärileikatun miehen kanssa. Lääketieteellisistä syistä leikattu, ei "kulttuurin" vuoksi silvottu. Täytyy kyllä sanoa, että seksielämä meillä on erittäin antoisaa ja mieheni nautti seksistä, paljon. Näytin tätä keskustelua hänelle ja hän nauroi tietämättömyydelle, mikä näitä kiihkoilijoita tuntuu vaivaavan.

Ja väri on kyllä ihan kaunis ja luonnollinen, ei mikään sinisen harmaa.

Vierasmies
[QUOTE="Vierailija";29345219]
Ja lisätäkseni; mieheni muna ei ole sininen :D
(Ja mitä helvettiä, tuijotatko sinä yleisissä suihkuissa toisten miesten sukuelimiä?)
Enkä voi millään tasolla ymmärtää, miksi jankkaat tietäväsi, miltä tuntuu olla nahaton. Kun et tiedä. Et voi tietää. Minä kerron vain omia kokemuksiani (tuntemuksia en tietystikään voi kertoa, kun en ole leikattu mies), sinä kerrot olettamuksiasi ja haukut samalla kaikki muut pystyyn, sosiaalisesti varsinainen penaalin terävin kynä.

Lopputulos, varsinainen vastaus aloitukseen: Minä olen nähnyt leikatun, miehelläni on. Seksimme on ihanaa ja toimii kaikinpuolin. Ei ole mitään ongelmia seksin saralla.

Mulla on ollut oikein hauskaa tässä helvetin rönsyilevässä keskustelussa; kunhan täällä haluatte vain vääntää. Ensin siitä itse leikkauksen moraalista, sitten kun se asia on käsitelty, aletaan vääntämään leikattujen penisten kehumisen moraalista, sitten siirrytään haukkumaan leikattujen toimivuus (ilman että siitä on teillä kokemusta), jne. Eihän tämä vääntö lopu ikinä jos se teistä on kiinni :D[/QUOTE]

Kyllä, voin aivan hyvin vilkaista tarkemmin jos näen leikellyn kullin. Ole sinä tekopyhyydessäsi kernaasti niin hyvä, että et alastonta katso!
Sen sijaan kehu ihmeessä, että nahattomaksi leikattu kulli on ihana. Se onkin normaalia!

Kerrotko vielä onko miehesi joskus aikuisiällä runkkaillut tai harrastanut seksiä normaalisti toimivan alkuperäisen esinahan kanssa?

"shs"
Sexpo:n Eeva Matsuuke - Poikien ympärileikkaus tulisi kieltää
julkaistu 20.11.2012 klo 16:24, päivitetty 20.11.2012 klo 16:31
Kirurginen operaatio alkamassa poliklinikalla.

Kirurginen operaatio alkamassa poliklinikalla.

Kuva: Yle
Artikkeliin liittyvä ääni- ja kuvamateriaali:

Kuuntele Taustapeili: Eeva Matsuuke - Poikien ympärileikkaus tulisi kieltää

Sexpo-säätiö katsoo, että poikien ei-lääketieteellinen ympärileikkaus on lapsen oikeuksien loukkaus. Säätiön käynnistämän Ehjä-hankkeen tavoitteena on vähentää niitä valistuksen keinoin.

Ehjä-hankkeen projektikoordinaattori Eeva Matsuuke sanoo, että ympärileikattavan olisi itse saatava päättää toimenpiteestä, tietäen mitä riskejä tai haittaa siihen liittyy. Kyse on siis lapsen koskemattomuudesta.

Suomessa ei-lääketieteellinen ympärileikkaus on sallittu, mutta lainsäädäntöä asiasta ei ole. Suomessa ympärileikataan vuosittain reilut 400 poikaa. Tapa kuuluu juutalaiseen ja islamilaiseen kulttuuriin. Maailmalla tapa on yleinen myös ei-uskonnollisissa piireissä, esimerkiksi Yhdysvalloissa poikien ympärileikkaus on yleistä.

Eeva Matsuuke on koulutukseltaan kätilö ja kansainvälisten terveystieteiden maisteri. Suurimman osan työvuosistaan hän on viettänyt maailmalla kriisityössä. Eevalla on kaksi kotia, toinen Zimbabwessa, toinen Suomessa.

etyujeyujt
Sexpon asiantuntija: Poikien ympärileikkaus on yksiselitteisesti silpomista
3.6.2012 12:49 58
Helsingin Sanomat

Sexpo-säätiön projektikoordinaattori Eeva Matsuuke sanoo, että ympärileikkauksen haitoista seksuaalisuudelle on tutkittua tietoa. Matsuuke ihmettelee, miksi poikien ympärileikkauksia ei kielletä, kun ei tyttöjenkään ympärileikkauksen kieltämisen tarpeellisuutta kyseenalaisteta.

Matsuuke huomauttaa mielipidekirjoituksessaan sunnuntain Helsingin Sanomissa, että poikien ympärileikkausten vastustaminen ei ole tiettyjen uskontojen tai etnisten ryhmien vastustamista, sillä muslimit ja juutalaisetkin ovat niistä eri mieltä.

Tässä Eeva Matsuuken koko mielipidekirjoitus:

"Pääkirjoituksessa (HS 22. 5.) ja uutisanalyysissa (HS 28. 5.) pelättiin, että jos poikien ympärileikkauksia ei saa tehdä Suomessa, ne tehtäisiin ulkomailla. Sama ongelma koskee tyttöjen ympärileikkauksia, mutta kukaan ei kyseenalaista niiden kieltämisen tarpeellisuutta. Eikö poikien sukupuolielinten koskemattomuus ole suojelemisen arvoista?

Pojan ympärileikkauksessa poistetaan siitintä suojaava esinahka joko kokonaan tai osittain. Esinahka on siittimen tuntoherkin osa. Leikkaus vahingoittaa siittimen toimintamekanismia ja suojan puuttuessa terskan pinta kovettuu ja karheutuu menettäen herkkyyttään. Leikkauksilla on aina riskinsä; aivan äskettäin vauva kuoli leikkauksen komplikaatioihin Norjassa.

Ruotsissa yritettiin vähentää ympärileikkausten haittoja lailla, joka salli ne sairaalaoloissa. Laki ei onnistunut suojelemaan poikia: useimmat operaatiot tehdään yhä laittomasti. Ruotsin lastenlääkäriliitto asettuikin vaatimaan ympärileikkausten täyskieltoa. Myös Suomen lääkäriliitto, Lastensuojelun keskusliitto, Tasa-arvoasiain neuvottelukunta sekä monet kansalaisjärjestöt ja 80 prosenttia suomalaisista vastustavat niitä.

Vuonna 2010 ratifioitiin Euroopan neuvoston ihmisoikeusyleissopimus, joka kieltää terveen kudoksen poistamisen alaikäiseltä.

Helsingin käräjäoikeus totesi viime joulukuussa sopimuksen suojaavan lapsia lääketieteellisesti tarpeettomilta kirurgisilta toimenpiteiltä ja tuomitsi silpojan pahoinpitelystä ja vanhemmat yllytyksestä pahoinpitelyyn. Jo vuonna 2009 Helsingin rikospoliisi kertoi tutkivansa tietoonsa tulleet silpomiset aina törkeinä pahoinpitelyinä.

Ympärileikkauksen haitoista seksuaalisuudelle on tuoreita tutkimustuloksia. Vuonna 2011 Tanskan kansanterveyslaitoksen kontrolloitu tutkimus raportoi yhdyntäkipujen ja orgasmivaikeuksien olevan moninkertaisesti yleisempiä sekä uhreilla että heidän kumppaneillaan. Ympärileikkauksia onkin perusteltu menneisyydessä lähinnä itsetyydytyksen ja seksihalujen vähentämisellä.

Poikien ympärileikkausten vastustaminen nähdään usein tiettyjen uskontojen tai etnisten ryhmien vastustamisena. Tosiasiassa ryhmien sisällä on erilaisia mielipiteitä ympärileikkausten tarpeellisuudesta.

Osa muslimeista vastustaa ympärileikkausta, koska sitä ei mainita Koraanissa. Myös osa juutalaisjärjestöistä vastustaa niitä. Näihin järjestöihin kuuluu myös rabbeja ja ortodoksijuutalaisia, joiden mukaan alkuperäinen Toora ei maininnut ympärileikkausta.

Ei-lääketieteellisistä syistä tehtäviä ympärileikkauksia ei pitäisi kutsua samalla nimellä kuin lääketieteellisiä leikkauksia kutsutaan.

Niille osuvampi nimi on sukupuolielinten silpominen yhdenmukaisesti tytöille tehtävien leikkausten kanssa.

Mitä jos jokin uskonto tai aate vaatisi lapsen korvanlehden poisleikkaamista? Uskonnonvapaus ei kata oikeutta silpoa toisen ihmisen kehoa.

Lapsen ihmisoikeuksiin kuuluu päättää tällaisesta vasta itse aikuisena.

Eeva Matsuuke, projektikoordinaattori, Ehjä-hanke poikien ympärileikkausten vähentämiseksi, Sexpo-säätiö

hhgf
Ympärileikkauksen haitoista seksuaalisuudelle on tuoreita tutkimustuloksia. Vuonna 2011 Tanskan kansanterveyslaitoksen kontrolloitu tutkimus raportoi yhdyntäkipujen ja orgasmivaikeuksien olevan moninkertaisesti yleisempiä sekä uhreilla että heidän kumppaneillaan. Ympärileikkauksia onkin perusteltu menneisyydessä lähinnä itsetyydytyksen ja seksihalujen vähentämisellä.

Vierasmies
Muutamissa muissa ketjuissa naiset kritisoivat miesnillittäjiä tyyliin "miten voi jäädä kaipaamaan yhtä nahan palaa niin paljon". Se kertoo todellakin täydellisestä tietämättömyydestä. Ei mies nussi/runkkaa sillä paisuvaisella tai terskallaan vaan nimenomaan esinahallaan! Se osa joka naisen mielestä on turhin/ällöin, onkin oikeasti se paras ja tärkein.

Miltä kuulostaa jos miehet fanittaisi, että klitat pois naisilta jottei mäski haise hupun alla, kuka voi jäädä kaipaamaan yhtä nyppylää, onhan siellä pillureikä vielä?

Muutamissa muissa ketjuissa naiset kritisoivat miesnillittäjiä tyyliin "miten voi jäädä kaipaamaan yhtä nahan palaa niin paljon". Se kertoo todellakin täydellisestä tietämättömyydestä. Ei mies nussi/runkkaa sillä paisuvaisella tai terskallaan vaan nimenomaan esinahallaan! Se osa joka naisen mielestä on turhin/ällöin, onkin oikeasti se paras ja tärkein.

Miltä kuulostaa jos miehet fanittaisi, että klitat pois naisilta jottei mäski haise hupun alla, kuka voi jäädä kaipaamaan yhtä nyppylää, onhan siellä pillureikä vielä?
oiskohan kuitenkaan noin, kyllä mulla ainaski on liikkuvat takana kun ollaan tositoimissa

väittäisin että terska on miehellä se kohta joka tuottaa nautinnon

"vaimoke"
En ole. Livenä siis. Tuntuis kyllä vähän hassulta, jos se nahanpala sieltä puuttuis. Sehän on aika oleellinen osa etenkin käsileikeissä. Ja kyllähän sen taakse saa, jos haluaa ihailla paljasta kalua. Toki terveydellisistä syistä se on joskus leikattava, mutta kyllä mä näkisin sen leikkelyn häviönä enkä hyvänä asiana :D

Yhteistyössä