Ihan uskomatonta! Jos vain olisin tiennyt, niin olisin lopettanut tupakoinnin jo aiemmin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virvatuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

virvatuli

Vieras
Olen kärsinyt hirveistä päänsäryistä ja kasvosäryistä jo melkein kolme kuukautta. Kolme kertaa olen käynyt lääkärillä vaivojen takia ja jokaiselta lääkäriltä saanut jännityspäänsärkydiagnoosin, joka johtuisi niskasta. Lihasrelaksantteja kokeiltu, hierojalla ja fysioterapeutilla käyty, eikä mistään ole ollut apua. Särky ei ole ollut normaalia särkyä, vaan todella inhottavaa paineen tunnetta koko päässä ja puristavaa kipua molemmin puolin päätä sekä kasvoissa. Purentalihaksissa tuntunut ns. jäytävää kipua. Kipu on pahentunut aina iltaa kohden ja makuuasento on ollut kaikkein pahin, minkä vuoksi olen joutunut jo pitkään turvautumaan nukahtamislääkkeisiin.

Nyt sitten lopetin tupakoinnin kolme päivää sitten, ja oireet loppuivat melkein tyystin! Tuntuu ihan uskomattomalta! Pitkästä aikaa sellainen toiveikas olo, että kyllä tässä näköjään vielä pääsee palailemaan normaaliin elämään. En vaan millään voi käsittää, että tuollaiset vaivat olisivat voineet johtua tupakasta.

Oli miten oli, niin jos tupakoinnin lopettamisesta näin uskomattoman upea hyöty oli, niin todellakin toimii hienona motivaattorina sille, että eipä tee mieli ratketa savuttelemaan!

• Tykkää
Reactions: StaRR ja Shesie
[QUOTE="huh";29343470]Miten ihminen voi olla noin tyhmä[/QUOTE]

No ei tulis mullekaan ensimmäisenä mieleen, että kasvosäryt johtuu tupakasta. Päänsärky kyllä, ja kaikki hengittämiseen ja rinnan alueella tuntuvat kivut kyllä.

Mut hyvä että AP lopetit, toivottavasti savuttomuus pitää :)

Teki niin pahaa katsella joulumarkkinoilla kun itse odotin miestäni saapuvaksi niin seisoskelin yhden katoksen alla, siihen tulee nuori perhe (vaatteista päätellen kuten kielenkäytöstäkin ei mikään perinteinen sossubummi perhe) Laitetaan uusinta uutta oleva turvakaukalo varovasti maahan ja mitävanhemmat tekee, molemmat vetävät tupakat palamaan :O
Välillä tietysti oikoen vauvanpeitettä ettei lapsiraukalle tule vaan kylmä.
Niin se kylmyyshän olikin se kamalin asia, jäin itse kirjaimellisesti :O ja hyvin hyvin kielenpäällä oli tokaista että annatte sitten vauvankin jo polttaa röökiä.

:( Oi miksi tuommoiset ajattelemattomat ihmiset lisääntyy :(
Ja itse en ole koskaan polttanut mutta mies polttaa ja meillä ei ole koskaan ollut edes puhetta tupakkakäyttäytymisestä vaan mies automaattisesti polttaa ulkona ja vielä niin ettei ole muiden likellä, ede minun seurassani mies ei polta vaan siirtyy toisaalle polttamaan.

No ei tulis mullekaan ensimmäisenä mieleen, että kasvosäryt johtuu tupakasta. Päänsärky kyllä, ja kaikki hengittämiseen ja rinnan alueella tuntuvat kivut kyllä.

Joo, eipä tullut mieleen minullekaan, eikä noille kolmelle lääkärille joiden pakeilla kävin. Kysyivät kyllä tupakoinnista, mutta eivät katsoneet sitä tämänkaltaisten kipujen aiheuttajaksi. Kyllä todellakin tämä savuttomuus nyt pitää! :)

No tätä en tuolla tarkoittanut vaan ylipätään sitä,että ei tulisi mieleenkään lopettaa,mut ku naamaa sattuu. tämähän on tupakan vakavin haittavaikutus. Miksi ei osaa ajatella asoita aikaisemmin kun jotai tapahtuu. vakavampaakin olisi voinut olla

Teki niin pahaa katsella joulumarkkinoilla kun itse odotin miestäni saapuvaksi niin seisoskelin yhden katoksen alla, siihen tulee nuori perhe (vaatteista päätellen kuten kielenkäytöstäkin ei mikään perinteinen sossubummi perhe) Laitetaan uusinta uutta oleva turvakaukalo varovasti maahan ja mitävanhemmat tekee, molemmat vetävät tupakat palamaan :O
Välillä tietysti oikoen vauvanpeitettä ettei lapsiraukalle tule vaan kylmä.
Niin se kylmyyshän olikin se kamalin asia, jäin itse kirjaimellisesti :O ja hyvin hyvin kielenpäällä oli tokaista että annatte sitten vauvankin jo polttaa röökiä.

:( Oi miksi tuommoiset ajattelemattomat ihmiset lisääntyy :(
Ja itse en ole koskaan polttanut mutta mies polttaa ja meillä ei ole koskaan ollut edes puhetta tupakkakäyttäytymisestä vaan mies automaattisesti polttaa ulkona ja vielä niin ettei ole muiden likellä, ede minun seurassani mies ei polta vaan siirtyy toisaalle polttamaan.

Siis laittoko ne sille vauvallekkin röökin suuhun, vai miten se sitä röökiä veti? Mä ymmärsin, että kaikki oli ulkona? Eikö sun mieskin polta ulkona? Miten lähellä teidän lapset saa olla, jos sun mies poltaa?

Siis laittoko ne sille vauvallekkin röökin suuhun, vai miten se sitä röökiä veti? Mä ymmärsin, että kaikki oli ulkona? Eikö sun mieskin polta ulkona? Miten lähellä teidän lapset saa olla, jos sun mies poltaa?

Mies polttaa mutta ei minun tai lastemme lähellä. Postuu siis hetkeksi "nurkantaakse" vetämään röökinsä :)

Vauva poltti ihan samalla tavalla kun molemmat vanhemmat turvakaukalon vieressä vetää röökiä, välillä sitä peittoa suoristellen tupakka luonnollisestikin suussa.

[QUOTE="huh";29343512]No tätä en tuolla tarkoittanut vaan ylipätään sitä,että ei tulisi mieleenkään lopettaa,mut ku naamaa sattuu. tämähän on tupakan vakavin haittavaikutus. Miksi ei osaa ajatella asoita aikaisemmin kun jotai tapahtuu. vakavampaakin olisi voinut olla[/QUOTE]

Ja tämä olisi pitänyt tajuta "että ihminen voi olla tyhmä. piste." -kommentista? Helpottaisi keskustelua, jos avaisi sitä kommenttia vähän enemmän heti aluksi =)

Menee multakin vähän yli se, että jos on kovin särkyjä niin poltetaan silti. Tai että poltetaan pahassa kurkkukivussa, jopa keuhkoputkentulehduksessa tai keuhkokuumeessa. Mutta addikti on addikti, harvoin he itse tajuavat edes ajatella että voisi johtua siitä. Tai sitten eivät halua myöntää, että johtuuu siitä.

Ja tämä olisi pitänyt tajuta "että ihminen voi olla tyhmä. piste." -kommentista? Helpottaisi keskustelua, jos avaisi sitä kommenttia vähän enemmän heti aluksi =)

Menee multakin vähän yli se, että jos on kovin särkyjä niin poltetaan silti. Tai että poltetaan pahassa kurkkukivussa, jopa keuhkoputkentulehduksessa tai keuhkokuumeessa. Mutta addikti on addikti, harvoin he itse tajuavat edes ajatella että voisi johtua siitä. Tai sitten eivät halua myöntää, että johtuuu siitä.

Joo olisin voinut selventää vielä,mut jo tupakan poltto itseessä oilman vaivojakin on tyhmää.
Tosin en ole nähnyt tai kuullut yhtään vaivatonta röökaajaa, ain niil on ainakin joku köhä

Lääkäriin kun menet ihan minkä tahansa vian takia, niin aina se johtuu tupakasta tai tupakka vähintäänkin edesauttaa vian tulemisessa :D

Oishan tää nyt pitäny aapeen tajuta et tupakasta tulee naama kipeeks, tai vähintäänkin sen lääkärin ois pitänyt tajuta ;)

Hyvä kuitenkin et joku on herättänyt lopetttamaan vaikka kivut kun väistyy niin helppsti sitä tarttuu varmasti uudemman kerran siihen tupakkiin. Mut toivotaan,et kipu tulee aina takaisin jos niin käy
Kipu kuitenkin ihmisille on useinmiten se pysäyttäväs tekijä ja voittaa sen na nautinnon tunteen mitä tupakoitsijat siitä kaiketi saa

Mies polttaa mutta ei minun tai lastemme lähellä. Postuu siis hetkeksi "nurkantaakse" vetämään röökinsä :)

Vauva poltti ihan samalla tavalla kun molemmat vanhemmat turvakaukalon vieressä vetää röökiä, välillä sitä peittoa suoristellen tupakka luonnollisestikin suussa.

Ok. Eli te olette niin paljon parempaa väkeä, kun mies menee nurkan taakse röökaamaan? Eikö röökikäryt tule nurkantakaata?
Entä oletko muuten miettinyt, miten sairasta on tuoda vauva turvakaukalossa kaupunkiin? Tiedätkö millainen ilmanlaatu oli?
Saattaa olla, että se vauva on altistunut ties mille hengitellessään tunteja pakokaasuja?

Ok. Eli te olette niin paljon parempaa väkeä, kun mies menee nurkan taakse röökaamaan? Eikö röökikäryt tule nurkantakaata?
Entä oletko muuten miettinyt, miten sairasta on tuoda vauva turvakaukalossa kaupunkiin? Tiedätkö millainen ilmanlaatu oli?
Saattaa olla, että se vauva on altistunut ties mille hengitellessään tunteja pakokaasuja?

On ihan eri asia polttaa kauempana niin ettei muut joudu kärsimään yhden tupakanpoltosta kuin esimerkiksi tuoda pieni puolustuskyvytön vauva siihen missä aikoo itse polttaa.
Ihan sama miten sitä vääntelet niin kyllä ollaan sitten parempia ihmisiä kun mieheni ei pakota meitä vierellään seisomaan kun hän polttaa.
Et taida tietää noin yleensäkään tupakan vaaroista?

-En ole Tampeleelta kun joku sitä kyseli :)

Mun mieheltä jäi monia outoja vaivoja, kun lopetti tupakoinnin. Sitä ennen jalkapohjissa oli esim. vetistäviä rakkuloita, joihin sai kallita rasvoja. Kuorsaus jäi tupakoinnin lopettamisen myötä. Onhan se itsestään selvää, että moni outokin vaiva tosiaan VOI JOHTUA TUPAKASTA. Mitään positiivista tupakointi tuskin tuo tullessaan? Mutta ap:lle onnea savuttomuudesta. Tuskin enää haluatkaan palata savuiseen elämään =)

Jäkä jäkä jäkä. Onhan se nyt typerää polttaa tupakkaa ihan vauvan vieressä, vai väitätkö ettei ole?

Alkuperäinen kirjoittaja Ookkonäätamppereelt?;29343583:
Ja LIIIIIBA LAABA..

Tässä taas huutelee yksi röökimamma jonka vauva joutuu tai on joutunut kärsimään passiivisesta tupakoinnista, ja ehkä vielä raskausajan tupakoinnistakin.

[QUOTE="vierailija";29343933]Tupakka sisältää kaikenlaisia lisättyjä aineita, jotta ei se mikään ihme ole, että kroppa oireilee. Sehän on myrkkyjä täynnä koko tuote.[/QUOTE]

Ja niin on myrkyllistä itse nikotiinikin.

Hyvä päätös ap :flower: Itsekin olen päättänyt päivän jonka jälkeen en polta enää ja se saa luvan pitää.
Kaippa se tupakka voi aiheuttaa kaikenlaista vaivaa jota lääkärikään ei tajua, onneks vaiva helpotti :)

En nyt ehkä ihan tuollaisista kivuista ole ennen kuullut, mutta nikotiinipäänsärky on toki tuttu. Se on päänsärky, joka on ihan erilainen kuin päänsärky yleensä ja siis johtuu nikotiinin yliannostuksesta. Se saattaa tulla juuri iltaa kohden, kun on päivän savutellut paljon. Useimmiten tuo päänsärky ei helpota millään särkylääkkeellä ja kaikista vähiten tekee elämässä mieli juuri tupakkaa sillä hetkellä.

Sama yliannostusoire tulee noilla nikoreteilla ja vastaavilla, jos niitä päivän aikana käyttää liikaa.

Yhteistyössä