"Mä pidän kaikenlaisesta musiikista"

• Viestiketjun aloittaja Femme85
  • Ensimmäinen viesti
vierailevamie
En ymmärrä mikä aloittajaa närästää. Miten näiden ihmisten tulisi musiikkimakuaan luonnehtia että se aloittajalle kelpaisi? "Sekalaista populaarimusiikkia"? Luultavasti nämä henkilöt eivät yksinkertaisesti ole sen kummemmin miettineet asiaa, joten kysyttäessä tokaistaan se ympäripyöreä "kaikenlaista". Minäkin saattaisin äkkinäisessä tilanteessa vastata noin, ja olen oikeasti aktiivinen musiikkiharrastaja joka kuuntelee musiikkia laaja-alaisesti. Ehkä ymmärtäisin närkästyksen jos joku valheellisesti esittäisi kuuntelevansa jotain mitä ei kuuntele - mutta noin ympäripyöreä ilmaus ei oikein ole valheellinenkaan, suurin osa kuitenkin jollain tasolla musiikista pitää. Mutta ei kaikille musiikki ole niin kovin tärkeää, eikä musiikkimaku ole useimmille mikään statement. Turhaa tuollaisesta on negatiivista energiaa patouttaa. Nauti sinä aloittaja laajasta musiikkimaustasi, se ei tee sinusta sen parempaa ihmistä mutta luultavasti se tekee sinun omasta elämästäsi nautinnollisempaa.

nttt
Väitän, että ne jotka eivät siedä heviä tai räppiä, eivät osaa kuunnella kuin populaarimusiikkia. Kertoo luovuuden ym. puutteesta, jossei kuunnella muuta kuin helppoa musiikkia.

Mä vastaisin todennäköisesti kans noin jos joku kysyisi musamakuani. En ikinä kuuntele kotona musiikkia, enkä radiota. Töissä soitetaan viimeisimpiä bailuhittejä ja jotkut niistä on ihan jees, en kyl osaa nimetä ainuttakaan.

En oikeastaan edes pidä musiikista. Joku leppoinen jazz voisi soida kotona jos olisi jotakin pakko soittaa..

"vieras."
Kyllähän musiikkimaulla on suuri merkitys ihmisen identiteettiin. Ajatelkaapa vaikka tyypillistä hevin kuuntelijaa.. tai räpin kuuntelijaa.. konemusiikin kuuntelijaa...

Pukeutuminen, olemus, hiustyyli, arvot..

Osa on sitä harmaata massaa, josta ei saa mitään otetta. Hajutonta, mautonta ja väritöntä.

-----
[QUOTE="vieras.";29330977]Kyllähän musiikkimaulla on suuri merkitys ihmisen identiteettiin. Ajatelkaapa vaikka tyypillistä hevin kuuntelijaa.. tai räpin kuuntelijaa.. konemusiikin kuuntelijaa...

Osa on sitä harmaata massaa, josta ei saa mitään otetta. Hajutonta, mautonta ja väritöntä.[/QUOTE]

Niin JOILLEKIN ihmisille sillä on suuri merkitys identiteettiin. Toisilla taas ei.

"vieras."
[QUOTE="vieras.";29330977]Kyllähän musiikkimaulla on suuri merkitys ihmisen identiteettiin. Ajatelkaapa vaikka tyypillistä hevin kuuntelijaa.. tai räpin kuuntelijaa.. konemusiikin kuuntelijaa...

Osa on sitä harmaata massaa, josta ei saa mitään otetta. Hajutonta, mautonta ja väritöntä.[/QUOTE]

Jopa sisustustyyli ja koti ylipäätään voi peilaantua musiikillisten maailmojen pohjalta.

Räppiskenessä ollaan urbaaneja, kierrätystavaraa, kaikki on vähän sinneppäin. Hevarit tykkää mustasta, violetista, lasista ja teräksestä. Konemusiikkityypit taas mieltyvät kliinisiin ratkaisuihin, puhdasta ja suoraa linjaa.

----
Mun mielestä se on vähän jotenkin pikkuisen hajutonta ja mautonta ja väritöntä ottaa jonkun skenen mukaan koko paketti elämäänsä. Pukeutuminen, tyyli, arvot, mielipiteet, sisustaminen jne. Vähän tylsää.... :p Mutta aika tavallista jossain ikävaiheessa kai.

Zac
Huvittaa tuo hevin, dubstepin yms. puolustus sillä perusteella että se olisi jotenkin vaikeaa musiikkia. Ei se ole. Ehkä jonkun Cannibal Corpsen tai Burzumin ilmaisu vaatii vähän totuttelua, mutta aika äkkiä tuon pystyy päättelemään kiinnostaako se. On täysin sallittua olla pitämättä. En minäkään välitä vaikkapa Paula Koivuniemestä tai Popedasta vaikka luulen ymmärtäväni mistä niissä on kyse ja miten niitä kuunnellaan.

Huvittaa tuo hevin, dubstepin yms. puolustus sillä perusteella että se olisi jotenkin vaikeaa musiikkia. Ei se ole. Ehkä jonkun Cannibal Corpsen tai Burzumin ilmaisu vaatii vähän totuttelua, mutta aika äkkiä tuon pystyy päättelemään kiinnostaako se. On täysin sallittua olla pitämättä. En minäkään välitä vaikkapa Paula Koivuniemestä tai Popedasta vaikka luulen ymmärtäväni mistä niissä on kyse ja miten niitä kuunnellaan.
Ei musiikki kaipaa puolustelua, makuasia.

Zac
Puolustus oli väärä sana. Joillain on vain tapana todeta (yleensä hevistä) että ihmiset eivät ymmärrä sitä. Tarkoittaen tietenkin että kuuluu itse joukkoon, joka kykenee tähän hienoon suoritukseen. Samat tyypit tapaavat rinnastaa metallin klassiseen, niin kuin klassinen ei suoraan liittyisi aivan kaikeen länsimaiseen nykymusiikkiin sanomattakin.
Musiikki musiikkina, tykkää mistä tykkää, ihan sama.

Metallimiehillä tuntuu olevan joku itsetunto-ongelma. Johtunee siitä että keskiverto Pantera/Deicide/mikälieööööörgh-diggari ei tapaa olla se terävin kynä kuitenkaan.

varg
Olen havainnoinut että ihmiset, joille musiikki ei merkitse mitään diggailevat iskelmää ja Bon Jovia.
On tuo humppaleiri ja sen ulkopuolella sitten emot ja hipsterit närkästyvät kilpaa.

"Puk"
"jeah"
Just joo... No mä ite kuntelen kyl iha kaikkee. Tietty paskaa on paljo kans mut hyvä laulu on hyvä oli se sitten räppii tai hevii. Että mulle kelpaa kyllä Cheek tai Lordi ei oo siitä kii. Ja kaikki kanavat: NRJ, Nova, Aalto jne.... Mut ehkä mieluiten just semmosta vähän kevyempää mutta Lordi, Bon Jovi ja Nickelback esim. raskaasta hyvää. Ja Nightwishin jokku biisit.

Lordi, Bon Jovi tai Nickelback ei kyllä ole RASKASTA musiikkia :D Ennemminkin poppia...

"Justus"
[QUOTE="jeah";29331136]Lordi, Bon Jovi tai Nickelback ei kyllä ole RASKASTA musiikkia :D Ennemminkin poppia...[/QUOTE]

Niinpä, voiko noita edes rock bändeiks kutsuu, ehkä hikiseen. Raskasta nähnykkään nuo bändit.

Yhteistyössä