Psykiatri teki lastensuojeluilmoituksen, olen raskaana

  • Viestiketjun aloittaja Futuremama
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieraana";29329899]Mä oon ollu raskausajat seurannassa NKL sisätautilääkärillä ihan vaan lääkityksen takia. Mulla lääkkeet autoimmuunisairauksiin, mutta ymmärsin että jos äidillä on säännöllinen lääkitys niin ainakin konsultaatio sisätautilääkärille on aina. Siis ihan sama mihin lääkitys on.

Ota yhteyspotilasasiamieheen, hän osaa neuvoa eteenpäin ja muista pyytää kaikki päätökset jne. kirjallisena itsellesi. 90% lääkäreistä mikään ei ole vaikeampaa kuin myöntää että olikin väärässä, joten tsemppiä takkuiselle tielle.[/QUOTE]

Ihana yleistys :D Sama kun sanoisin ettei tuollaisista "hulluista" 90% pysty hyvään vanhemmuuteen.
 
Puhelut
[QUOTE="tiiu";29329864]Älä hätäile, ei ole mitään syytä. Mutta eiväthän lääkärit soita tuntemattomasta numerosta? Itselläni myös psykiatri mutta ihan numero siinä käyntikortissa on..[/QUOTE]

Jaa, no mulle tk-lääkäri ja yksityislääkäri soittaa tuntemattomasta numerosta, psykiatrin numero näkyy.
 
"ninjA"
Ihana yleistys :D Sama kun sanoisin ettei tuollaisista "hulluista" 90% pysty hyvään vanhemmuuteen.
millä alalla olet töissä? sulla ei taida olla tyttönen mitään kokemsuta vanhemmuudesta niin hyvä arvostella muita.

Mun puolisolla on mt diagnoosi ja ajtkuva lääkitys,eikä hän ole hullu ja on tasan ollut aprempi vanhempi kuin moni muu! kaiken vapaa-aikansa antaa perheelleen ja leikki lapsen kanssa, on jopa hoitanut puoliksi esikoiseni vaikka ei ole hänen biologinen isä!
 
[QUOTE="ninjA";29330072]millä alalla olet töissä? sulla ei taida olla tyttönen mitään kokemsuta vanhemmuudesta niin hyvä arvostella muita.

Mun puolisolla on mt diagnoosi ja ajtkuva lääkitys,eikä hän ole hullu ja on tasan ollut aprempi vanhempi kuin moni muu! kaiken vapaa-aikansa antaa perheelleen ja leikki lapsen kanssa, on jopa hoitanut puoliksi esikoiseni vaikka ei ole hänen biologinen isä![/QUOTE]

Juu siis tarkoitankin, että ennakkoluuloisesti ajateltuna voi noinkin sanoa. Aina voi ajatella sitä pahinta ja uskoa ihmisistä pahaa.

Mt-diagnoosi ei tietysti tee huonoa vanhempaa kenestäkään! Se oli vain samanlainen heitto kuin tuo "lääkärit eivät näe omia virheitään".
 
vierab
Tähän tapaukseen en ota mitään kantaa, koska en tunne ihmistä, mutta fakta on, että omaa tilaa ja kykyä huolehtia lapsesta on vaikea arvioida. Jos kasvamme" epämääräisessä " ympäristössä, meidän on vaikea ymmärtää hyvän ja huonon kasvuympäristön eroa. Jos on itse saanut huonon kasvatuksen, voi huonoa käytöstäkin pitää aivan normina. Vakavissa psyykkisissä häiriöissä sairauden tunne usein puuttuu. Hyvä, että valvotaan ja välitetään.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
No jos oot siellä vastaanotolla vetäny läppää kuten tässä että "poistun ketjusta, mut joo hei en tappamaan itseäni" niin huoli voi herätä jo tollasesta. Epävakaalta ainakin kuulostaa, jos todistelee jotain mitä kukaan ei epäilisikään ilman outoa lisäystä.

Mieluummin tuhat turhaa ilmoitusta kuin yksikään pahoinpidelty, laiminlyöty, heitteillejätetty tai tapettu lapsi.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Grow Up
No jos ei lasta ole vielä olemassa, ei siitä vissiin voi tehdä lastensuojeluilmoitusta. Vaikka usein olisi kyllä tarpeen...

Jos olet narkkari tai käytät sellaisia lääkkeitä joiden vuoksi sinun pitäisi olla tiiviissä lääkärin seurannassa raskauden ajan, niin kyllä minäkin lääkärin housuissa haluaisin johonkin ilmoittaa että siellä taas yksi psykomamma hautoo mahdollisesti vammaista lasta.
Nimimerkille "tjaah": Vaikutat idiootilta kommenttisi tasoa tutkaillen. Ja tiedoksi; ennakoivan lastensuojeluilmoituksen kyllä voi tehdä.
 

Yhteistyössä