Lapsi sai eilen syntymäpäiväkutsun juhlat 23.12

• Viestiketjun aloittaja paketti
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Niin, sinun mielestäsi pitää tehdä näin. Ja se on ihan ok, mutta ei kannata yleistää, että niin pitäisi muidenkin tehdä. Eikö joulua kuuluisi odottaa rauhottuen kotona, eikä missään synttäreillä riehuessa?? Ei kuulu, jos se ei kuulu perheen tapoihin. Kuulu, jos se kuuluu perheen tapoihin. Yksinkertaista.
Toki näin, mutta saahan aloittaja päivitellä asiaa, jos itsestä tuntuu oudolta.

Ja itse olen kyllä samaa mieltä. Aaton aattona on kiva tehdä jouluvalmisteluja yhdessä lasten kanssa, ellei sitten olla jo reissussa.

"..."
[QUOTE="äiti88";29327958]Siis ihan MAHTAVAA :D Saa siinä aatonaaton kiireissä pari tuntia lapsivapaata aikaa, voi laitella kotia rauhassa, käydä viimeisillä lahjaostoksilla taikka vaikka juoda glögit ihan rauhassa! Mä olisin mielissäni kun joku viittii munkin mukulat tuollaiseen vuoden kiireisimpään aikaan ottaa viihdytettäväkseen :)[/QUOTE]

Paitsi että niiden joulukiireiden keskellä joudut hommaamaan vielä synttärilahjan, etsimään siistimmät vaatteet juhliin menijälle, kuskaamaan synttäreille ja takaisin ja rauhoittelemaan sokerihumalassa riehuvaa lasta...

kukin tavallaan
MEILLÄ on aatonaatto työpäivä ja ilta menee vikoilla ruokaostoksilla ja ehkä keittiötä raivaten. MEILLÄ kuusi koristellaan vasta aattona ja rauhoitutaan aattona. MINÄ olisin ihan iloinen, jos lapsi saisi jotain kivaa tekemistä aatonaatoksi. Joulunviettotavat on joka perheessä omanlaisensa eikä kannata vetää hernettä nenuun jos jossain ei tehdä niin kuin TEILLÄ.

Onkos kukaan kysynyt siltä lapselta haluaako aloittaa rauhoittumisen jo aatonaattona? Meillä lapset on kuin kissa pistoksissa muutenkin, että kyydin anto synttäreille ja ehkä sen sokerihumalan/juhlien aiheuttaman villiintymisen kestäisi mieluummin kuin "rauhoittua" aattoa odottavien lasten kanssa. Jo omassa lapsuudessa joulunpyhät tuntui loputtoman pitkiltä kun ei päässyt leikkimään kavereiden kanssa. Laitetaan toki vahinko kiertämään ja pitkitetään pyhiä vielä entisestään :D

en menisi
Sanotaan suoraan, että aika white-trash meininkiä, että pitää saada lapset pois jaloista JOULUA ENNEN. Eikö se joulu ollutkaan lasten juhla? Perhejuhla? Täällä mammat kailottaa että hyvä idea, synttäreille vaan niin mammat saa olla rauhassa. Mun mielestä kun joululoma on alkanut, NAUTITAAN ajasta perheen kanssa. Mutta näköjään kaikki ei osaa. Pitää saada lapset hillumaan jonkun synttäreille, että voi RAUHASSA juoda lasin glögiä. Voi pyhä itserakkaus sentään!

Blue
Sanotaan suoraan, että aika white-trash meininkiä, että pitää saada lapset pois jaloista JOULUA ENNEN. Eikö se joulu ollutkaan lasten juhla? Perhejuhla? Täällä mammat kailottaa että hyvä idea, synttäreille vaan niin mammat saa olla rauhassa. Mun mielestä kun joululoma on alkanut, NAUTITAAN ajasta perheen kanssa. Mutta näköjään kaikki ei osaa. Pitää saada lapset hillumaan jonkun synttäreille, että voi RAUHASSA juoda lasin glögiä. Voi pyhä itserakkaus sentään!
Miten tää nyt kääntyi niin että väkisin koitetaan saada joku järkkäämään synttäreitä aatonaattona jotta voidaan olla rauhassa? Menikö multa jotain ohi?

[QUOTE="...";29328218]Paitsi että niiden joulukiireiden keskellä joudut hommaamaan vielä synttärilahjan, etsimään siistimmät vaatteet juhliin menijälle, kuskaamaan synttäreille ja takaisin ja rauhoittelemaan sokerihumalassa riehuvaa lasta...[/QUOTE]

En näe tässä mitään ongelmaa. Joulun aikaan kaupat on pullollaan leluja. Siistejä vaatteita ei ainakaan meiltä tarvitse etsiä, sen kun valitsee kaapista sopivat päälle. Silittää ehkä täytyy, mutta niin täytyy pöytäliinatkin ennen jouluaattoa, että siinä ne vaatteetkin menee samalla. Jos lasta täytyy kuskata synttäreille, niin sitten ajoittaa jonkun asian hoidon siihen, tai kysyy, onko muita menossa että pääsisikö oma lapsi kyydillä (muista vastavuoroisuus!) tai sitten vaan viedään ja haetaan ja siinä välissä sitten tekee jotain ilman lasta.

Ei voi olla noin vaikeaa! Tai on, totta kai, kun kaikesta täytyy tehdä niin hitsin vaikeaa.

Minusta olisi hauska jos lapsella olisi synttärit mihin mennä noin lähellä joulua, menisi ajatukset pois pukin odottelusta ja muusta vähäksi aikaa.

Miten tää nyt kääntyi niin että väkisin koitetaan saada joku järkkäämään synttäreitä aatonaattona jotta voidaan olla rauhassa? Menikö multa jotain ohi?
Meni.

Jotain (joitain) alkoi ärsyttää kun tajusivat, että joku toinen äiti saa aatonaattona OMAA AIKAA tunnin tai pari, ja saa ehkä mieskin. Että eihän se sittenkään käy, koska... ei se vaan käy. Niin ei voi olla, koska joulu on lastenjuhla (luulin, että synttäritkin on mutta nämä kaksi kai sulkee toisensa pois).

"sanna"
Mun poika sai kutsun kaverinsa synttäreille, jotka juhlitaan 23.12.. Ja kyllä mä pojan annan mennä, miksen antaisi! Ihme asiasta säkin valitat. Tuolla välillä kun lapsi on juhlimassa, niin mä aion tehdä jouluvalmisteluita!:)

Blue
Meni.

Jotain (joitain) alkoi ärsyttää kun tajusivat, että joku toinen äiti saa aatonaattona OMAA AIKAA tunnin tai pari, ja saa ehkä mieskin. Että eihän se sittenkään käy, koska... ei se vaan käy. Niin ei voi olla, koska joulu on lastenjuhla (luulin, että synttäritkin on mutta nämä kaksi kai sulkee toisensa pois).
Okei, eli paheksunta ei olekaan enää niissä jotka kehtaavat juhlat järjestää aatonaattona, vaan niissä jotka lapsensa sinne juhliin päästäisivät ja siten saisivat hieman vapaata. Jujussa mukana taas!! :D

"harmaa"
joulu on lastenjuhla
Joulu on tosiaan lasten juhla. Sitä vietetään kotona hiljentyen kuten äiti haluaa. Kavereita ei nähdä koska äiti haluaa pitää perhejoulua. Synttäreille ei mennä koska äidin mielestä lapsen kuuluu olla jouluna kotona eikä missään heitteillä. Ja joulu on jo aatonaattona.

Jep, lasten juhla tosiaan. :D Ei helvetti.

• Tykkää
Reactions: UteliasVili
"vieras."
Olettaen että kutsuja ja kutsuttu asuvat max 20 kilometrin päässä toisissaan, niin kyllä meiltä löytyy aikaa ja halua viedä lapsi juhlimaan. Lapsista synttärit nyt yleensä ovat kivoja.

"Kumikameli"
Minusta olis ihan mahtavaa että olis synttäri juhlat ennen joulua. Tuntuu että kaikki haluaa nyt jo eristäytyä omaan kotiin eikä nähdä ketään, edes ulkoilua tms. Ehtii sitä joulua juhlia vaikka ja kuinka sitten aattona, joulupäivänä ja vielä tapanina. Pari tuntia lapsen kaverisynttäreille aivan varmasti löytyy aatonaattona!

"vieraana"
En pysty ymmärtämään ap:ta mutta meitä on moneen junaan... 23.12 on normaali työpäivä ja niin on vielä 24.12 työpäivä. Todellakin pääsisi lapsi kaverin synttäreille aatonaattona. Jos kyseisellä lapsella on syntäärit vaikka sillon joulupäivänä?? ja joulun jälkeisinä päivinä on turha pyytää ketään synttäreille. Sen sain karvaasti kokea lapsena, ketään ei tule. Joten parempi synttärit ennen joulua jos ei tammikuun puoleenväliin halua siirtää.

Se oli jo vähän liikaa kun kutsu HÄIHIN 22.12 ja hääpaikka kaukana kaikille vieraille ja itse hääparillekin (4h ajomatka, julkisia ei mene kymmenien kilometrien säteellä). Sitä en enää ymmärrä mitä siinä oli ajateltu :O

geg
Olen monesti ihmetellyt että kun jouluna pitäisi monta päivää rauhoittua ja hiljentyä. Kun eikös se ole Jeesuksen syntymäpäivä? Minä hölmö olen ymmärtänyt syntymäpäivän olevan iloinen asia jota pitäisi kivasti juhlia. Kuinka moni teistä viettää synttäreitä rauhallisesti ja hiljaa max oman perheen kesken, mutta vahingossakaan kenenkään ulkopuolisen kanssa ei saa puhua?

"sipsi"
Ei menisi meijänkään lapset aatonaattona yhtään mihinkään synttärijuhliin, ei ole paljoa synttäreiden järjestäjä ajatellut. Eikö joulua kuuluisi odottaa rauhottuen kotona, eikä missään synttäreillä riehuessa??
Rauhoittuen mihin?

Voi voi, mikään ei tunnut kohta enää kelpaavan kellekään. Kiitos Luojan, nuo kekkeriajat on täällä jo olleet ja menneet. Ja satavarmasti meiltä olisi aatonaattona synttäreille saanut mennä. Ei se ole sen pyhempi pv, kuin joku ihka tavallinen sunnuntai - tänä vuonna sattuu vielä arkipäiväksi :)

Yhteistyössä