Ei toi lapsi opi ikinä mitään... Ei vaikka miten kävis aina samalla tavalla ni seuraavana päivänä taas sama juttu

• Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
Wieruus
[QUOTE="V ieras";29318650]
Ja ihme juttu, ainoo joka tässä(kin) ketjussa on sun kanssa samaa mieltä on Wieruus...[/QUOTE]Mitä ihmeellistä tuossa on? Kai nyt kaksi ihmistä voi ajatella samallalailla ja jopa käyttää samoja periaatteita kasvatuksessa.

Vai onko sekin kielletty palstalla?
=)

kfkfkf
Mut kaipa tuo tosta oppii kun tarpeeks muistuttelee. Ei ole kauan aikaa kun vielä ei noussut sängystä ylös aamuisin... Joka aamu sai käydä monta kertaa "herättelemässä". Sit tuli kiire ja piti kävellä reippaammin. Jossain vaiheessa hoksas, että kyllä se ehkä sittenkin kannattaa vaan nousta ajoissa. Eli kyllä sillä on kyky oppia :D

Miksette vaan aikaista vvaikka tunnilla koko tuota iljaruljanssia? Kun on nyt niin hoppu joka ilta ja minuuttiaikataulu?

Ja oikeesti, toi "ensin hampaanpesu, sitten iltapala" -malli.. Huhhuh! Lapsesi saavat vähän vääränlaista mallia..

"Vierailija"
Onneksi olet provo, mutta jos et olisi, niin olisi aika järkyttävää tekstiä. Toimit itse epäloogisesti ja olet kyllä osoittanut yksinkertaisuutesi palstalla moneen otteeseen. Silti puhut lapsestasi, kuin hän olisi jotenkin vajaa/ tyhmä älyltään.

Saitteko jo seuraavan pullan uuniin, eikös se nuorin ole jo useamman viikon vanha?

"Vierailija"
On, ehdottomasti :D
Ja sitten kun ei kasvata samalla tavalla mitä palstalaiset, niin on huono äiti eikä pitäis lisääntyä ollenkaan :D
Ei, kyllä kasvatusmetodeja on monia erilaisia ja yhtä oikeaa tapaa ei ole olemassakaan. Näitä sinun aloituksiasi kuitenkin tulee kuin sieniä sateella, joten varmasti aika monelle on tullut tietynlainen kuva sinusta, kertovat sinusta aika paljon..

Siitä johtunee tietynlainen asenne, negatiivisuus jo valmiiksi näitä aloituksiasi kohtaan.
Kyselet aina typeriä ja oikein tyrkytät sellaista "olen vähän hupsu, hih hih" -kuvaa itsestäsi.

No kerroppa tälle tyhmälle äidille, että miten toimisit jos pyydät lasta iltapalalle ja hän ei saavu? Seuraavana päivänä pyydät iltapalalle eikä hän saavu jne jne jne jne...
Meillä jää iltapala syömättä jos ei tule kun pyydetään, pitäisi oppia että sitten sitä ei saa, mutta eipä opi, vaan saattaa yrittää vielä 2min ennen nukkumaanmenoa mennä jääkaapille, päivästä toiseen. En todellakaan ole hakemassa sitä lasta iltapalalle jos ei itse tajua tulla kun pyydetään.
Joka ilta sama jankkaaminen samoista asioista, kun ei mene perille..
:O Ei lasta pyydellä, tulisitko nyt? ai, et vai, no voi voi sitten...
Laita iltapala pöytään mene sanomaan: Nyt iltapalalle, jos tulee jotain mutinaa sanot vaan uudestaa: ei kun nyt. Kohta riittää jo pelkkä huomautus: iltapalalle ;)

Miten ihmeessä sä pärjäisit erityislapsen kanssa (adhd)? Joka ikinen päivä on saman toistoa. Mulla ei tuu mieleenkään ettenkö valvois omien lasten heräämisiä, aamu/iltapaloja, läksyjä... näitä asioita on vaikka kuinka ja paljon.
Ja kuitenkin nämä jo osaavat, silti mun tehtävä on katsoa ainakin päältä että ne asiat myös varmasti sujuvat.

kfkfkf
No sepäs, kun ei riitä pelkkä "iltapalalle" vaikka vuosikausia on harjoiteltu.

Kuten sanoin, lapsen käytös on monessa asiassa samanlaista. Ei pelkkä iltapala.

On vähän sellainen huithapeli luonteeltaan jo. Kaikessa kestää vähän kauemmin mitä muilla (esim syöminen, pukeminen)

Päiväkodissa jo lapsi laitettiin ensimmäisten joukossa pukemaan, viimeisten mukana lähti pihalle.

Korostuu vielä tää luonteenpiirre kun veljensä on aivan toista ääripäätä. Asia on enemmänkin luonteenpiirre kuin mikään kasvatuksesta johtuva. Hän vain on tuollainen, toivottavasti joskus oppii, viimeistään siinä vaiheessa kun ihan oikeasti pitää itsenäisesti toimia. Olen tässä kuitnkin kokoajan turvana muistuttelemassa ja patistamassa

viers
Mitä ihmeellistä tuossa on? Kai nyt kaksi ihmistä voi ajatella samallalailla ja jopa käyttää samoja periaatteita kasvatuksessa.

Vai onko sekin kielletty palstalla?
=)
Se on kerrassaan hassunhauskaa että te "kaksi" osutte aina palstalle just samaan aikaan..Heh heh. Miten tyhmänä meitä oikein pidät? Yhtä tyhmänä kuin mitä itse olet? Ja aina pitää kompata omia juttujasi, kun kukaan muu ei komppaa.

Wieruus
Se on kerrassaan hassunhauskaa että te "kaksi" osutte aina palstalle just samaan aikaan..Heh heh. Miten tyhmänä meitä oikein pidät? Yhtä tyhmänä kuin mitä itse olet? Ja aina pitää kompata omia juttujasi, kun kukaan muu ei komppaa.
Kerran nyt kysyit niin pidän teitä aika helvetin tyhminä.
Kannattaa kysyä vaikka modeilta, voi sitten hieman kaduttaa tuo oman tyhmyytesi esittely (onneksi et ole mustana niin voit piiloutua häpeämään helposti).
=)

"hoitsu"
No sepäs, kun ei riitä pelkkä "iltapalalle" vaikka vuosikausia on harjoiteltu.

Kuten sanoin, lapsen käytös on monessa asiassa samanlaista. Ei pelkkä iltapala.

On vähän sellainen huithapeli luonteeltaan jo. Kaikessa kestää vähän kauemmin mitä muilla (esim syöminen, pukeminen)

Päiväkodissa jo lapsi laitettiin ensimmäisten joukossa pukemaan, viimeisten mukana lähti pihalle.

Korostuu vielä tää luonteenpiirre kun veljensä on aivan toista ääripäätä. Asia on enemmänkin luonteenpiirre kuin mikään kasvatuksesta johtuva. Hän vain on tuollainen, toivottavasti joskus oppii, viimeistään siinä vaiheessa kun ihan oikeasti pitää itsenäisesti toimia. Olen tässä kuitnkin kokoajan turvana muistuttelemassa ja patistamassa
No voihan olla että hänellä on jotain oppimis- tai keskittymisvaikeuksia. Onko koskaan tullut mieleen? Ja esim lievästi adhd-lapsen käytös on juuri sellaista ettei ne kuule mitään, koska pää on täynnä kaikenlaista muuta "kohinaa". Ehkä kannattaa viedä testeihin..

Tosin äidin kasvattamistyyli on kyllä ihan metsästä, täysin epäloogista, ja vaadit nuorelta lapselta aivan liikaa. Kuinka monen lapsen oikeasti ajattelet uskovan yhdellä sanomisella? Aika harvassa taitaa olla sellaiset lapset.
Pää pois nyt sieltä persuksista ja ala katsella maailmaa vähän lapsen kannalta, sinä olet se aikuinen jonka pitää huolehtia lapsesta. Et voi sysätä vastuuta lapsen hartioille. Mut toisaallta noinhan se just menee, kun tehdään lisää(lue:liikaa) lapsia ajattelematta yhtään mitä se lapsen kasvattaminen ihan OIKEASTI on. Luulis että 10 vuodessa olisit jo tajunnut...

• Tykkää
Reactions: Cassyput
viers
Kerran nyt kysyit niin pidän teitä aika helvetin tyhminä.
Kannattaa kysyä vaikka modeilta, voi sitten hieman kaduttaa tuo oman tyhmyytesi esittely (onneksi et ole mustana niin voit piiloutua häpeämään helposti).
=)
Okei:/
Vastaappa sitten vielä tähänkin; miksi te "molemmat" käytätte noin paljon hymiöitä?
Jokaisen lauseen perässä hymiö. Loppuuko sanat kesken? Vai eikö vaan ole tarpeeks järkevää sanottavaa, niin pitää tunkee joku hymiö joka helvetin lauseen loppuun?

kfkfkf
No ei nyt ole kyse kyllä mistään yhdestä sanomisesta, sehän tässä olikin se juttu...

Kyse oli että ei opi yhdestä kerrasta. Jos omalla toiminnallaan seuraa jotain einiinkivaa. Useimmat oppii kerrasta ja toimiat seuraavalla kerralla toisin.

Kyllä tuolle asioista sanotaan joka päivä ja monta kertaa päivässä.

vierassss
Olet juuri näitä äitejä, jotka myrkyttävät mahdollisesti neurologisesti epätyypillisen lapsen itsetunnon kaikilla huithapeli, veljesi on normaali -jutuilla. Hae vaikka perheneuvolasta tukea ennen kuin tuhoat mitään pysyvästi.

kfkfkf
En mä heitä vertaakkaan, sanoin vain että tuo korostuu oikein koska vanhempi poika on ihan toista ääripäätä, ihan super huolellinen ja tekee kaiken ajallaan ja muistaa asiat paremmin jopa mitä minä. Jos hän olis vaikka keskivaiheilla niin tän toisen huolimattomuus ei tuntuisi niin suurelta

Nyt tuntuu että on super huolimaton, koska tottunut tän toisen huolellisuuteen ja pitää sitä tavallaan normaalina

viers
No ei nyt ole kyse kyllä mistään yhdestä sanomisesta, sehän tässä olikin se juttu...

Kyse oli että ei opi yhdestä kerrasta. Jos omalla toiminnallaan seuraa jotain einiinkivaa. Useimmat oppii kerrasta ja toimiat seuraavalla kerralla toisin.

Kyllä tuolle asioista sanotaan joka päivä ja monta kertaa päivässä.
Sulla taitaa olla sama vika.Mut et vaan tajuu. Tälläkin sivulla nyt todettu moneen otteeseen, että mitä jos menisit tutkituttamaan sun lapsen, taitaa olla neurologista poikkeavuutta. Ja sä tuhoot hänen itsetunnon kokonaan..

Wieruus
NIin, ja tää on siis myös sun alteregolle; kfkfkf:lle siis. Luuletko ettei tunnista että olet sama ihminen?
Mitenhän paljon suakin hävettää kunhan tajuat, että olemme kaksi eri henkilöä. Vitsi, että mä odotan sitä. Pikkasen nauretaan Kfkfkfn kanssa sitten asialle ja luulen että siitä tullaan muistuttamaan vielä kauan sen jälkeenkin miten palsta taas luuli tietävänsä.
=)

Yhteistyössä