Laittaisitteko lapsenne kouluun 30min takia?

"v ieras"
Ovatko ne sun lapset menossa sinne kirkkoon vai ei. Jos ei niin eikö niiden pitäisi jäädä koululle tekemään jotain muuta. Ei meillä ainakaan pääse kotiin jos ei osallistu johonkin koulun järjestämään juttuun vaan jäävät yleensä tekemään tehtäviä koululle. Tosin olen kyllä kritisoinut tuota välillä ja saanutkin läpi ideoita korvaavasta toiminnasta mikä ei vaadi opettajilta sen enempää mitä se koululle jääntikään.
 
"äiti kotona"
En laittaisi. Miksi ihmeessä, kyllä meillä mietitään aina mikä on vaivan arvoista. Joskus vaivan arvoista on rahallinen korvaus, joskus oma kehittyminen, joskus se että muille tulee hyvä mieli, joskus kunnioituksen osoittaminen. AP:n kuvailemassa tianteessa en näe mitään, mikä tekisi vaivasta minkään arvoisen.
 
  • Tykkää
Reactions: misStar
kaf
Jos opettaja minulle perustelisi sen 30min niin toki harkitsisin asiaa uudelleen. Kysyessäni asiasta aamulla ei vastannut minulle viestiin.
opettaja ei varmaan lähtökohtaisesti osannut ajatella, että hänen pitää vanhemmalle erikseen perustella miksi oppilaan pitäisi olla kouluaikana koulussa :)

harmi, ettei ole vastannut.

sinäkään et vastannut noihin viimeisiin kysymyksiini.
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkurouva74
[QUOTE="v ieras";29316592]Ovatko ne sun lapset menossa sinne kirkkoon vai ei. Jos ei niin eikö niiden pitäisi jäädä koululle tekemään jotain muuta. Ei meillä ainakaan pääse kotiin jos ei osallistu johonkin koulun järjestämään juttuun vaan jäävät yleensä tekemään tehtäviä koululle. Tosin olen kyllä kritisoinut tuota välillä ja saanutkin läpi ideoita korvaavasta toiminnasta mikä ei vaadi opettajilta sen enempää mitä se koululle jääntikään.[/QUOTE]

Lapset ovat menossa kirkkoon, muun luokan jäädessä koululle. Silloin kun muut menevät omaan joulukirkkoon niin menevät kyllä koululle korvaaviin tehtäviin.
 
plokjhg
q
Jos opettaja minulle perustelisi sen 30min niin toki harkitsisin asiaa uudelleen. Kysyessäni asiasta aamulla ei vastannut minulle viestiin.
Käytöspuheet voin pitää ihan itse ja saattajaa ei edelleenkään tarvitse edes kirkolta lähtiessä koska koulu loppuu jo siihen mennessä kun kirkolta pääsevät joten tulevat suoraan kotiin.

Yksinkertaisesti en näe järkeä mennä kouluun kun eivät olisi siellä edes täyttä opetustuntia. Olen esim hammaslääkärin jälkeen laittanut kouluun takaisin jos on ollut vielä yksi täysi tunti jäljellä.
 
"äiti kotona"
No voi hyvänen aika, poliisiko tulee hakemaan, jos ei lapsia kouluun lähetä. Menkää suoraan sinne kirkolle vaan.. Tekee hyvää meille kaikille, että joukossa on muutama musta lammas...
 
laf
Vastasinpas.
jaa joo, se oli toi järjennäkemiskohta.
itse luottaisin siihen, että ope näkee asiassa järkeä kun kerran sitä toivoo. ehkä hän ei sitä ajatustaan minulle kerro, enkä tiedä tarvitseekokaan vilmaviestiä paapattaa menemään kun varmaan on (joulu)kiirettä muutenkin. syynä voi olla kertotaulukoe taikka koulun ulkopuolelle suuntautuvan retken vakuutusasiat taikka avustajan työtunnit taikka se toisen luokan oppilas joka nyt matkaa avustajan kanssa kahden kouluun ja kokisi olonsa jostain syystä paremmaksi jos matkassa olisi ne sinunkin lapsesi. se voi olla lapsesi joulukalenterinavausvuoro koululla taikka juuri se 30min kun terkkari käy kertomassa murrosiästä. tai sitten se voi olla ihan vaan opelle periaatekysymys taikka joustamattomuus.

mutta jos kerran siitä ei ole suurta vaivaa kellekään tehdä, niinkuin koulusta toivotaan, niin tekisin niin. kun se toive kuitenkin on niinkin eriskummallinen kuin että kouluaikana oltaisiin koulussa.

Mutta näin ne ihmiset on erilaisia.
 
"äiti kotona"
jaa joo, se oli toi järjennäkemiskohta.
itse luottaisin siihen, että ope näkee asiassa järkeä kun kerran sitä toivoo. ehkä hän ei sitä ajatustaan minulle kerro, enkä tiedä tarvitseekokaan vilmaviestiä paapattaa menemään kun varmaan on (joulu)kiirettä muutenkin. syynä voi olla kertotaulukoe taikka koulun ulkopuolelle suuntautuvan retken vakuutusasiat taikka avustajan työtunnit taikka se toisen luokan oppilas joka nyt matkaa avustajan kanssa kahden kouluun ja kokisi olonsa jostain syystä paremmaksi jos matkassa olisi ne sinunkin lapsesi. se voi olla lapsesi joulukalenterinavausvuoro koululla taikka juuri se 30min kun terkkari käy kertomassa murrosiästä. tai sitten se voi olla ihan vaan opelle periaatekysymys taikka joustamattomuus.

mutta jos kerran siitä ei ole suurta vaivaa kellekään tehdä, niinkuin koulusta toivotaan, niin tekisin niin. kun se toive kuitenkin on niinkin eriskummallinen kuin että kouluaikana oltaisiin koulussa.

Mutta näin ne ihmiset on erilaisia.
Mikään näistä keksimistäsi asioista ei varmaan muodostu ongelmaksi, kun ap ystävällisesti ilmoittaa, että lapset tuodaan/ menevät suoraan kirkolle.
 
duurissa
Meillä on se tilanne, että lapset on eri uskontokuntaa ku muut ja huomenna oman kirkon koululaisjumalanpalvelus. Koulu alkaisi 9.15 ja kirkossa pitää olla 10.00 joten lapset ehtisi olla koulussa n.30min ennen kuin pitää lähteä jo kirkolle.
Laitoin opelle viestiä, etteivät tule huomenna kouluun ollenkaan. Ope sitten vastas, että pitää tulla kouluun, koululta on kyllä saattaja kirkolle :O
Minä en näe tuossa mitään järkeä! Vastasin, että lapset eivät tule 30min takia kouluun vaan menevät suoraan kotoa kirkolle.
Mä hyppisin ilosta jos koululta saatettais lapsia jonnekin! Jos se (kirkkotouhu) kerran on koulua tavallaan niin noinhan sen kuuluukinn mennä. Älä nnyt mamoile siellä!
 
kaf
[QUOTE="äiti kotona";29316715]Mikään näistä keksimistäsi asioista ei varmaan muodostu ongelmaksi, kun ap ystävällisesti ilmoittaa, että lapset tuodaan/ menevät suoraan kirkolle.[/QUOTE]

ei varmaan, mutta APn kysymys kuitenkin oli "laittaisitteko lapsenne kouluun 30min takia?" ja vastasin että joo ja koitin vielä vähän perustellakin.

en usko, että koulussa siitä suurta ongelmaa muodostuu. mutten ymmärrä sitäkään, mikä ongelma siitä toisesta vaihtoehdosta kotona muodoistuisi, kun kerran mitään ongelmaa siinä ei kuulemma olisi (paitti ettei näy järkeä).
 
Jos mulla olisi jotain sananvaltaa lasteni koulunkäyntiin, kyllähän ne menisi sinne 30min takia.

Kuten joku tuolla sanoikin, tolla tavalla opetetaan myös tulevaisuuden työntekijöitä lusmuilemaan. Toivottavasti ap ei kovin dissaa opettajaa tai koulun toimintaa lapsilleen, koska siitä lapset oppii ettei opettajaa niin vakavasti tarvitse ottaa
 
"äiti kotona"
Jos mulla olisi jotain sananvaltaa lasteni koulunkäyntiin, kyllähän ne menisi sinne 30min takia.

Kuten joku tuolla sanoikin, tolla tavalla opetetaan myös tulevaisuuden työntekijöitä lusmuilemaan. Toivottavasti ap ei kovin dissaa opettajaa tai koulun toimintaa lapsilleen, koska siitä lapset oppii ettei opettajaa niin vakavasti tarvitse ottaa
Minä en ainakaan opeta ketään lusmuilemaan. Töitä tekee nimittäin jotkut ihan toisestakin syystä kuin siitä, että elämässä on "jotain sääntöjä, joita ei kuulu kyseenalaistaa"... Meillä todellakin opetetaan, että kaikki säännöt voi kyseenalaistaa ja kaikki lähtee omilla aivoillaan ajattelusta. Kuten sanottu meillä on sellaisia arvoja kuten muiden kunnioittaminen (ei muiden miellyttäminen) ja sen oppiminen auttaa selviämään elämästä ja velvollisuuksista jo ihan kohtuudella ilman, että tarvitsee silti pomppia kenenkään pillin mukaan. Niin ja muitakin arvoja on tarvinneeko niitä luetella... !?
 
Jep, kaikkia sääntöjä voi kyseenalaistaa mutta se ei tarkoita sitä että niitä sääntöjä saa rikkoa. Jos tahtoo niitä kyseenalaistaa, silloin aletaan ajamaan asiaa niin, että tätä sääntöä saa muutettua mutta sitä ennen sen säännön mukaan eletään. Ja edelleen puhutaan tästä lintsaamisesta.

Jos tahtoo kyseenalaistaa koulussa olemista niin alkakaa tehdä asialle jotain tai ottakaa muksunne kotikouluun. Mutta niin kauan lapsille opetetaan (ainakin meillä) että koulussa olemisessa ei ole mitään pahaa tai sellaista miksi sitä pitäis vältellä. Jos koulu alkaa klo 9 niin silloin kouluun mennään klo 9. Joskus on tehtävä asioita, jotka ehkä on vaivalloisempia kuin nukkumaan jääminen mutta silti niin kuuluu tehdä.

Ette te varmaan (toivottavasti) töihinkään mene niinkuin huvittaa?
 
"äiti kotona"
Jep, kaikkia sääntöjä voi kyseenalaistaa mutta se ei tarkoita sitä että niitä sääntöjä saa rikkoa. Jos tahtoo niitä kyseenalaistaa, silloin aletaan ajamaan asiaa niin, että tätä sääntöä saa muutettua mutta sitä ennen sen säännön mukaan eletään. Ja edelleen puhutaan tästä lintsaamisesta.

Jos tahtoo kyseenalaistaa koulussa olemista niin alkakaa tehdä asialle jotain tai ottakaa muksunne kotikouluun. Mutta niin kauan lapsille opetetaan (ainakin meillä) että koulussa olemisessa ei ole mitään pahaa tai sellaista miksi sitä pitäis vältellä. Jos koulu alkaa klo 9 niin silloin kouluun mennään klo 9. Joskus on tehtävä asioita, jotka ehkä on vaivalloisempia kuin nukkumaan jääminen mutta silti niin kuuluu tehdä.

Ette te varmaan (toivottavasti) töihinkään mene niinkuin huvittaa?
Harmittaisi alkaa jankuttamaan, mutta onneksi ei ole pakko. Jos jotakuta kovasti huolettaa meidän asiat voi lukea ton edellisen viestin. Onneksi sitä voi kuitenkin vielä ihan ystävällisesti ilmoittaa kouluun, mihin aikaan lapset tulevat..
 
[QUOTE="äiti kotona";29317025]Minä en ainakaan opeta ketään lusmuilemaan. Töitä tekee nimittäin jotkut ihan toisestakin syystä kuin siitä, että elämässä on "jotain sääntöjä, joita ei kuulu kyseenalaistaa"... Meillä todellakin opetetaan, että kaikki säännöt voi kyseenalaistaa ja kaikki lähtee omilla aivoillaan ajattelusta. Kuten sanottu meillä on sellaisia arvoja kuten muiden kunnioittaminen (ei muiden miellyttäminen) ja sen oppiminen auttaa selviämään elämästä ja velvollisuuksista jo ihan kohtuudella ilman, että tarvitsee silti pomppia kenenkään pillin mukaan. Niin ja muitakin arvoja on tarvinneeko niitä luetella... !?[/QUOTE]


Kuulostaa siltä, että jos töissä käsketään tekemään jotain joka just sillä hetkellä ei satu miellyttämään voi aina käydä hakemassa saikkua välttääkseen ikävän asian tekemisen. Vähät siitä että hommat kaatuu muiden niskaan kunhan itsellä on kiva olla. Lisäksi "voi kyseenalaistaa, ei tarvitse hyppiä muiden pillin mukaan"-opetus kuulostaa siltä että lapsesi ei tarvitse tehdä mitään mitä ei halua, ei koulussa eikä työelämässä. Anteeksi, saatan olla väärässä mutta tuollaisen kuvan sain tekstistäsi.
 

Yhteistyössä