Seksi synnytyksen jälkeen. Miten uskallan taas?

• Viestiketjun aloittaja cbhjkl
  • Ensimmäinen viesti
cbhjkl
Synnytin 3 kk sitten, imukuppisynnytys, josta olen toipunut ihan hyvin.

Emättimen aukko näyttää erilaiselta, virtsaputken alla pullottaa vielä jotain, mutta ei lääkärin mukaan ole mitään vakavaa.

En uskalla harrastaa seksiä mieheni kanssa. Edellinen kerta oli huhtikuussa (? muistaakseni), eikä enää tuntunut oikein hyvältä, joten sen jälkeen ei ole ollut minkäänlaista seksiä.

Tänään mies krapuloissaan, pikkujouluista palatessaan, olisi halunnut molemminpuolista suuseksiä ja yhdyntää. En uskaltanut, vaan hoitelin miehen.

Pelkään että paikat on pilalla, eikä yhdyntä tunnu enää miltään. Miten saisin mahdollisimman nopeasti jumpattua paikat kuntoon, että kehtaisin olla yhdynnässäkin mieheni kanssa?

Yhdyntä on parasta jumppaa. Liukkari käyttööön, jos et kostu tarpeeksi. Anna miehen pitää sua hyvänä ja etenette omaa tahtia. Tuntemus voi olla erilainen ensi alkuun, mutta kyllä se siitä sitten iloksi muuttuu.

vierass
Se oli vähän niin kuin olisi taas neitsyt. Piti tunnustella, miltä mikäkin tuntuu ja mitä pystyy tekemään. Aikaa meni jonkin verran ennen kuin pystyi itse taas nauttimaan. Mutta kyllä se siitä, vähitellen. Eikä sinun varmaan tarvitse olla huolissasi miehesi ajatuksista paikkojesi kunnon suhteen. Yhdessä olette lapsen tehneet, joten eiköhän hän ymmärrä, ettei heti kaikki ole samalla tavalla ja samanlaista kuin ennen. Mutta rohkeutta ensimmäiseen kertaan! Pystyt siihen kyllä. Älkää vain ladatko siihen liikaa odotuksia.

"vierailija"
Mulla oli kans imukuppisynnytys ja epparihaava oli kipeä jopa pari kuukautta. Mutta kuukauden ihan korkeintaan pystyttiin odottaa ennen ekaa kokeilua, ei kumpikaan pystynyt odottaa pidempään :) Ekat kerrat sitten sattuikin ja kokeiltiin liukkariakin mikä vähän auttoi asiaa. Pari kuukautta synnytyksestä rupes seksikin taas tuntumaan hyvältä ja synnytyksen jälkeen tuntuneet tiukemmalta paikat vaikka se "kosteus" jossain vaiheessa palasikin normaalitasolle (synnytyksen jälkeenhän voi olla paikat aika kuivat).

En oo ikinä kattonu muuta kuin haavan paranemista peilillä, kun se tuntui tosiaan vielä jälkitarkastuksen aikoihinkin että olis joku kohta auki. Lääkäri kyllä tykkäs että hyvin oli parantunut. Ekat kerrat kannattaa ottaa varovasti (tosin sulla on varmaan jo paikat hyvin parantuneet tossa vaiheessa) oot vaikka itse päällä että pystyt hallitsemaan tilanteen. Muuten sanoisin, kuten ylemmätkin, että se paranee ajan ja harjoituksen kanssa :)

"alkup."
Yhdyntä on parasta jumppaa. Liukkari käyttööön, jos et kostu tarpeeksi. Anna miehen pitää sua hyvänä ja etenette omaa tahtia. Tuntemus voi olla erilainen ensi alkuun, mutta kyllä se siitä sitten iloksi muuttuu.
Tiedän sen, mutta kun ei uskalla aloittaa koko hommaa... pelkään vaan että se ei tunnu yhtään miltään miehestä ja se on sitten suuri pettymys koko touhu... Minua hävettää koko asia jos niin käy, siinä menee viimesetkin halut... :(

"vieras."
Voit tietysti ostaa myös harjoituskuulat tai -keilat. Niitä myydään ihan apteekissakin, ettei tarvi mihinkään hämyiseen seksikauppaan mennä. Itse sain niistä itsevarmuutta, kun epäilin että alapää olisi synnytyksen jälkeen turhan löysä. Treenit sujui siis alusta alkaen niin hyvin, että totesin pelon turhaksi. Ja jos treenitarvetta onkin, niin noilla se hoituu tehokkaasti ja tulokset huomaa itse.

[QUOTE="alkup.";29302187]Tiedän sen, mutta kun ei uskalla aloittaa koko hommaa... pelkään vaan että se ei tunnu yhtään miltään miehestä ja se on sitten suuri pettymys koko touhu... Minua hävettää koko asia jos niin käy, siinä menee viimesetkin halut... :([/QUOTE]

Puhu asiasta. Pelkäsin itsekin, että jos tuntoa ei miehelle oo ja sanoin pelostani. Ekat kerrat tuntui itsestä erilaiselle kuin ennen, mutta mies vakuutti, että hän ei huomannut eroa. Ehkä se yhteispeli tärkein ja kommunikaatio. Jos vaikka tuntuu ikävältä susta, voi joutua keskeyttämään. Sit vaan paljon hyväilyä.

Epparih
Minullakin oli epparihaavan jälkeen monta kuukautta vaikeaa harrastaa seksiä. Pikku hiljaa paikat palautuivat kuntoon ja halut myöskin, vaikka vauva oli haastava ja valvotti paljon. Kaikilla on varmasti sama ongelma kuin sinulla, eli älä huoli. Kyllä se siitä pikku hiljaa. Itsekin muistan, että ensimmäiset kerrat synnytyksen jälkeen todella sattui yhdyntä.

"alkup."
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29302516:
"Kehtaat harrastaa seksiä miehesi kanssa"?? Ei kuullosta hyvältä suhteelta jos tollasta pitää ajatella.
Ei se ole suhteestä kiinni. Enempikin itsetunnosta. En kestä jos värkki on ikuisesti pilalla. Se on niin noloa, juuri niitä miesten patonki porttikongissa tai messuhalli-juttuja... :( Eipä paljon enää haluta seksiä sen jälkeen... :( Pitää vaan sitten mies hoidella ettei mene vieraisiin ja olla itse ilman.

gggd
No muuttuuhan se, vaimoni on synnyttänyt 8 lasta. Tuntuma on joka synnytyksen jälkeen eri ja tiukkuudesta ei voi kuin haaveilla tässä vaiheessa enää. Hyvältä se siltikin tuntuu vaikka väljyyttä löytyykin, ei se pillu siitä pilalle mene.

Kyllä me molemmat ekalla kerralla tunnettiin, että paikat oli löysät. Mutta muutaman viikon kuluttua oli jo ihan eri tilanne. Ei se mua hävettäny. Ollaan kuitenkin läheisiä ja pystytään asioista puhumaan.

Minulla ainakin herkkyys on lisääntynyt ja nautin seksistä enemmän kuin ennen.

"Vierailija"
Mä sanoin etukäteen miehelle (3vk synnytyksestä), että ei oo sitten mun vika, jos on paikat löysät, ei varmasti ole vielä palautuneet. Mutta hyvin meni, ja miehen mukaan ei ollut paikat löystyneet (ja näin varmaan olisi sanonut, vaikka olisikin). Ehkä jopa ennemminkin tiukentuneet/ tuntuma parantunut hänen sanomansa mukaan, joka hyvinkin voi johtua siitä kun jonkin verran tuli laskeumaa (lääkärin mukaan kaikki ok), niin on sitä "täytettä" enemmän sielä sisällä, jos ymmärrätte mitä tarkoitan :D

Ja se aukko itselläni ainakin jäi suuremmaksi, vaikka muuten ovatkin paikat palautuneet. Eli tuntuman kanssa ei mitään ongelmia, ulkonäkö nyt on rumempi.. Mutta sitäkään ei selällään huomaa :)
En ehkä itse tule enää niin helposti kuin ennen, mutta tulen kuitenkin joka kerta yhdynnässä, olen tyytyväinen siihen.

Mulla myös oli hirveä kynnys seksin harrastamiseen synnytyksen jälkeen, vaikka niin teki mieli.. pelkäsin että se ei tunnu miltään, miehelläkään kun ei mikään iso todellakaan ollut. Noh, 3kk synnytyksestä vihdoin uskalsin ja ei se nyt niin kamalaa ollut mitä olin jo kerennyt pelätä. Tottakai ei enää yhtä tiukka ollut kuin ennen mutta se nyt johtuu varmaan siitä kun ei värkki ole saanut treeniä koko raskaus aikana eikä synnytyksen jälkeen. Mulla myös oli kohtu hiukan laskeutunut tai enemmänkin painaa vähän emättimen takaseinämää - jotenkin erilain se kuitenki on ku ennen ja muna tuntuu ihan alavatsassa ratsastaessani toisin kuin ennen, mm..

Mieskään ei mitään erityistä sanonut - tai ei sitten uskaltanut :D sen verran vain että kysyi millon uudestaan ;)

tärkeintä kuitenki oli että itse nautin, teki omalle mielellekin hyvää purkaa vähän paineita! Suosittelen siis.

Yhteistyössä