kuinka usein käytte lasten n. 3-5v kanssa hampurilaisella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä kävisin useinkin, mutta lapsi pian 5 v ei syö pizzaa/hampurilaisia. Kesällä voi syödä parilalla paistettuja ranskalaisia. Makkara ei ole herkkua - ainoat einekset mikä uppoaa on pinaattiletut ja kalapuikot...

Meillä syödään roskaruokaa ehkä n. 8 kertaa vuodessa. (Pääasiassa minä ja mies...) Ja lapsille ei osteta omia hampurilaisia tai aterioita. Limukkaa on meidän 3v. 2 kertaa maistanut, eikä tykkää yhtään.

Kerran viikossa tai joskus harvemmin kaksikin.
Mäkkärillä on kiva käydä kun voi valita maitoa, omenapaloja ja tavallisen hampparin jossa ei ole juuri mitään ihmeellistä sisällä.(useimmin otetaan vain se hamppari kyllä) :)
Meillä on lauantaina uinnin jälkeen tapana käydä mäkkärillä autokaistalla.
3,5v kyseessä. 8kk vanha saa aina vähän mun hampparin leivästä. :D

Kerran viikossa tai joskus harvemmin kaksikin.
Mäkkärillä on kiva käydä kun voi valita maitoa, omenapaloja ja tavallisen hampparin jossa ei ole juuri mitään ihmeellistä sisällä.(useimmin otetaan vain se hamppari kyllä) :)
Meillä on lauantaina uinnin jälkeen tapana käydä mäkkärillä autokaistalla.
3,5v kyseessä. 8kk vanha saa aina vähän mun hampparin leivästä. :D

Joka viikko on liikaa, miksi ihmeessä totuttaa noin pieni jo syömään epäterveellisesti? :/ Todella itsekästä ja surullista!

Joka viikko on liikaa, miksi ihmeessä totuttaa noin pieni jo syömään epäterveellisesti? :/ Todella itsekästä ja surullista!

Mikä tuossa on niin epäterveellistä ettei kerran viikossa voisi käydä? Siksi että kahden vaalean leivän väliin on laitettu naudanlihapihvi ja sitä kutsutaankin hamppariksi? Ne vaaleat leivät ei ole mitään parasta leipää se on kyllä totta, mutta ei meillä mitään ranskanleipää/vaaleaa paahtoleipää muuten sitten mussutellakaan.

Mikä tuossa on niin epäterveellistä ettei kerran viikossa voisi käydä? Siksi että kahden vaalean leivän väliin on laitettu naudanlihapihvi ja sitä kutsutaankin hamppariksi? Ne vaaleat leivät ei ole mitään parasta leipää se on kyllä totta, mutta ei meillä mitään ranskanleipää/vaaleaa paahtoleipää muuten sitten mussutellakaan.

No eihän siinä mitään ravintoaineita ole, mutta silloin tällöin syötäväksi tietysti sopii. Kasviksia ei ole yhtään ja transrasvaa paljon.

Meillä 5v lapsi. Aikasemmin käytiin mäkkäristä ostamassa big macit sekä lapselle lastenateria nuggeteilla (tai pelkät ylimääräset ranskikset).

Nykysin käydään ehkä kerta/2kk.

Sillo ku olin raskaana, käytiin kebabilla joka vkonloppu. Ne himot ne himot!:-D

Muuten, mistä se nimitys "roskaruoka" oikein tulee?

Meiän mielestä se mäkkärin ruoka on sen takia roskaruokaa, koska siitä tulee niin paljon roskaa. Kaikki tuotteet pakattu eri rasioihin/pusseihin.;-)

Eikö transrasva sano mitään? Voi voi. Sivistä itseäsi ja ota selvää.

No otapa itse selvää missä kohtaa lapsi saa näitä transrasvoja niin suuret määrät jos kerran viikossa syö sen lastenaterian esimerkiksi ja muuten yleisin ruoka on wokki jossa vaaleaa lihaa ja kasviksia runsaasti, välipalaksi lähes aina hedelmä tai kasvistikkuja.
Jos muutenkin vertaan meidän syömistä suurimman osan "terveelliseen kotiruokaan" niin voin melkein vannoa, että syömme paremmin kuin valtaosa perheistä. Tai no lapsi syö, itse myönnä yöllä salaa syöväni liikaa herkkuja. :whistle: On vähän vaikea kuvitella, että nämä kaksi vaaleaa leipäpalaa ja naudanlihapihvi tuhoaisi lapseni terveyden jos katsoo koko viikon ruokia. :D

Viimeksi muokattu:
No otapa itse selvää missä kohtaa lapsi saa näitä transrasvoja niin suuret määrät jos kerran viikossa syö sen lastenaterian esimerkiksi ja muuten yleisin ruoka on wokki jossa vaaleaa lihaa ja kasviksia runsaasti, välipalaksi lähes aina hedelmä tai kasvistikkuja.
Jos muutenkin vertaan meidän syömistä suurimman osan "terveelliseen kotiruokaan" niin voin melkein vannoa, että syömme paremmin kuin valtaosa perheistä. Tai no lapsi syö, itse myönnä yöllä salaa syöväni liikaa herkkuja. :whistle: On vähän vaikea kuvitella, että nämä kaksi vaaleaa leipäpalaa ja naudanlihapihvi tuhoaisi lapseni terveyden jos katsoo koko viikon ruokia. :D

Miksi pitää ottaa henkilökohtaisesti? Sanoinhan että tottakai voi välillä syödä ja mässäillä mutta mielestäni kerran viikkoon on turhan usein noin pienelle. Kuitenkin oppii ja tottuu syömään epäterveellisesti varmasti myöhemmässäkin elämässä, että en itse haluiaisi tottuttaa noin nuorena.

Miksi pitää ottaa henkilökohtaisesti? Sanoinhan että tottakai voi välillä syödä ja mässäillä mutta mielestäni kerran viikkoon on turhan usein noin pienelle. Kuitenkin oppii ja tottuu syömään epäterveellisesti varmasti myöhemmässäkin elämässä, että en itse haluiaisi tottuttaa noin nuorena.

Sanoit nimenomaan minua itsekkääksi, pidin sitä aika henkilökohtaisena. Mutta jos lainasit väärän kommentin niin ei siinä mitään. Ihmettelinkin miten joku voi tuollaista pitää minään epäterveellisenä ruokavaliona. :)

Äärimmäisen harvoin.
1 krt/4v hamppareilla ja pizzaa tilattu n. 1-2 krt/v

Voi olla että harvemminkin.

Jotkut eivät ilmeisesti ymmärrä ravinnon kokonaisuutta. Moni mamma sitten syöttää lapselleen paljon makaroonista, perunasta ja riisistä tehtyjä ruokia joissa on ravintoypyrän mukaisesti ihan liikaa sitä lisuketta. Laitetaan kermaa ruokiin, annetaan mehuja, paljon sokerisia jogurtteja, sokerimuroja, leipiä, karjalanpiirakkaa, leivoksiakin, jäätelöä ja muita tyhjiä ruokia ja kuitenkin paheksutaan äitiä joka käy kerran viikossa ottamassa pikaruokapaikassa lapselleen sämpylän jossa on pihvi. Kohtuus kaikessa ja katsokaa sitä kokoanisuutta, tekee ihan hyvää katsoa kun voi huomata miten se oma lapsi ihan oikeasti syökään. Karkitkin on ihan hyvä joskus jos kohtuudessa pysytään. Ei noista mikään paha ole pienissä määrissä koska kokonaisuus ratkaisee, mutta rajansa kaikella siinä muiden sättimiselläkin kun ei tiedetä mistä puhutaan.

Reisssataan paljon joten silloin tulee käytyä pikaruokaloissa eli ehkä joka toinen kuukausi ja viikon reissussa saatetaan käydä parikin kertaa. Kotoa harvemmin lähdetään mäkkäriin..

Kohtuu käyttöä yritetään opettaa lapsille asiassa kuin asiassa.

Mäkissä voi käydä silloin tällöin minustakin, meidän 4 v syö hampparin, porkkanoilla ja maidolla. Ei kovin epäterveellistä,olen samoilla linjoilla kun pin. Minusta ne Nugetit ja ranulit saa odottaa, myös limpparia meillä ei juoda.

Kerran kuussa keskimäärin, mutta riippuu liikutaanko paljon kaupungilla tai onko töissä kiireistä, silloin useamman. Ja leppoisampaan aikaan harvemmin, kun kotiruokaa ehtii ja jaksaa kunnolla tehdä.

Hampurilaista varmaan kerran 2-3 kuussa, silloin yleensä haetaan euron juustoja kotiin jos tulee vapaapäivänä akuutti lounaskriisi. Kaupungilla syödään yleensä Picnicissä, Rossossa tai vastaavassa. Silti on pakko myöntää, että ehkä noin kerta viikkoon syödään höttöä, joksi lasken pakasteizzat, ranskikset, makkarat ja vastaavat. Muutoin tehdään ruoka itse, eikä käytetä eineksiä. Pakastevihanneksia kyllä, koska niissä on ravintoaineet tallella jopa paremmin kuin kaukaa lennätetyissä tuontikasviksissa.

Yhteistyössä