Mulla oli vähän vastaavat fiilikset jokunen kk sitten. Odotin neljätää lastamme, aiemmat 3 olivat tyttöjä ja koska kukaan ei voi aina "voittaa lotossa", oli aika suuret "riskit" sille, että seuraava tulokas olisi poika, vaikka tyttöä kovasti toivoimme.
Ultrassa selvisi, että meille olisi tulossa poika. Ja tuli.
Moni on kysynyt, että "noh, miltä nyt tuntuu, kun saitte pojan?".
Ja vastaukseni on "ei miltään".
Ei meillä mitään poikaa ole, vaan meillä on vauva. Ainoa ero tyttöihimme on se, että kun vauvan peppua pesee, niin siellä jalkovälissä on jotain "ylimääräistä"
Eli ei ne sukupuolten väliset erot ole vielä tässä 2kk aikana mulle auenneet.
Jotenkin kuitenkin tuntuu siltä, että etukäteen stressaamani asiat olivat osittain realistiset, mutta suurimmilta osin aika pöhköjä. Olin jotenkin ajatellut asiat niin, että kun saan pojan, niin se poikahan on sitten villiviikari, joka juostajolkottaa ympäriinsä, kiipeilee katolle ja hyppii aidannokalta voltteja. Mutta ei se niin tee...se vaan makaa lattialla. Oppi se eilen akselinsa ympäri pyörimään, mutta ei se vielä juokse
Väitän siis, että ne muutokset tulevat näkymään lapsessa niin pikkuhiljaa, että siihen ehtii tottumaan. Kauhukuviini kuuluu ehkä eniten kaikki sellaiset "apinoinnit", joihin liittyy kasvanut riski loukata itsensä...esim. juurikin sellainen ympäriinsä kiipeily ja hyppiminen. Mutta ne tulee eteen yksi kerrallaan, hiljalleen. Ehkä mä ehdin siihen edes jossakin määrin tottumaan, ettei kaikki aina tule ihan puskista ja lävähdä päin nkäköä, kuin märkä rätti?
Tosin jos nyt yhtään mitään voi vauvan temperamentista päätellä, niin tämä lapsi on kyllä itse rauhallisuus. Paljon rauhallisempi, kuin mitä nuo neitokaiset ovat vauvoina olleet. Poika maataköllöttää tyytyväisenä paikallaan ja hymyilee aurinkoisena...tytöt olivat vauvana huomattavasti kipakampia tapauksia. Ollaankin sanottu, että likat ovat tulleet äitiinsä ja poika isäänsä
Jospa poika sitten isompanakaan ei olisi sieltä aivan villeimmästä päästä? Tosin jos hän meinaa perheemme villein persoona olla, niin aika paljon saa sitten töitä sen eteen tehdä. Tuo nuorin likka kun on itse PikkyMyy, eli "rauhallinen" on sana, joka ei kuvaa häntä sitten niin pätkääkään