Päiväkodin tätien joululahja

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Hyvät vanhemmat voitteko miettiä tarkaan mitä annatte päiväkodin tädeille tänä jouluna lahjaksi. Ystäväni on töissä päiväkodissa ja antaa sitä rojua mulle joululahjaksi joka ikinen vuosi. Ystäväni ei tiedä, että tiedän, ettei hän ole ostanu kyseisiä tuotteita itse. Itse pohdin mitä vanhemmat mahtais ajatella siitä, että lahjat lähtevät eteenpäin. Itse en pitäisi ajatuksesta. Vai olenko ainoa, jolla on tapana ostaa jotakin juuri ajatellen lahjan saajaa. Juuu, ystäväni on valitellut, ettei mahdu nuo lyhdyt, mukit ja tuikkukipot enää kaappeihin. Ei muuten mahdu munkaan kaappeihin. Annanko eteenpäin vai?
 
[QUOTE="vierailija";29296433]Hyvät vanhemmat voitteko miettiä tarkaan mitä annatte päiväkodin tädeille tänä jouluna lahjaksi. Ystäväni on töissä päiväkodissa ja antaa sitä rojua mulle joululahjaksi joka ikinen vuosi. Ystäväni ei tiedä, että tiedän, ettei hän ole ostanu kyseisiä tuotteita itse. Itse pohdin mitä vanhemmat mahtais ajatella siitä, että lahjat lähtevät eteenpäin. Itse en pitäisi ajatuksesta. Vai olenko ainoa, jolla on tapana ostaa jotakin juuri ajatellen lahjan saajaa. Juuu, ystäväni on valitellut, ettei mahdu nuo lyhdyt, mukit ja tuikkukipot enää kaappeihin. Ei muuten mahdu munkaan kaappeihin. Annanko eteenpäin vai?[/QUOTE]

No anna eteenpäin. Kyllä ne varmasti jollekin jossain vaiheessa kelpaa. Meillä on selvitty tolta jokavuotiselta päiväkotien lahjapähkäilyltä ostamalla kimppalahjakortit. Ei tule roinaa nurkkiin, mut toisaalta joku voisi pitääkin niistä kynttilöistä ja tuikuista.
 
vinkki 316
ja sitten vinkki kaikille:

on aika yleistä ostaa koko ryhmän aikuisille jotain yhteistä, esim konvehtirasia tms. WRONG!!!! arvatkaa paljonko sitä suklaata, piparia ja marmeladia tulee kun kaikki perheet tekee näin?? ja kun ne tuodaan 2 päivää ennen kun päiväkoti menee jouluksi kiinni niin kuka ne siellä syö? suurin osa noistakin heitetään sit loppiaisen jälkeen roskiin.
 
"luppis"
ja sitten vinkki kaikille:

on aika yleistä ostaa koko ryhmän aikuisille jotain yhteistä, esim konvehtirasia tms. WRONG!!!! arvatkaa paljonko sitä suklaata, piparia ja marmeladia tulee kun kaikki perheet tekee näin?? ja kun ne tuodaan 2 päivää ennen kun päiväkoti menee jouluksi kiinni niin kuka ne siellä syö? suurin osa noistakin heitetään sit loppiaisen jälkeen roskiin.
No eikö niitä voi jakaa, jokainen ottaa jonkun rasian kotiinviemisiksi?
 
"mistä"
ja sitten vinkki kaikille:

on aika yleistä ostaa koko ryhmän aikuisille jotain yhteistä, esim konvehtirasia tms. WRONG!!!! arvatkaa paljonko sitä suklaata, piparia ja marmeladia tulee kun kaikki perheet tekee näin?? ja kun ne tuodaan 2 päivää ennen kun päiväkoti menee jouluksi kiinni niin kuka ne siellä syö? suurin osa noistakin heitetään sit loppiaisen jälkeen roskiin.
lähtien suklaa, piparit ja marmeladit ovat menneet vanhaksi yksien pyhien aikana. Vai edellisen vuoden tuotteitako teille on raahattu ;)

Lasten vanhempien halu muistaa hoitajia kertoo tasan siitä, että hoitajien työtä arvostetaan. Arvostakaa te hoitajat sitä kiitosta sen verran, että ette valita niistä lahjoista. Kiitos.
 
[QUOTE="vierailija";29296433]Annanko eteenpäin vai?[/QUOTE]

Vie päiväkodin hoitajille lahjaksi :D

Itse pyrin viemään vain kulutustavaraa tai syötävää. Mutta kieltämättä sitä haluaisi aina keksiä jotain vähän originellimpaa...
 
lto
Minä juuri tänään vein kassillisen lahjaksi saatuja kippoja ym. hyväntekeväisyyskirpparille, kun en oikeasti tiedä mitä niillä tekisin. Parhaat lapsilta saamani lahjat ovat olleet leffalippu ja lahjakortti kahvilaan. Eivät maksa juuri enempää kuin kipotkaan, tuottavat hyvää mieltä, mutta eivät vaadi lisäkaappitilaa. vink.
 
"vieras."
Mä vein viime vuonna kahvihuoneeseen korillisen kaikenlaista syötävää ja juotavaa, mutta en jouluaiheista. En siis jouluteetä tai -kahvia, en glögiä, en piparisuklaata tai konvehteja yms. Vaan semmoista jota voi juoda tai syödä vaikka kesähelteellä.

Tänä vuonna aion leipoa hoitajille ja opettajille taatelikakkuja. Voin antaa ne etuajassa koska kestävät pakastamisen ja jos ei kelpaa, voi nakata biojätteeseen :D
 
"minna"
Oikeasti, älkää viittikö valittaa. Vanhemmat arvostavat työtä ja haluavat muistaa. Kyllä meilläkin omaiset haluavat muistaa ja suklaata riittää, mutta ei kävisi mielessäkään valittaa. Vaikka saisin kuinka ruman kipon vaan. Ihan älytöntä Tää touhu nykyään kun kaikki tehdään väärin.
 
Mun on pakko kysyä että miksi muistetaan aina vain hoitajia?
Miksi ei esim.laitsaria joka huolehtii pk.siisteydestä ja myös on tekemisessä lapsostenne kanssa tai miksi ei myöskään sitä keittiön tätiä joka lapsillenne useimmiten ne aamupalat sekä vp valmistaa. Juttelee lapsillenne ja huomio heitäkin.
Arvatkaa olisiko heistä ihanaa saada myös joku huomio.
 
Viimeksi muokattu:
"hoitotäti"
Ostakaa kahvipaketti, säilyy pitkään ja on hyvä lahjus :) Tai ostakaa siihen ryhmään missä lapsenne on, joku lelu/peli tms. Jokavuosi määrärahoja supistetaan ja lelut luonnollisestikin kuluu ja uutta ei aina saada tilalle :( Ja joskus joku käsityöihminen on ommellut jopa lastenleikkeihin donitseja ja kakkujakin :)
 
iu
Mä olen aina vienyt jotakin syötävää kun se nimenomaan ei kasaannu nurkkiin pyörimään - ei ole tullut mieleenkään, ettei edes jollekulle kelpais vaan että menee roskiin... :O
 
"anni"
yrttejä, juustoja, makusiirappia, hillloa, karamellisoituja pähkinöitä, piparikakkumuotteja (erikoisempia), kauniita kuusenkoristeita (esim. lasisia), kivat heijastimet, käsipyyhe ja saippua, kuorintavoidetta, kynsilakkaa ja jalkarasvaa, pokkari, hellehattu, erilaiset kukat (tai paprikat tai chilit) ruukuissa tai vaikkapa hedelmäpuu...veikkauksen arpa kauniissa kuoressa jne. siinä muutama idea jotka itsestä kivoja :)
 
ja sitten vinkki kaikille:

on aika yleistä ostaa koko ryhmän aikuisille jotain yhteistä, esim konvehtirasia tms. WRONG!!!! arvatkaa paljonko sitä suklaata, piparia ja marmeladia tulee kun kaikki perheet tekee näin?? ja kun ne tuodaan 2 päivää ennen kun päiväkoti menee jouluksi kiinni niin kuka ne siellä syö? suurin osa noistakin heitetään sit loppiaisen jälkeen roskiin.

Just tän takia mäki ahtaan viikossa kaikki joulusuklaat ettei vaa mee pilalle
 
  • Tykkää
Reactions: Aina Marina
"vvieras"
Mietin itsekin tuota lahjaa. Pitäisikö siis jotain antaa vai ei. Itse olisin miettinyt enemmänkin vaikka joulukortteja...lapsen tekemiä. Joku muotokuva tädistä tai jouluaiheinen. Tyttö on kolme eikä ole toki mikään taitavin piirtäjä vielä. Itse äitinä herkistyn lapsen piirroksista mutta mietin osaisikohan tädit arvostaa kuvia heistä kun ei ole oma lapsi.

Meillä vielä 4 hoitajaa...3 normaalisti mutta yksi palasi sairaslomalta joku aika sitten. Kai sitä sijaistakin olisi hyvä muistaa. Luulisi että saavat sitten tosi paljon lahjoja joita eivät edes kotiin asti jaksa kantaa. Toisaalta kai nuo joulukortitkin roskiin menevät sitten aika pian.

Vai jos en vie mitään...onko epäkohteliasta? Arvostan kyllä työtä. Varsinkin kun lapsi aika vaativa.
 
"vvieras"
Niin siis meillä sijainen nyt toisessa ryhmässä ja oli monta kuukautta lapsen ryhmässä.

Nuo piparimuotit ja joulukoristeet kuulostavat sopivan pieneltä lahjalta ja siihen vaikka kortti. Ei menisi lahjat ihan hukkaan. Luulisi että käyttöä olisi.
 
......
me ollaan saatu päiväkodilla kivaa syötävää makea ja suolasta itse tehtyä sekä ostettua ja kaikki on menny jos ei niin loput jaettu tasan koko henkilökunnalle ennen kuin lomille jäädään. että kiitos vaan meidän vanhemmille :)
 
Blue
ja sitten vinkki kaikille:

on aika yleistä ostaa koko ryhmän aikuisille jotain yhteistä, esim konvehtirasia tms. WRONG!!!! arvatkaa paljonko sitä suklaata, piparia ja marmeladia tulee kun kaikki perheet tekee näin?? ja kun ne tuodaan 2 päivää ennen kun päiväkoti menee jouluksi kiinni niin kuka ne siellä syö? suurin osa noistakin heitetään sit loppiaisen jälkeen roskiin.
Kuin tyhmä täytyy olla että saa aikaiseksi tälläisen "vinkin"...

Ainakin meidän päikyssä missä on käytössä pullaperjantai (eli jokainen täti leipoo vuorollaan perjantaiksi jotain hyvää) ne kaikki herkut otetaan riemusta kiljuen vastaan ja syödään niitä niin pitkälle vuotta kun niitä riittää (keittiössä on pakastin).
 
Mä en tänä jouluna ajatellut viedä mitään, vien sitten keväällä kun poika siirtyy eskariin kesän jälkeen.

Kerran oon vienyt läksiäislahjana monta konvehtirasiaa kaikille yhteiseksi ja viime jouluksi vein kasan kutomiani sukkia ja lapasia (erikokoisia lapsille), kun henkilökunta valitteli ettei varasukat ja -lapaset riitä kelien yllättäessä tvs.
 

Yhteistyössä