Mitkä syyt teillä olla naimisissa? Miksi eroaisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "morsian"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olemme naimisissa rakkaudesta ja koska olemme halunneet sitoutua toisiimme. Ero tulisi varmaankin ainoastaan uskottomuudesta. Uskon, että muut syyt eivät liittoamme kaataisi.

Olemme naimisissa, sillä rakastamme toisiamme ja haluamme elää elämämme loppuun asti yhdessä. En ole ihan varma eroaisinko mistään syystä, mutta asumuseroon johtaisi esim. väkivalta muita perheenjäseniä kohtaan, holtiton ryypiskely tai mielenterveydelliset ongelmat, joita ei haluaisi hoitaa.

• Tykkää
Reactions: Data
Rakastamme toisiamme. Näytämme hyvälle yhdessä. Meillä on hauskaa yhdessä. Viihdymme toistemme seurassa. Meillä on hyvää seksiä. Meillä on kaksi lasta yhdessä.

Eroon voi johtaa vaikka mikä, mutta raha- asioiden sössiminen, pettäminen, väkivalta, addiktiot ym. olisivat varmoja suhteentappajia.

Eroon johtaisi, jos puolisoni kohtelisi lastani huonosti. Myöskin alkoholismi tai erittäin raaka henkinen tai fyysinen väkivalta johtaisivat eroon.

Muut asiat tapauskohtaisesti.

Syyt miksi olemme naimisisa on puhtaasti rakkaudessa ja halussa olla yhdessä.
Hyväksymme toisemme sellaisina kuin olemme ja rakastamme toisiamme virheinemme päivineen. Olemme toistemme parhaimmat ystävät. Haluamme jakaa elämämme toistemme kanssa. Meillä on ihanaa yhdessä ja ihana koti ja lapset. Kumppanuus on syvää ja sitä ei pikkuiset laineet kaada. Näemme meidät vanhoina eläkeläisinä yhdessä jossain erämaamökillä. Kukaan ei ymmärrä minua niin hyvin kuin mieheni, eikä kukaan ymmärrä miestä kuten minä. Me olemme me ja se ei muuksi muutu.

En minä ole tuollaisia miettinyt. Oltiin ensin tuttuja, sitten alettiin seurustelemaan ja yhdessä ollaan oltu 16 vuotta joista naimisissa reilu 11. Kai me ollaan oltu jo niin kauan yhdessä ettei enää osaittaisi erillään olla.

Erottas varmaan jos jonpikumpi pettäisi tai yhtä akkiä luonne muuttuisi ja alkaisi väkivaltaiseksi tms.

[QUOTE="utelias";29287481]Missä menisi pettämisen raja?

Itselläni luottamuksen pettäminen esim. raha-asioissa kyllä myös olisi kova kolaus. Peliveloissa tms.
Myös väkivalta.[/QUOTE]

Kun takana on 27v yhdessä, niin tietää jo toisesta, ettei se ole väkivaltainen, tietää sen raha-asiat ja pelaamiset. Jotain ihan kummaa pitäisi tapahtua, jos näissä tulisi jokin muutos.

Pettämisen raja menee meillä varmaankin siinä, missä se useammalla muullakin pariskunnalla menee. Siitä on aikoinaan paljonkin keskusteltu ja siten se on sorvattu aika selkeäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ken meistä?;29287914:
Ken meistä on virheetön? Minä uskon että avioliitti kestää jos siihen on halua, vastoinkäymisistä huolimatta. Kunhan ne eivät ole jatkuvia.

Virheetöntä ihmistä ei olekaan. Varsinkin kun vuosia tulee ja menee, niin ei voi edes odottaa että kaikki olisi täydellistä. Mutta sitä voi rakentaa niin täydelliseksi kuin mahdollista.

Yhteistyössä