Abortti salaa mieheltä, onko mahdollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pulassa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pulassa"

Vieras
Kysymys tulikin tiivistetysti otsikossa.

Olen suurella todennäköisyydellä raskaana, vaikka testiä en ole vielä tehnyt. Abortti on ainoa oikea vaihtoehto mutta koska mieheni painostaisi päinvastaiseen ratkaisuun, niin mietin väkisinkin onko mitenkään mahdollista teettää aborttia ilman että puoliso saa tietää?

Olen kuullut että abortista seuraa jälkivuotoa joka voi jatkua pitkään, tarkalleen ottaen millaista se on ja kuinka pitkään se jatkuu? Onko sitä mahdollista salata mieheltä jonka kanssa asuu saman katon alla?

Ja siis en ole pettänyt miestäni ja siitä tullut raskaaksi tai mitään, vaan yksinkertaisesti en ole valmis äidiksi. En halua lasta ja pelkään että jos mies tietää aborttiaikeista niin siitä seuraa painostamista lapsen pitämiseen, riitoja ja kaikkein inhottavimpana: mies kuitenkin juoruaisi abortista (johon kuitenkin päätyisin) appivanhemmilleni + muulle lähipiiriinsä joka kohdistaisi minuun sitten juoruiluja, selän takana jupinaa ja halveksuntaa ynnä muuta jota en halua osakseni. Ja sitten mies syyllistäisi minua asiasta joka ikisesä pikkukinassa hamaan hautaan saakka.

En halua synnyttää mieheni mieliksi, enkä halua aiheuttaa tällä asialla kitkaa parisuhteellemme. Tiedän mieheni jyrkän mielipiteen aborttia kohtaan mutta lapsen pitäminen ei yksinkertaisesti ole vaihtoehto tässä elämäntilanteessa. Jos ja kun olen raskaana haluan hipihiljaa abortoida ja yksin kärsiä sen seuraamukset, mutta onko se mahdollista?

Mielestäni ei ole oikein toimia yksin tuollaisessa tilanteessa. Parisuhteen pitäisi toimia niin että molemmat kertovat toiveensa ja pelkonsa ja yhdessä mietitään mitä tehdään. Oletko miettinyt asiaa siltä kannalta että haluatko ylipäänsä elää kumppanin kanssa johon luotat noin vähän? Kerro miehelle ja kerro myös kaikki pelkosi ja lupaan että päätös on sinullekin helpompi, kun ei tarvitse salata toiselta noin isoa asiaa!

Öö sano et sul on menkat... Ja jätä se mies jos et kerran pysty siihen luottamaan niinku terveessä parisuhteessa. Meillä mies myös kertoi avoimesti ettei hyväksy aborttia aikanaan enkä halunnut häneltä riistää lasta joten pidimme lapsen, tosin tiesin että miehestä tulis hyvä isä. Kysymys oli kahden ihmisen välisestä kunnioituksesta ja arvostuksesta toisten mielipiteisiin eikä lähdetty riitelemään mihin kelläkin on oikeus. Otettiin mielipiteet pöydälle, keskusteltiin niistä ku aikuiset, sovittiin pelisäännöt ja keskusteltiin pelotym läpi. Nyt meil on hieno nuori lukiolainen täällä. Sä voit päätyä eri ratkaisuun mut mieti tota sun suhdetta et onks se ihan ok ettette voi käydä tota yhdessä läpi...

Mies on muuten ihan täydellinen, mutta aborttia ei hyväksy. Hän on sanonut että jos vahinko sattuu niin se pidetään ja sopeudutaan. Mutta realistisesti ajatellen lapsi olisi pahin asia mitä voisi tapahtua. Minä pääsin viime keväänä sisään yliopistoon opiskelemaan unelmieni alaa ja lykkäsin vuodella aloitustani koska olen määräaikaisessa työsuhteessa. Ensi syksynä on tarkoitus ottaa halpa opiskelijakämppä opiskelupaikkakunnaltani ja pääsen opiskelemaan alaa josta olen haaveillut aina! Mies ei voi muuttaa mukana sillä hänellä on työ täällä. Tarkoitus on että olen pakolliset viikot opiskelupaikkakunnalla ja reissaan viikonlopuiksi kotiin.

Vauvan tulo romuttaa opiskeluni ja sitä myötä sen uran mistä olen aina haaveillut. Ja sen lisäksi ihan rehellisesti en kertakaikkiaan halua lasta, ajatus tuntuu kaikin tavoin epämukavalta ja inhottavalta. Pelkään että taivun miehen painostuksesta ja katkeroidun myöhemmin siitä että omat unelmani jäivät toteutumatta ja tein lapsen vaan miehen mieliksi.

No,sun täytyy varata aika ekaks lääkäriin joka laittaa sit lähetteen eteenpäin sairaalaan.Siellä sit homma menee eteenpäin.Aika yksinkertaista ei isompia kipuja tms.(ei ainakaan mulla) mut sekin on yksilöllistä.Mieti tarkkaan ja tee oikea päätös!tsemppiä :)

Mutta oletko valmis salaamaan noin ison asian? Mitä luulet tapahtuvan jos miehesi saa jälkikäteen asian tietoonsa? Hänkö ei sitten katkeroidu sinulle? Mielestäni on itsekästä toimia yksin, jos elät yhdessä jonkun kanssa; tuollaiseen päätökseen vaaditaan kaksi.

Kyllä sä pystyt abortin salaa tekemään. Vuoto on kuukautisvuodon luokkaa. Mitä nopeammin sitä parempi, voit ottaa tabletit kotonakin. Jos pitkität, voit joutua kaavintaan sairaalassa mikä on sitten taas toimenpiteenä vaikeampi tehdä salaa :) Ymmärrän sua hyvin, jos itse tulisin nyt vahingossa raskaaksi tekisin myös miehelle mitään puhumatta abortin.

Mies on muuten ihan täydellinen, mutta aborttia ei hyväksy. Hän on sanonut että jos vahinko sattuu niin se pidetään ja sopeudutaan. Mutta realistisesti ajatellen lapsi olisi pahin asia mitä voisi tapahtua. Minä pääsin viime keväänä sisään yliopistoon opiskelemaan unelmieni alaa ja lykkäsin vuodella aloitustani koska olen määräaikaisessa työsuhteessa. Ensi syksynä on tarkoitus ottaa halpa opiskelijakämppä opiskelupaikkakunnaltani ja pääsen opiskelemaan alaa josta olen haaveillut aina! Mies ei voi muuttaa mukana sillä hänellä on työ täällä. Tarkoitus on että olen pakolliset viikot opiskelupaikkakunnalla ja reissaan viikonlopuiksi kotiin.

Vauvan tulo romuttaa opiskeluni ja sitä myötä sen uran mistä olen aina haaveillut. Ja sen lisäksi ihan rehellisesti en kertakaikkiaan halua lasta, ajatus tuntuu kaikin tavoin epämukavalta ja inhottavalta. Pelkään että taivun miehen painostuksesta ja katkeroidun myöhemmin siitä että omat unelmani jäivät toteutumatta ja tein lapsen vaan miehen mieliksi.

Mutta voihan lapsi olla viikot miehen kanssa kotona (päivät hoidossa) vanhempainlomien jälkeen. Eihän se sun unelman toteuttamista estä. Siis jos haluaisit pitää lapsen, mitä et ilmeisesti tosin muutenkaan halua. Itse en tosin voisi ajatella tekeväni aborttia mieheltä salaa, koska me muutenkin kerromme toisille aika lailla kaiken.

Mäkin oon samaa mieltä ehkä sun pitäis kertoa miehellesi ja miettiä sit yhdessä mitä tehdä??Ei kannata ruveta salailemaan vaikka keskeytys onnistuukin ilman miestä.

Tietenkin pystyt tekemään abortin ilman että asia menee miehesi korviin mutta itse en pystyisi tai edes haluaisi tuollaista asiaa pitää salaisuutena. Tiedät itse mikä on paras ratkaisu jos testi näyttää plussaa. En tiedä mitä ehkäisyä olet käyttänyt mutta se kannattaa laittaa kuntoon sit ensi tilassa kans.

Lisäksi...olet tietoinen miehesi kannasta, ollut ilmeisesti jo hyvän tovin. Kuinka harkitsematonta on "vahingossaö" tulla raskaaksi. Jos olet noin tietoinen tulevaisuuden suunnitelmista, kuinka olet siivuuttanut ehkäisyn? Mielestäni sinun täytyy kantaa vastuu ja toimia epäitsekkäästi ja reilusti !!

Jos mies lapsen haluaa, niin tietysti hänen pitäisi kantaa siitä ensisijainen vastuu. Eli hän jäisi perhevapaille ja muuttaisi kanssasi sinne opiskelupaikkakunnalle. Jos ei siihen suostu, niin ei hänellä ole mitään oikeutta vaatia että sinä uhraudut.

No joo, tuo ei auta siihen että et vaan kertakaikkiaan halua lasta. Etkö halua koskaan? Haluaako mies? Tällaisessa asiassa näkemysten pitäisi kohdata, siis että haluaako ylipäätään lapsen/lapsia vai ei, muuten jompi kumpi katkeroituu.

[QUOTE="vieras.";29276616]jos valitset kaavinta menetelmän ei jälkivuoto kestä kuin normaalien menkkojen ajan. jos keskeytät pillereillä kestää vuoto kauemmin[/QUOTE]

Tuskimpa tuota suoraan itse saa valita, lääkkeet kun käsittääkseni on paljon parempi menetelmä. Mut kyllä tuokin menee olankohautuksella ja ohimennen toteamalla et menkat outoilee.

Yhteistyössä