Halventavimmat/ärsyttävimmät nimitykset lapsesta?

• Viestiketjun aloittaja "joku vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"liibalaaba"
Isäukko kutsuu edelleen meitä kolmea aikuista lastaan kersoiksi :D Lapsena en tykännyt tosta yhtään, enkä kyllä tykkää vieläkään vaikka enemmän se nykyään jo naurattaa. Pentu on kyllä ehkä kaikista ikävin nimitys lapsesta. Jälkikasvu taas on minusta ihana :)

Inhosin jo lapsena sitä, että äitini sanoin meitä pennuiksi. En ikinä käytä sitä sanaa lapsistani. Joudun aina puremaan kieltäni, etten sanoisi mitään, kun erän tuttava aina puhuu lapsistaan pentuina.

Mää muistan että meidän isä sanoi meitä pennuiksi kun oltiin lapsia =) Sillai "Nyt pennut nukkumaan niinku olisitte jo!". Ja se ei siis ollut rumasti sanottu, uskokaa tai älkää.

Mää sanoin mun siskontyttöjä aina kääpiöiksi kun ne oli pieniä, taitaa tosin olla hieman epäkorrektia :ashamed:

• Tykkää
Reactions: Owl
"yksi"
tuttu kutsuu lapsiaan mukeloiksi. Niin jotenkin ällöä!! MUKELO, tulee mieleen M*LKKU! Samoin mukula on hirveä ja muksu kans! Masu-asukki, hyiiiiiii..

Omani ovat tytöt, yksittäin tyty, typy.. Pennut ei mielestäni ole kamala nimitys lapsille.. Mielipidekysymyksiä..

Mä en pidä minään tota pentua ja kakaraa. Meillä isä käytti aika useesti, että pennut tänne, kakarat tänne, pennut hiljaa, kakarat tulkaas tänne ois vähän asiaa (oli asia mikä hyvänsä, hyvä tai huono asia) aina pennut tai kakarat. Samoin ukki ja mummi sano meitä välillä pennuiks ja kakaroiks. Tiedän myös sen, että meitä rakastettiin aivan hirvittävän paljon. Isä sanoo meitä aikuisia sisaruksia yhä vieläkin pennuiks ja kakaroiks. Mulle sanoo, että katohan, löysihän iso kakaraki lapsuuen kotiin :D.

Kyllä äpärä on mun mielestä aivan kammottava. En ite ole sanonu ketään äpäräksi, enkä sano, koska on jotenkin ihan hirvittävä. Samoin apina, en todellakaan sano tytärtäni apinaks, enkä kenenkään muunkaan lasta.

Tiedän perheen, joka kutsuu pientä tytärtään "pikku-akaksi"...
Esim. mä sanoin meijän tytärtä pikku- akaks, kun synty ja vielä muutamia kuukausia syntymän jälkeenkin. Ei toi mun mielestäni mikään paha ole.

On ihan hirveetä. Tää ihme rutkutus on tänä päivänä menny jo vähän yli hilseen näissä lapsiin liittyvissä asioissa. Joka asiasta inistellään ja porataan, että nyt tulee traumoja, tää on niin halventavaa, tää nyt järkyttää mun pikku Pekkaani, tää sai mun karvani pystyyn, joten pikku Liisa saa varmasti siitä järkkyneen mielen yms. Tällä ihme pumpuli hyysäyksellä kasvatatte niitä ihme vätyksiä ja rajatapauksia, jotka saa vähänväliä hermoromahduksia, burn outeja, masennuksia jne. Mistähän mahtaa johtua?

"täti"
Apua, oon käyttäny sanoja kersa, muksu, mukula, napero, pentu likka yms ihan suvereenisti muiden lapsista ja hellittelyniminä tietenkin, hemmetti pitää kai taas sulkea suunsa lapsiperheiden läsnäollessa...

"Nuuh"
Muutaman vanhemman henkilön olen kuullut sanovan lapsia sikiöiksi.
Pohjanmaalla asustellaan, pikkusen särähti korvaan mutta asiakaspalveluammatissa ei voi oikein vastaankaan sanoa.

vieras3
Itse sanon omaa vauvaa välillä äidin pikku pennuksi :) vauva kun istuu usein sylissä, ja tapittaa minua suurilla ruskeilla (koiranpennun) silmillä :heart:
pennuthan ovat maailman suloisimpia. emäntä ja isäntä kuulostaa typerältä, enkä ikinä missään tilanteessa edes lausuisi ääneen äpärä-sanaa.

• Tykkää
Reactions: Owl

Yhteistyössä