"Hassuinta" tässä on se, että mies ei tiedä, että minä tiedän hänellä olevan naisystävän. Ovat olleet ilmeisesti jo ainakin viime kesäkuusta yhdessä.
Hän ei ole myöskään kertonut erostamme sukulaisilleensa. Veljensä soitti minulle joulun jälkeen ja kysyi, olemmeko eronneet. Miehen sukulaisilta tuli joulukortteja perheellemme, ja kun mainitsin asiasta exälle, vastasi tylysti, ettei ala pikkuasioita sukulaisilleen kertomaan.
Mutta juu siis. Lapsi on nelivuotias, ja tämä naisystäväylläri tuli minulle tässä tietoon ihan äskettäin. Mies ei ole tästä uudesta naisestaan sanonut sanaakaan, joten minusta tuntuisi omituiselta pohjustaa lasta tapaamaan tätä uutta naista, kun mies ei ole mitään hänestä puhunut. Muuten kyllä tsemppasin lasta paljon ennen isällensä menoa. Lasta tottakai jännitti kovasti, kun niin pitkä aika oli viime tapamisestakin kulunut.
Lapsi kun tuli kotiin isältänsä, oli aluksi ihan reipas, mutta illan tullen halusi olla lähelläni ihan hirmu paljon. Yöllä nukkui vieressäni, ja sanoi, että ethän äit jätä mua yksin nukkumaan. Oli sitten siellä "isällänsä" ilmeisesti nukkunut yksin sohvalla.. no, ei varmaan mitään maata kaatavaa tuo sohvalla nukkuminen, mutta luulisi, että kun isä on ollut kauan poissa lapsensa luota, vie lapsen uuteen vieraaseen paikkaan, ja menee nukkumaan uuden naisen kanssa toiseen huoneeseen, niin onhan siinä varmasti tuon ikäisellä miettimistä ollut.