Mies sitten lähti

• Viestiketjun aloittaja "Joopajoo"
  • Ensimmäinen viesti
"Joopajoo"
En tiedä missä mies asuu, kenen kanssa tai onko kuvioissa joku nainen. Mutta kummallinen paikka kyllä, kun ei sinne lastansa voi kylään ottaa.

Ensi viikolla on aika sinne oikeusaputoimistoon. Odotukset on nyt korkealla, josko sieltä viimein saisi apua näihin ongelmiin.

viaras
[QUOTE="vieras.";29271245]Asuuko mies jonkun naisen luona, jolta sitten menisi mahdollinen asumistuki ja muut tuet, jos mies siirtäisi osoitteensa sinne?[/QUOTE]

Joku tällänen mullaki tuli mieleen :whistle: ehkä pidemmän aikaa ollu "hoito" ton ap:n tekstistä päätelle. Sick bastard :x

Totuusjulki
Eikö miehen vanhemmat tiedä, missä mies majailee? Kannattaisi vähän painostaa niitä takomaan järkeä miehen päähän. Muutnkin kannattaa avoimesti kertoa kaikille miehen toilailusta. Joku varmasti on valmis miehen nykykuvioista kertomaan.

"zxc"
Puhuit miehesi kaverista, joka oli reissussa. On varmaan tullut jo takaisin. Olisiko se sellainen heppu, että voisit kertoa ongelmistasi hänelle? Osaisi ehkä avata tilannetta sinullekin.

"Joopajoo"
Olen ollut yhteydessä miehen vanhempiin ja myös tähän kaveriin. Kenelläkään heistä ei kuulemma ole mitään käsitystä, missä mies majailee.. Nyt en ole vähään aikaan edes miettinyt asiaa. Toivoisin vain, että mies antaisin vaihtaisi kirjansa pois tästä osoitteesta ja uuden osoitteen ja tapaisi lastansa.

Eli siis kenelläkään ei tunnu olevan tietoa, missä mies asustelee, tosin tästä kaverista olen varma, että tietää muttei halua minulle kertoa.

melkoista
kaikkien muiden edellä annettujen neuvojen lisäksi ehdottaisin kyllä, että teet kantelun tuosta sossun tädistä. jos hänen mielestään henkistä väkivaltaa käyttävä mies pitää päästää entisen puolison ja lapsen kotiin, on asiat aika huonosti. hänkö kantaa sitten vastuun jos henkinen väkivalta muuttuu joksikin muuksi? Se, ettei mies suostu vaihtamaan osoitetta, täyttää jo henkisen väkiivallan kriteerin. Voit myös periä häneltä vuokraa, jos ei enää esim. maksa lainanlyhennyksiä, samoin se pidentää aikaa, jolloin olet oikeutettu yksinhuoltajatukeen, sen saa vasta osoitteenmuutoksia seuraavalta kuukaudelta.

[QUOTE="Joopajoo";29010698]siis juuri niin. Mies on poissa öitä, saattaa olla useammankin päivän. siihen ei saa mitään yhteyttä, ei vastaa viesteihin tai soittoihin. Sit kun mies tulee kotiin, on läppärillä/tabletilla, ei puhu kenellekkään mitään ja yleensä menee suikuun ja nukkuun. Ja nyt kun vihdoin kysyin, että mikä sillä on, missä se on, sanoi mies mulle, ettei kerro. Kun kysyin uudestaan, että vaimona mulla on oikeus tietää, missä se yönsä viettää, suuttui, ja sanoi etten luota siihen, ja lähti yön selkään autolla..[/QUOTE]

no se vetää piriä yöt läpeensä ja hengaa kavereidensa kanssa. tulee sitten kotiin pesulle ja nukkumaan. selkee homma. ulkoruokintaan. ilman sitä ruokaa.

Oon hetken jo seurannut tätä keskustelua ja tuo miehes käytös on siis jotain aivan käsittämätöntä! Ei kenenkään tarvi tuollaista sietää, ja pahinta se on ku läheinen ihminen kohtelee noin. Mutta ei pidä antaa vähänkään periks, heti stoppi tommoselle. Ihminen joka rakastaa, välittää ja kunnioittaa ei toimi noin.

Jaksamisia ap sinulle ja uskoa että asiat vielä järjestyy. Ihminen joka kohtelee noin ei ole minkään arvoinen, ainut mitä kannattaa tätä ihmistä kohtaan tuntea on sääli. Pysy kovana ja pidä puolesi. Kaikkea hyvää sinulle!

"vieraana"
Mä olen myös ehdottomssti sitä mieltä että kantelu sosiaalityöntekijästä. Ensin voit koittaa onka vaikutusta jos juttelet hänen esimiehen kanssa, jos ei auta niin valitusta ylemmälle taholle. Eihän tollanen peli vetele että uhkaileva ex pitäisi päästää sisään :O En vaan pysty käsittämään ihmisiä jotka pystyy tekemään omalle lapselleen noin :(

Tsemppiä ja onneksi pääset jo ens viikolla oikeusaputoimistoon!

"..."
Ap, älä anna tuolle ukolle enää pikkurilliäkään! Soita joka puolelle ja ilmoita ettei äijä enää asu tuossa osoitteessa, ota yhteys poliisiin ja ilmoita sinne verotoimistoonkin, varsinkin jos sen idiootin kirjeitä tulee vielä sun luo. Ja minä en tuossa tilanteessa edes yrittäisi ajaa lapselle tapaamisia, tulee vaan pettymään rankasti joka kerta kun "isi" ei haluakan tavata, ja mies tulee ihan varmasti tekemään kaikkensa jotta nuo tapaamiskiemuratkin menis mahdollisimman hankalaksi.

Women
Eiköhän ole aika ottaa elämälle suunta,ei tuollainen voi jatkua. Miksi tuhlata enää yhtään energiaa sen vatvomiseen,että missä miehesi on menee jne. Mieti nyt lastasi ja itseäsi. Ansaitset parempaa.

"Joopajoo"
Heippa kaikille!

Aikaa on hieman viime viestistä vierähtänyt. Sain oikeusaputoimistosta lakimiehen hoitamaan asiaa. Tosin asioiden eteneminen on ollut hirveän hidasta, mutta hoidossa onneksi, ja vieläpä virallista tietä:) Elatusmaksun suuruudesta vielä "neuvotellaan" samoin tapaamisista. Elareitahan mies ei ole vielä tähän päivään mennessä maksanut senttiäkään. Eli mitään ei ole vielä virallisesti vahvistettu, mikä on kyllä hermoja raastavaa.

Mies on kerran hakenut lapsen yöksi luokseen tässä joulukuun lomilla. Aikaa siihen, että on tavannut lastansa noin,on mennyt viitisen kuukautta. Kyllä hirvitti antaa lapsi isällensä. Ja pikkulinnut ovat kertoneet, että mies asuu epävirallisesti toisen naisen luona, ja sinnehän se oli lapsen tottakai vienyt heti ensi tapaamisellaan lapsensa kanssa :/ sillehän en itse mitään voi, minne lapsensa vie isäviikonloppuinaan, mutta kurjalta tuntuu tuollainen.

vierass
Hyvä jos mies kuitenkin vihdoin on lapsen tavannut! Millä mielellä lapsi oli tapaamisen jälkeen? Haluaako mennä uudestaankin? Anteeksi jos mulla on mennyt ohi, mutta minkä ikäinen teidän lapsi on?
Ajattelematonta mieheltä mielestäni viedä lapsi heti uutta naisystäväänsä tapaamaan (vaikka itse siellä asuisikin), kuitenkin pitkä aika ettei ole lasta tavannut ja olisi varmasti ollut lapselle helpompaa olla kahdestaan isänsä kanssa (riippuen tietenkin lapsen iästä ja luonteesta). Itse ainakin pohjustaisin vastaavassa tilanteessa lapselle uuden kumppanin tapaamista eikä niin että lapsi viedään kylmiltään vieraaseen "kotiin". Äh, en osaa selittää.

Tsemppiä teille, toivottavasti asiat pikkuhiljaa selviää!

"Joopajoo"
"Hassuinta" tässä on se, että mies ei tiedä, että minä tiedän hänellä olevan naisystävän. Ovat olleet ilmeisesti jo ainakin viime kesäkuusta yhdessä.

Hän ei ole myöskään kertonut erostamme sukulaisilleensa. Veljensä soitti minulle joulun jälkeen ja kysyi, olemmeko eronneet. Miehen sukulaisilta tuli joulukortteja perheellemme, ja kun mainitsin asiasta exälle, vastasi tylysti, ettei ala pikkuasioita sukulaisilleen kertomaan.

Mutta juu siis. Lapsi on nelivuotias, ja tämä naisystäväylläri tuli minulle tässä tietoon ihan äskettäin. Mies ei ole tästä uudesta naisestaan sanonut sanaakaan, joten minusta tuntuisi omituiselta pohjustaa lasta tapaamaan tätä uutta naista, kun mies ei ole mitään hänestä puhunut. Muuten kyllä tsemppasin lasta paljon ennen isällensä menoa. Lasta tottakai jännitti kovasti, kun niin pitkä aika oli viime tapamisestakin kulunut.

Lapsi kun tuli kotiin isältänsä, oli aluksi ihan reipas, mutta illan tullen halusi olla lähelläni ihan hirmu paljon. Yöllä nukkui vieressäni, ja sanoi, että ethän äit jätä mua yksin nukkumaan. Oli sitten siellä "isällänsä" ilmeisesti nukkunut yksin sohvalla.. no, ei varmaan mitään maata kaatavaa tuo sohvalla nukkuminen, mutta luulisi, että kun isä on ollut kauan poissa lapsensa luota, vie lapsen uuteen vieraaseen paikkaan, ja menee nukkumaan uuden naisen kanssa toiseen huoneeseen, niin onhan siinä varmasti tuon ikäisellä miettimistä ollut.

vierass
Anteeksi, en tarkottanut että sun olis pitänyt jotenkin lasta valmistella ex-miehesi uutta naisystävää tapaamaan vaan että outoa ettei mies niin tehnyt. Ei kai kukaan (nainen?) vie lasta kylmiltään moiseen tilanteeseen?

Voi ei, mun esikoinen on 4v ja kun häntä sun lapsen tilanteeseen mietin niin käy ihan hirveästi sun lasta sääliksi. On 4v aika pieni menemään nukkumaan ns. yksin vieraassa paikassa, siis jos ei tunne oloaan muuten turvalliseksi. Eikä välttämättä ole tuntenut jos isää ei ole pitkään aikaa nähnyt (ja niin yllättäen lapselle mitään kertomatta/selittämättä lähti) ja vielä uusi nainen siellä heti. Ja varsinkin jos vielä kuherteli uuden kanssa samalla kun lapsi olisi ansainnut koko huomion. :(

Tosi kylmästi tehty sun mieheltä lasta kohtaan koko erohomma. En siis tarkoita itse eroa vaan sitä miten siihen liittyvät asiat hoiti (=jätti hoitamatta).

Yhteistyössä