Onko kellään palstalaisella rintaimplantteja?

27.10.2013
291
0
16
Onko kellään teistä? Kovin tekis mieli sellaiset laitattaa. Pyysin mieheltä joululahjaksi silareita, sanoi, että on ostanut jo mun joululahjan, mut ehkä synttärilahjaksi :D

Jos teillä on niin miten iso muutos kävi? Minkä kokoinen implantti siis on? Kauanko olit kipeä leikkauksen jälkeen?

3,5v sitten kävin leikkauksessa Jyväskylässä. Tosi kipeä olin viikon ajan, sit en enää travinnut särkylääkkeitä. Ennen leikkausta ei ollut rintoja oikeastaan lainkaan *häpeää* AA-kuppikin oli liian iso...oli pelkät töröttävät nännit. Leikkauksen jälkeen kuppikoko on 70C eli sopivat kroppaani nähden. Rintalihaksen alle laitettiin.

• Tykkää
Reactions: Punapeppupaviaani
3,5v sitten kävin leikkauksessa Jyväskylässä. Tosi kipeä olin viikon ajan, sit en enää travinnut särkylääkkeitä. Ennen leikkausta ei ollut rintoja oikeastaan lainkaan *häpeää* AA-kuppikin oli liian iso...oli pelkät töröttävät nännit. Leikkauksen jälkeen kuppikoko on 70C eli sopivat kroppaani nähden. Rintalihaksen alle laitettiin.

Ei sua näköjään vieläkään kovin helposti huomaa, vaikka isot tissit onkin. :D :D

Eikai, vitsivitsi, ei saa suuttua... :)

No mulla on C:t nyt, mutta haluaisin D ainakin. Ja kauniimman muodon. Nää nykyiset läpyskät ei oikein sovi muuhun treenattuun kroppaan, vaikka kovin vaiheessa tässä vielä ollaan :D

Mikä oli paikan nimi missä kävit? Ja mitä tuumaat tästä
Tervetuloa Plastiikkakirurgia Fin-Est Oy:n kotisivuille!

Kävin Jyväskylässä Asko Salmen vastaanotolla. Olikohan se joku KL-kauneusklinikka tms? En nyt jaksa kuuklettaa... Hyvä palvelu ja mukava henkilökunta - kaikki meni hyvin. Hintaa tuli muistaakseni n 5600 euroa. Eestiin en uskaltanut mennä.

• Tykkää
Hintaeroa ainakin on. Tuolla mun harkitsemassa on hinta 3700e. En mäkään tiedä uskaltaako Viroon, mutta tuo vaikutti ihan asiantuntevalta ja sieltä saa vakuutukset ja ilmaisen korjauksen jos joku on menee pieleen. Hintaan sisältyi tikkien poisto, jälkiseuranta ja matkat.

Mulla on aiemmin ollut toisessa rinnassa kokoeroa korjaava pieni implantti.

Kannustaisin hiukan tutkimaan myös kriittisiä mielipiteitä / kokemuksia ennen päätöstä.

Mulla lukee jo leikkausen jälkitarkastuksessa (4 kk jälkeen) että implantti on kovettunut/kapseloitunut. Vuosikausia kärsin siitä kivitissistä ja siitä epämiellyttävästä tunteesta jonka lihaksen alle tungettu implatti muutenkin aiheutti (tuntui esim leipää leikatessa, punnertaessa, selällään nukkuessa, näkyi kyljellään nukkuessa). Vuosien mittaan rinta myös tulehtui useampaan otteeseen, olin joskus melkein viikon sairaalahoidossakin sen vuoksi.

Silti implanttia ei koskaan tarjouduttu vaihtamaan tai poistamaan - vaikka mulla implantti oli laitettu julkisen terveydenhuollon toimenpiteenä korjaamaan "synnynäistä epämuodostumaa" = LIEVÄSTI erikokoista tissiä.

Ennen implantin laittoa mulle myös sanottiin, ettei implantti käytännössä voi mennä rikki tai vuotaa. Noh: todellisuudessa implantti meni rikki ja oli vuotanut läheisiin imusolmukkeisiin. Implantti myös irtosi alkuperäiseltä paikaltaan ja oli myöhemmin 4-5 cm liian korkealla (=uusi epäsymmetria).

Tutkimusten mukaan lähes kaikki implantit ovat rikkoutuneet kun niiden laitosta on kulunut kymmenen vuotta. Milläköhän perusteella niistä sitten sanotaan etteivät ne voi mennä rikki?? Aina perustellaan, että uudet eivät mene rikki - no niin sanottiin niistä aikaisemmistakin, juuri noilla samoilla sanoilla.

Lopulta menin yksityiselle lääkärille poistattamaan implanttiani. Olin jo valmistautunut melkoiseen leikkauskierteeseen - eihän rintaa voisi jättää implantin venyttämäksi tyhjäksi pussiksi. (=ottamalla implantin sitoudut leikkelemään rintojasi myös tulevaisuudessa).

Minulla kuitenkin kävi tuuri: tämä yksityinen lääkäri laittoi minulle lähetteen kunnalliselle kir polille jossa impantti lopulta poistettiin. Yllättäen lopputulos näyttää ja tuntuu luonnollisemmalta kuin tilanne siirtyneen, rikkoutuneen ja kovettuneen implantin kanssa.

Implantin poisto on selkeästi yksi parhaista asioista joita minulle on koskaan tapahtunut.

Itse voisin kyllä ottaa implantin uudelleenkin, mutta vain siinä tapauksessa jos jostain syystä, esim. syövän vuoksi menettäisin rintani kokonaan. Toisaalta - jostain syystä implantteja ei kuitenkaan edes asenneta syöpätoipilaille. Jostain syystä se on liian riskialtis toimenpide heille. Miksiköhän?

• Tykkää
En usko, että on ihan tämän talven juttu. Ajattelin kyllä ihan kunnolla ensin perehtyä asiaan.

Kuulin joskus, että implantit pitäis vaihtaa viiden vuoden välein? Pitääkö paikkaansa? Tai se liittyy varmaan juuri iihen, että voi mennä puhki tai jtn?

Ei nykyiset implantit vuoda!

Mä otin implantit reilu 3v sitten myös suomalaisella klinikalla. Laitettiin osittain lihaksen alle ja osittain päälle, ei näy implantin rajoja ja on tosi kauniit. Koko oli 375 ja nyt on 70dd kuppi. Isohkot muttei mitkään lollot. Anatomisesti muotoillut ovat. Muutaman päivän olin kipeenä ja raskaita nostamisia vältin kuukauden.

Ne pyöreät mitä viron klinikoilla laitetaan on aivan järkkyjä...

Mä otin implantit reilu 3v sitten myös suomalaisella klinikalla. Laitettiin osittain lihaksen alle ja osittain päälle, ei näy implantin rajoja ja on tosi kauniit. Koko oli 375 ja nyt on 70dd kuppi. Isohkot muttei mitkään lollot. Anatomisesti muotoillut ovat. Muutaman päivän olin kipeenä ja raskaita nostamisia vältin kuukauden.

Laita kuva :D Onko sinulla sitten pisaramalliset vai mitkä? Katsoppas tuolt galleriasta, ei näytä mitenkään järkyiltä minusta :)

Sun ei tarvii niitä ikinä vaihtaa vai? Missä otit ja mitä kustansi? Minkäkokoiset rinnat sulla aiemmin oli tai muotoillako vain halusit?

Katselitko kuvia vastaanotolla ja sanoit "noi mä haluun!"? :D

Ei kai Virossa nyt automaattisesti laiteta niitä epäluonnollisen näköisiä, kai siinä nyt asiakkaallakin on jotain sananvaltaa :D

• Tykkää
[QUOTE="...";29269336]Ei kai Virossa nyt automaattisesti laiteta niitä epäluonnollisen näköisiä, kai siinä nyt asiakkaallakin on jotain sananvaltaa :D[/QUOTE]

Niin kuin joku jo sanoikin, niin se varmati riippuu laittaako lihaksen alle vai päälle :)

No ei mutta niitä tuntuvat suosittelevan noilla viron paikoissa.

Ei kai sitä tiedä koska joutuu vaihtamaan vai joutuuko koskaan. Kannattaisi ehkä konsultoida plastiikkakirurgia niin saat vastauksia.

Minulle laitettiin n. 2 vuotta sitten 3.5 dl molempiin rintoihin.
Menin Tiina Jylhän kautta Viroon leikkauttamaan. Se maksoi sen 3500e. Konsultaation sain tuohon lähihotelliin. Luulen, että siellä Virossa osataan kuitenkin hommat vähän paremmin kuin suomessa.
Siellä kun leikataan joka päivä ainakin 3 tissiparit! Suomessa kerran kuukaudessa?
Oikein ammattitaitoista jengiä siellä oli töissä! Kirurgi hallitsee suomenkielen täydellisesti. Hoitajat eivät niinkään, mutta ei kyllä tullut kielimuuri missään vaiheessa vastaan. Seuraavana päivänä leikkauksesta olin jo kotisohvalla. Olishan sinnekkin tietenkin saanut jäädä, jos olisi maksanut lisäyöstä sen pari kymppiä..
Viikko meni parantumisessa, että pääsin itse sängystä ylös, sitä ennen tarvitsin miesystävääni tukemaan minua selästä.Kävin yhden tarkastuksen kuukauden jälkeen leikkauksesta. Mitään oireita minulle ei ole koskaan tullut, kipuja tai kovettumia, joten sen vuoksi en ole edes jaksanut käydä missään " tarkistuksissa ". Kaikillehan silikonit eivät vain valitettavasti sovi ja on ikävää että niiden kauhukertomuksien pohjalta monet jättää laittamatta. Itse ajattelin sen niin, että mitä menetettävää tässä voi olla. Jos ne joudutaan poistamaan niin sitten joudutaan, mutta jos ei niin olen todella onnellinen.
Aluksi pelotti lähettää rahat ulkomaalaiselle pankkitilille. Kyseessä oli kuitenkin koko kesätyöpalkkani. :D Rinnat oli kuitenkin saatava ja päivääkää en ole katunut. Ajattelin mennä uuteen leikkaukseen syksyllä laittamaan vielä muutaman desin lisää! :)

• Tykkää
Ymmärtääkseni ne implantit vaihetaan sitten kun tarve vaatii?
Minulle näytettiin miltä halkaistu implantti näyttää. siitä ei vuoda mitään nesteitä kehoon.
pisaraa ei suositella, koska se kun pyörähtää sun sisällä niin siinäpä sitä sitten olet vinotissinä.
Mitään korjausleikkauksia siihen ei ilmaiseksi tehä. Siksi otin ehdottomasti pyöreät!

• Tykkää
No mulla on C:t nyt, mutta haluaisin D ainakin. Ja kauniimman muodon. Nää nykyiset läpyskät ei oikein sovi muuhun treenattuun kroppaan, vaikka kovin vaiheessa tässä vielä ollaan :D

Mikä oli paikan nimi missä kävit? Ja mitä tuumaat tästä
Tervetuloa Plastiikkakirurgia Fin-Est Oy:n kotisivuille!

Mä kävin reilu vuos sitten finestillä. Itellä oli c-kupin verran löysää nahkaa tissien tilalla. Niitä ei pelkillä pienillä implanteilla ois saanu kohotettua, mut en tällä arpikudoksen muodostuksella halunnut niitä arpia kohotusleikkauksesta, niin mulle laitettiin 450cc kokoiset pyöreät korkeaprofiiliset implantit. Nyt kuppikoko on 70dd.

Leikkaus ja mayka tallinnaan meni tosi hyvin. En ollut kauheen kipee, ekat kolme päivää oli eniten kipua mut sen jälkeen tarttin vaan nukkuessa särkylääkkeitä. Nostoapua ja kohoasennossa nukkumista lähinnä vaatii se toipuminen.

Mua ei jännittänyt itse leikkaus juurikaan kun olin jo niin monta vuotta implanteista haaveillut. Silti leikkauksen jälkeen mulla on pari päivää sellanen olo et voi vittu mitä oon menny tekemään, ja rinnat jopa ällötti mua kun ne tuntui niin vieraille. Sittemmin oon ollut hyvinkin ihastunut tisseihin, suosittelen siis muillekin riippurinnoista kärsiville. :) miehellä ei oikeastaan ollut mitään mielipidettä mun tisseistä tai leikkauksia. Sanoi vaan aina olevansa peppumiehiä. Hänen takiaan en siis leikkaukseen mennyt, vaikka jälkeenpäin onkin sanonut että taisi hänen sisällään sittenkin myös pieni tissimies asua. :D

• Tykkää

Yhteistyössä