Mies sitten lähti

• Viestiketjun aloittaja "Joopajoo"
  • Ensimmäinen viesti
"Joopajoo"
Pakko pästää sisälle, kun uhkailee muuten sosiaalitoimessa, etten päästä häntä lastansa katsomaan, ja kun hän niin harvoin pääsee.

Monet kerrat olen pyytänyt, että menisivät vaikka uimaan, leikkipuistoon, syömään tms. mutta ei.

Mun pitäneekin kysyä tuota varastamis hommaa poliisilta, että mitä voi tehdä.

gfsdd
[QUOTE="Joopajoo";29268298]Pakko pästää sisälle, kun uhkailee muuten sosiaalitoimessa, etten päästä häntä lastansa katsomaan, ja kun hän niin harvoin pääsee.

Monet kerrat olen pyytänyt, että menisivät vaikka uimaan, leikkipuistoon, syömään tms. mutta ei.

Mun pitäneekin kysyä tuota varastamis hommaa poliisilta, että mitä voi tehdä.[/QUOTE]

Sinun ei tarvitse päästää eksääsi tapaamaan lasta kotiisi.Edes sosiaalitoimi ei sellaista voi vaadi. Tapaamiset hoidetaan muualla kuin ex puolisoiden kotona. Turhaa sinä tuossa asiasssa sossua pelkäät.

viaras
[QUOTE="Joopajoo";29268097]Minä tyhmänä kuvittelin, että tilanne helpottu laittamalla avioeron vireille ( miehen toimesta ) ja että asiat lähtevät sitten sujumaan. No ei. Luokot olen jo vaihtanut, mutta tilanne on sikäli ikävä, että mies uhkailee minua sosiaalitoimella, jos en päästä ( silloin harvoin kun käy ) häntä sisälle lastaan katsomaan. Olen ehdottanut miehelle monet kerrat, että ottaa lapsen mukaansa ja menevät vaikkapa syömään tms. Mutta aina vaan tunkee tänne, ja tilanne on sitten juuri se, että penkoo kaappeja, minä hermostun kun en tiedä mitä vie mukanansa jne.. vakka ositus on jo ihan lakimiehen toimesta jo tehty ja sovittu.

En vaan voi käsittää, miksi ei voi muuttaa kirjojaan sinne missä on. Miksi tekee tällaista, kun kerran itse eronkin halusi.[/QUOTE]

Ei sun tarvi päästää ex-puolisoa lapsia tapaamaan sun kotiin, ei kellään oo sellaista velvoitetta. Eikä teillä ole ilmeisesti mitään tapaamissopparia mihin vois ex vedota. Jos ei ole itsellä paikkaa missä tavata niin ensi-ja turvakodeilla on lastentapaamispaikkoja. Ja se on sen ex:än oma homma hommata tapaamispaikka. Ei sun sellasta tarvi tarjota.

"Vierailija"
[QUOTE="Joopajoo";29268251]
Tosi kinkkinen tilanne.[/QUOTE]

Olet varmasti todella väsynyt ja poikki tilanteessasi, mutta mielestäni teet itse tilanteesta erityisen kinkkisen.

Jos mies oikeasti on noin psykopaattinen, niin hoida nyt herranjumala asia pois päiväjärjestyksestä soittamalla kerralla joka paikkaan, jotta sotku on alta pois. Soita niin moneen paikkaan ja niin monta kertaa, kuin on tarvis.

Miksi helvetissä päästät tuollaista ihmistä kotiisi?
En aina ymmärrä, vaikka kuinka yritän. Et ikinä pääse kunnolla jaloillesi, kun asia roikkuu keskeneräisenä. Miehen tavarat pihalle, yhteys maistraattiin (soita sinne, sano että olet ollut jo aiemmin yhteydessä mutta mitään ei tapahdu), käräjäoikeuteen, sosiaalitoimeen.

Siis millä mies sinua uhkailee, en nyt ymmärrä, älä nyt tuollaiseen lankaan mene. Mitä hän voi sinne sosiaalitoimeen sano? "Ex-vaimo ei päästä minua kotiinsa" - niin mitä sitten!? Jokainen päästää kotiinsa kenet haluaa, nähtävästi haluat ex-miehesi kotiisi?

Yritä nyt sen verran skarpata edes lapsen takia, että saat asiat jonkinmoiseen järjestykseen. Varmasti voimat on vähissä, mutta kai ymmärrät että tuollainen keskeneräinen tilanne syö vain koko ajan voimiasi lisää?
Ota vaikka yhden päivän tavoitteeksi hoitaa koko paska alta pois. Hoidat kaikki asiat niin pitkälle kuin pystyt. Älä anna kenenkään kohdellä itseäsi ja lastasi noin.

"Joopajoo"
Sosiaalitoimessa ei tosiaankaan tehty mitään sopimusta tapaamisista eikä elatusmaksuista, kun ei miehellä ole uutta osoitetta. Kyseinen sos.virkailija ei kyllä ollut yhtään tilanteen tasalla, sillä mainitsi, että isähän voi tulla tapaamaan lastaan kotiin:/ mies oikein tyytyväisenä myhäili, että näin on..

Minunkin mielestäni se on myöskin exän asia, miten tapaamisen järjestää, ei minun.

kfkfkf
No ei sun todellakaan tarvitse päästää exääsi sinun kotiisi :O Ei vaikka miten uhkailisi sossuilla. Anna uhkailla ja sano että jos haluaa lastaan tavata niin menevät sinne puistoon tms.

"Vierailija"
[QUOTE="Joopajoo";29268481]Kyseinen sos.virkailija ei kyllä ollut yhtään tilanteen tasalla, sillä mainitsi, että isähän voi tulla tapaamaan lastaan kotiin:/ mies oikein tyytyväisenä myhäili, että näin on..[/QUOTE]

No joskos virkailija ajatteli, että tilanteenne on parempi ja yritti vain ehdottaa jonkunlaista järjestelyä, mikä molemmille sopisi. Ei varmaankaan keksinyt muuta. Ei sinun tarvitse siihen suostua, vaikka miehellesi se sopiikin. Ei sosiaalitoimi sellaista vaadi, eikä kukaan muukaan.

Kenenkään virallisen tahon mukaan sinun ei tarvitse päästää ex-miestäsi kotiisi.

sivusta
Ap, kovasti voimia ja päättäväisyyttä! Olen seurannut tilannettasi ja ymmärtänyt niin, että mies kiusaa ja alistaa sinua. Nyt vedä rajat ja ilmoita joka ikiseen paikkaan (verottajalle myös) ettei mies asu enää teidän kanssanne. Miestä et ota enää kotiisi. Täällä on jo ehdotettu monia paikkoja, joissa voi lapsen kanssa olla. Lastenvalvojaan ottaisin myös yhteyttä ja veisin sähköpostikirjeenvaihdon. Ei sitä koskaan tiedä mitä soopaa toinen osapuoli sinne syöttää.

vierass
Kysy poliisilta miten toimia tilanteessa jossa mies tulee väkisin sisälle. Ilmoita poliisille jo nyt uhkailut, niin jos tulevaisuudessa tarvitset lähestymiskieltoa, niin ompahan kirjattu jo nyt et on uhkaillut.
Jos lastenvalvoja ei saa sovittua tapaamisista, niin sitten oikeuteen. Voit myös koittaa saada alkuun valvottuja tapaamisia tai niin että vaihto tapahtuu valvotusti, koska mies uhkailee. Säilytä kaikki viestit mitä mieheltä tulee todisteina. Kotiisi mikään laki ei velvoita sua miestä päästämään.

Harvinaisen kusipäinen ukko, onneksi pääsit eroon, toivottavasti myös saat pian jättämään sut rauhaan. Lähestymiskielto on onneksi olemassa jos ei muu auta. Tsemppiä :hug:

"jurristi"
Siis joko sulla on asianajaja? Jos ei ole, niin oikeusaputoimistoon / muun asianajajan pakeille ihan välittömästi. Saat nuo lapseen liittyvät asiat järjestykseen. Ja ei, sinun ei todellakaan tarvitse päästää häntä sisälle. Tsemppiä!

samaa mieltä
Sinun ei tarvitse päästää eksääsi tapaamaan lasta kotiisi.Edes sosiaalitoimi ei sellaista voi vaadi. Tapaamiset hoidetaan muualla kuin ex puolisoiden kotona. Turhaa sinä tuossa asiasssa sossua pelkäät.
Asia on juurikin näin!:)
Itse pelkäsin miestä niin, että kun hän kävi hakkaamassa oveani silloin kun huvitti ja minä tyhmänä sanoin, että milloin vain voi tulla lasta katsomaan.
Niin kuvittelin, että mun on pakko avata ovi tai muuten estäisin häntä näkemästä lapsia.
EI.Asia ei mene noin.
Hänen on ilmoitettava sinulle ainakin kolme päivää ennen kuin hakee lasta.Sossusta kerrottiin ns "sopeutumisaika".Ei voi tulla miten vain.
Myöskään hänellä ei ole mitään oikeutta tulla sinun kotiisi.voit soittaa vaikka poliiisit.
sossu on täysin puolellasi.
oikeastaan sinun kannattaa jo ottaa yhteyttä sinne ja kertoa tilanne, saat itse apua ja helpotusta.
se on ilmeisesti vain sitä, että he kuuntelevat ja ehkä kirjoittavat koneelle "tarinasi"
Sekin on sinulle hyväksi, esim.oikeustoimia varten.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
hrtrhrkhkt
Hrrrr..kuulostaa niin exältä, joka oli narsisti/psykopaatti!!! Todella, yhtään liioittelematta.
Mies pitää oven auki sinun luoksesi, vaikka on varmasti liuta muita hoitoja.
Jollain tasolla tajuaa itsekin minkälainen on ja arvaa etteivät nämä uudet suhteet kestä kun naiset tajuavat tilanteen.
Voimia!! Hoida vaan mies sieltä pois. Se onnistuu kyllä, osaisiko poliisi vaikka kertoa miten. Vastaavia tilanteita varmasti tullut vastaan.

"Joopajoo"
Kiitos vastauksistanne:) helpottava kuulla, että miestä ei ole pakko päästää sisälle. Itse asiassa, kävin viime viikolla sosiaalitoimessa juttelemassa asiasta. Virkailija siellä vain jankutti, että kyllä isän pitää lastansa ( tottakai, siitä olen samaa mieltä ) nähdä vaikka sitten lapsen kotona, jos ei muuta paikkaa ole. Yritin selittää tilannetta, että kun siitä ei kerta kaikkiaan tule mitään. Että mies käyttäytyy uhkaavasti, penkoo kaappeja ja on kuin maailman omistaja. Ei, ei sossutäti ymmärtänyt alkuunkaan. Sanoi vain, että näin avioeron alkuvaiheessa saattaa tilanteet olla hieman tulehtuneita.

Ja mikä huvittavinta, tämä sama virkailija sanoi kun kuukausi takaperin siellä miehen kanssa ollimme, että kun ei miehellä ole asuntoa, eikä minkäänlaista sopimusta voida tehdä, niin yritti passittaa meidät perheneuvolaan, jos vaikka niitä papereita ei tarvitsisikaan täyttää!!! Siis ei todellakaan ole ajantasalla se ihminen siitä, että missä tässä nyt mennään. Kaikkein ärsyttävintä on miehen myhäilevä, omahyväinen ja tyyni ilme.

Ja todellakin olen säilyttänyt kaikki viestit, jos niille joskus tulee tarvetta.

viaras
Ei se perheneuvola välttämättä huono idea ole. Sieltä voi saada apua ton tilanteen selvittelyyn, joka vaikuttaa siinämäärin kummalliselta, että se vaikuttaa kyllä myös lapsen hyvinvointiin. Mutta kuten tossa aiemmin moni ehdottelee niin asianajaja kannattaa tavata pikaisesti. Tosi oudosti käyttäytyy se sun ex, ihan jotaki lähestymiskieltoaki ehdottelen.

hfhgjhfjhfgjk
Ei ei ei, tollasten ihmisten kanssa vaan voi tulla toimeen. Sairas sanalla sanoen.
Normaalin ihmisen jolla on tunteita ja empatiaa, on vaikea ymmärtää sellaista.

Minunkin exäni stalkkasi vielä työpaikkani lähellä, eron jälkeen.
Ja tämä oli lyhyt suhde, kun itselleni juurikin selvisi miehen pään tila. Osasi toki vaikuttaa normaalilta ja oikein mukavalta.
Pahimmat osaa.
Ap, poliisi. Ne osaa vakuuttaa sosiaalitäditkin sitten.
Nyt alat ilkeäksi ja kaikki turha yhteys mieheen pois. Älä vastaile.

fdssffaad
[QUOTE="Wee";29269599]Aika erikoista, että aloittajan mies viitsii tehdä noinkin paljon kiusaa vaikka hän oli se, joka halusi lähteä parisuhteesta.[/QUOTE]

Sairaat tekee. Vaikea normaalin ymmärtää.
Sairaat saa toisen kiusaamisesta mielihyvää ja ne pidetään mukana roikkumassa "lähteinä" vaikka väkisin.

"vierailija"
Tää on nyt ohi aiheen, mut oma kokemukseni, kun halusin lopettaa erään miehen tapailun. Miespä kiipesi kerran parvekkeelleni (kolmas kerros) ja hajotti oven, et pääsi sisälle asuntoon. Kerkesin karkuun onneksi (oli yö).
Että meitä on moneen lähtöön ja joka junaan.
Tsemppiä vaan ap:llle, älä alistu miehen uhkailulle.

"Joopajoo"
Kiitos tsempityksistä kaikille:) Oikeusaputoimistosta aion tänään kysyä, mitä tässä tilanteessa nyt voi tehdä ja millä ilveellä miehen saa poistettua vanhasta kotiosoitteestaan ja miten huoltajuus- ja elatusasiat saisi hoidettua. Lapsihan tässä se pääasiallisin kärsijä on. Pari kuukautta sitten lapsi pakkasi itse repun, että kun sitten joskus pääsee isille kylään.. Edelleen reppu nököttää pakattuna odottamassa iskäreissua:( Ottaa niin päähän, miten mies kohtelee pientä lastaan. Eikä taida itse edes käsittää, mitä käytöksellään aiheuttaa.

"lukija"
luin äsken nämä kaikki läpi ja herranen aika.. mies on päästään pipi ja semmoset ei muutu kun pahenevat vaan, älä anna tollaisen ihmisen pompottaa sinua vaan näytä että sinulle riittää. lapsi parkaa tässä eniten säälin, itse muistan lapsuudestani hyvin pieneltä iältä lähtien isäni toilailuja ja on kyllä tavallaan arpeuttanut minua ja muuttanut näkemystäni miehiin. kunnes löysin ihanan välittävän mieheni. sinullekkin on tuolla jossain kyllä onnea, nyt vaan niskasta kiinni itseäsi ja sitä pelleä. näytä kuka on pomo! tsemppiä!

"Joopajoo"
Nyt on aika varattu oikeusaputoimistoon :) toivottavasti viimein siellä sitten saisi asiat lopulliseen pätökseen. Miestä en enää aio päästää kotiini sisälle. Siitäkin sain virallisen selvyyden tänään. Helppoa ei varmaan tule olemaan jatkossa vielä hetkeen miehen suhteen, mutta toivottavasti nyt saisi nuo tapaamiset ja huoltajuusasiat rullaamaan edes jollain tasolla.

Kiitos kaikille tuesta ja neuvoista<3 Aion pysyä vahvana, enkä anna miehelle tilaa tai mahdollisuutta enää avioliiton jälkeen pompotella minua tai lasta.

viaras
Hieno homma ap, pysy vaan tiukkana siitä ettei ole mitään asiaa sun kotiin miehellä. Tosi hyvä kun sait sen oikeusapu toimiston ajan varattua, saat asiantuntevaa apua sekä selkeyttä tuohon todella kuormittavaan tilanteeseesi.
Ja sellainen neuvo vielä, että jos tulee oven taakse riehumaan eikä poistu niin soita poliisit. Ja hae tarvittaessa lähestymiskielto sille.

Yhteistyössä