Nastat vai kitkat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joku vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joku vaan"

Vieras
Meillä on nyt uusi vasta hankittu auto, mukaan tuli vähän käytetyt kitkarenkaat.
Aikaisempaa kokemusta ei kitkoista ole, meillä on aina ollut nastarenkaat.

Onko Kitkarenkailla vaikea ajaa? Kummat on paremmat talvella, kitkat vai nastat?

Riippuu vähän millaista ajoa ajaa ja missä. Mä tykkään enempi nastoista, yhdet kitkat oli mutta minusta niissä ei ollut yhtä hyvä pito kuin nastoissa. Asutaan rannikolla, jossa on usein jäiset tiet. Ainoo miinus on nastojen melu, mutta ei sekään paha ole uusissa nastoissa.

Minulla on nyt kolmannet kitkat alla ja myös kolmas auto, jossa on kitkat. Alan tottua ja pidän kyllä niistä renkaista enemmän kuin nastoista. Ajan sellaisissa olosuhteissa, joissa kitkat ovat optimaaliset suurimman osan talvea.

mun mielestä nastat on paremmat mutta jotku on asiasta toista mieltä

riippuu vissiin olosuhteistakin kummat kannattaa laittaa

Tuo on leveyspiirikysymys. Ittelleä ollu jokuset kitkat ja niillä pärjää tääl etelässä vallan mainiosti. Vuodessa ei kovin montaa päivää ole jolloin niit nastoja kaipais. Suurimman osan talvesta nastat rouhii paljasta asvalttia.

Tuo on leveyspiirikysymys. Ittelleä ollu jokuset kitkat ja niillä pärjää tääl etelässä vallan mainiosti. Vuodessa ei kovin montaa päivää ole jolloin niit nastoja kaipais. Suurimman osan talvesta nastat rouhii paljasta asvalttia.

justiinsakkin näin

täällä Lapissa taas joutuu ajamaan tosi paljon kovalla lumi- tai jääpolanteella

Kitkat menettelee kaupungissa. Mutta niillä on kettumaista ajella tuolla syrjäteillä, varsinkin jos on liukasta. Meillä oli viime talven kitkat, nyt hommattiin nastarenkaat.

Yhteistyössä