Vkonloppu äiti vastoin tahtoani, kommentoi tarinaani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uhri maksaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uhri maksaa

Vieras
Hei,

Asun Keski-Euroopassa ja olin naimisissa pitkässä liitossa, oli mukava mies joka osallistui lastenhoitoon ja kaikki oli hyvin kunnes miehen yritys meni nurin ja tuli itsetunto ongelmia miehelle. Minä olin pidetty työpaikallani ja mies alkoi mustasukkaiseksi ja väkivaltaiseksi hiljalleen, ensin tuli litsareita ja lopulta jatkuvia tappouhkauksia. Veitsi oli kurkullani monet kerrat ja päätäni hakattiin lattiaan yms. Menin vain kerran lääkääriin kun mies oli potkaissut kovaa sääreen ja se oli mustana ja käsivarsissa myös paljon mustelmia. Sain tuosta todistuksen. Muutimme erilleen, mutta mies ilmestyi jatkuvasti oveni taakse ja soitti myös puhelimella että on tulossa tappamaan. Pelkäsin ja samoin sukulaiseni Suomessa ja vanhempani pyysivät tulemaan Suomeen ja aloittamaan oikeustaistelun lapsista Suomesta käsin. Tein niin, että matkustin turvaan Suomeen yksin (suuri virhe), koska en uskaltanut ottaa lapsia kun olin lukenut monista tapauksista joissa vanhempaa syytetään lasten kidnappauksesta. Mies oli ollut lapsille aina kiltti, joten uskalsin jättää lapset hänen hoitoonsa.Ollessani Suomessa yhteensä 2 kk, lapset tulivat luokseni usein käymään tuona aikana (maksoin liput).Mies alkoi katua ja lupasi muuttua, tulin takaisin. Sama jatkui, menin poliisin luo ja turvakotiin lasten kanssa. Turvakodista järjestettiin lakimies ja lisäksi mies aivopesi vanhimman lapsen sanomaan oikeudessa että haluaa asua isän luona. Päätös: Saisin tavata lapsia vain joka toinen vkonloppu yhden vuorokauden ajan! Koska olin lähtenyt Suomeen ja "hyljännyt" lapset. Siinä tilanteessa olin niin peloissani, uhka oli todellinen ja ajattelin että tärkeintä on että lapsilla on äiti joka on elossa. Nyt on vuosi menty näin, mies on muuttunut entisestään ja nykyään lyö myös 5 vuotiasta tyttöä. Jälkiä ei ole, vain tytön puheet. Oikeudessa niitä ei oteta vakavasti, vain vanhinta yli 12 vuotiasta lasta kuullaan ja hän kun ei voi sanoa isäänsä vastaan! Uusi oikeuskäsittely alkaa pian, asianajajani sanoi jo että aikaisempi päätös vaikuttaa edelleen, minulle epäsuotuisasti. Pieni tyttö sanoo joka kerta ettei halua enää mennä isän luokse, tää on kamalaa...

Vaikea sanoa tuntematta sikäläistä oikeusjärjestelmää. Suomessa kehottaisin ottamaan yhteyttä lastensuojeluviranomaisiin. Ehkä kannattaisi palkata perheasioihin erikoistunut asianajaja?

Sinuna koittaisin vakuuttaa ettet hyljännyt lapsia vaan päinvastoin ajattelit heidän parastaan, nykyään osataan sairaaloissa myös tutkia onko lasta pahoinpidelty..

Osaan toki kappalejaon kun olen kirjoittanutkin Eximian, ei sellaiset tule mieleen kun kirjoittaa vaikeasta asiasta. Äidinkielikin voi olla ruosteessa kun ollut kauan poissa Suomesta.

Entinen mieheni antaa päätöksesta huolimatta mun tavata lapsia joka viikonloppu, ja joskun muulloinkin. Kuitenkin hurjalta tuntuu kun tyttö oli päätöshetkellä vain 3 vuotias ja juuri täyttämässä 4, että erotetaan äidistä noin. Varsinkin kun äiti on normaali työssäkäyvä eikä käytä mtn päihteitä tms. Isä sen sijaan on työtön ja muutenkin nykyään asiat hoitamatta, laskut maksamatta yms. hänellä.

Yksi päivä tyttö oli mun mukana toimistolla ja kun olin itse puhelimessa niin tyttö oli spontaanisti alkanut kertoa kahdelle kollegalleni että isä lyö häntä. Kollegani kirjoittivat asiasta asianajajalleni todistukset, mutta niillä ei ole kuulemma suurtakaan merkitystä kun ei ole mitään lääkärintodistusta lapseen kohdituvasta pahoinpitelystä.Tuntuu vaan niin pahalle kun tyttö itkee joka sunnuntai ettei halua mennä takaisin isälleen.

Minuun kohdistuvat pahoinpitelyt jäivät täysin tuomitsematta, yksi vaivainen lääkärintodistus ja kertomukseni poliisille ei kuulemma ollut riittävää tuomion antamiseksi. Harva se päivä luen iltapäivälehtien otsikoita pahoinpitelyistä Suomessa, kissankokoisin kirjaimin kun jotain on lyöty tai kuristettu...niinpä, muakin kuristettiin usein ja päätä hakattiin seinään ja lattiaan.