Meidän"pikkutyttö" sit muuttaa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Tytär pääsi ammattikorkeakouluun, pääsee opiskelemaan sairaanhoitajaksi johon haluaakin.

kaksi vuotta ja hän on hoitaja =)

toki ttyär on omillaan asunut jo puolitoists vuotta mutta on ollut niin lähellä, vain noin 7km päässä meiltä, joten on voinut tulla käymään koska vaan haluaa.
 
"xxx"
Miten onnistuu opiskella kahdes vuodes sairaanhoitajaksi? Joka paikasta mistä mä oon kattonu, niin koulutus kestää n.3,5 vuotta.
Tää on näitä "vanhempiensa mielestä toooosi fiksuja erikoislahjakkaita lapsia", jotka valmistuvat puolta nopeammin kuin toiset.

Todennäköisesti keskeyttää opintonsa jo vuoden jälkeen, pamahtaa paksuksi ja palaa lapsuudenkotiinsa elätettäväksi.
 
Rollolainen
[QUOTE="ounou";29244678]Ei kai vaan raskaaksi pamahda....[/QUOTE]

no voi kamalaa.. onhan hän täysi-ikäinen. JA opintoja voi jatkaa kyllä synnytyksen jälkeenkin jos vain tahtoo, ei lapsi ole este kouluttautua. Ei ainkaan edes halua vielä PIIIIITKÄÄn aikaan äidikdi, vaikka lapsista tykkääkin. Toki on suotava että opinnot on ensin suoritettu, mutta jos vahinko sattuu ei elämä ole pilalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
no sit se on sen 3,5vuotta. Mä itse oletin että se on automaattisesti samalla lailla kuin amiksessa tai lukiossa.
Siis miten niin samalla tavalla ku lukios tai amikses? Suurin osa käy lukion kolmes vuodes ja jos menee peruskoulun jälkeen amikseen niin kyllä se koulutus yleensä kestää kolme vuotta. Jos menee amikseen lukion tai toisen ammattillinen koulutuksen jälkeen, niin koulutus on kaks vuotta. Paitti että mä kävin cateringlinjan kolmes vuodes koska ei koululla ollu tarjota kaksvuotista vaihtoehtoa.

Ja on edes olemas mitää amk-koulutusta joka kestää vain kaks vuotta? Eiköhän ne kestä kaikki vähintään sen kolme vuotta jos ei opintoja saa jotenki käytyä nopiempaa, mutta kuten tuolla jo joku mainitti niin ei pakosta onnistu ku kurssit menee vain kerran vuodes.
 
Rollolainen
lukion voi suorittaa 2-4 vuodessa ja mä valmistuin 2 vuodessa merkonomiksi koska mulla oloi jo pohjalla kokin tutkinto, kuten muutkin mun luokkakaverit, he olivat kaikki VÄHINTÄÄN lukion suorittaneita ja tuon lukionkin aion suorittaa kahdessa vuodessa =) opon mielestä sen vois tehdä puolessatoista, mutta jhalauan vähän hitaammin opiskella.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
lukion voi suorittaa 2-4 vuodessa ja mä valmistuin 2 vuodessa merkonomiksi koska mulla oloi jo pohjalla kokin tutkinto, kuten muutkin mun luokkakaverit, he olivat kaikki VÄHINTÄÄN lukion suorittaneita
no kyllä mä pidän pikkasen eri asioina (jo vaativuudeltaan) merkonomin tutkintoa ja sairaanhoitajan koulutusta..

mä suoritan tutkintoa (kahta nimikettä itseasiassa) tällä hetkellä ja mun koulu kestää alle vuoden :whistle:
 
lukion voi suorittaa 2-4 vuodessa ja mä valmistuin 2 vuodessa merkonomiksi koska mulla oloi jo pohjalla kokin tutkinto, kuten muutkin mun luokkakaverit, he olivat kaikki VÄHINTÄÄN lukion suorittaneita ja tuon lukionkin aion suorittaa kahdessa vuodessa =) opon mielestä sen vois tehdä puolessatoista, mutta jhalauan vähän hitaammin opiskella.
Siinä on ihan syyt miksi amis/lukio on toiseen asteen tutkintoja kun amk on kolmannen asteen laitos.

Hieno juttu tuo opiskelupaikka.
 

Yhteistyössä