[QUOTE="huh";29226699]tavallaan olen samaa mieltä, että joskus tuntuu että kaikkien pitäisi tykätä jostain samasta elokuvasta/kirjasta. Minua esim. on joskus hävettänyt haukkua jotain elokuvaa ainoana. Ei meillä kaikilla ihmisillä mitenkään voi olla sama maku.
Onhan tuo aika yököttävää luettavaa, mutta tavallaan se juttu on siinä. Kuinka karua elämä voikaan olla. Miksi muuten olis vaikka kauhuleffoja, no siksi kun meillä ihmisillä on kokea ja käsitellä kaikenlaisia tunteita. Minä pidin siitä, kun jouduin astumaan pois mukavuusalueeltani ja tarina avasi silmiä ettei elämä todellakaan ole aina ruusuilla tanssimista. Jotenkin tuli mieleen vanhainkodin vanhukset.
Yleinen sävy tekstissä oli tosi kaunis ja kauniita asioita osaa arvostaa.
Voisin ajatella minna canthin ajatelleen sitä, miten helppoa sieltä naapurista on tulla yhtenä päivänä viikossa tuomaan leipä avuksi ja naapuri saa hyvän mielen. mutta oikeasti siitä avusta ei ole hyötyä vaan peräti haittaakin. ei naapuri voi ymmärtää millaista apua tuossa tilanteessa voi tarvita. että me ihmiset voitaisiin yrittää auttaa enemmän läheisiä ja vaikka kysyä miten voi auttaa.[/QUOTE]
kun luin uudestaan tämän kirjoitukseni tuli mieleen, että onpas tosi 2000-luvun ihmisen ajatusmaailmaa. Sopiikohan mun ajatuksen yhtään 1800-luvun kirjoitukseen?