Järvenpää - millainen asuinpaikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi koti haussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi koti haussa

Vieras
Harkitaan muuttoa Järvenpäähään ja kaupunki ei ole entuudestaan tuttu. Mielelläni kuulisin kokemuksia, etenkin lapsiperheen kannalta? Toimiiko päivähoito, koulut, terveyspalvelut yms? Onko harrastusmahdollisuuksia? Entäpä mitkä olisivat rauhallisia, luonnonläheisiä alueita, joissa palvelut olisivat suht lähellä? Etsimme vanhahkoa omakotitaloa. Onko teillä kokemusta työmatkaliikenteestä Espooseen tai Helsinkiin; meneekö ruuhkissa matkoihin paljon aikaa? Kiitos jos jaksat kirjoitella kokemuksiasi! :)

Rauhallinen nykyään, lapsen kanssa oiva paikka asua. Ehkä Jamppa (asuinalueen nimi) on sellainen, mihin en muuttaisi mutta muuten löytyy kyllä lapsiperheelle hyviä paikkoja. Myös tuo Jamppa on rauhoittunut tosi paljon ja koittavat jatkossakin sitä parantaa.

Mistään ei ole pitkä matka kouluihin ja joka puolella on lähellä leikkipuistoja ja kauppoja. Olen asunut täällä koko elämäni ja erittäin hyvin viihdyn. On uimahallia, kesällä voi mennä rannalle Tuusulanjärvelle, lyhyet matkat isoihin kauppakeskuksiin autolla ja junalla. Kyllä täältä kaikki tarvittava löytyy :)

Haluatko tietää erityisesti jostain?

Luinpas hyvin aloituksesi... Päiväkoteja on myös runsaasti, juuri valmistui viime vuonna kaksikin uutta. Itse asun Mankalassa ja minulla 2,5 kk ikäinen poika. En nyt oikein sanoisi, että täällä ihan hirveästi mitään metsiä on, pieniä jonkun verran. Mankalan koulun vieressä itseasiassa oikein mukava "leikkimetsä" jossa itsekin olen pienenä leikkinyt kaikenlaisia leikkejä. Eli sopiva pienille koululaisille, kun ei siihen voi eksyäkään. Mankala, kyrölä, kinnari ja Haarajoki ovat erinomaisia paikkoja asua lasten kanssa. Muutkin toki hyviä, mutta nuo erityisesti.

Harrastusmahdollisuudetkin hyviä, uimahalli remontoitiin täysin pari vuotta sitten, jäähallia laajennetaan parhaillaan. Löytyy tanssia, jalkapalloa, kuntosalia, joogaa, erilaisia jumppia, musiikkiopistoa sun muuta. Espooseen ja Helsinkiin kyllä joutuu aamuisin jonkun verran varata aikaa ajeluun, mutta moottoriteitä ja kehäteitä pitkin kun mennään niin ei siinäkään tuntitolkulla mene. Ja jos tykkää junilla matkustaa niin kätevästi pääsee.

Toki täällä on jotkut paikat tiheäänasuttuja, mutta siihen itse kyllä olen vaan ainakin tottunut. Eli jos omaa rauhaa kaipaa niin suosittelen tuota haarajokea tai ihan Tuusulan puolelta etsimään asuntoa :)

Ihan perähikiä, asut korkeintaan 2vuotta ja haluat äkkiä pois. ihmikset ihan juntteja, ei mitään kauppoja, palveluja paitsi kampaamoja haitoksi asti. tosi tylsä paikka, ei koskaan tapahdu mitään. rannassa se kahvila huili-käytiin kerran ralvella syömässä, oli valkoiset suojat tuolien päällä ja ne oli yököttävän paskaset, kaiken huippu oli, että terassikalusteet oli jäetty terassille lumen alle istuinpehmusteineen päivineen, eiköhän tuollainen kerro, että kuinka huolellisesti raflaa hoidetaan, ei menty enää toiste siihen paikkaan.

Ihan perähikiä, asut korkeintaan 2vuotta ja haluat äkkiä pois. ihmikset ihan juntteja, ei mitään kauppoja, palveluja paitsi kampaamoja haitoksi asti. tosi tylsä paikka, ei koskaan tapahdu mitään. rannassa se kahvila huili-käytiin kerran ralvella syömässä, oli valkoiset suojat tuolien päällä ja ne oli yököttävän paskaset, kaiken huippu oli, että terassikalusteet oli jäetty terassille lumen alle istuinpehmusteineen päivineen, eiköhän tuollainen kerro, että kuinka huolellisesti raflaa hoidetaan, ei menty enää toiste siihen paikkaan.

Peesi tälle. Nimenomaan junttila tulee mieleen. Parasta koko paikassa on se junayhteys Helsinkiin.

• Tykkää
Reactions: Vätti Räsynyt
Juu voihan tuo olla ettei ikinä tapahdu juuri mitään, mutta kyllä täällä lapsille toisinaan on kaikenlaista hälinää järjestetty. Kesällä myös puisto Blues, mutta itse oon tyytyväinen ettei "tapahdu mitään". Jotain pientä silloin tällöin ja itselle se riittää. Mitä oikeastaan pitäisi olla? Konsertteja jatkuvasti vai mitä tuolla tarkoitetaan? Ihmiset on täällä myös aivan normaaleja, juntteja löytyy niin kuin muualtakin. Toki nuori voi kaivatakin enempi menoa, mutta lapsiperheen osalta kaupunki on ihanan rauhallinen ja löytyy tarvittaessa jotain meininkiäkin toisinaan.

Oletan myös että suurimmalle osalle lapsiperheistä riittää se, että täällä on Citymarket, s-market, muutama supermarketti, lukuisia pikkukauppoja sekä prisma, josta löytyy muutaman ketjun vaatekauppa kuten vero moda, dressman, Lindex, Seppälä, jack & jones, emotion, trendikenkä, body shop, kirjakauppa ja eläinkauppa. Keskustaan tuli myös uusi vaatekauppa juuri, josta löytyy normaalisti vaatetta, sekä raskausajan ja lastenkin vaatteita. Ravintoloita on muutama ja kahviloitakin on. Kirpputoreja löytyy ja terveysasematkin toimii hyvin. Kyllä täällä siis palveluita on joka lähtöön. Eihän tämä toki mikään Helsinki ole, mutta kyllä täällä normaalielämiseen kaikki tarvittava löytyy. Ja jumboon ajaaa autolla 20 minuuttia jos jotain enempää kaipaa.

Kiitos kaikille vastauksista! Hyvältä kuulostaa mun mielestä ja kivalta lapsiperheen kannalta. Meillä on hakusessa nimenomaan rauhallinen kaupunki, jossa peruspalvelut toimivat hyvin ja lapsiperheet on huomioitu. Nuorena sinkkuaikoina oli kiva asua Hki:n keskustassa/lähellä, mutta nyt mua ei saisi sinne muuttamaan millään. Rauhallisuus on siis valttia ja aikansa kutakin. :)

Äippä13: kiitos paljon vastauksestasi, siinä tuli paljon hyvää tietoa! hyvin toimivilta kuulostavat nuo lapsiperheen palvelut. Pitää vaan pohtia tuleeko työmatkasta liian pitkä. Tällä hetkellä oon vielä hoitovapaalla. Millainen alue Kaakkola muuten on? Olisko sieltä lapsilla turvallinen kävelymatka ala-asteelle sitten kun menevät kouluun? Entä toimivatko terveyspalvelut hyvin Järvenpäässä (tai ainakin riittävän hyvin)? Kiitos jo etukäteen tiedoista! :)

muuten hyvää, mutta se Tuusujärjärven ranta...siellä on kivas istuksia venelaiturilla ihailemassa maisemaa,
mutta uimapaikka on lasinsirujen peitossa(varsinkin laituri).
Juoppojen mesta.

Harmi että Tuusulanjärven ranta on noin ikävässä kunnossa. Se kuulosti niin mukavalta paikalta. Onko siinä rannalla jotain puisto/ulkoilualueita? Onko Järvenpäässä muuten helppo tutustua ihmisiin, miten olette kokeneet?

Muutimme miehen ja lapsen kanssa kuusi vuotta sitten Salosta koulun takia. Emme olleet koskaan käyneet ennen.

Olen rakastunut ja en muuta pois. Järvenpäässä on lapsiperheiden palvelut loistavat. Meillä on kaksi erityislasta ja kaikki mitä ollaan tarvittu on saatu heti ja todella ihanaa työporukkaa. Neuvola on hyvä ja perhe-neuvola loistava. Järvenpäässä on useitä kivoja ja aidattuja leikkipuistoja. Kaikista kivoin on Silkkiuikku eli "rantapuisto" joka on järven vierellä. Todella iso, korkea aidat, ihana maisema ja todella paljon virikkeitä. Järvenpäässä toimii kaksi avointa päiväkotia, eli paikkaa mihin voi mennä lasten kanssa ja nähdä muita äitejä. Maahinen ja Keltasirkku. Maahisessa en ole käynyt, mutta Keltasirkku on ihanin paikka päällä maan ja todellinen henkireikä. Ihania äitejä ja kiva mummulamainen tunnelta. Todella ihania ihmisiä.
Salosta en koskaan saanut ystäviä. Järvenpäässä minulla on tässä ajassa kertynyt kymmeniä äiti-tuttavia.
Meillä on lapset Kinnarin päiväkodissa ja on todella ihana. Myös päiväkodin johtaja on mukava ja hoitajat ovat juuro oikeassa työssään.
Järvi on kaunis ja järven vieressä on Ystävyydenpuisto joka on iso ja siellä on kiva retkeillä ja käydä piknikillä. Uimarantoja on kaksi. Ollaan käyty siinä mikä on puiston vierellä ja on oikein mukava ja on iso matala alue.
Kinnarin koulu on minusta ihan kiva. Ei ole valitettavaa. Aika perus ala-aste :) Ottavat kaikki huolet tosissaan ja kaikki kiusaamisjutut ollaan saatu ratkottua.
Täällä on loistavat julkiset yhteydet ja junia Helsinkiin menee 30 min välein. Matka kestää noin 30 min ja on alle 7v ilmainen.
Järvenpäässä on kiva kirjasto ja sielä on satuhetkiä lapsille. Muutenkin harrastuksia on kiitettävästi. Mm. tiistaisin on touhurata joka on todella edullinen ja kattava.
Ainut miinu mitä keksin on se, että päivystävä lääkäri on hankalassa paikassa jos ei ole autoa.

Mitään väkivaltaisuuksia tai huumeita en ole nähnyt. Toisin en liiku sellaisissa porukoissakaan ;)

Me aiomme jäädä ainakin tänne :) Jos muutatte niin tulkaa ihmeessä käymään Keltasirkussa!
Meillä on kolme lasta.

Ja en ole uimapaikalla nähnyt yhtään lasinsiruja koskaan... Taitaa olla provoja liikenteessä.

[QUOTE="Onnellinen";29233637]Muutimme miehen ja lapsen kanssa kuusi vuotta sitten Salosta koulun takia. Emme olleet koskaan käyneet ennen.

Olen rakastunut ja en muuta pois. Järvenpäässä on lapsiperheiden palvelut loistavat. Meillä on kaksi erityislasta ja kaikki mitä ollaan tarvittu on saatu heti ja todella ihanaa työporukkaa. Neuvola on hyvä ja perhe-neuvola loistava. Järvenpäässä on useitä kivoja ja aidattuja leikkipuistoja. Kaikista kivoin on Silkkiuikku eli "rantapuisto" joka on järven vierellä. Todella iso, korkea aidat, ihana maisema ja todella paljon virikkeitä. Järvenpäässä toimii kaksi avointa päiväkotia, eli paikkaa mihin voi mennä lasten kanssa ja nähdä muita äitejä. Maahinen ja Keltasirkku. Maahisessa en ole käynyt, mutta Keltasirkku on ihanin paikka päällä maan ja todellinen henkireikä. Ihania äitejä ja kiva mummulamainen tunnelta. Todella ihania ihmisiä.
Salosta en koskaan saanut ystäviä. Järvenpäässä minulla on tässä ajassa kertynyt kymmeniä äiti-tuttavia.
Meillä on lapset Kinnarin päiväkodissa ja on todella ihana. Myös päiväkodin johtaja on mukava ja hoitajat ovat juuro oikeassa työssään.
Järvi on kaunis ja järven vieressä on Ystävyydenpuisto joka on iso ja siellä on kiva retkeillä ja käydä piknikillä. Uimarantoja on kaksi. Ollaan käyty siinä mikä on puiston vierellä ja on oikein mukava ja on iso matala alue.
Kinnarin koulu on minusta ihan kiva. Ei ole valitettavaa. Aika perus ala-aste :) Ottavat kaikki huolet tosissaan ja kaikki kiusaamisjutut ollaan saatu ratkottua.
Täällä on loistavat julkiset yhteydet ja junia Helsinkiin menee 30 min välein. Matka kestää noin 30 min ja on alle 7v ilmainen.
Järvenpäässä on kiva kirjasto ja sielä on satuhetkiä lapsille. Muutenkin harrastuksia on kiitettävästi. Mm. tiistaisin on touhurata joka on todella edullinen ja kattava.
Ainut miinu mitä keksin on se, että päivystävä lääkäri on hankalassa paikassa jos ei ole autoa.

Mitään väkivaltaisuuksia tai huumeita en ole nähnyt. Toisin en liiku sellaisissa porukoissakaan ;)

Me aiomme jäädä ainakin tänne :) Jos muutatte niin tulkaa ihmeessä käymään Keltasirkussa!
Meillä on kolme lasta.

Ja en ole uimapaikalla nähnyt yhtään lasinsiruja koskaan... Taitaa olla provoja liikenteessä.[/QUOTE]

Kiitos paljon vastauksestasi! Kuulostaa oikein hyvältä. :) Kiva kuulla, että siellä on noin hyvin toimintaa lapsiperheille. Avoin päiväkoti kuulostaa hyvältä. olen vielä hoitovapaalla kahden pikkuisen kanssa, joten olisi mukava saada toimintaa ja seuraa päiviin uudellakin paikkakunnalla. :)

Onko teillä kokemuksia Kaakkolan alueesta, olisko hyvä ja rauhallinen asuinpaikka lapsiperheelle? Ja pääseekö sieltä lapset kulkemaan kätevästi kouluun?

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;29233677:
Kiitos paljon vastauksestasi! Kuulostaa oikein hyvältä. :) Kiva kuulla, että siellä on noin hyvin toimintaa lapsiperheille. Avoin päiväkoti kuulostaa hyvältä. olen vielä hoitovapaalla kahden pikkuisen kanssa, joten olisi mukava saada toimintaa ja seuraa päiviin uudellakin paikkakunnalla. :)

Onko teillä kokemuksia Kaakkolan alueesta, olisko hyvä ja rauhallinen asuinpaikka lapsiperheelle? Ja pääseekö sieltä lapset kulkemaan kätevästi kouluun?

No minusta tämä on juuri lapsiperheiden kaupunki. Ehkä vähän tylsä jos kaipaa biletystä tai sellaista, mutta tässä elämäntilanteessa loistava. Mulla asuu pari tuttua Kaakkolassa, mutta on vielä alle kouluikäisiä lapsia, joten en osaa koulusta sanoa... Alueena mukavaa. Sellaista lähiömäistä :) Siinä on itseasiassa se päivystäväkin vähän lähempänä, joten sekään ei sitten ole ongelma. Uimaranta ja Prisma myös lähellä. Ja kävelykatu yleisesti missä on muuten kesäisin yleensä kaikenlaista tapahtumaa. On Blueskatua ja toreja ja lapsille esityksiäkin välillä. Täällä on aikalailla itsestään kiinni jos jää ilman toimintaa. Kaupungin puolesta sitä on todella mukavasti.

Sanotaan, että Kaakkolasta on kaikki aikakivasti kilometrin etäisyydellä. Rautatieasemalle ehkä 1,5 km ja kirjastoon.

Se mitä itse olen parisen kertaa Kaakkolassa piipahtanut, niin on ollut todella rauhallista.

[QUOTE="gemma";29233693]Rikostilastoissa tuo ainakin edustaa...[/QUOTE]

Varmasti, mutta uskon tuon keskittyvän juuri Jamppaan. Jampassa pyörii todella epämääräistä porukkaa. Mutta onneksi Jamppa on aikalailla erillään kaikesta muusta. Mutta sanotaa se pari kertaa, kun sielä on pitänyt asioida niin on se vähän jännittävä kokemus :D En lähtisi yöllä...

Teidän lapset menisivät varmaan sitten Harjulan kouluun.
https://plus.google.com/103875921568475884068/about?gl=fi&hl=en

Mun mielestä yhden tutun lapsi on tuolla... En ole ihan varma. En ole ainakaan mitään ikävää häneltä kuullut jos se on. Ainakin asuu siinä ihan vieressä.

[QUOTE="Onnellinen";29233798]Niin ja google street viewistähän näkee kivasti sen koulureitin jos tahtoo tarkistella :)[/QUOTE]
Ihan loistavaa, kiitos sinulle paljon tiedoista! pitää tsekkailla tuolta. :) Kaupunki kuulostaa kyllä just sellaiselta, että viihdyttäis varmasti hyvin. Pitääpä lähteä vaikka viikonloppuna sinne suunnalle ajelemaan ja katselemaan asuntoja. :)

Miten ihmeessä kiität vastauksista vain niitä jotka tykkäävät Järvenpäästä? Eikö negatiivinen mielipide ollut mielestäsi aiheellista? Miksi yleensä kysyit jos toivoit vain positiivisia mielipiteitä?

Alkuperäinen kirjoittaja fnmskeflö;29233920:
Miten ihmeessä kiität vastauksista vain niitä jotka tykkäävät Järvenpäästä? Eikö negatiivinen mielipide ollut mielestäsi aiheellista? Miksi yleensä kysyit jos toivoit vain positiivisia mielipiteitä?

Kerroin kyllä negatiivisiakin ;) Päivystvä huonossa paikassa. Jamppa aivan kamala.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;29233904:
Ihan loistavaa, kiitos sinulle paljon tiedoista! pitää tsekkailla tuolta. :) Kaupunki kuulostaa kyllä just sellaiselta, että viihdyttäis varmasti hyvin. Pitääpä lähteä vaikka viikonloppuna sinne suunnalle ajelemaan ja katselemaan asuntoja. :)

Toivottavasti on mukava reissu :)

Ihana, lapsiperheelle hyvinkin rauhallisena ja lapsiystävällisenä näyttäytyvä kapunki. Mm. ristinummi, isokytö, kyrölä kauniita rauhallisia lapsiperheiden asuttamia alueita. Ihmiset ovat ystävällisiä ja kaupunki pidetään siistiinä. Rannalla emme ole törmänneet lasinsiruihin emmekä sen kummemmin öykkäröiviin juhlijoihin tai teiniporukoihin kuin missän muuallakaaan.
Järvenpäässä on tila hengittää. Luonto on lähellä, mm lenkkipolut, ladut, harrastusmahdollisuudet lähiseuduilla loistavat. Vanhankylänniemi kaunis kesällä.

Huonoa keksin nyt ainoastaan jatkuvan rakentamisen ja kaupungin kasvun sekä päivystyksen sijainnin.

Tervetuloa! :)

Kaakkola on tosi rauhallinen ja kiva asuinalue! Harjulan koulu on myös tosi hyvä. Itse käymme kesäisin paljon uimassa Tuusulanjärvessä, eipä oo rannoilla lasinsiruja näkynyt... Kaakkolasta on lyhyt matka keskustaan, juna-asemalle, päivystykseen. Siellä on myös pieni Siwa lähikauppana ja kioski/grilli. Muita lapsiperheillä suosittuja alueita on esim. Mankala, Isokytö...

uimarannalla ja sen laiturilla on lasinsiruja!Käy katsomassa ja huomaat, että et voi antaa lapsesi siellä kävellä
paljain jaloin, kävin siellä, kun oli lämpimät ilmat.
Olin surullinen siitä-miksi valehtelisin???Uskomatonta.

Yhteistyössä