Mikä saa ihmisen esittelemään itseään, perhettään, kotiaan ja elämäänsä kaikille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No esim. blogissa voi käydä keskustelua saman henkisten ihmisten kanssa.
Saada uusia vinkkejä esim. sisustukseen. jne.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Siis tarkoitan näitä blogisteja jotka on kaikissa äiti-ohjelmissa ja lehdissä. Eikö se pelkkä blogi riitä? En ymmärrä niitä blogejakaan missä näytetään kaikki!

Mua ei ollenkaan kiinnosta blogit/ihmisten paljastelut. Kai työssäni ja elämässäni muuten kuulen tarpeeksi ihmisten jaaritteluja.
Naseva, kiinnostavasta asiasta kirjoitettu kolumni sen sijaan joskus onnistuu yllättämään mutta turhan paljon nykyään on kolumnejakin, jotka kirjoitettu vaan täytteeksi.

Samaa ihmetellyt. Tämä Mutsis on-tyyppi ainakin kertoo nauttivansa siitä suunnattomasti, joten kai siitä jotain kiksejä saa kun oman lärvinsä näkee joka paikassa.

Samaa ihmetellyt. Tämä Mutsis on-tyyppi ainakin kertoo nauttivansa siitä suunnattomasti, joten kai siitä jotain kiksejä saa kun oman lärvinsä näkee joka paikassa.

Erilaiset äidit ohjelmassa kuvasi itseään blogiin. Näytti todella itserakkaalta. Mitä jonkun päässä liikkuu joka keikistelee yksikseen kameran edessä ottaen itsestään kuvia julkiseen levitykseen? Weird.

Osa blogeista on ihania, ne missä esitellään kädentaitoja ja oikeaa tekemistä, ruokia, leipomuksia, kaikkea. Ne mistä saa ideoita. Mutta en oikeesti ymmärrä niitä "tyrkkyblogeja" missä vaan kuvaillaan itseään, lapsiaan ja kotiaan joka suunnasta. Pyöriikö se elämä heillä oikeasti kodin ja lasten ympärillä? Sisustusta ja haalareita...

Osa blogeista on ihania, ne missä esitellään kädentaitoja ja oikeaa tekemistä, ruokia, leipomuksia, kaikkea. Ne mistä saa ideoita. Mutta en oikeesti ymmärrä niitä "tyrkkyblogeja" missä vaan kuvaillaan itseään, lapsiaan ja kotiaan joka suunnasta. Pyöriikö se elämä heillä oikeasti kodin ja lasten ympärillä? Sisustusta ja haalareita...

On niitäkin sisustusblogeja joissa tehdään itse tai tuunataan.

Te jotka ette tuota ymmärrä (ja ymmärtäminenhän on eri asia kuin hyväksyminen tai asiasta tykkääminen) ette taida ymmärtää ihmisyydestä ylipäätänsä mitään.

No mulla ei ole blogia enkä ole suunnitellut edes tekeväni, mutta voisin kuvitella, että syitä on monia. Esim

-halu kirjoittaa ylös itselle tärkkeitä asioita vähän kuin pitäisi päiväkirjaa. tulee samalla ajateltua asioita kun kirjoittaa ja ne muistaa paremmin
-pitää itsestään ja ego on suuri ja haluaa esitellä itseään (en koe siinäkään välttämättä mitään pahaa, keneltä se on okeasti pois jos joku pitää itsestään ja haluaa kertoa tekemisistääN)
-haluaa saada palautetta esim. sisustuksesta tai olla yhteydessä samanhenkisiin ihmisiin

-halu opetella tietokoneen käyttöä
-haluaa tallentaa omia tekemisiä

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
mistä syystä ihminen kertoo toiselle mitään ajatuksistaan tai tekemisistään. saadakseen vastakaikua, kun puhuu asiat ne tulee samalla ajateltua, vähän samaa asiaa voi tehdä kirjoittamalla blogia.

Saanko mä vieläkin ihmetellä? Ei se mitään, ihmettelen silti: Jos blogi on kaikille avoin ja tarkoituksella haetaan kommentteja tai mennään tv-ohjelmaan julkisesti esiintymään, miksi suututaan jos joku ei jostain pidä?

[QUOTE="asdf";29223031]Selitäpäs sitten vähän. Miten itsensä esittely liittyy ihmisyyteen muuten kuin itsekeskeisyydellä?

Perustele nyt vähän kommenttiasi.[/QUOTE]

Ihmiselle on luontaista hakea hyväksyntää toisilta ihmisiltä ja pyrkiä kanssakäymiseen toisten kanssa. Jotkut tekevät sen blogin kautta enkä ainakaan minä näe siinä mitään väärää niin kauan kuin ei satuta ketään.

Toiset sitten hakevat sitä hyväksyntää vaikkapa haukkumalla muita kaksplussalla. Haluavat että joku muukin paheksuisi samoja asioita, ettei olisi yksin mielipiteensä kanssa. Siinä taas saattaa loukata muita.

Yhteistyössä