Haittaako miehiä, jos nainen on ilman meikkiä eri näköinen/rumempi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaillen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaillen

Vieras
On huono itseluottamus, juu tiedän. En mä mikään maalipytty ole, mutta mulla on aika epätasainen iho ja tummat silmänaluset ja laadukkaalla meikkivoiteella saan ihoni näyttämään aika hehkeältä. Osaan myös tehdä nopeasti hyvät varjostukset. Mulla on aika hailakat ja vaaleat piirteet ja ripsarilla+taivutuksella mun silmistä tulee isommat ja aika näyttävät.
Ihan normimeikeissä mä kuljen, joiden tekemiseen menee max 10min. Silti ilman meikkiä olen jotenkin hailakka ja paljon rumempi.
Mä en millään kehtiais uuden miehen aikana ottaa meikkejä pois.

No ainakin mun mies väittää että olen meikittä yhtä kaunis kuin meikkien kanssa eikä mun muka tarttis meikata.
Luultavasti toki valehtelee mutta vois tosta päätellä ettei mun meikitön ulkonäkö nyt ainakaan hänelle maailmanloppu ole. Joten tuskin muillekaan miehille, paitsi ehkä jollekin prosentille.

• Tykkää
Reactions: papero
[QUOTE="ville";29200519]No onhan se aika show stopper, jos maalaat itsesi täysin erinäköiseksi kuin olet.[/QUOTE]

Höpöhöpö. Kyllähän minäkin näytän ihan erilaiset aamulla herätessäni. Mulla ei ole silmälaseja päässäni ja hiuksissani ei ole geeliä, enkä kovin freesiltä muutenkaan näytä.
Kyllähän naiset näyttävät meikit kasvoilla eri näköiseltä. Lähes kaikki. Ei kuitenkaan kukaan mitenkään tunnistamattomissa ole ilman meikkiä. Silloin ollaan eri näköisiä, mutta samalla myös saman näköisiä.

Meikkaaminen kuluttaa ripsiä, ja myös iho on minusta paremman värinen, jos se saa olla jatkuvasti luonnontilassa. Siksi en viitsi meikata ollenkaan. Elämäni tärkeitä tilanteita ovat ne, joissa meikkiä ei tarvita; luonnossa, lasten kanssa, lähellä. En viitsi meikata toisarvoisiin tilanteisiin.

"Haittaako miehiä." No, joitain varmasti haittaa...fiksuja ei. Eipä ne miehetkään aina samalta näytä kotioloissa, kuin muualla ollessaan. Tietysti asia voi häiritä vaikka siten, että mikä naista vaivaa kun ei hyväksy itseänsä itsenään, vaan pakkeloi itsensä tunnistamattomaksi....? Mun mies tykkää musta, kun ollaan lähdössä juhliin, mutta eniten kehuja taitaa sadella silloin kun olen tullut punaposkisena ja iloisena lenkiltä tai laoskottelen kotisohvalla verkkareissa. Tykkää naturaalista.

• Tykkää
Minä olen ilman meikkiä aika karmaiseva ilmestys. En mä usko olevani meikattunakaan kovin kummoinen nykyään, mutta meikkaan töihin, koska en halua näyttää vanhalta rupsahtaneelta nelikymppiseltä. Ajattelen sentään vähän työkavereitanikin.... miespuoliset varmaan oksentaisivat jos ilmestyisin töihin ilman ripsaria...

• Tykkää
[QUOTE="Kalle";29200543]Höpöhöpö. Kyllähän minäkin näytän ihan erilaiset aamulla herätessäni. Mulla ei ole silmälaseja päässäni ja hiuksissani ei ole geeliä, enkä kovin freesiltä muutenkaan näytä.
Kyllähän naiset näyttävät meikit kasvoilla eri näköiseltä. Lähes kaikki. Ei kuitenkaan kukaan mitenkään tunnistamattomissa ole ilman meikkiä. Silloin ollaan eri näköisiä, mutta samalla myös saman näköisiä.[/QUOTE]

Eiköhän tässä tarkoitettu sitä että ei kannata liikaa lähteä muuttamaan meikillä (tyyliin Tuksu) koska siitä ei miehet tykkää. Mutta eipä tästä ongelmasta tannut ap:lla olla kyse onneksi

[QUOTE="Sanelma";29200843]Minä olen ilman meikkiä aika karmaiseva ilmestys. En mä usko olevani meikattunakaan kovin kummoinen nykyään, mutta meikkaan töihin, koska en halua näyttää vanhalta rupsahtaneelta nelikymppiseltä. Ajattelen sentään vähän työkavereitanikin.... miespuoliset varmaan oksentaisivat jos ilmestyisin töihin ilman ripsaria...[/QUOTE]

Just just. Näkyykö tuolla kaduilla useinkin ihmisiä jotka on niin järkyttyny jonku ulkonäöstä että ne oksentaa?

Ja jos niin pahan näköinen oikeasti olis niin se tuskin korjaantuis ripsivärillä...

[QUOTE="viiraska";29200828]Meikkaaminen kuluttaa ripsiä, ja myös iho on minusta paremman värinen, jos se saa olla jatkuvasti luonnontilassa. Siksi en viitsi meikata ollenkaan. Elämäni tärkeitä tilanteita ovat ne, joissa meikkiä ei tarvita; luonnossa, lasten kanssa, lähellä. En viitsi meikata toisarvoisiin tilanteisiin.[/QUOTE]

Mä olen huomannut tämän myös. Ennen meikkasin jatkuvasti ja joka paikkaan koska luulin näyttäväni rumalta ilman meikkiä. Ja tottahan näytin koska jatkuvasti pidin pohjameikistä lähtien maskia yllä. Sitten eräänä päivänä päästin irti. En enää meikannut. Nykyään kuljen 90% ilman meikkiä. Facebookissakin suurin osa profiilikuvistakin on ilman meikkiä otettuja. Nykyään meikkaan vain isompiin juttuihin ja juhliin, ja silloinkin yleensä vain puuteri ja ripsari. Kulmat pidän huoliteltuina aina ja ihon hyvässä kunnossa, ne ovat ne isoin juttu.

Eipä ole kyllä haitannut, ainakaan minun elämässäni olleita miehiä. Ja viihdyn usein ilman meikkiä, vaikka näytän paremmalta meikin kanssa. Miehen mielestä näytän parhaimmalta kevyesti ehostettuna, tokaparas ilman meikkiä ja vasta kolmantena vahvemmassa meikissä.

Just just. Näkyykö tuolla kaduilla useinkin ihmisiä jotka on niin järkyttyny jonku ulkonäöstä että ne oksentaa?

Ja jos niin pahan näköinen oikeasti olis niin se tuskin korjaantuis ripsivärillä...

Heh, kyllä tarviin muutakin ku ripsaria aamuisin. Meikkipuuteria, valokynää, kulmakynää, ripsaria, huulikiiltoa... Olen ihan tyytyväinen omaan naamaani tämän ehostuksen jälkeen (en meikkaa liikaa), mutta eipä kukaan vieras ole 10 vuoteen ulkonäköäni kehunut, eli kyllä tämä taitaa olla vähintä mitä voin tehdä, että aamulla kehtaan töihin lähteä. Perusilmeeni on hymyilevä ja ystävällinen ja kyllä minuun ihan ystävällisesti suhtaudutaan. Mieheni on tainnut joskus sanoa, että olen ihan nätti, mutta taisi olla jonkun painostuksen jälkeen. Olen hieman ylipainoinen, että en voi näytellä upeaa vartaloani (yritän kyllä liikkua ja syödä terveellisesti, mutta eipä tuo tuota tulosta) vaan pukeutua kehoni mallin mukaan.
Mutta kyllä vaan täytyy tunnustaa, että ei ole paljoa hurraamista meikäläisen naamassa ja kropassa eli teen meikillä niin paljon hyvää kuin vain pystyn. Kunnoitan muita ihmisiä :-)

[QUOTE="Sanelma";29200923]Heh, kyllä tarviin muutakin ku ripsaria aamuisin. Meikkipuuteria, valokynää, kulmakynää, ripsaria, huulikiiltoa... Olen ihan tyytyväinen omaan naamaani tämän ehostuksen jälkeen (en meikkaa liikaa), mutta eipä kukaan vieras ole 10 vuoteen ulkonäköäni kehunut, eli kyllä tämä taitaa olla vähintä mitä voin tehdä, että aamulla kehtaan töihin lähteä. Perusilmeeni on hymyilevä ja ystävällinen ja kyllä minuun ihan ystävällisesti suhtaudutaan. Mieheni on tainnut joskus sanoa, että olen ihan nätti, mutta taisi olla jonkun painostuksen jälkeen. Olen hieman ylipainoinen, että en voi näytellä upeaa vartaloani (yritän kyllä liikkua ja syödä terveellisesti, mutta eipä tuo tuota tulosta) vaan pukeutua kehoni mallin mukaan.
Mutta kyllä vaan täytyy tunnustaa, että ei ole paljoa hurraamista meikäläisen naamassa ja kropassa eli teen meikillä niin paljon hyvää kuin vain pystyn. Kunnoitan muita ihmisiä :-)[/QUOTE]

Niinno, itse sanoit että "ilman ripsaria". Eipä munkaan ulkonäköä juuri tuntemattomat kehu, mutta silti liikun ilman meikkiä. Mun mielestä ihmisiä kunnioitetaan sillä että on siisti ja kohtelias. Kauneus on sitten toisarvoista.

Jokainen tavallaan tietenkin, lähinnä tartuin siihen että en ole kyllä koskaan nähnyt ihmistä joka on niin ruma että aiheuttaa pahoinvointia.

Ymmärrän ap sinua täysin. Minulla vastaava ongelma. En todellakaan kuulu luonnonkauniisiin ihmisiin, vaan näytän susirumalta luonnontilassa. Minulla on paha couperosa iho, joten en voi ajatellakaan lähteväni ihmisten ilmoille ilman peittävää ihovoidekerrosta. Pakko käyttää myös puuteria, ettei iho kiiltele rasvaisena. Rajauksen ja kulmakynä täydentävät kokonaisuuden. Tämä nopea arkimeikkini saa ilmeeni muuttumaan totaalisesti.

Jos vielä teen kunnon iltameikin, niin muutos on sama kuin rumasta ankanpoikasesta joutseneksi. Nuorempana ihoni oli hyvä ja tasavärinen, mutta näin nelikymppisenä näköjään alkaa pahastsi rupsahtamaan, eikä siihen auta muu kuin ehostus. Onneksi edes se auttaa vielä tässä vaiheessa. Minulla sentään vartalo on kuosissa. Se lohduttaa vähän.

On huono itseluottamus, juu tiedän. En mä mikään maalipytty ole, mutta mulla on aika epätasainen iho ja tummat silmänaluset ja laadukkaalla meikkivoiteella saan ihoni näyttämään aika hehkeältä. Osaan myös tehdä nopeasti hyvät varjostukset. Mulla on aika hailakat ja vaaleat piirteet ja ripsarilla+taivutuksella mun silmistä tulee isommat ja aika näyttävät.
Ihan normimeikeissä mä kuljen, joiden tekemiseen menee max 10min. Silti ilman meikkiä olen jotenkin hailakka ja paljon rumempi.
Mä en millään kehtiais uuden miehen aikana ottaa meikkejä pois.

Ei sitä miestä haittaa jos hän oikeesti susta välittää. Eihän miehetkään pakkelia käytä, yleensä ainakaan.
Mulla on suht ok iho, mutta ripset ja kulmat on aivan vaaleat ja näkymättömät, vaikka esim. ripset onkin pitkät. Ilman kulmakarvoja en ole, vaan kevyesti laitan aina jotain väriä yöksikin, mutta tämä ei ole miehen takia vaan ihan siksi että itselläni häiritsisi asia niin paljon (joo, joku kulmakarva-pakkomielle). Mutta muuta meikkiä en välttis laita ja söpöksi ja kauniiksi se mies kehuu siltikin. Itsellä kyllä mukavampi olo sitten meikattuna kun tietää että näyttää paremmalta.

Minun mieheni on joskus sanonut suoraan, että näytän aika kammottavalta ilmestykseltä ilman meikkiä ja tykkää, että ehostan vähän itseäni. Olen samaa mieltä hänen kanssaan. Haluan ajantella myös kanssaihmisiäni ja siksi meikkaan aina töihin mennessäni.

Mä meikkaan yleensä suhteellisen voimakkaasti, koska tykkään arkenakin mm. näyttävästä silmämeikistä. Luulen aina näyttäväni ihan haamulta ilman meikkiä (mulla kyllä on kulmat värjätty/muotoiltu ja ripsienpidennykset), mutta mies ei edes tajua, jos jätän meikkaamatta. :D Enemmän se kiinnittää huomiota hiuksiin ja pukeutumiseen.

Ei ole tullut vastaan tilannetta, jossa nainen olisi näyttänyt liian vähän meikatulta. Sensijaan maalattuihin kummituksiin törmää usein. Kannattaa sen meikkaamisen sijaan kiinnittää huomiota seuraaviin: puhdas iho ja hiukset, vyötärö ja lantio (ei siis tasapaksu), hyvä ryhti, iloinen ilme, positiivisuus.

Ei ole tullut vastaan tilannetta, jossa nainen olisi näyttänyt liian vähän meikatulta. Sensijaan maalattuihin kummituksiin törmää usein. Kannattaa sen meikkaamisen sijaan kiinnittää huomiota seuraaviin: puhdas iho ja hiukset, vyötärö ja lantio (ei siis tasapaksu), hyvä ryhti, iloinen ilme, positiivisuus.

Kuulepas ukko. Minulla on kaikki nuo mainitsemasi asiat kunnossa, mutta rasvaisena kiiltelevä punainen naama vain pilaa kokonaisuuden. Sitä on ihan pakko korjailla.

Yhteistyössä