Lapsen isä asuu ulkomailla ja olisi tulossa käymään lastaan tapaamaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tapaavat aika harvoin, viimeksi kesällä eli n. 1-3 kertaa vuodessa. Nyt lapsen isä sitten soitti ja tietenkin sanoin että kiva kun tulee.

Mutta nyt tulee se mutta, lapsen isä aikoisi yöpyä meillä. Yritettiin keksiä muutakin vaihtoehtoa, mutta lapsen isä pitää ainoana hyvänä vaihtoehtona, että yöpyy meillä.

Koko ajatus ahdistaa, miten hän voi edes ehdottaa sellaista? Haluan, että lapsi viettää aikaa hänen kanssaan, mutta miksi minun täytyy myös?

Ei sun tarvi ottaa sitä lapsen isää kotiisi yöksi jos et halua. Sulla ei ole mitään tapaamisvelvoitetta. Eikö se voi mennä hotelliin tai vuokrata jotain mökkiä tms.?

Onko sinulla uusi mies? Kuinka monesta yöstä kyse? Jos olet yh niin onko ihan mahdotonta että yöpyisi luonasi? Jos taas sinulla on uusi mies, niin sitten pidän ajatusta outona. Voithan sinä tehdä kaikkea muuta sinä aikana ja lapsi ja isä viettävät aikaa yhdessä. Minkäikäinen lapsi? Vaikka ei yöpyisi luonanne niin kai hän sentään tulee käymään teillä jotta voi lapsen kanssa olla? Vai vietkö lapsen aina hänen luokseen hotelliin tms? Voithan lähteä jouluostoksille tms ja he saavat olla "kotona".

Mikä ajatuksessa ahdistaa? Kauanko isä viipyy?

Jos välit on suht ok niin miksei voisi yöpyä teillä? Lapsesta on varmaan kiva esitellä huonetta ja kotiaan, sellaista rennompaa oloa kuin jossain hotellissa. Jos et halua olla saman katon alla niin voihan itse yöpyä muualla. Ehkeivät edes vietä paljoa aikaa asunnolla.

Ei ole olla sovittu mitään vielä, mutta ainakin pari yötä, tähän saisin tietenkin itse vaikuttaa. Toki tänne saa käymään tulla, mutta mielestäni minun ei tarvitse yösijaa tarjota kenellekään. Minä en vain pidä hänestä ja tiedän, että hän pitää minusta todella paljon. Juuri se nukkuminen píenessä asunnossa sellaisen ihmisen kanssa ahdistaa aivan älyttömästi.

Eikö tapaaminen teillä kotona olisi kuitenkin siitä hyvä, että lapsella olisi turvallinen äiti paikalla myös koko ajan? Pari päivää luulisi menevän vaikka päällä seisten.

[QUOTE="alkup.";29199323]Ei ole olla sovittu mitään vielä, mutta ainakin pari yötä, tähän saisin tietenkin itse vaikuttaa. Toki tänne saa käymään tulla, mutta mielestäni minun ei tarvitse yösijaa tarjota kenellekään. Minä en vain pidä hänestä ja tiedän, että hän pitää minusta todella paljon. Juuri se nukkuminen píenessä asunnossa sellaisen ihmisen kanssa ahdistaa aivan älyttömästi.[/QUOTE]

Tollasia jännitteitä jos on niin en itsekään suostuisi, pahimmillaan menee koko lapsen isävierailu pilalle jos isä yrittää siinä samalla lämmitellä suhteitaan äitiin.

Jos isä on luotettava tyyppi jonka uskaltaa päästää kotiinsa omin päin niin voisin lähteä vaikka risteilylle ja isä saisi sen aikaa hoitaa lasta kotona. Muuten katsottaisiin muu yösija.

Jos en suostu, lapsen isä melko varmasti jättää tulematta. En tiedä mitä tekisin, ahdistaa vaan se ajatuskin. Ei olla eron jälkeen yövytty keskenämme ja erosta on monta vuotta. Itseasiassa en ole nähnyt häntä muutenkaan moneen vuoteen ja en oikeasti välitä yhtään hänen seurastaan.

Tietysti voi olla mahdollista että hänen yöpyminen meillä saattaakin olla kivuttomampaa mitä nyt ajattelen, pieni mahdollisuus että suurentelen asiaa alintajuisesti.

[QUOTE="alkup.";29199403]Jos en suostu, lapsen isä melko varmasti jättää tulematta. En tiedä mitä tekisin, ahdistaa vaan se ajatuskin. Ei olla eron jälkeen yövytty keskenämme ja erosta on monta vuotta. Itseasiassa en ole nähnyt häntä muutenkaan moneen vuoteen ja en oikeasti välitä yhtään hänen seurastaan.

Tietysti voi olla mahdollista että hänen yöpyminen meillä saattaakin olla kivuttomampaa mitä nyt ajattelen, pieni mahdollisuus että suurentelen asiaa alintajuisesti.[/QUOTE]

Missä se ex on ennen yöpynyt? Miksei sama yösija käy nyt?

Jos mies tapaa lasta 1-3 kertaa vuodessa etkä sä ole nähnyt häntä vuosiin niin mun mielestä se kertoo siitä että mies kyllä pystyy järjestämään tapaamiset muutenkin kun teidän kotiin. Jos vaan haluaa.

Kiristäminen sillä että jättää tulematta joka ei teille pääse yöksi kuulostaa tosi ikävältä. :(

Minkä ikäinen lapsi on ja minkä kokoinen asunto?

[QUOTE="Vieras";29199448]Missä se ex on ennen yöpynyt? Miksei sama yösija käy nyt?

Jos mies tapaa lasta 1-3 kertaa vuodessa etkä sä ole nähnyt häntä vuosiin niin mun mielestä se kertoo siitä että mies kyllä pystyy järjestämään tapaamiset muutenkin kun teidän kotiin. Jos vaan haluaa.

Kiristäminen sillä että jättää tulematta joka ei teille pääse yöksi kuulostaa tosi ikävältä. :(

Minkä ikäinen lapsi on ja minkä kokoinen asunto?[/QUOTE]

Hänen vanhemmillaan. Kesä- ja talvilomalla lapsi mennyt sinne ja lapsen isä myös. Sinne on pitkä matka ja koulun takia lapsi ei voi lähteä.

Tämä on siis kaksio 55 neliötä.

Luin tämän ketjun ja tuli vain sellainen ajatus mieleen, että taitaa nämä ap:lle vastaavat olla ei eronneita ihmisiä, kun ovat niin tunkemassa miestä ap:n luo yöksi ja YHTEISELLE REISSULLE ???

Jos ihmiset eroavat, niin siihen on syy, että ei tulla toimeen keskenään tai alkoholi, pettäminen, väkivalta, liian suuri erilaisuus jne.
Silloin ei todellakaan tee mieli ottaa entistä puolisoa yökylään tai mennä risteilemään rennosti.

Sinun ap ei tarvitse ottaa miestä omaan kotiisi, varaat hänelle hotellihuoneen, jos mies ei saa ite varattua

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Alkuperäinen kirjoittaja Sellaista täällä;29199502:
Luin tämän ketjun ja tuli vain sellainen ajatus mieleen, että taitaa nämä ap:lle vastaavat olla ei eronneita ihmisiä, kun ovat niin tunkemassa miestä ap:n luo yöksi ja YHTEISELLE REISSULLE ???

Jos ihmiset eroavat, niin siihen on syy, että ei tulla toimeen keskenään tai alkoholi, pettäminen, väkivalta, liian suuri erilaisuus jne.
Silloin ei todellakaan tee mieli ottaa entistä puolisoa yökylään tai mennä risteilemään rennosti.

Sinun ap ei tarvitse ottaa miestä omaan kotiisi, varaat hänelle hotellihuoneen, jos mies ei saa ite varattua

Meillä oli todellakin juuri noi syyt eroamiseen. Mulla on oma vapaa-aika niin tärkeä, että haluan kyllä päättää kenen kanssa sen vietän. Mutta todella harmi lapsen puolesta.

Jos se kiristää tollaisella että ei tule mikäli ei saa yöpyä luonasi, niin se on tosi kurjaa muttei sun ongelmasi ap. Se on sitten miehen oma asia mikäli ei halua tavata lapsiaan. Tapaamisoikeus on lapsen ja vanhemman välinen, ei sillä ole mitään tapaamisoikeutta sinuun.

Sun kannattaa pohtia ap, että haluatko suostua tuollaiseen kiristämiseen jatkossakin? Jos mies on edelleen sun perään, järkkää tuollaisia yökyläilyjä jatkossakin jos vaan siihen suostut. Ei lapsen tapaamien edellytä yökylään ottamista kun on erottu. Normaali isä haluaa tavata lastaan ja luo sellaiset olosuhteet, että pystyy lasta tapaamaan eikä edellytä ex-puolisolta yökylä paikkaa jotta suostuu tapaamaan omaa lastaan.
Mun ex:llä saman tyyppinen ongelma, paitsi et asuu tässä lähellä. Tapasi lapiaa eron jälkeen siihen saakka kun minä suostuin, et tuli melle tapaamaan lapsia. Tosiasiassa tuli tapaamaan minua. Kun sanoin, että tapaa jatkossa omassa asunnossa, meille ei enää tule lopetti lasten tapaamisen kokonaan. Mäntti tyyppi.

Totuus on se että se mies mitään lasta ole tulossa tapaamaan vaan koettaa vielä lämmitellä suhdetta sinuun ap ;)
Olet aikamoisen sokea ja moni muukin jos ette nyt sitä näe.
Lapsella on oikeus isään ja tapaamisiin mutta ei se sitä tarkoita että äidin pitää isä kotiinsakaan päästää.
Sinä voit viedä lapsen vaikka lähipuistoon josta isä tulee hakemaan ja sovitte klo ajan mistä ja milloin sinä noudat lapsen vai tuoko kotiovelle, kotiini en enään eron jälkeen päästäisi.
Taitaa ukko vaan haluta pimpsakkaa ;)

[QUOTE="vieras";29199537]Sun kannattaa pohtia ap, että haluatko suostua tuollaiseen kiristämiseen jatkossakin? Jos mies on edelleen sun perään, järkkää tuollaisia yökyläilyjä jatkossakin jos vaan siihen suostut. Ei lapsen tapaamien edellytä yökylään ottamista kun on erottu. Normaali isä haluaa tavata lastaan ja luo sellaiset olosuhteet, että pystyy lasta tapaamaan eikä edellytä ex-puolisolta yökylä paikkaa jotta suostuu tapaamaan omaa lastaan.
Mun ex:llä saman tyyppinen ongelma, paitsi et asuu tässä lähellä. Tapasi lapiaa eron jälkeen siihen saakka kun minä suostuin, et tuli melle tapaamaan lapsia. Tosiasiassa tuli tapaamaan minua. Kun sanoin, että tapaa jatkossa omassa asunnossa, meille ei enää tule lopetti lasten tapaamisen kokonaan. Mäntti tyyppi.[/QUOTE]

Ihan kuin omalta näppikseltä. Lasten tapaaminen kiinnosti exää tasan niin kauan, kun elätteli toiveita sen suhteen että ottaisin sen muka takaisin. Alkuun, tyhmyyksissäni annoin sen käydä tapaamassa lapsia kotonani, mutta kun huomasin mikä on homman nimi, niin tein siitä lopun ja sanoin että pitää tavata jossakin muualla.
Silloin alkoi ruikutus, ettei hänellä ole muka sopivaa asuntoa missä tavata. (Tiedän että oli, asui vuokralla ihan asiallisessa kaksiossa).

Soitin sitten ex-anopilleni ja sovin hänen kanssaan, että tapaamiset voi järjestää siellä ja anoppikin oli oikein mielissään ehdotuksesta.
No, tähän loppui kuitenkin kuin seinään exän "lastensa tapaamiset".

Ap, jos sopivaa tapaamispaikkaa ei ole, niin sun ei siltikään tarvitse ottaa kotiisi lasten isää. Tarvittaessa lasten tapaaminen voidaan järjestää vaikka Ensi- ja Turvakodin tiloissa, mikäli paikkakuntasi lähistöllä on sellainen.

[QUOTE="vieras";29199575]Totuus on se että se mies mitään lasta ole tulossa tapaamaan vaan koettaa vielä lämmitellä suhdetta sinuun ap ;)
Olet aikamoisen sokea ja moni muukin jos ette nyt sitä näe.
Lapsella on oikeus isään ja tapaamisiin mutta ei se sitä tarkoita että äidin pitää isä kotiinsakaan päästää.
Sinä voit viedä lapsen vaikka lähipuistoon josta isä tulee hakemaan ja sovitte klo ajan mistä ja milloin sinä noudat lapsen vai tuoko kotiovelle, kotiini en enään eron jälkeen päästäisi.
Taitaa ukko vaan haluta pimpsakkaa ;)[/QUOTE]

Kyllähän mä tämän tajuan, en vaan nyt sitä halunnut sen enempää ottaa esille. Lapsen isä haluaa olla myös minun kanssa, ei pelkästään lapsen. Mutta nyt on asia niin etten suostu ja hän saa vapaasti suuttua miten paljon haluaa, en jaksa tälläistä on muutakin stressiä elämässä. Hei hei ja hyvää jatkoa elämässä sitten vaan jos lapsi ei kiinnosta.

[QUOTE="alkup.";29199657]Kyllähän mä tämän tajuan, en vaan nyt sitä halunnut sen enempää ottaa esille. Lapsen isä haluaa olla myös minun kanssa, ei pelkästään lapsen. Mutta nyt on asia niin etten suostu ja hän saa vapaasti suuttua miten paljon haluaa, en jaksa tälläistä on muutakin stressiä elämässä. Hei hei ja hyvää jatkoa elämässä sitten vaan jos lapsi ei kiinnosta.[/QUOTE]

Hyvä ap! Tee tämä sille miehelle selväksi. Sille et sitten voi mitään, mikäli tuo sitten lopettaa lapsen tapaamiset kokonaan. Raa´asti sanoen: Isä jota pitää houkutella tapaamaan lastaan sillä verukkeella että luulisi saavansa pillua, ei ole minkään arvoinen. Olkoot sitten tapaamatta, kuten totesit.

Yhteistyössä