Miksi fariinisokeri on kosteaa? Saako sen "kuivattaa"?

Eihän tuota pysty edes mittaamaan, kun se on tuommoista kosteaa möhnää. Höh.

Voiko sen kuivattaa? Vai onko sillä jokun funktio, että se on tuommoista...no möhnää?

Ja mihin kaikkeen sitä voi käyttää? Nyt tein kinuskia, mutta sitä jäi aika paljon ylimääräiseksi.

"sally"
Hyvin pystyy mittaamaan kun nostelee lusikalla mittaan. :) Ei sun tarvii nyt kaikkea käyttää, laitat vielä pussin fariinisokeripussin päälle ja laitat tiukasti solmuun, pysyy hyvänä vaikka kuinka pitkään.

siitä vaan
Tiedä sitten helpottuuko mittaus sillä, että jumahtaa kuivaksi, kovaksi köntäksi.
Ei se nyt niin tahmeaa ole, että kuivattaa pitäisi. Avonaisesta pussin suusta vain podotat klönttejä mittakippoon.

"sally"
Kinuskiin lähinnä oon itekki käyttäny sitä... johonki muuhun leivonnaiseen tulee myös, esim Jäälauttaleivosten pohjaan. Jotku käyttää sokerin sijaan esim viileissä ja jugurteissa.

Juuei, älä anna sen kuivahtaa. Ja jos niin sattuu käymään, niin laita silloin siihen pakkaukseen tl lämmintä vettä ja anna sen veätytyä ainakin min. parisen tuntia, niin silloin sä saat sitä sokeria paremmin otetuksi. Ja se sulaa paremmin sinne taikinan joukkoon, mihin ikinä sitä sitten käytätkin.

Mulla menee sitä aika moneenkin paikkaan, mm. eril. maustekakkuihin, muffineihin, kaalilaatikkoon laitan sitä, joskus maustan luonnonjogurttia sillä ja marjoilla...käy ihan mihin vaan!

Ennakkoluulotonta kokeilua vain kehiin :)!

• Tykkää
Reactions: chef
Ai se muuttuu kovaksi köntiksi...mä meinasin, että semmoiseksi tavallisen näköiseksi sokeriksi :D

Ok, eli leivontaan ja jogurtin joukoon...ei vissiin kahvin joukkoon sitten sovi? En kyllä edes kahvia juo, mutta uteliaisuuttani kyselen :D

"piip"
Aika moneen leivonnaiseen sitä voi käyttää. Itse tein tuossa pari vkoa sitten suklaakeksejä, joihin laitoin sokerimäärästä puolet tavallista ja puolet fariinia.

Ärsyttävän möhnäistä se tosiaan on. :)

Ai se muuttuu kovaksi köntiksi...mä meinasin, että semmoiseksi tavallisen näköiseksi sokeriksi :D

Ok, eli leivontaan ja jogurtin joukoon...ei vissiin kahvin joukkoon sitten sovi? En kyllä edes kahvia juo, mutta uteliaisuuttani kyselen :D
Jaa, kahviin en ole tainnut kokeillakaan mutta näin äkkisiltään, niin - miksei se siihenkin sopis. Olettaisin että vois tulla siihen semmoinen veikee tumman pehmee maku...

Ja joo, kuivuessaan siitä tulee semmonen tiiliskiviköntti, jota saa piikata, jos meinaa saada mitään irti...lusikat ainakin vääntyy kuin Gellerillä konsanaan :snotty: :D

Ai niin FC...mä nyt sitten kokeilen sitä kakkua sillä punaherukalla.

Saas nähdä kuin käy :D
No wauuuu!! :)

...ja jollain tapaa myös huikin...ettei vain tulis toiseksi tarjoiltavaksi meikäläisen kumisevan ontto pää hopea lautasella :xmas: :D

Saako udella, mitä oot suunnitellut? Siis tuleeko sulle kinuskia kakun pinnalle vai teitkö semmosen kinuskivaahdon, mihin sekoitat mukaan punaherukoita? Vai onko sulla punaherukat hillona?

Ai, miten niin oon kyselyiässä :snotty:?

No wauuuu!! :)

...ja jollain tapaa myös huikin...ettei vain tulis toiseksi tarjoiltavaksi meikäläisen kumisevan ontto pää hopea lautasella :xmas: :D

Saako udella, mitä oot suunnitellut? Siis tuleeko sulle kinuskia kakun pinnalle vai teitkö semmosen kinuskivaahdon, mihin sekoitat mukaan punaherukoita? Vai onko sulla punaherukat hillona?

Ai, miten niin oon kyselyiässä :snotty:?
Teen tämän (kinuskitäytteellä, lakat korvasin nyt niillä punaherukoilla):

Kinuskikakku | Kinuskikissa - Suomen suosituin leivontayhteisö

Ja ehkä korvaan kakun teikäläisen päällä...huomenna nähdään, mitä pöydästä löytyy :D

Ei vaines, kyllä se ihan hyvältä maistui. Mä siis en sormella silleen ihan vähän vaan sitä täytetä maistanut kera sen marjasoseen. Siis ei, niin en tehnyt.

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
Teen tämän (kinuskitäytteellä, lakat korvasin nyt niillä punaherukoilla):

Kinuskikakku | Kinuskikissa - Suomen suosituin leivontayhteisö

Ja ehkä korvaan kakun teikäläisen päällä...huomenna nähdään, mitä pöydästä löytyy :D

Ei vaines, kyllä se ihan hyvältä maistui. Mä siis en sormella silleen ihan vähän vaan sitä täytetä maistanut kera sen marjasoseen. Siis ei, niin en tehnyt.
Hoi, siitä tulee namiskuukkelia kyllä :p!
..muutoin saattasi mennä teijen tarjoamiset ihan harakoille, mikäli meikäläisen pää siinä olis tyrkyllänsä :D

Mä olen ihan kuules ylpeä sinusta, että uskalsit sitten tarttua moiseen käänteeseen :)! Hyvä sinä!!

Sitten seuraavaksi porkkanakakun kimppuun, eiks joo ;)

Hoi, siitä tulee namiskuukkelia kyllä :p!
..muutoin saattasi mennä teijen tarjoamiset ihan harakoille, mikäli meikäläisen pää siinä olis tyrkyllänsä :D

Mä olen ihan kuules ylpeä sinusta, että uskalsit sitten tarttua moiseen käänteeseen :)! Hyvä sinä!!

Sitten seuraavaksi porkkanakakun kimppuun, eiks joo ;)
No ihan en siitä porkkanakakusta tiedä...mies sanoi joskus sitä syöneensä, mutta ei muista, että olisi erityisen hyvää ollut. Ehkä aloitan sillä, että menen syömään sitä paikalliseen kahvilaan :D

Juu Irish Coffeeta siitä saa :D Se on HYVÄÄ :D Mut siis se on kosteaa möhnää siksi että siihen sokeriin on lisätty siirappia. Sit kun se kuivaa niin siitä ei tosiaan tule irtonaista vaan sellainen kova klimppi mihin tuntuu tarvitsevan porakonetta että siitä saa palasia. Mikrossa lämmittämällä se pehmenee taas :)

Yhteistyössä