Mies ei suostu tekemään lasta vaikka se auttais minunkin kipuihin

• Viestiketjun aloittaja Niisk :(
  • Ensimmäinen viesti
M32
Joo, ei endoon kuole, mutta se voi olla tosi kivulias. Ootko sä minkä verran lukenut kohdunpoistoon liittyviä juttuja?
Tämä on täysin yhdentekevää asian kannalta. Ei-toivotun lapsen hankkiminen sairauden hoitamiseksi on moraalisesti kestämätöntä, oli sairaus mikä tahansa. Tuollainen perustelu kuulostaa lähinnä joltakin, mitä uskonnollinen kultti voisi käyttää. Ap:n puheet puolison syävän parantamisesta lapsella ovat puolestaan älyllisesti epärehellisiä, koska ap haluaa lapsia joka tapauksessa toisin kuin miehensä.

Peyote
Tämä on täysin yhdentekevää asian kannalta. Ei-toivotun lapsen hankkiminen sairauden hoitamiseksi on moraalisesti kestämätöntä, oli sairaus mikä tahansa. Tuollainen perustelu kuulostaa lähinnä joltakin, mitä uskonnollinen kultti voisi käyttää. Ap:n puheet puolison syävän parantamisesta lapsella ovat puolestaan älyllisesti epärehellisiä, koska ap haluaa lapsia joka tapauksessa toisin kuin miehensä.
Ootpas sä vihamielisen oloinen.

"Hanna"
[QUOTE="vieras";29191724]Pilkunviilaamista, mutta itse asiassa itse kohdunpoisto ei niin kovin suuri juttu ole. Se on se munasarjojen poisto, joka on se suuri juttu.[/QUOTE]

Kyllä mulle ainakin kohdun menettäminen olis kova kolaus! Olis jotenkin vaikea suhtautua itseensä sen jälkeen.
Ja kohdun menettäminen oli mulla vaarana endometrioosin vuoksi tehdyssä laparoskopiassa. Oli sen verran kammottava ajatus, että meinasin perua koko operaation.

Mä en koskaan toivo kenellekään endometrioosin aiheuttamia kipuja, mutta kyllä välillä soisi näillä vähättelijöille edes muutaman kuukauden endolaisen elämää. Jospa se asenne muuttuisi..

"Vieras"
Poistata kohtu ja munasarjat. 2 lasta/pariskunta on ihan riittävästi.

Ei. Tämä ei ole provo, ja olen harkinnut kantani. Miehen ei tarvitse tuohon suostua. Kyllä kahden lapsen isä jo tietää, mistä puhuu.

Kolme lasta on paljon. Taloudellisesti, ajankäytöllisesti, henkisesti. Jos ei ole siihen valmis, siihen ei pidä joutua painostettuna/pakotettuna.

Lisäksi sinun ajattelusi tuntuu jotenkin ontuvalta.

"a.p"
[QUOTE="vieras";29191706]Ei sekään varmasti kivaa ole, mutta lapsen saaminen on kuitenkin ihmisen elämän suurin päätös ja siihen ruljanssiin ei kannata eikä tarvitse lähteä, jos ei sitä oikeasti halua.

Onko sulla kokeiltu e-pillereitä, keltarauhashormoneja, GnRH-analogeja ja leikkausta?[/QUOTE]

Leikattu on, e-pillerit, hormonikierukka, raskaus paras apu ollut

"a.p"
[QUOTE="vieras";29191724]Pilkunviilaamista, mutta itse asiassa itse kohdunpoisto ei niin kovin suuri juttu ole. Se on se munasarjojen poisto, joka on se suuri juttu.[/QUOTE]

Niin on , sepä se

"vieras"
[QUOTE="Hanna";29191759]Kyllä mulle ainakin kohdun menettäminen olis kova kolaus! Olis jotenkin vaikea suhtautua itseensä sen jälkeen.
Ja kohdun menettäminen oli mulla vaarana endometrioosin vuoksi tehdyssä laparoskopiassa. Oli sen verran kammottava ajatus, että meinasin perua koko operaation.

Mä en koskaan toivo kenellekään endometrioosin aiheuttamia kipuja, mutta kyllä välillä soisi näillä vähättelijöille edes muutaman kuukauden endolaisen elämää. Jospa se asenne muuttuisi..[/QUOTE]

No voi tietysti olla kova kolaus, jos haluaa vielä lapsia tai jos on jotain omituisia käsityksiä, että sen jälkeen ei ole enää nainen. Mutta näin niinkuin lääketieteellisesti se ei ole sen kummempi leikkaus kuin joku umpisuolenpoisto. Se ei aiheuta ennenaikaisia vaihevuosioireita tai muutakaan haittaa.

"vieras"
[QUOTE="a.p";29191769]Leikattu on, e-pillerit, hormonikierukka, raskaus paras apu ollut[/QUOTE]

Kannattaa toki vielä kokeilla keltarauhashormonit ja GnRH-analogit, jos niitä ei kerran ole vielä kokeiltu.

Peyote
"Kohdunpoistoleikkauksissa yleisimpiä komplikaatioita ovat tulehdukset ja verenvuodot. Joskus leikkauksen jälkeen vatsaontelon sisällä on verenvuotoa; tällöin uusintaleikkaus joudutaan tekemään jo toimenpidepäivänä. Vuotoja esiintyy enemmän heti leikkauksen jälkeen kuin myöhäisemmässä vaiheessa. Joissain tapauksissa leikkaus voi johtaa virtsajohtimen vaurioitumiseen. Kohdunpoiston takia vaihdevuodet voivat alkaa vuodesta kolmeen vuotta aikaisemmin. Myöhäisvaikutuksina voi tulla virtsankarkailua sekä häiriöitä suolentoiminnassa"

En tiiä, eipä kivalta mun mielestä kuulosta. Ja tuossa puhutaan vain pelkän kohdun poistosta. Vaikka saikku olisi lyhyt ja leikkaus tehtäis alakautta, niin ei noi komplikaatiot kuulosta siltä että leikkaus sittenkään olisi pikkujuttu.

"vieras"
[QUOTE="Hanna";29191759]Kyllä mulle ainakin kohdun menettäminen olis kova kolaus! Olis jotenkin vaikea suhtautua itseensä sen jälkeen.

Mä en koskaan toivo kenellekään endometrioosin aiheuttamia kipuja, mutta kyllä välillä soisi näillä vähättelijöille edes muutaman kuukauden endolaisen elämää. Jospa se asenne muuttuisi..[/QUOTE]

Mulla ei ole endometrioosia, ainoastaan tavallista kovemmat kuukautiskivut ja ilosta kirkuen menisin kohdunpoistoon, mutta kun ne ei mua sinne päästä. Olen jopa miettinyt kohdunpoistoon menemistä ulkomailla, jossa kriteerit eivät ole yhtä tiukat kuin Suomessa.

"a.p"
[QUOTE="vieras";29191787]No voi tietysti olla kova kolaus, jos haluaa vielä lapsia tai jos on jotain omituisia käsityksiä, että sen jälkeen ei ole enää nainen. Mutta näin niinkuin lääketieteellisesti se ei ole sen kummempi leikkaus kuin joku umpisuolenpoisto. Se ei aiheuta ennenaikaisia vaihevuosioireita tai muutakaan haittaa.[/QUOTE]

Aiheuttaa koska mun tapauksessa lähtenee munasarjat myös

"a.p"
Mulla on pitkään ollut muut syyt haluta lapsi. Mutta nyt kun kivut on täydellä terällä palanneet, hormoneista huolimatta eli ne ei enää riitä, EN JAKSA. Ja tuntuu että mies ei välitä mun kivuista tippaakaan !!!

"vieras"
"Kohdunpoistoleikkauksissa yleisimpiä komplikaatioita ovat tulehdukset ja verenvuodot. Joskus leikkauksen jälkeen vatsaontelon sisällä on verenvuotoa; tällöin uusintaleikkaus joudutaan tekemään jo toimenpidepäivänä. Vuotoja esiintyy enemmän heti leikkauksen jälkeen kuin myöhäisemmässä vaiheessa. Joissain tapauksissa leikkaus voi johtaa virtsajohtimen vaurioitumiseen. Kohdunpoiston takia vaihdevuodet voivat alkaa vuodesta kolmeen vuotta aikaisemmin. Myöhäisvaikutuksina voi tulla virtsankarkailua sekä häiriöitä suolentoiminnassa"

En tiiä, eipä kivalta mun mielestä kuulosta. Ja tuossa puhutaan vain pelkän kohdun poistosta. Vaikka saikku olisi lyhyt ja leikkaus tehtäis alakautta, niin ei noi komplikaatiot kuulosta siltä että leikkaus sittenkään olisi pikkujuttu.
Kaikissa leikkauksissa voi tulla komplikaatioita. Siinä umpisuolenpoistossakin. Leikkauksista tuo on kuitenkin sieltä helpoimmasta päästä ja ei aiheuta jälkikäteen ikäviä oireita kuten se munasarjojen poisto. Ap:n tilanteeseen tämä asia ei tietystikään vaikuta, koska häneltä pitäisi poistaa myös ne munasarjat.

"vieras"
[QUOTE="a.p";29191808]Aiheuttaa koska mun tapauksessa lähtenee munasarjat myös[/QUOTE]

Kohdunpoisto ei niitä aiheuta. Munasarjojen poisto aiheuttaa. Tämä keskustelu meni jo vähän offtopic ja puhuttiin asiasta yleisemmin kuin sinun tapauksestasi.

M32
[QUOTE="a.p";29191831]Mulla on pitkään ollut muut syyt haluta lapsi. Mutta nyt kun kivut on täydellä terällä palanneet, hormoneista huolimatta eli ne ei enää riitä, EN JAKSA. Ja tuntuu että mies ei välitä mun kivuista tippaakaan !!![/QUOTE]Oletatko siis ihan oikeasti, että miehen, joka ei halua enempää lapsia, tulisi kuitenkin suostua lapseen, jotta sinun kipusi lievittyisivät?

"a.p"
Oletatko siis ihan oikeasti, että miehen, joka ei halua enempää lapsia, tulisi kuitenkin suostua lapseen, jotta sinun kipusi lievittyisivät?
Osittain kyllä toivoisin niin, on nähnyt kovat kipuni, ja oikeasti mikään maailman särkylääke ei riittänyt, niillä olen pilannut jo vatsani ja suolistoni, vatsa koko ajan kipeä nytkin. Joten kyllä, toivoisin että mies suostuisi edes sen takia, etten sairastaisi vaihdevuosiin asti. Toki hänen pitää lasta haluta mutta rakkaita ovat olemassaolevatkin!

Yhteistyössä