Mies ei suostu tekemään lasta vaikka se auttais minunkin kipuihin

• Viestiketjun aloittaja Niisk :(
  • Ensimmäinen viesti
Niisk :(
Mulla ollut aina paha endometrioosi. Kuopus on nyt 7 vuotta ja enää ei hormoonikierukka yms pidä kipuja poissa. Toivoin kovasti että voitais koittaa vielä kerran raskautta ja vauvaa (ei itsestäänselvyys mutta 2 raskautta jotka teki TODELLA HYVÄÄ vaivoille), siis toki mulla on vauvakuumekin mutta oon 36 ja nää kivut alkaa taas olla helvettiä. Tiedän että raskaus ja imetys tasais vaivoja ja siihen hormonikierukka päälle. HALUAN SIIS MUISTAKIN SYISTÄ LAPSEN mutta pelkään että oon 3 viikkoa kuukaudesta invalidi kunnes poistetaan munasarjat ja kohtu mutta mies ei suostu millään EDES näistä syistä puhumattakaan muista syistä (en nyt tarvitse tähän erittelyä ettei oman sairauden takia lapsia tehdä, juu en teekkään!!).

Peyote
Tuo on mahdollisesti huonoin kuulemani syy hankkia lapsi. Ei ihme, että se ei tee mieheen vaikutusta, jos järkevämmätkään syyt eivät tee.
No huomaa taas ettei miehet tajua noita kipuja. Kohdun poistokaan ei ole mikään pikkujuttu naiselle ja sen jälkeen ei lapsia enää voi hankkia. Sen takia on ihan aiheellista puhua mahdollisesta lapsen hankinnasta vaihtoehtona kohdun poistolle. Lääkäri saattaa jopa ehdottaa sellaista.

"vieras"
No huomaa taas ettei miehet tajua noita kipuja. Kohdun poistokaan ei ole mikään pikkujuttu naiselle ja sen jälkeen ei lapsia enää voi hankkia. Sen takia on ihan aiheellista puhua mahdollisesta lapsen hankinnasta vaihtoehtona kohdun poistolle. Lääkäri saattaa jopa ehdottaa sellaista.
Olen nainen ja en onneksi endometrioosista kärsi, mutta kovista kuukautiskivuista kylläkin ja olen samaa mieltä M32:n kanssa. Erittäin huono syy tehdä lapsi.

"a.p"
[QUOTE="vieras";29191504]No jos te ette kerran lapsia enää tee niin poista kohtu, pääset silläkin vaivoista.[/QUOTE]

Ei riitä, pitää poistaa myös munasarjat, vaivat suolistossa asti.

siis mitä
No voi jumaliste.

Mitä tekemistä sillä on "kipujen tajuamisen" kanssa ettei halua lasta? Jos ei halua lasta niin ei halua lasta, lapsen hankinta on (pitäisi olla) aina kahden ihmisen yhteinen päätös. Tilanteen voisi vielä ehkä jotenkin ymmärtää jos lapsia ei olisi vielä yhtään ja vaihtoehtoina olisivat lapsen hankinta tai vehkeiden poisto.

"elma"
ehkä sun pitää sit vaihtaa miestä? tai sit huijaat nykystäs ja hankkiudut raskaaks jos tiedät milloin ovuloit? Mitä muka haet tällä aloituksella? Miksi tästä pitää itkeä palstalla? Jospa joku näistä palstan muka-miehistä tulis auttaan sua?

"vieras"
[QUOTE="a.p";29191641]Jos miehen syöpä voitais parantaa tekemällä yksi lapsi niin tekisin[/QUOTE]

En nyt ihan kuitenkaan vertais syöpää ja endometrioosia toisiinsa. Ainakaan minun tietojeni mukaan kun endometrioosi ei ole tappava tauti.

Jos mikään muu ei auta niin sitten sun pitää valita kolmesta vaihtoehdosta. 1. Vaihdat miestä ja teet uuden miehen kanssa lapsen 2. Poistat kohdun ja munasarjat 3. Kestät kivut

"vieras"
Jospa sinun miehesi ei halua lasta koska olet sanonut, että se auttaa noihin vaivoihin ja luulee sinun haluavan lapsen PÄÄASIASSA tämän vuoksi eikä lapsen vuoksi. Pienikin vihjaus muuhun kuin lapsen vuoksi voi viedä ne halut.

M32
[QUOTE="a.p";29191641]Jos miehen syöpä voitais parantaa tekemällä yksi lapsi niin tekisin[/QUOTE]Ei oikein verrannollinen tilanne, kun kerran tässäkin ketjussa korostat, miten paljon haluat lasta.

Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja siis mitä;29191575:
No voi jumaliste.

Mitä tekemistä sillä on "kipujen tajuamisen" kanssa ettei halua lasta? Jos ei halua lasta niin ei halua lasta, lapsen hankinta on (pitäisi olla) aina kahden ihmisen yhteinen päätös. Tilanteen voisi vielä ehkä jotenkin ymmärtää jos lapsia ei olisi vielä yhtään ja vaihtoehtoina olisivat lapsen hankinta tai vehkeiden poisto.
No ei se kohdunpoisto ole mikään pikkujuttu. Usein lapsen saanti voi auttaa niihin kipuihin, eikä kohtua ehkä tarvitsisi poistaa ollenkaan. Jos mulla ois tollasia kipuja ja siihen auttaisi lapsen hankinta, niin kyllä harkitsisin ainakin vakavasti. varsinkin jos vaihtoehtona on kohdunpoisto, jonka jälkeen ei sitten enää lapsia saa.

"vieras"
No ei se kohdunpoisto ole mikään pikkujuttu. Usein lapsen saanti voi auttaa niihin kipuihin, eikä kohtua ehkä tarvitsisi poistaa ollenkaan. Jos mulla ois tollasia kipuja ja siihen auttaisi lapsen hankinta, niin kyllä harkitsisin ainakin vakavasti. varsinkin jos vaihtoehtona on kohdunpoisto, jonka jälkeen ei sitten enää lapsia saa.
Ei ole lapsen saaminenkaan mikään pikkujuttu. Jos toinen ei lasta halua, niin asia on sitten sillä selvä. Ei voida olettaa, että miehen täytyy suostua vastahakoiseen isyyteen loppuelämäkseen, toisen ihmisen elämästä vastuussa olemiseen seuraavaksi 18 vuodeksi siksi, että naisen kivut helpottaisivat muutamaksi vuodeksi.

"a.p"
[QUOTE="vieras";29191653]En nyt ihan kuitenkaan vertais syöpää ja endometrioosia toisiinsa. Ainakaan minun tietojeni mukaan kun endometrioosi ei ole tappava tauti.

Jos mikään muu ei auta niin sitten sun pitää valita kolmesta vaihtoehdosta. 1. Vaihdat miestä ja teet uuden miehen kanssa lapsen 2. Poistat kohdun ja munasarjat 3. Kestät kivut[/QUOTE]

Ei ole mutta helv...kivulias enkä tässä iässä halua että vaihdevuodet lyö päälle

"a.p"
[QUOTE="vieras";29191662]Jospa sinun miehesi ei halua lasta koska olet sanonut, että se auttaa noihin vaivoihin ja luulee sinun haluavan lapsen PÄÄASIASSA tämän vuoksi eikä lapsen vuoksi. Pienikin vihjaus muuhun kuin lapsen vuoksi voi viedä ne halut.[/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa. Tietää muut syy

"a.p"
[QUOTE="vieras";29191686]Ei ole lapsen saaminenkaan mikään pikkujuttu. Jos toinen ei lasta halua, niin asia on sitten sillä selvä. Ei voida olettaa, että miehen täytyy suostua vastahakoiseen isyyteen loppuelämäkseen, toisen ihmisen elämästä vastuussa olemiseen seuraavaksi 18 vuodeksi siksi, että naisen kivut helpottaisivat muutamaksi vuodeksi.[/QUOTE]

Joo ja kiva kattella kun vaimo on 3 viikkoo kuukaudesta tosi kipeä tai vaihdevuosissa ennen 40 vee!

Peyote
[QUOTE="vieras";29191686]Ei ole lapsen saaminenkaan mikään pikkujuttu. Jos toinen ei lasta halua, niin asia on sitten sillä selvä. Ei voida olettaa, että miehen täytyy suostua vastahakoiseen isyyteen loppuelämäkseen, toisen ihmisen elämästä vastuussa olemiseen seuraavaksi 18 vuodeksi siksi, että naisen kivut helpottaisivat muutamaksi vuodeksi.[/QUOTE]

No ei tietenkään ole pikkujuttu, mutta aika kovalta kuulostaa tuo ajattelu.Hyvässä tapauksessahan kivut pysyvät kokonaan poissa, kun vaihdevuodetkin sitten tulevat.

"vieras"
[QUOTE="a.p";29191700]Joo ja kiva kattella kun vaimo on 3 viikkoo kuukaudesta tosi kipeä tai vaihdevuosissa ennen 40 vee![/QUOTE]

Ei sekään varmasti kivaa ole, mutta lapsen saaminen on kuitenkin ihmisen elämän suurin päätös ja siihen ruljanssiin ei kannata eikä tarvitse lähteä, jos ei sitä oikeasti halua.

Onko sulla kokeiltu e-pillereitä, keltarauhashormoneja, GnRH-analogeja ja leikkausta?

Peyote
[QUOTE="vieras";29191706]Ei sekään varmasti kivaa ole, mutta lapsen saaminen on kuitenkin ihmisen elämän suurin päätös ja siihen ruljanssiin ei kannata eikä tarvitse lähteä, jos ei sitä oikeasti halua.

Onko sulla kokeiltu e-pillereitä, keltarauhashormoneja, GnRH-analogeja ja leikkausta?[/QUOTE]

No huhhuh, varmasti on kokeiltu kaikkea, jos kohdunpoistoa jo ehdotellaan.

Mutta sitä tiedustelisin, että onko mies ollut lääkärissä koskaan mukana?

"vieras"
Pilkunviilaamista, mutta itse asiassa itse kohdunpoisto ei niin kovin suuri juttu ole. Se on se munasarjojen poisto, joka on se suuri juttu.

Yhteistyössä