Kumman auton pitäisitte: Mazda -97 vm vai Renault- 99? Toisesta täytyy luopua, ei ole varaa pitää molempia.

• Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti
murt
En tiedä.

Meillä Rellun Scenic vm.04, ja ajettu on 250 000 km. Mitään isompia juttuja ei ole tähän asti ollut, nyt ne varmaan alkavat ne jutut. Joku aika sitten oli mittaristo korjattavana, kun pimeni. Nyt sitten ohjauspyörästä mennyt se kierrekaapeli (tai mikä juttu se nyt onkaan, airbag-valo palaa jatkuvasti, eikä vakionopeudensäädinkään toimi), siihen odottelemme uutta osaa. Emme kyllä aio myydä pois, ei tuosta enää mitään saisi.

Joku pikkukäppänä pitäisi tuon Rellun rinnalle hommata (tyyliin Nissan Note, Toyota Auris tai joku sitä kokoluokkaa)...ajateltiin ostaa ihan uusi tai joku tosi vähän ajettu.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29185837:
tuo sun kuvittelema latu on mainosmiesten kehittämää harhaa. :popcorn:
muahaha :D no ei tod ole, kyllä sitä on kaikenlaisilla kotteroilla tullu ajettua... Tuo a6 on just mulle hyvä, tyylikäs, iso ja syö vähän dieseliä. Säilytystilaa vaikka muille jakaa, vastaa farmaria eikä jopa farmareissakaan ole noin paljon tilaa. Just ihana, eka auto johon oon oikeasti ollut tyytyväinen :)

onhan siinä audissa toki enemmän niveliä ym. mitä saa vaihdella, mut kyllä niillä ajaa sitten pitkään. niinkuin muissakin "paremman luokan autoissa"... Tuo edullisuus uusissa ja halvoissa autoissahan perustuu siihen, että on ne kyllä tehtykin niin yksinkertasesti, ettei niihin paljoa rahaa voi mennä. Mut sitten se ajokokemus saattaa olla sama kuin jossain -88 ladassa... Kun tekniikka on kivikautinen.

"vieras"
onhan siinä audissa toki enemmän niveliä ym. mitä saa vaihdella, mut kyllä niillä ajaa sitten pitkään. niinkuin muissakin "paremman luokan autoissa"... Tuo edullisuus uusissa ja halvoissa autoissahan perustuu siihen, että on ne kyllä tehtykin niin yksinkertasesti, ettei niihin paljoa rahaa voi mennä. Mut sitten se ajokokemus saattaa olla sama kuin jossain -88 ladassa... Kun tekniikka on kivikautinen.
Anteeksi mutta :LOL:

Ja joo, mä väitän että mun miehen tieto-taito aiheesta on hiukka parempi kuin jollain audi-fanilla. Mutta ostakaa ihmeessä niitä(kin) niin töitä riittää! :)

[QUOTE="vieras";29187382]Anteeksi mutta :LOL:

Ja joo, mä väitän että mun miehen tieto-taito aiheesta on hiukka parempi kuin jollain audi-fanilla. Mutta ostakaa ihmeessä niitä(kin) niin töitä riittää! :)[/QUOTE]

on sitä muitakin merkkejä fanitettu, ehkä siksi uskallankin nyt hehkuttaa... ja on ajettu uudemmilla halpis kipoilla ja vanhoilla... mikäs se oikea merkki sitten olis teidän mielestä? :)

vieras, minäkin
Jos pitäisi valita ap:n autoista, jättäisin Mazdan - onhan sen historia vikoineen tutumpi.

Kannattaa varmaankin harkita molempien autojen myyntiä ja uudemman, vähänajetun ja hyvän huoltohistorian omaavan laatuauton ostoa. Näitäkin nimittäin löytyy, jos osaa etsiä!

Miez
Rellu pois (ja äkkiä...)

Oma -99 Laguna meni viime syksynä romutukseen. Päältä siisti, mutta pohjasta aivan puhki. Katsastusmies tutki aina tosi huolella, kun sanoi että kynnyskotelot voivat olla aivan puhki vaikkei se näy päälle. Olisi mennyt peukalolla painamalla ruttuun ja koko toinen puoli oli jo aiemmin vaihdettu eturenkaasta takarenkaaseen.
Tuota hitsattiin viimeiset 3 vuotta kunnes tuli viimein mitta täyteen.

Todella huono auto muutenkin. Vikoja käytännössä 4-5 kuukauden välein minimissään. Lista erityyppisistä vioista oli loputon. Kahdet etuvalot pilalle, pakosarja jossa katti samassa meni halki, sytytyspuola x 6, alapallot, pyöränlaakerit, jarrulevyt x 2, lämmityksen kenno, konepellin avaus, jne...
Lisäksi se on hankala huoltaa verrattuna Saksalaisiin ja japanilaisiin.

Kuusi kaveria on vaihtanut Rellun pois ja Relluja ei enää tule enää kenekkään noista. Myyntikin on (onneksi) romahtanut todella reilusti huippuvuosista. Katso vaikka nettiautosta paljonko uudempia Lagunoita on myynnissä verrattuna muihin vastaaviin saman kokoluokan autoihin.

Audit rikki aina
[QUOTE="vieras";29192035]Pirkka-mersuhan (=Audi) on pelkkä Volkkari eri keulamerkillä.[/QUOTE]

Näinpä.. Kannattaisi ehkä hankkia sitä tietoo ennen kuin tulee tänne puhumaan täyttä paskaa, siis sinä Audia hehkuttava tietämätön uniquepoppy :)

"koi"
Itse olen ollut tyytyväinen ranskalaisiin merkkeihin, mutta tosiaan on kokemusta tuosta rellusta ja ajonestosta ihan riittävästi! Se saattaa pamauttaa sen ajoneston päälle koska huvittaa, pääset kauppaan muttet kotiin. Kannattaa vaikka ihan googlella katella molempien vikoja ja muita.
Oma veikkaus on et tuo rellu ois EHKÄ helpompi myydä, mutta ei voi sanoa koska kummallakin ikää jo kiitettävästi

Mazdakuski
4. Mazda menossa ja tosi tyytyväinen ollut. Tietty vanhempia Mazdoja vaivaa ruoste, mutta ruostuu se Mersukin:) Minun mielestä ranskalaiset ostetaan grilliltä ja autot autokaupasta;)

vierasss
Vanha ketju mutta vastaan silti.

Meillä vuoden -03 rellu megane, ei kyllä ole ollut valittamista. Ei tosiaan ole ruosteessa, katsastuksesta meni viimeksi taas kirkkaasti läpi. Ajettu paljon, joten toki niitä pakollisia huoltoja on tullut. Mutta niin kaikissa autoissa. Huoltokulut on kohtuuhintaiset kun ei käytä merkkihuoltoa. Tosin sieltä tulee välillä noita ilmaisia huoltoja, jotain pikkujuttuja tarkistelevat ja korjailevat ilman maksua. Mitään sähkövikoja ei ole ilmennyt, kaikki toimii kuin rasvattu. Tien päälle ei ole jättänyt.

Meillä on suvussa juurikin yks junttimaakari törkyturpa, joka jaksaa joka sukujuhlassa haukkua meidän menopeliä. "joko on rellu ruosteessa, ai ei, no ens jouluna varmaan on!". Huvittava pelle :)

Yhteistyössä