Voi tuska noitten pk:n isänpäiväaskartelujen kanssa...

• Viestiketjun aloittaja "jee-jee"
  • Ensimmäinen viesti
"kukin tyylillään"
Ei se jokavuotinen korttien tai lahjojen keksiminen ole yhtään sen kivempaa. Varsinkin kun nykyisin huomaa selvästi, että vanhemmilla on into laittaa roskiin kaikki mikä ei itseä miellytä. Terv. hoitaja
Mä otan valokuvan askarteluista ja laitan sitten roskikseen, ellei lapsi erityisesti leiki jollain askartelullaan, kuten naamarilla. Joskus muunnan ne askartelut isovanhemmille korteiksi. Kaikkea ei voi säästää, mutta jokainen epämääräinen pupmpuliviritys on kiva kuvata muistoksi.

"..."
Eikö sinne päiväkotiin muka tule alan lehtiä? :O
Milläköhän rahalla? Lapseni ovat Vantaalla päiväkodissa/eskarissa ja ei täällä ole budjetissa varaa askartelutarvikkeisiin. Tarvikkeet, kuten piirustuspaperi, tulevat pääasiassa lasten vanhempien lahjoituksina. Kun budjetit on sitä luokkaa että lasten pepun pesussa saa käyttää vain toisessa kädessä suojahanskaa säästösyistä niin askartelulehdet ei taida olla ensimmäisenä listalla.

Joten meillä ei saa lahjaksi mukeja tai tyynyliinoja, mutta ihan kivoja juttuja silti.

Ei jumalauta miten idiootteja vanhempia.

Lapsi askartelee omalle isälleen rakkaudella hienon taideteoksen ja te valitatte!

Menkää sen lapsen kanssa kauppaan ja valitkaa joku helvetin hieno ja kallis vimpain ja kirjoittakaa siihen -huom itse- että hyvää isänpäivää rakkaalle isälle toivoo tyttärei/poikasi.

Minäkin olen saanut jos jonkinlaista viritelmää äitienpäivisin, aina on annettu silmät säihkyen ja suurella jännityksellä ja aina olen kiitollisena ottanut lapseni itsetehdyn askartelun iloiten vastaan. Ei kävisi mielessäkään alkaa arvostelemaan että miten paskan lahjan on tehnyt!

Toivottavasti joku arvostelee teidän antamanne lahjan ihan paskaksi!

Meillä mies tulee saamaan sunnuntaina aivan "jäätävän" isänpäiväkortin. Eilen kun hain poikaa hoidosta, hän esitteli kortin mulle. Vahtasin vaan korttia, en keksinyt mitään sanottavaa siitä, en mitään. (mietin vaan, että ei h-e-l-v-e-t-t-i-) Sitten lapseni sanoi, että kuvassa on vasara. Tuumasin sitten, että hieno vasara onkin, ja huomasin, että pidin korttia ylösalaisin kädessä.

Mulla ei kortista tullu nimittäin mieleenkään vasara.

"vieras"
[QUOTE="...";29181915]Milläköhän rahalla? Lapseni ovat Vantaalla päiväkodissa/eskarissa ja ei täällä ole budjetissa varaa askartelutarvikkeisiin. Tarvikkeet, kuten piirustuspaperi, tulevat pääasiassa lasten vanhempien lahjoituksina. Kun budjetit on sitä luokkaa että lasten pepun pesussa saa käyttää vain toisessa kädessä suojahanskaa säästösyistä niin askartelulehdet ei taida olla ensimmäisenä listalla.

Joten meillä ei saa lahjaksi mukeja tai tyynyliinoja, mutta ihan kivoja juttuja silti.[/QUOTE]

Et sarkasmia ymmärrä? :)

[QUOTE="...";29181915]Milläköhän rahalla? Lapseni ovat Vantaalla päiväkodissa/eskarissa ja ei täällä ole budjetissa varaa askartelutarvikkeisiin. Tarvikkeet, kuten piirustuspaperi, tulevat pääasiassa lasten vanhempien lahjoituksina. Kun budjetit on sitä luokkaa että lasten pepun pesussa saa käyttää vain toisessa kädessä suojahanskaa säästösyistä niin askartelulehdet ei taida olla ensimmäisenä listalla.

Joten meillä ei saa lahjaksi mukeja tai tyynyliinoja, mutta ihan kivoja juttuja silti.[/QUOTE]

Voi apua, se oli sarkasmia.

"vieras"
[QUOTE="vieras";29181288]Kakru, kakara? Olisikohan lapsi oikea nimitys. Niin, onhan se tietysti kamalaa, kun sinne päivähoitoon alle 1 v tuupattu lapsi, tuo kotiinsa jotain omatekoista. Julma ajatus, ettei siedä oman lapsensa tekemiä asioita. On se sentään jo päivät poissa sun silmistä, yritä nyt itsekin vähän sietää.[/QUOTE]

Hyi miten inhottava ajattelutapa :(

"Vieras"
Meillä ovat lapset tehneet lähinnä pahvitauluja joihin on liimattu tai maalattu milloin mitäkin. Nyt on kuulemma tekeillä kirjanmerkit. Eipä noita esillä pidetä, eikä kyllä varmaan käytettäisi lasten tekemiä tyynyliinoja tai muitakaan "käyttöjuttuja", joten sinällään ihan sama. Pääasia on lapsen riemu itsetehdystä lahjasta.

Meillä ei muuten ole viiteen vuoteen ollut kuin yksi vanhempainilta, joten eipä niissäkään ole mahdollisuutta vaikuttaa. Ei ole resursseja järjestää, kun ne olisivat palkatonta työaikaa eikä sellaista aikaa ole olemassakaan että kaikki vanhemmat pääsisivät paikalle.

"vieras"
Meillä mies tulee saamaan sunnuntaina aivan "jäätävän" isänpäiväkortin. Eilen kun hain poikaa hoidosta, hän esitteli kortin mulle. Vahtasin vaan korttia, en keksinyt mitään sanottavaa siitä, en mitään. (mietin vaan, että ei h-e-l-v-e-t-t-i-) Sitten lapseni sanoi, että kuvassa on vasara. Tuumasin sitten, että hieno vasara onkin, ja huomasin, että pidin korttia ylösalaisin kädessä.

Mulla ei kortista tullu nimittäin mieleenkään vasara.
:D Voin niin hyvin kuvitella tilanteen. Itsellä on joskus kanssa hieman kestänyt miettiä, että mitä lasten piirrokset ovat esittäneet. Esim. meidän keittiön seinällä on monta ns. kirkkovenettä, kun meidän kolme vuotias on piirtänyt perheen muotokuvia. Mutta tottakai ne on pitänyt seinälle laittaa, kun isoveljenkin piirtämät muotokuvat ovat siinä. :D :D

Voi apua, se oli sarkasmia.
Just meinasin itsekin vastata sulle että mitäs sä nyt oikeen meinaat :D :xmas: Mutta jos ihan totta puhutaan niin hyviä vinkkejähän saa ihan ilmaiseksi oikeastikin, netti on täynnä ideoita ja facebookissa vaikka kuinka paljon ryhmiä päiväkodin täteille ja ihan kotonakin lapsien kanssa askarteleville :) Niistä saa loistavia ideoita ja itse ainakin niitä selailen ihan jatkuvasti. :) No, vapaa-ajalla kylläkin mut tulee sitä nyt vapaalla muutenkin töitä tehtyä :)

"Vieras"
Minulle ovat olleet rakkaita ja hyvillä mielin vastaanotettuja kaikki askartelut ja lahjat mitä tullut.
Olen esim säästänyt lapsen tekemiä joulukoristeita ja laitan niitä aina jouluna esille. Paljon kauniimpia kuin jotkut kaupasta valmiina ostetut.

Yhteistyössä