mies ei tullu yöllä kotiin. ei oo koskaan tehnyt näin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "just"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei juma mitä aikataulutuksia. Oletuksia, että tullaan 21 kotiin ja toinen ei saa kahta lasta nukkumaan vaan "miehen pitää tulla 19.30 kotiin".
Selevä!!

Oikeesti jos meillä olis tollasta niin sanoisin muijalle, että "hei ota laukkus ja käy viikon matkalla niin näet että homma hoituu ihan yksinkin ja ilman aikatauluksia ja rajoituksia."

[QUOTE="vieras";29179367]Nuo klo 21 kotiintuloajat on teineille. Tai kotiintuloajat ylipäätään. Itse en ehdi aina iltaopiskeluistakaan klo 21:ksi kotiin.

Ja apua tuota puoli kasin kotiintuloaikaa...[/QUOTE]

Eli isän ei tarvitse olla peittelemässä lapsia sänkyyn? Äiti riittää?

No, meillä mies hoitaa toisen ja minä toisen, onpahan molemmilla sitten omaakin aikaa iltasella. Jos tulee menoja, niin sitten ilmoitetaan ettei olla paikalla kun lapset on menossa nukkumaan. Ja tiedän, että näin on muissakin perheissä, joissa isällä on yhtä suuri rooli perheessä kuin äidillä :)

Ei juma mitä aikataulutuksia. Oletuksia, että tullaan 21 kotiin ja toinen ei saa kahta lasta nukkumaan vaan "miehen pitää tulla 19.30 kotiin".
Selevä!!

Oikeesti jos meillä olis tollasta niin sanoisin muijalle, että "hei ota laukkus ja käy viikon matkalla niin näet että homma hoituu ihan yksinkin ja ilman aikatauluksia ja rajoituksia."

Pakko kysyä, että etkö sinä vitun idiootti osaa lukea?

Sun tyylillä voisin sanoa, että teidän perheessä ei kiinnosta vittuakaan, missä toinen luuhaa ja lapset ei ees tiedä kuka niiden isä on kun näkevät naapurin penttiä enemmän.

Minusta arjen pyörittäminen ja lasten- ja kodinhoitoon liittyvät asiat on ihan yhtä paljon sekä miehen että naisen vastuulla. Jos katoileminen olis ihan normaalia ja sallittua molemmille, niin mitäs jos molemmat toisistaan tietämättä päättääki mennä yllättäen koko päiväks, illaks tai yöks johonki ja seitsemänvuotias lapsi ihmettelee yksin kotona että missä kaikki on. Onneks ainakaan mun oman perheen elämään ei kuulu semmonen, että kumpi tahansa saattaa yllättäen vaan lähtee jonnekin pitkäksi ajaksi ilman että toiselle asiasta mainitsee. Ei kysy lupaa, vaan kertoo. Meillä se edesauttaa keskinäisessä luottamuksessa niin paljo ettei kummankaan tartte olla toisesta mustasukkanen. Arki sujuu vaan helpommin. Eikä tartte kenenkään keksiä kellekään mitään selityksiä.

[QUOTE="vieras";29179367]Nuo klo 21 kotiintuloajat on teineille. Tai kotiintuloajat ylipäätään. Itse en ehdi aina iltaopiskeluistakaan klo 21:ksi kotiin.

Ja apua tuota puoli kasin kotiintuloaikaa...[/QUOTE]

No eihän ap mistään kotiintuloajasta puhunutkaan, vaan omasta oletuksestaan. Kyllä minullakin on kokemusten perusteella aika vahvat käsitykset, mihin aikaan mies tulee töistä, baarista tms. vaikken ole mitään sääntökirjoja laatinutkaan.

[QUOTE="vieras";29179375]Eli isän ei tarvitse olla peittelemässä lapsia sänkyyn? Äiti riittää?

No, meillä mies hoitaa toisen ja minä toisen, onpahan molemmilla sitten omaakin aikaa iltasella. Jos tulee menoja, niin sitten ilmoitetaan ettei olla paikalla kun lapset on menossa nukkumaan. Ja tiedän, että näin on muissakin perheissä, joissa isällä on yhtä suuri rooli perheessä kuin äidillä :)[/QUOTE]

Meillä minä, äiti en ole aina peittelemässä sänkyyn. Kun en opiskeluiltani ehdi. Ei meillä siihen kumpaakin tarvita, toinen vanhempi riittää hyvin.

[QUOTE="vieras";29179375]Eli isän ei tarvitse olla peittelemässä lapsia sänkyyn? Äiti riittää?

No, meillä mies hoitaa toisen ja minä toisen, onpahan molemmilla sitten omaakin aikaa iltasella. Jos tulee menoja, niin sitten ilmoitetaan ettei olla paikalla kun lapset on menossa nukkumaan. Ja tiedän, että näin on muissakin perheissä, joissa isällä on yhtä suuri rooli perheessä kuin äidillä :)[/QUOTE]

Ei meillä ainakaan tarvita isää laittamaan lapsia nukkumaan, hienosti suoriudun siitä yksinkin. Toki isä saa olla siinä mukana, mutta ei todellakaan mikään pakko.

Ja isällä on meidän perheessä ihan yhtä iso rooli kuin mullakin, mutta ei meidän joka asiaa tarvitse yhdessä tehdä!

[QUOTE="Veera";29179409]Ei meillä ainakaan tarvita isää laittamaan lapsia nukkumaan, hienosti suoriudun siitä yksinkin. Toki isä saa olla siinä mukana, mutta ei todellakaan mikään pakko.

Ja isällä on meidän perheessä ihan yhtä iso rooli kuin mullakin, mutta ei meidän joka asiaa tarvitse yhdessä tehdä![/QUOTE]

No minä olen päivät yksin lasten kanssa kun mies on töissä, jos vielä iltaisin pitäis yksin hillua ja tehdä kaikki niin hulluksi tulisin. Lisäksi mies kyllä ehtii silti viettää sitä omaa aikaa iltaisin, kun lapset menee kasilta sänkyyn. Ja aina ei tietty ole paikalla puol 8, mutta silloin ilmoittaa. Ja tosiaan meillä yksi vauva ja toinen 2,5-vuotias, tilanne varmasti muuttuu kunhan tuosta kasvavat mutta nyt mennään näillä eikä kumpikaan ole meistä kyllä valittanut näistä "säännöistä" :)

Kiitos nimittelystä :) alkaako käpy palaa?

Jos viittaat siihen, että pois saa olla kun vaan ilmoittaa etukäteen niin kyllä, se on eräänlaista aikataulutusta, jos aikuisen ihmisen pitäisi olla jollain kellonlyömällä oletuksena kotona.

[QUOTE="vieras";29179382]Pakko kysyä, että etkö sinä vitun idiootti osaa lukea?

Sun tyylillä voisin sanoa, että teidän perheessä ei kiinnosta vittuakaan, missä toinen luuhaa ja lapset ei ees tiedä kuka niiden isä on kun näkevät naapurin penttiä enemmän.[/QUOTE]

Jos viittaat siihen, että pois saa olla kun vaan ilmoittaa etukäteen niin kyllä, se on eräänlaista aikataulutusta, jos aikuisen ihmisen pitäisi olla jollain kellonlyömällä oletuksena kotona.

Vähän ot, mutta tää on täällä väittelyssä kaikista hauskinta kun jossain vaiheessa aina vastapuolella palaa hihat ja väittely menee vitun idiootti-linjalle. :D

Joo, jatkakaa vaan. ;)

Ai en saa käyttää idioottia, mutta sinä saat nimitellä Äiti Teresaksi ja pirttihirmuksi? Miksi niin? Eikö sun pitänyt olla tasa-arvon puolella? :)

Ja etukäteen tietenkin ilmoitetaan menot perheessä! Ja jos yllättäviä menoja tulee, niin ilmoitetaan sitten kun niistä tiedetään. Mun mielestä sen pitäis olla ihan jokaisen normaalin parisuhteen lähtökohta, varsinkin jos lapsia on.

[QUOTE="vieras";29179336]Yhdeksäksi kotiin :D...okei...

Vaikka muuten olenkin ollut ap:n puolella, niin tuon jälkeen taidan kääntää kelkkani minäkin ja sanoa että ap ON pirttihirmu.[/QUOTE]

No jos mies lähtee kokoukseen kuudelta niin kyllä se kuule yleensä on loppunut siihen yhdeksään mennessä. Siis jos ei ole ollut alkoholitarjoilua.

[QUOTE="vieras";29179436]Ai en saa käyttää idioottia, mutta sinä saat nimitellä Äiti Teresaksi ja pirttihirmuksi? Miksi niin? Eikö sun pitänyt olla tasa-arvon puolella? :)

Ja etukäteen tietenkin ilmoitetaan menot perheessä! Ja jos yllättäviä menoja tulee, niin ilmoitetaan sitten kun niistä tiedetään. Mun mielestä sen pitäis olla ihan jokaisen normaalin parisuhteen lähtökohta, varsinkin jos lapsia on.[/QUOTE]

Minusta esim. sika tai laiskuri on enemmin pirttuhirmun vastine. vitun idiootin kanssa suhteessa on ehkä saatanan läski ämmä tms. :D

[QUOTE="just";29179438]No jos mies lähtee kokoukseen kuudelta niin kyllä se kuule yleensä on loppunut siihen yhdeksään mennessä. Siis jos ei ole ollut alkoholitarjoilua.[/QUOTE]

Ai nyt se oli kokous, missä yleensäkin käy? Eikö sen pitäny olla joku opiskelijajuttu?

[QUOTE="vieras";29179455]Ai nyt se oli kokous, missä yleensäkin käy? Eikö sen pitäny olla joku opiskelijajuttu?[/QUOTE]

No eikö opiskelijat voi käydä kokouksissa? *hakkaa päätä seinään* Ootko ikinä kuullut ainejärjestötoiminnasta?

Ihan kuin vaan, mutta minusta esim.
"se muijani on hyvä tekeen pöperöitä"
"se vitun muijani on hyvä tekeen pöperöitä"

ovat vähän eri kuuloisia, mut hei hyvä teille jos vitut ja perkeleet on normikamaa.

Mun mielestä taas ei. Tai ainakin täälläpäin kirotaan ihan jatkuvasti muutenkin, niin en koe että vitun idiootti on sen pahempi nimittelysana kuin idiootti yksistään.

On meilläkin keskustelunaiheet... :D

[QUOTE="vieras";29179616]Ei noin vaan; "muijani tekee vitun hyviä pöperöitä". Vitun muijaa voidaan käyttää sitten kun ollaan riidan tiimellyksessä.[/QUOTE]

Tarkoitin sitä, että kun joillekin muija on haukkumanimi niin se kirosana ei sitä muka pahentaisi.

[QUOTE="Hömelö";29179385]Minusta arjen pyörittäminen ja lasten- ja kodinhoitoon liittyvät asiat on ihan yhtä paljon sekä miehen että naisen vastuulla. Jos katoileminen olis ihan normaalia ja sallittua molemmille, niin mitäs jos molemmat toisistaan tietämättä päättääki mennä yllättäen koko päiväks, illaks tai yöks johonki ja seitsemänvuotias lapsi ihmettelee yksin kotona että missä kaikki on. Onneks ainakaan mun oman perheen elämään ei kuulu semmonen, että kumpi tahansa saattaa yllättäen vaan lähtee jonnekin pitkäksi ajaksi ilman että toiselle asiasta mainitsee. Ei kysy lupaa, vaan kertoo. Meillä se edesauttaa keskinäisessä luottamuksessa niin paljo ettei kummankaan tartte olla toisesta mustasukkanen. Arki sujuu vaan helpommin. Eikä tartte kenenkään keksiä kellekään mitään selityksiä.[/QUOTE]

Näin juuri. Onhan tuo tietenkin ok siinä tilanteessa, jos oletus on se, että toinen osapuoli (vaimo) on kuitenkin kotona. Eli onko tällainen oletus sitten tosiaan tasa-arvoisen suhteen merkki? Ei ole kenellekään ilmeisesti tullut mieleen, että se toisen vapaus on kuitenkin jossakin kohtaa toisen vapaudesta pois, jos kuviossa on lapsia.

[QUOTE="nuuh";29178116]Mun miehen kaverilla on tälläinen munanhaistelijavaimo. Pikkasen ahdistavaa ja se muija todellakin haistaa sen munat kun se tulee kotia :D[/QUOTE]

Haistelee munat?! Ja mies suostuu?

Yhteistyössä