Päästäisitkö lapsesi viettämään aikaa toiseen perheeseen missä vanhemmat ovat olleet vankilassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Thinker"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Kojootti";29170131]Joo, eli rikollis perheistä tulleet ovat poikkeuksetta pohjasakkaa? Te ootre itse yhtä pohjasakkaa jos et tosiaan näe sun omaa napaa pidemmälle. Olen itekkin entinen rikollinen,
Eikö teitä pelota, että lapsenne saattaa leikkiä meidän lasten kanssa? Sinäkin saatoit käydä meillä viime viikolla kahvilla? pärjään elämässäni mainiosti! Itse mä en halua et mun lapset leikkii minkään Minja Heini Matilda- porvariperheen likkojen kanssa ketkä ei ymmärrä elämästä mitään. Te ootte täynnä itteesi, tiedätkö että sunkin rikkaudet voi jonain päivänä kadota[/QUOTE]

Just tällasen nolon "lol vitun porvarit, minäpä olen elämämkoululainen ja tiedän elämästä toisinkuin te" -uhoamisen takia teitä pidetään roskasakkina.

• Tykkää
Reactions: Pin ja Ciervo
Aijaa, ristiriitanen jos kerron mielipiteeni tästä asiasta mikä näyttää monta av-mammaa mietityttävän ?
Joo, eli rikollis perheistä tulleet ovat poikkeuksetta pohjasakkaa? Te ootte itse yhtä pohjasakkaa jos ette tosiaan näe sun omaa napaa pidemmälle." < Tuo pätee jokaseen. " Te olette täynnä itteenne, tiedätkö että sunkin rikkaudet voi jonain päivänä kadota" < Ja tuo on vain totuus, mikä toivottavasti säkin sen joskus tajuat :) Yhtälailla sunkin kultalusikka suussa kasvaneesta lapsesta voisi tulla rikollinen. Itseasiassa, nykyään ku niitä alkaa olemaa niin paljon ne haluaa vaihtelua elämäänsä ja kokeilla jotain uutta ;) Mä olen mun lapselle rehellinen mun taustoista, en esitä mitään, koen itteni ihan saman arvoseks ellen jopa paremmaksi niiitä ketkä ei nää omaa napaansa pidemmälle ;)

[QUOTE="Kojootti";29170251]Kuka tässä on puhunu mistään paremmista sakeista. Hohhoijjaa taas. Paskanpuhujat on kyllä niitä ketkä kiertää vankilat kaukaa ja voi juoruilla omassa omakotitalossa teekupin ääressä naapurin rouvien kanssa ;) Voi teitä rikkaan-kunnollisen perheen ihmisiä kun on niin olevinaan parempia ihmisiä.. Kyllä se totuus elämästä vielä joskus naamalle kolahtaa ja tiputte sieltä pilvilinnoilta.. ( ainakin toivottavasti )[/QUOTE]

Mikä ihmeen totuus elämästä? Se, että elämä on pitkälti valintoja?
Että rikolliset ovat keskimäärin aika impulsiivista porukkaa, jotka ihan itse ovat aiheuttaneet ahdinkonsa, eikä siinä ole mitään hienoa?

Harva tavallinen ihminen rähmälleen putoilee.
Humusakille kun tavalliset, kuuliaiset kansalaiset tuntuu usein olevan niitä "porvareita" ja tavallinen elämä lomamatkoineen, ok-taloineen ja hyvin pärjäävine perheineen jotain "pilvilinnaa".

• Tykkää
Reactions: Data
Mua alkaa melkee naurattamaan ku nämä tietyt henkilöt ketkä ei oo elämässää tehny mitää muistamisen arvosta nuoruudessaa niin halveksuu täällä ihmisiä ketkä rikoksia on tehny. Mulla on rikostausta enkä häpeile sitä yhtään enkä myöskään kadu ;) Tuskin ketään kenellä on rikostausta paljoa piittaa kenenkään naapurin porvarin mielipiteestä :D Voi ei mikä myötähäpeä.. Roskasakkia löytyy teistä "kunnollisistakin" ihmistä, pelkkä rikosrekisteri ei sitä tee ;)

Mua alkaa melkee naurattamaan ku nämä tietyt henkilöt ketkä ei oo elämässää tehny mitää muistamisen arvosta nuoruudessaa niin halveksuu täällä ihmisiä ketkä rikoksia on tehny. Mulla on rikostausta enkä häpeile sitä yhtään enkä myöskään kadu ;) Tuskin ketään kenellä on rikostausta paljoa piittaa kenenkään naapurin porvarin mielipiteestä :D Voi ei mikä myötähäpeä.. Roskasakkia löytyy teistä "kunnollisistakin" ihmistä, pelkkä rikosrekisteri ei sitä tee ;)

Jos ei piittaa, niin miksi te täällä provosoituneena angstaatte useamman viestin verran?

Mikä ihmeen totuus elämästä? Se, että elämä on pitkälti valintoja?
Että rikolliset ovat keskimäärin aika impulsiivista porukkaa, jotka ihan itse ovat aiheuttaneet ahdinkonsa, eikä siinä ole mitään hienoa?

Harva tavallinen ihminen rähmälleen putoilee.
Humusakille kun tavalliset, kuuliaiset kansalaiset tuntuu usein olevan niitä "porvareita" ja tavallinen elämä lomamatkoineen, ok-taloineen ja hyvin pärjäävine perheineen jotain "pilvilinnaa".

No hei, katso nyt tätä palstaakin ja mieti moniko onnistuu luistamaan linnatuomion mutta mieli murskana kuin ananas ja lapset kärsii.

Ei muuten ole totta toi "jokainen rikollinen aiheuttaa oman ahdinkonsa ja ei ikinä muutu" hahhah sanon minä.. ehei. joskus ei vaan ole muuta vaihtoehtoa. harmi vaan että tääl on niin kapeakatseista porukkaa

[QUOTE="jemina";29170290]Ei muuten ole totta toi "jokainen rikollinen aiheuttaa oman ahdinkonsa ja ei ikinä muutu" hahhah sanon minä.. ehei. joskus ei vaan ole muuta vaihtoehtoa. harmi vaan että tääl on niin kapeakatseista porukkaa[/QUOTE]

Kyllä, kapeakatseista = pumpulissa elänyttä.

NainenMailmalta (se on btw maailmalta):

Ole hiljaa jo ellet halua todella pilata niidenkin rikollisten mainetta, jotka ovat oikeasti oikaisseet rankansa ja joiden luokse lapset voi päästää leikkimään.

[QUOTE="jemina";29170290]Ei muuten ole totta toi "jokainen rikollinen aiheuttaa oman ahdinkonsa ja ei ikinä muutu" hahhah sanon minä.. ehei. joskus ei vaan ole muuta vaihtoehtoa. harmi vaan että tääl on niin kapeakatseista porukkaa[/QUOTE]

Oletko sä tyhmä vai tyhmä?

Kirjoitin, että rikolliset ovat KESKIMÄÄRIN impulsiivisia ja aiheuttavat itse ahdinkonsa.
Muuttumisesta en kirjoittanut yhtään mitään, paitsi tässä ketjussa olen kyllä kirjoittanut, että rikollistenkin kohdalla toimin samoin kuin muiden ihmisten kanssa, eli haluan tavata lapsen vanhemmat ensin ja jos vaikuttavat OK:lta, niin lapsi saa kyläillä perheessä.
Jotain rajaa nyt tuolle teidän provosoitumisellekin.

Ei oikeesti täällä jotkut av-mammat kirjottelee ihan tohkeissaan että hyi tollasta roskasakkia :D.. syyttömiä ne lapset siihen on ja tää on nyt mun mielipiteeni mut olen 70% varma että nuo rikollisten lapset osaavat käsitellä elämässään tulevia haasteita paremmin, kuin he, ketä ei oo ennen kokemuksia käynyt. just sayin. Täällä ollaan niiin hienoa porukkaa että jopa jo kirjotusvirheistäkin valitetaan ;D Luoja anna mun kaikki kestää, ei kukaan teitä pakota olemaan rikollisten kanssa ja musta tuntuu et hekin valitsevat hieman erilaiset ihmiset ympärilleen kun teikäläiset.

Rikolliset ovat tärkeä osa modernia yhteiskuntaa ja ilman heitä moni poliisi olisi työttömänä. Koska he aktiivisesti ja usein toistuvasti menevät poliisin kuljetuksella työmatkalle vankilaan työnsä johdosta, heitä voidaan pitää ammattikuntana ;) Ammattikoulutaso, josta valmistuu tavallisia rikollisia
Ammattikorkeakoulutaso, josta valmistuu rikollisuuden käytännön mestareita.
Yliopistotaso, josta valmistuu rikollisuuden teorian osaajia ja ylintä johtoa ;) EI PIDÄ TEHÄ JEKKUA JOS PERSE EI KESTÄ KAKKUA av mammat ;)

Noh oon puhunut kyseisen perheen äidin kanssa muutama h sitten, ja on todella mukavan oloinen ihminen. Ja lapseni halusi lähteä yökylään, miksipä ei :) Olen itse ylpeä hänestä kun on jättäny entisen taustan taaksensa. :)

Muuten hyvä ;) Mutta ei olla av-mammoja.

^^
Palstamamma on internetin keskustelupalstoilla viihtyvä naishenkilö. Palstamammalta löytyy tietämystä lähes kaikilta aloilta, varsinkin lastenkasvatuksesta joka on heidän mielestään ainut oikea tapa.

Palstamamma on ironinen kuvaus stereotypisestä kapeakatseisesta äitistä, joka pitää omaa tapaansa aina oikeana. Palstamammoja löytää esimerkiksi Vauva-lehden ja Kaksplussan keskustelupalstoilta. Palstamamma tietää että kaikki lasten käytöshäiriöt johtuvat huonosta kasvatuksesta...Ainaki olettavat niin. Palstamamman omilta lapsilta tosin löytyy kaikkea ADHD:sta Aspergerpiirteisiin. Lisäksi palstamamman omat lapset ovat niin herkkiä, taiteellisesti lahjakkaita tulevia poliitikkoja!! ;) Hahhhah!

[QUOTE="Elisabeth";29170340]^^
Palstamamma on internetin keskustelupalstoilla viihtyvä naishenkilö. Palstamammalta löytyy tietämystä lähes kaikilta aloilta, varsinkin lastenkasvatuksesta joka on heidän mielestään ainut oikea tapa.

Palstamamma on ironinen kuvaus stereotypisestä kapeakatseisesta äitistä, joka pitää omaa tapaansa aina oikeana. Palstamammoja löytää esimerkiksi Vauva-lehden ja Kaksplussan keskustelupalstoilta. Palstamamma tietää että kaikki lasten käytöshäiriöt johtuvat huonosta kasvatuksesta...Ainaki olettavat niin. Palstamamman omilta lapsilta tosin löytyy kaikkea ADHD:sta Aspergerpiirteisiin. Lisäksi palstamamman omat lapset ovat niin herkkiä, taiteellisesti lahjakkaita tulevia poliitikkoja!! ;) Hahhhah![/QUOTE]

AV= aihe vapaa. Vauva-palstan "kirjoita vapaana osio".

Hmm... Vankila itsessään ei olisi este, riippuen tapauksesta. Siis siitä miksi on vankilaan päätynyt ja millaista elämää elää nyt jne.

Elinkautinen on kuitenkin elinkautinen, vieläpä molemmilla vanhemmilla. Ei mene ihan normaalien nuoruudenhölmöilyiden piikkiin. Tapolla ja murhallakin on vielä eroa...

Sanotaan että haluaisin kyllä paremmin tutustua perheeseen ennen kuin päästäisin lasta yksin heille. Lapset voisivat sitä ennen leikkiä yhdessä meillä, ulkona tms.

Lisäksi herää ihmetys mistä vieraiden luokkakavereiden vanhemmat tietävät jonkun lapsen vanhempien - molempien vielä, eron jälkeenkin - elinkautisista?

Vaikka näin ei saisi tehdä, lokeroin toisinaan ihmisiä. Siinä vaiheessa kun istutaan jo tuomiota väkivaltarikoksista, meinaa että ihminen on mennyt tietyn rajan yli. Hän joutuu tekemään älyttömästä töitä saavuttaakseen normaalin arjen. Siltikään en voisi luottaa että hän toimii tavallisen ihmisen tavoin kun tulee tarpeeksi stressiä, vastoinkäymisiä ja se kamelin selän katkaiseva ongelma. Silloin en halua että lapseni on siinä lähellä. Ja se voi olla hiton kurjaa tällaisen vanhemman lapselle.

Myöskään en ehdoin tahdoin lähetä lapsiani paikkoihin joissa tiedän päihteiden maistuvan. Kun on monia muitakin perheitä mistä lapsi voi saada terveen mallin hyvään nuoruuteen ja aikuisuuteen. Voi olla että tulen missaamaan hyvän jutun tämän vuoksi, mutta miksi ottaisin riskiä? Olen jo nähnyt mitä tapahtuu kun eksyy väärään seuraan.

Asia riippuisi täysin siitä millainen perhe muuten on. Heidän menneisyydellään ei olisi mitään merkitystä jos olisivat nyt asiallisia ja ns."siistejä". Tapanani ei ole ollut ikinä tuomita ihmisiä ennen tutustumista.
Vastaus kysymykseen on että todennäköisesti lapseni saisivat leikkiä ja olla ystäviä keskenään ja vierailla toistensa luona.

Yhteistyössä