Päästäisitkö lapsesi viettämään aikaa toiseen perheeseen missä vanhemmat ovat olleet vankilassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Thinker"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En usko, että haluaisin lasteni olevan tekemisissä heidän kanssaan. Eli en päästäisi.

Lapsuus voi olla rankka juu, mutta aika pirun paljon saa tehdä ennen kun tässä maassa elinkautisen saa.

Oikeus ja kohtuus - kaikessa ...: Kiinniotto-oikeus ja itsepuolustus

Tuossa väitettään että itsepuolustus johtaa tuomioon taposta.
Eli jos sinun kimppuun käydään kaupungilla, puolustaudut ja kuristat hyökkääjän taii lyöt maassa olevalla kivellä ja hän sattuu kuolemaan, ja saat elinkautisen, niin sinusta tulee hylkiö kenen kanssa ei voi olla.

Käytännössähän tuomio taposta ja elinkautinen tulee helpommin varmaan jos tuo hyökkääjä on sinun tuttu kuten väkivaltainen puolisosi. tai vanhempasi.

joka käy kimppuusi kotona.

Monia on kohdeltu kaltoin ja elämä ollut todella raakaa, eivätkä ole tappaneet.
Pointti siis se, että historian asiat voi auttaa ymmärtämään moista menneisyyttä, muttei ne oikeuta siihen ja aiheuta automaattisesti raakaakin raaempaa käytöstä.

Kuten sanoin, riippuu pitkälti tuntumasta; millaisia ovat. Ja siihen vaikuttaa muu kuin mennyt.

Tuskin. En jaksa uskoa että lapset, saati vanhemmat, olisivat sellaisia joiden kanssa haluaisimme viettää aikaa.

Vähän tähän tyyliin. Tosin ymmärrän että on tilanteita ja tilanteita. Mutta jos molemmat vanhemmista on istuntu, niin se todennäköisesti kertoo jo jotain.

Mutta en yritä olla rohkea ja ennakkoluuloton lapseni kustannuksella. Eikä kaikenlainen ympäristö ole lapselle hyväksi.

• Tykkää
Reactions: chef ja Anatolia
En mä haluais mun lapsia murhaajien käsiin. En päästäisi.

Toimisin tuossa tapauksessa kuten muulloinkin, eli lapsi saa mennä kylään sen jälkeen kun olen itse tavannut kaverin vanhemmat ja todennut heidät kunnollisiksi silmissäni.

Eli tuskin päästäisin siihen murhaajaperheeseen, sillä lähes poikkeuksetta sellaiset on juuri niitä, joiden habitus jo näyttää sellaiselta "oon Hemppa 15v ja oon hatkas laitokselt" ja kielenkäyttö on roisia, rööki palaa autossa ja yleensäkin missä vaan välittämättä siitä, onko vieressä lapsia vai ei jne.
Tuollaisten tyyppien perheissä en kyllä muutenkaan soisi lapseni hengailevan, rikostaustasta viis.

No jos nyt meno on ok, että ei ole alko tai muita päihteitä kuvassa niin mikäs siinä sitten..

Tuskin paljon yhteistä löytyy, mutta en silti lasteni kaverisuhteita lähtisi valkkaamaan, ellei sitten tää kaveri ole jotenkin häirikön oloinen. Ja, toisista poiketen, tahtoisin kyllä äitiinkiin tutustua. Ei mitään bestiksiä tarvi olla, mutta sen verran, että saan hieman tuntumaa äitiin, onko millainen temperamentti ja miten elämä rullaa. Ja, jos äiti epäilyttää, ainahan lapset voisivat leikkiä meidän kotona.....

No mutta mistä tietäisit että kummatkin vanhemmat istuneet ekinkautisen? Onko se tatuoituna otsaan? Onko heidän syyttömät lapset tuomittu loppuiäkseen vanhempien rikoksista? Joista he kuitenkin ovat kärsineet rangaistuksensa...

Mennyt on mennyttä siihen ei voi vaikuttaa! Tulevaisuuteen voi :) On tosiaan väärin että rikollisten lapsia aletaan välttelee vanhempien vuoksi.. Sitemmiten lapsistakin voi tulla itse rikollisia jos kokee että ei oo kelvollinen.. Oon tosi yllättynyt muiden vastauksista. Mä olen itekkin istunut "elinkautisen" ja mulla on lapsi. Enkä anna kenenkään ikinä syrjiä häntä saatika kiusata, minkään asian tai varsinkaan vanhempiensa takia, siitä voi olla aivan varma. Monilla rikollisilla lapsi auttaa jaksamaan ja pysymään kaidalla tiellä! Melkeen naurattaa et täällä ollaan noin sinisilmäsiä tän asian suhteen..

Av-mammojen mielestä ei siis voi antaa mahdollisuutta ihmiselle, joka on syntynyt huonoihin oloihin, ei ihme että köyhyys ja rikollisuus periytyy.

Oma isäni on myös ollut vankilassa taposta, suvussani on paljon rikollisia, mutta minä ja siskoni ollaan ihan kunnollisia ihmisiä, käymme töissä ja elämme normaalia perhe-elämää.
Tuskin olisi mahdollista, jos meidät oltaisiin tuomittu sukumme takia.

Joo, eli rikollis perheistä tulleet ovat poikkeuksetta pohjasakkaa? Te ootre itse yhtä pohjasakkaa jos et tosiaan näe sun omaa napaa pidemmälle. Olen itekkin entinen rikollinen,
Eikö teitä pelota, että lapsenne saattaa leikkiä meidän lasten kanssa? Sinäkin saatoit käydä meillä viime viikolla kahvilla? pärjään elämässäni mainiosti! Itse mä en halua et mun lapset leikkii minkään Minja Heini Matilda- porvariperheen likkojen kanssa ketkä ei ymmärrä elämästä mitään. Te ootte täynnä itteesi, tiedätkö että sunkin rikkaudet voi jonain päivänä kadota

^ Kaikista luokista yhteen hirveimpään kuuluukin mammat, jotka on olevinaan sitä parasta sakkia.
Tämän päälle puhutaan paskaa muista ja korostetaan omaa hyvyyttä. Kehutaan vähän lapsia, mollataan muiden. Ollaan olevinaan niin hyvää että ja muut on aina huonompia.

Voin kertoa, että osa tällaisten vanhempien lapsista on pahimpia kriminaaleja.

Kuka tässä on puhunu mistään paremmista sakeista. Hohhoijjaa taas. Paskanpuhujat on kyllä niitä ketkä kiertää vankilat kaukaa ja voi juoruilla omassa omakotitalossa teekupin ääressä naapurin rouvien kanssa ;) Voi teitä rikkaan-kunnollisen perheen ihmisiä kun on niin olevinaan parempia ihmisiä.. Kyllä se totuus elämästä vielä joskus naamalle kolahtaa ja tiputte sieltä pilvilinnoilta.. ( ainakin toivottavasti )

[QUOTE="Kojootti";29170251]Kuka tässä on puhunu mistään paremmista sakeista. Hohhoijjaa taas. Paskanpuhujat on kyllä niitä ketkä kiertää vankilat kaukaa ja voi juoruilla omassa omakotitalossa teekupin ääressä naapurin rouvien kanssa ;) Voi teitä rikkaan-kunnollisen perheen ihmisiä kun on niin olevinaan parempia ihmisiä.. Kyllä se totuus elämästä vielä joskus naamalle kolahtaa ja tiputte sieltä pilvilinnoilta.. ( ainakin toivottavasti )[/QUOTE]

Sun viestishän on ihan ristiriitainen.

Yhteistyössä