Hampaassa outo tunne, ikään kuin paineen tunne tms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hanna"

Vieras
Tää tulee joskus eli etuhampaassa semmonen paineen tunne, tuntuu siis koko ajan, että pitäs purra hampaita yhteen tai painaa sitä hammasta. Se ikään kuin helpottaa. Ei kuitenkaan ole yhtään kipeä, toi outo tunne vain.

Tää tunne tulee joskus, on jonkin aikaa mutta lähtee aina pois ja sitten saattaa tulla muutaman päivän/viikon päästä uudelleen.

Kellään muulla samaa? Yritin googletella mut tuntuu et kaikissa tulehduksissa tms pitäs olla hammaskipua. Voisko ientulehdun oireilla näin? Tuosta kohtaa ei vuoda verta mutta mulla on taaempana ikenessä tulehdusta kun sieltä tihkuttaa verta harjattaessa.

Marraskuun lopussa on tarkastusaika suuhygienistille..

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29165111:
Luulen kun mulla oli tuota niin purin yöllä hampaita yhteen stressistä

No tää on mullakin käynyt mielessä! Viimeksi tuo nimittäin alkoi aamulla ja sillon mietin oonko purrut yhteen hampaita.
Mä nimittäin teen tuota. Hammaslääkäri ainakin on sanonut, että hampaista näkee, että puristan niitä yhteen (niskat on kipeet välillä). Purentakiskoa suositteli jos oireet pahenee.

Jos siinä hampaassa alkaa olemaan tuntemuksia niin tarkistapas lekurilla juuret. Minulla oli hampaassa outoa painetta, sitten hiljalleen särkyä. Kuvissa ei näkynyt mitään. Meni yli puoli vuotta, ei mitään tuntemuksia. Sitten tuli lopulta aivan sietämätön kipu. Menin lekuriin, lekuri kauhisteli että juuret ovat tekemässä jo hyvää vauhtia kuolemaa. Pieni nysä jäi hampaasta, onneksi ei kuollut koko hammas, mutta juurihoidot oli otettava.

Mulla oli tuollaista paineen tunnetta ilman särkyä tai turvotusta. Hammasläärin ottamissa kuvissa syyksi paljastui erittäin paha hammastulehdus, mätäpaiseen oli jo kerryttänyt. Hetken kun olisi vielä jäänyt odottelemaan olisi tulehdus saattanut levitä luuhun tai jos paise olisi saanut vielä hetken kasvaa olisi kahden hampaan juuret löystynyt ja hampaat lähtenyt.
Juurihoidolla ja ab-kuurilla saatiin hoidettua.

[QUOTE="vieras";29165177]Mulla oli tuollaista paineen tunnetta ilman särkyä tai turvotusta. Hammasläärin ottamissa kuvissa syyksi paljastui erittäin paha hammastulehdus, mätäpaiseen oli jo kerryttänyt. Hetken kun olisi vielä jäänyt odottelemaan olisi tulehdus saattanut levitä luuhun tai jos paise olisi saanut vielä hetken kasvaa olisi kahden hampaan juuret löystynyt ja hampaat lähtenyt.
Juurihoidolla ja ab-kuurilla saatiin hoidettua.[/QUOTE]

Pitäskö tässä nyt sitten maanantaina varata kiirusaikaa hammaslääkärille?

Minulla on ollut paineentunnetta ja on ollut ihan vaan poskiontelotulehdus. Äitini valitti äskettäin samaa ja käsin käyttää pari kertaa päivässä sarvikuonohuuhtelukannua ja niin lähti paineentunne ja jomotus eli ne poskiontelot.
Itselläni oli juurihoidettavassa hampaassa sykkivää tunnetta, kun oli tulehtunut.

Mulla on ollu poskihampaassa alhaalla sellasta paineentunnetta, joka on noussut esiin urheillessa, esim. crossarissa kun syke nousee niin se syke ikäänkuin tuntuu siellä hampaassa. Tästä on jo yli vuosi kun sitä tuntui joten en usko että on mitään akuuttia.

Alkuperäinen kirjoittaja 6xäiti;29165307:
Minulla on ollut paineentunnetta ja on ollut ihan vaan poskiontelotulehdus. Äitini valitti äskettäin samaa ja käsin käyttää pari kertaa päivässä sarvikuonohuuhtelukannua ja niin lähti paineentunne ja jomotus eli ne poskiontelot.
Itselläni oli juurihoidettavassa hampaassa sykkivää tunnetta, kun oli tulehtunut.

Okei, miten poskiontelontulehdus voi hampaassa tuntua? :o Eipä olis käyny mielessä.

Mä näen toisinaan unta, missä mulle tommonen tunne ikenissä ja on vaan pakko purra ja purra vaikka tuntuu, että hampaat lohkeaa siitä paineesta. Luulen, että noiden unien aikana puren kampaita yhteen. Oisko sit sitä stressiä.

[QUOTE="hanna";29165410]Okei, miten poskiontelontulehdus voi hampaassa tuntua? :o Eipä olis käyny mielessä.[/QUOTE]

Mulla loppu just ke aamuna antibioottikuuri poskiontelontulehdukseen.Oireena oli särkyä poskihampaassa sekä takahampaassa ja poski alkoi myös myöhemmin särkeä.Lääkäri sanoi että joillakin oireenä pelkkä takaraivosärky tai särky korvan yläpuolella tai särky kulmahampaassa tai voi olla myös takahampaissakin.

Mulla on vähintään kerran vuodessa poskiontelontulehdus ja siihen liittyy aina kova hammassärky, mikä tuntuu oikean puoleisissa poskihampaissa.

nyt aamulla on edelleen etuhampaassa hassu tunne ja nyt hammasta edestä päin painaessa sattuu vähäsen. Pelottaa, että se on nyt niin tulehtunut, että pitää koko hammas poistaa..
voinko mä odottaa maanantaihin vai pitäskö jo soittaa keskussairaalaan ku siellä on viikonloppu päivystys?

Mulla oli paineen tunnetta ja tykytystä, hampaaseen oli tehty juurihoito vuosi takaperin, niin se tulehdus vaan oli uusiutunut, menin hammaslääkäriin ja siellä todettiin että hammas märkii reilusti ja siitä tuo paineen tunne.

Kävin lääkärissä jo heti kun hammas oireili sykkimällä, h.lääkäri ei kuitenkaan nähnyt edes kuvissa mitään tulehdusta (ilm. tämä oli moka), koska kuukauden päästä olikin jo isommat oireet mm. tämä paineen tunne. Tulehdus oli päässyt pahaksi koska eivät tehneet asialle mitään aikaisemmin kun kävin asiasta valittamassa.

Yhteistyössä