Säälin teitä jotka naimisissa idiootin=remonttimiehen kanssa!

  • Viestiketjun aloittaja ei koskaan enää
  • Ensimmäinen viesti
*:*
Jossakin kyllä mättä ja pahasti.

Mun isän puolen suvun miehet olleet kirvesmiehiä,niitä tunnollisia puurtajia joille ollut kunnia-asia tehdä hyvää jälkeä ja uskaltaa sanoa että minä tein tuon...nyt jo eläköityneet ja kummastellen katsovat nykymeininkiä.
 
Jossakin kyllä mättä ja pahasti.

Mun isän puolen suvun miehet olleet kirvesmiehiä,niitä tunnollisia puurtajia joille ollut kunnia-asia tehdä hyvää jälkeä ja uskaltaa sanoa että minä tein tuon...nyt jo eläköityneet ja kummastellen katsovat nykymeininkiä.
Mä siedän noi laatoitukset, kun oli sen verran tuuria että takka-leivinuunin kerkesi tehdä oikein vanhan kansan käsityöläinen. Se oli vielä mun suunnittelema, eikä mestari yskähdellyt yhtään mun piirustuksille vaan teki sen toteen ja ihan jumalattoman taitavasti. Tokko enää muuraa, sen verran iäkäs mestari oli. Miehet hiki hatussa leikkeli sille tiiliä, kun se ei kelpuuttanut niitä jollei ollut leikattu "just".
 
ap.
kai muistit sanoa työmiehille, että seinät ovat niin herkät, että eivät kestä kosketusta, vaan imaisevat harmaat jäljet esim käden normaalista rasvasta? Ja mitä sähkötöitä niille seinille tehtiin vielä tapetoinnn jälkeen.
Sun on pakko olla alalla koska et tajua ja koska sulle olisi pitänyt erikseen sanoa, että älä sotke tapetteja. Kummallekin vielä erikseen. Vai olisiko pitänyt seistä persiin takana neuvomassa ammattilaista? Sekö on sun mielestä jotain josta asiakkaan kannattaa maksaa? Jos mulla olis ollut aikaa seisoa neuvomassa mä olisin ehkä laittanut kaiken itse. Vaan sähköjä en saa edes laittaa.
Sähkövetoja laitettiin listojen alle. Ei olisi haitannut jos seinää olisi sotkettu niin, että jää leveiden listojen alle piiloon mutta se että seiniin on nojattu, raavittu, viirutettu ja raahustettu sormien- ja kämmennenjälkiä, on käsittämätöntä!


Sä niinku siinä vaan puolustat huonoa työnlaatua? Noinko sä oman työsi teet? Ja sulle maksetaan siitä? Mikä ala?
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
*:*
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29155507:
Mä siedän noi laatoitukset, kun oli sen verran tuuria että takka-leivinuunin kerkesi tehdä oikein vanhan kansan käsityöläinen. Se oli vielä mun suunnittelema, eikä mestari yskähdellyt yhtään mun piirustuksille vaan teki sen toteen ja ihan jumalattoman taitavasti. Tokko enää muuraa, sen verran iäkäs mestari oli. Miehet hiki hatussa leikkeli sille tiiliä, kun se ei kelpuuttanut niitä jollei ollut leikattu "just".
Tutulta kuulostaa :)

Arvostan noita miehiä ja toivon että nykyäänkin tuo tinkimättömyys ja taito pysyisi "hengissä"..jo noiden konkareiden takiakin!
 
  • Tykkää
Reactions: Rähinä-Reetta
ap.
Jossakin kyllä mättä ja pahasti.

Mun isän puolen suvun miehet olleet kirvesmiehiä,niitä tunnollisia puurtajia joille ollut kunnia-asia tehdä hyvää jälkeä ja uskaltaa sanoa että minä tein tuon...nyt jo eläköityneet ja kummastellen katsovat nykymeininkiä.
No eihän tänään kukaa osaa edes jiiriin sahata, jos tietää edes mitä sillä tarkoitetaan. Kun vertaa niitä listoja joita täältä on purettu pois ja muistaa sen työnlaadun miten ne oli laitettu, niin kyllä harmittaa vielä enemmän. Jos olisi ollut mahdollista säilyttää ne niin olisin tietysti säilyttänyt.
Just siinä työmoraalissa nykyään mättää ja on asiakkaan syy jos tulee huonoa jälkeä. Sehän tuli jo tässä ketjussa selville. :D
 
No eihän tänään kukaa osaa edes jiiriin sahata, jos tietää edes mitä sillä tarkoitetaan. Kun vertaa niitä listoja joita täältä on purettu pois ja muistaa sen työnlaadun miten ne oli laitettu, niin kyllä harmittaa vielä enemmän. Jos olisi ollut mahdollista säilyttää ne niin olisin tietysti säilyttänyt.
Just siinä työmoraalissa nykyään mättää ja on asiakkaan syy jos tulee huonoa jälkeä. Sehän tuli jo tässä ketjussa selville. :D
Minun insinööri-miehenikin osaa sahata listat jiiriin ja rakentaa keittiön :D
Ja sekös "ammattilaisia" sapettaa.
 
*:*
No eihän tänään kukaa osaa edes jiiriin sahata, jos tietää edes mitä sillä tarkoitetaan. Kun vertaa niitä listoja joita täältä on purettu pois ja muistaa sen työnlaadun miten ne oli laitettu, niin kyllä harmittaa vielä enemmän. Jos olisi ollut mahdollista säilyttää ne niin olisin tietysti säilyttänyt.
Just siinä työmoraalissa nykyään mättää ja on asiakkaan syy jos tulee huonoa jälkeä. Sehän tuli jo tässä ketjussa selville. :D
Sepä se,kun ei voi mistään tietää...itselle ollut selvää mistä "otan" kirvesmiehen,laatoittajan,sähkömiehen jne,tietoa tullut vähän niinkuin luontoisetuna :D

Mutta jonkin muun alan ammattilaisia kaipailisin niin voisi tarjonnan edessä mennä sormi suuhun...*entten-tentten*
 
Sen verran suolasesti maksaa kaikki rakentaminen nykyään, että on musta oikeus odottaa saavansa jotain sitä rahaa vastaan. Onneksi ei tarvi enää itse rakennuttaa mitään. Pitää vaan toivoa ettei näissä rakenteissa muhi mitään aikapommia, niitäkään kun ei ole kukaan ammattilainen kiireiltään joutanut katsomaan.
 
ap.
Tutulta kuulostaa :)

Arvostan noita miehiä ja toivon että nykyäänkin tuo tinkimättömyys ja taito pysyisi "hengissä"..jo noiden konkareiden takiakin!
Nykyään asiakkaan pitää tietää enemmän kuin tekijän, jotta pystyy vahtimaan.
Mä arvostan niitä joilla on taitoa ja tietoa ja moraalia. Ehkä tuo kaikki pysyy tallella vaan niissä yrityksissä missä on ollut joku esimerkki, isältä pojalle periaatteella.
Rakennusalan koulutuksessa on jotain vikaa jos meillä on nyt näin huonot tekijät. Vai vaaditaanko alalla mitään koulutusta, en tiedä.
Ja jos ajattelee työharjoittelua, niin nää tohelothan siirtää huonon työnjäljen eteenpäin näissä paskafirmoissa.
 
Aaarrgh
Mulla ei ole kokemusta remonttimiehistä, mutta mua ärsyttää tää ap:n yleistys ja asenne "mä säälin", "kaikki on idiootteja" jne. Ymmärrän, että vituttaa, kun joku ei hoida hommiaan kunnolla, tietenkin vituttaa. Ihan jokaisella alalla kuitenkin on niitä ei niin hyviä työntekijöitä, iiiihan jokaisella. Ja mistä sitä tietää vaikka ap olisi juuri se paska omalla alallaan (mikä ei tietenkään ole mahdollista, koska ap osaa omien hommiensa lisäksi hoitaa myös muiden hommat paremmin kuin ammattilaiset itse).

Mutta siis tämä asenne! Ei ei ei ei! Ja tietenkin myös ne, jotka sanovat jotain ap:n mielipiteestä eriävää, on joko itse alalla tai remppamiehen vaimo, tyttöystävä, äiti tai vastaava.
No minä en ole, ja tolla asenteella mikä ap:lla on, en haluaisi yhtään mitään palveluja häneltä, koska jos ap on mielestäni ärsyttävä, yleistävä, muista alentavasti puhuva,paskantärkeä, kaikesta kaiken tietävä, leuhka ämmä, ja mua säälittää ihan jokainen ihminen, joka moisen kanssa joutuu tekemisiin, niin aivan varmasti kaikki hänen alallaan olevat ovat myös.

Vaihda pikkasen tyyliä, niin pärjäät paremmin elämässä.
 
Siis joo
Nimenomaan tuo asenne ja tyyli kirjoittaa, on varmaan se joka täällä saa ihmiset puolustamaan huonoa jälkeä.
Se on itsestäänselvää, että tommonen on ihan hanurista ja joutuu vielä maksamaan. Mutta ap tosiaan ilmaisee asian siihen tyyliin, että enemmän tekisi mieli leipoa neppariin, kuin jotain sympatiaa osottaa. Se on vaan se raivostuttava tyyli, niin kuin joku tuolla sanoikin, yleistys ja kaikki on idiootteja ja säälittää ja ne jotka sanoo olevansa eri mieltä (nimenomaan tän ap:n tyylin takia, tuskin muuten), on heti tyhmiä ja oltava alalla.

Asennevaihto vois olla hyvä idea.
Jos ap olisi vaan kertonut asiasta ja harmitellut ym, niin 100% varmasti vastaajien asenne olisi ollut toinen. Sillä että tullaan räkä roiskuen läyhäämään, ei koskaan ole saavutettu mitään hyvää.
 
ap.
Tai sit sun ukkos, anoppis tai muksut on koskenu sun desing tapetteihin. Laita kaikille silkkihansikkaat käteen.
Ei ole, koska ne osaa kyllä olla lääppimättä tapetteja. Ei seiniä tarvitse rähmiä. Eikä ne tarvitse hansikkaita koska peseytyvät ihmisten tapaan.
Meillä on täällä kyllä hyvät pesumahdollisuudet remottimiehillekin. Voi miettiä pidemmällekin tätä heidän siisteyttä, että jos tekevät päivän hommia niin käyvät ehkä vessassa ja syömässä, mutta kädetkö jää pesemättä? :)
 
Ksö
Niin, että kun tekee siinä hommia ennen ja jälkeen taukojen, niin kädet ei pääse likaantumaan uudestaan?
Jep, todella kauaksi lähdit nyt hakemaan lisää mussutettavaa.
 
roipe
Ei ole, koska ne osaa kyllä olla lääppimättä tapetteja. Ei seiniä tarvitse rähmiä. Eikä ne tarvitse hansikkaita koska peseytyvät ihmisten tapaan.
Meillä on täällä kyllä hyvät pesumahdollisuudet remottimiehillekin. Voi miettiä pidemmällekin tätä heidän siisteyttä, että jos tekevät päivän hommia niin käyvät ehkä vessassa ja syömässä, mutta kädetkö jää pesemättä? :)
Sun miehes ei vaan uskalla sanoo sulle et inhoo niit tapetteja ja käyny vähän sotkee. :D

Kun käyt vessassa ja peset kädet, ne on puhtaat. Kun teet töitä ne likaantuu. Ei taida ymmärrys sulla riittää. Paitsi tietty, sähän et mitään oikeeta työtä ees tee.
 
naurattaa
Sun on pakko olla alalla koska et tajua ja koska sulle olisi pitänyt erikseen sanoa, että älä sotke tapetteja. Kummallekin vielä erikseen. Vai olisiko pitänyt seistä persiin takana neuvomassa ammattilaista? Sekö on sun mielestä jotain josta asiakkaan kannattaa maksaa? Jos mulla olis ollut aikaa seisoa neuvomassa mä olisin ehkä laittanut kaiken itse. Vaan sähköjä en saa edes laittaa.
Sähkövetoja laitettiin listojen alle. Ei olisi haitannut jos seinää olisi sotkettu niin, että jää leveiden listojen alle piiloon mutta se että seiniin on nojattu, raavittu, viirutettu ja raahustettu sormien- ja kämmennenjälkiä, on käsittämätöntä!


Sä niinku siinä vaan puolustat huonoa työnlaatua? Noinko sä oman työsi teet? Ja sulle maksetaan siitä? Mikä ala?
En ole alalla, enkä edes raksamiehen puoliso, tytär tai sisar. En myöskään puolusta huonosti tehtyä työtä, mutta sitä ei ole oikeasti tainnut tapahtua, tai olisit tekemässä reklamaatiota palstalla valittamisen sijaan. Taisit valita kalliit tapetit, jotka ei kestä käyttöä ja nyt harmittaa. Remppamiehet ovat tainneet tottua siihen, että tapetit on k-raudan laatua, ja esim kattolistoja laittaessa seinästä kestää ottaa tukea. Jos näin ei ole, niin sinun olisi ollut syytä ilmoittaa tapettien heikosta kestävyydestä työmiehille, niin olisivat osanneet ehkä varautua. Tai sitten työmiehet oli osa keasti idiootteja, mutta kirjoituksesi perusteella sitä ei voi sanoa.
Ja tyylisi n kyllä yhäkin naurettava, jos minä ostan lihatiskiltä härän sisäfilettä ja saan ulkopaistia, niin en tule palstalle säälimään idioottien lihamestarien puolisoita.
 
ap.
Mulla ei ole kokemusta remonttimiehistä, mutta mua ärsyttää tää ap:n yleistys ja asenne "mä säälin", "kaikki on idiootteja" jne. Ymmärrän, että vituttaa, kun joku ei hoida hommiaan kunnolla, tietenkin vituttaa. Ihan jokaisella alalla kuitenkin on niitä ei niin hyviä työntekijöitä, iiiihan jokaisella. Ja mistä sitä tietää vaikka ap olisi juuri se paska omalla alallaan (mikä ei tietenkään ole mahdollista, koska ap osaa omien hommiensa lisäksi hoitaa myös muiden hommat paremmin kuin ammattilaiset itse).

Mutta siis tämä asenne! Ei ei ei ei! Ja tietenkin myös ne, jotka sanovat jotain ap:n mielipiteestä eriävää, on joko itse alalla tai remppamiehen vaimo, tyttöystävä, äiti tai vastaava.
No minä en ole, ja tolla asenteella mikä ap:lla on, en haluaisi yhtään mitään palveluja häneltä, koska jos ap on mielestäni ärsyttävä, yleistävä, muista alentavasti puhuva,paskantärkeä, kaikesta kaiken tietävä, leuhka ämmä, ja mua säälittää ihan jokainen ihminen, joka moisen kanssa joutuu tekemisiin, niin aivan varmasti kaikki hänen alallaan olevat ovat myös.

Vaihda pikkasen tyyliä, niin pärjäät paremmin elämässä.
Kiitos mutta mä pärjään hyvin alallani ja elämässä, ja ilmeisesti mä olen pätevämpi, kuin luulinkaan, tässä remppajutussakin. Pitäiskö vaihtaa alaa? Tienaisin enemmän. :D Olenhan mä tietysti sun mittapuulla hirveen vaativa ja leuhka ja onhan se tosi törkeetä kun en ala puolustamaan huonoa työnjälkeä?
Tää palsta on hyvä puskaradio. Olkaa varovaisia arvon palstalaiset ja varautukaa pahimpaan, kun teetätte jotain näillä "ammattilaisilla", koskaan ette voi tietää mitä saatte.
Ja muistakaa seisoa vahtimassa, älkää luottako! Firmojen nimiä täällä ei saa sanoa. Harmi.
 
weijo
Kiitos mutta mä pärjään hyvin alallani ja elämässä, ja ilmeisesti mä olen pätevämpi, kuin luulinkaan, tässä remppajutussakin. Pitäiskö vaihtaa alaa? Tienaisin enemmän. :D Olenhan mä tietysti sun mittapuulla hirveen vaativa ja leuhka ja onhan se tosi törkeetä kun en ala puolustamaan huonoa työnjälkeä?
Tää palsta on hyvä puskaradio. Olkaa varovaisia arvon palstalaiset ja varautukaa pahimpaan, kun teetätte jotain näillä "ammattilaisilla", koskaan ette voi tietää mitä saatte.
Ja muistakaa seisoa vahtimassa, älkää luottako! Firmojen nimiä täällä ei saa sanoa. Harmi.
Hahhhaaaaa. Voi sua, alaa vaihtaa ja et osaa listoja vaihtaa. Listat nyt laittaa kuka tahansa. Paitsi näköjään sä.
 
Ymmärrän hyvin tuo ap:n ärsymyksen. Se varmaan tulee kuulkaa kokemuksesta, kuten minullakin, joka olen nähnyt tässä neljän vuoden aikana niin monta remonttia ja remontin tekijää että alta pois. Varmaan se ketuttaa, kun puhutaan että monikaan ei enää tunne mitään ammattiylpeyttä ja että Suomessa rakennetaan todella huonosti, mutta kun se on totta.

Ja ainoa ammattilainen joka on siivonnut jälkensä, on ollut nuohooja. Muita ei ole kiinnostanut. Ja oikeasti, ne lapsiperheen takapihalle tumpatut tupakat oli ihan viimeinen niitti, vaikka monesta voi pikkujutulta tuntuakin. Se kertoo jo sivistyksestä, tai siis siitä, että sitä ei ole.
 
ap.
Sun miehes ei vaan uskalla sanoo sulle et inhoo niit tapetteja ja käyny vähän sotkee. :D

Kun käyt vessassa ja peset kädet, ne on puhtaat. Kun teet töitä ne likaantuu. Ei taida ymmärrys sulla riittää. Paitsi tietty, sähän et mitään oikeeta työtä ees tee.
Jos sä kutsut oikeeksi työksi sotkemisen niin se on sun tasos, ei mun. Se riitää sulle. On paljon helpompaa varmaan kun ei vaadi rahoilleen vastinetta. Juu, meillä on rahapuu, sieltä vaan nyhdetään tuohta.
:)
 
Aarrgghh
Tyylisi ja asenteesi on leuhka. Tajuatko? Siinä ei edelleenkään ole mitään ihmeellistä, että huono työnlaatu ärsyttää. Ymmärrätkö?
Kaikilla aloilla on huonoja tekijöitä, se ei tee mätää koko ammattikunnasta ja mitään syytä kyseisen ammattiryhmän läheisten säälimiseen ei ole ja koko ammatin lokaan vetämiseen. Meneekö jakeluun?
Ei ole siis kyse siitä, että tässä puolustetaan huonoa jälkeä, vaan omasta asenteestasi, miten tuot asian esille. Eri asia olisi, jos olisit ilmaissut asian ihan oikeasti niinkuin se oli, ilman, että vedät koko ammatin ja kaikkien ammatinharjoittajien läheiset mukaan tähän diipadaapaan, ja sen jälkeen vielä jokainen palstalainen, joka ärsyyntyy tyylistäsi ilmaista asiat, on alalla tai tyhmä tai ei tajua tai on jollain tapaa muuten hirveen paljon huonompi kuin sinä. ¿Comprende?
Otappa seuraavalla kerralla eri lähestymistyyli, jos joku asia harmittaa.
Mutta edelleen painotan, että ei ollut kyse siitä, että huonoa työnjäljeä pitäisi puolustaa. Jos olisitkin puhunut vaan omista remonttimiehiStäsi, mutta tosiaan kaikki remonttimiehet plus vielä läheiset ja palstalaiset jotka vittuuntui asenteestasi.
 

Yhteistyössä