Siis ostaako monikin ökykännykän nykyään osamaksulla?

• Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti
Mun kännykkä maksoi alessa 9,90€. Nyt sen hinta oli 19,90€. Sillä voi soittaa ja laittaa viestin, nettiinkin kait pääsee jos maksaa siihen liittymän?? Niin ja toimii myös toisin päin, eli minullekkin voi soittaa ja laittaa tekstarin! Tähän saa myös vaikka kuinka monta numeroa talteen nimen kanssa toisin kuin ekassa Ringossani vuonna 97 sa vain viisi numeroa muistiin ja niihinkään ei voinut kirjoittaa kenen numero oli kyseessä :D

[QUOTE="hahahaa";29151051]ja vuoden päästä se sinun 600€ luurisi maksaa kaupoissa sen 150€ :D:D[/QUOTE]

No entäs sitten? Mikä tässä nyt oli pointtina?

Totta hitossa tänään 600€ maksavan puhelimen saa vuoden päästä hitosti halvemmalla. Mutta koska mä tarvitsen puhelimen nyt, enkä vasta vuoden päästä, niin en ajatellut sen puhelimen hinnanlaskua vuotta odotella. Enkä toisaalta ostaa huonoakaan puhelinta vuodeksi, vaan ostan ihan kunnon luurin sitten kerralla.

Mun kännykkä maksoi alessa 9,90€. Nyt sen hinta oli 19,90€. Sillä voi soittaa ja laittaa viestin, nettiinkin kait pääsee jos maksaa siihen liittymän?? Niin ja toimii myös toisin päin, eli minullekkin voi soittaa ja laittaa tekstarin! Tähän saa myös vaikka kuinka monta numeroa talteen nimen kanssa toisin kuin ekassa Ringossani vuonna 97 sa vain viisi numeroa muistiin ja niihinkään ei voinut kirjoittaa kenen numero oli kyseessä :D
Mun paras puhelimeni ikinä oli Nokian 2110i. Se oli semmoinen todellinen tiiliskivi. Mä olen sen kanssa jopa parit taulukoukut naputellut seinään ja puhelin toimi senkin jälkeen, kuin unelma.

Harmi, ettei enää saa niin hyviä puhelimia. Ei niitä enää tehdä.

• Tykkää
Reactions: PiXX
[QUOTE="hahahaa";29151051]ja vuoden päästä se sinun 600€ luurisi maksaa kaupoissa sen 150€ :D:D[/QUOTE]

Riippuu minkä puhelimen hankkii. Juuri möin kaksi vuotta vanhan iPhone 4:n 200 eurolla. Ei huono jälleenmyyntiarvo. Nyt on laukussa uusi 5s. Tosin ilmeisesti noita ei tosiaan koko rahalla osteta, koska myyjä ei meinannut millään tajuta, että maksan koko puhelimen nyt heti :).

Ymmärrän, että joskus puhelimen voi saada kytkyllä halvemmalla. Mutta, mutta.

Itselläni on peruspuhelin, enkä ole vielä kaivannut siihen mitään erikoisuuksia (jotenkin tykkään netin selaamisesta ja kirjan kuuntelusta tabletilla enemmän, ja kuvaan mielummin järkkärillä kuin kännykällä, ja kuuntelen musiikkia lenkkeilessä iPodilta enkä kännykästä, koska jotain jättikokoista Lumiaa ei sullotakaan tuosta noin vain takin taskuun :D)

Joskus on tietynlaisten ihmisten kohdalla tullut mieleen, että se puhelin on jonkin näyttämistä varten, statusta varten. Sellainen on huvittavaa.

"vieras"
Minun yksi tuttu ostaa aina uuden kännykän hobbyhallista :D ja tietenkin osamaksullaja kehuu kuinka se on halvinta sieltä ja osamaksullakin jää kuulemma saman hintaiseksi kuin ostaisi käteisellä suoraan , tohdin epäillä.

voi voi
Enämmänkin mä ihmettelen niitä jotka ostaa kalliin auton ja maksavat sitten osamaksulla korkoineen kaikkineen vaikka hyvän auton saa muutamalla tonnilla. Niillä rahoilla vois ostaa vaikka kuinka monta ökypuhelinta

"vaimoke"
Miehellä on iphone, en tiedä tarkkaa summaa mutta about 600€ maksaa. Ihan tavallinen työssäkäyvä mies, ei ökyrikas eikä mikään sossupummikaan. Tuli kytkyllä vähän kalliimmaksi, toisaalta sai siihen liittymän edullisemmin kuin muuten. Hyvä luurihan se on tietty, ei sitä käy kieltämään.

Itsellä 300€:n lumia, ihan hyvä sekin on ollut. Molemmat käyttää puhelimella nettiä, makselee laskuja, tekee sillä kauppalistat ja suunnittelee viikon ruokalistan, mulla on menkka ja ovulaatiokalenterikin puhelimessa :D tietysti myös kuvia otellaan näillä paljon ja käytetään ilmaista sovellusta tekstarien ja kuvien lähettämiseen, ettei tarvii maksaa niitä maksuja. Kyllä älypuhelimet on nykyään siis paljon muutakin kuin "puhelimia".

"vieras"
No entäs sitten? Mikä tässä nyt oli pointtina?

Totta hitossa tänään 600€ maksavan puhelimen saa vuoden päästä hitosti halvemmalla. Mutta koska mä tarvitsen puhelimen nyt, enkä vasta vuoden päästä, niin en ajatellut sen puhelimen hinnanlaskua vuotta odotella. Enkä toisaalta ostaa huonoakaan puhelinta vuodeksi, vaan ostan ihan kunnon luurin sitten kerralla.
Pointti taisi olla siinä, että osta vuotta vanhempi puhelin äläkä uusinta kalleinta.

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja määä;29148754:
Mä kyllä olen ostanut osamaksulla ne reilun satasen puhelimenikin, ihan vaan varalta, kun köyhän taloudessa muitakin yllätyksiä voi olla.
Mielestäni köyhän varsinkaan ei kannata ottaa osamaksulla yhtään mitään.
Köyhän kannattaa opetella säästämään, tai olemaan ilman sitä mihin ei ole varaa.

"juuri"
Mun tutuista just ne jotka elää tukien varassa ostavat kalliita puhelimia. Yksikin työtön monen lapsen yh hankki kalliin puhelimen osamaksulla ja on nyt olevinaan rikasta.Naurattaa vaan kun käy ruoka-apua hakemassa puolentonnin luuri taskussaan..

varmaan pissis sitten
No ÖKYkännykkä ei ole 600e maksava malli. Ihan oikeasti nyt kannattaisi omaan taloustilanteeseen herätä. Laita yksi nolla perään ilman pilkkua ja sano sitten mikä on ökyä.

"Kisskiss"
Sain kylläkin lahjaksi iponen (itse en varmaankaan olisi raaskinut ostaa vaikka haaveilinkin ko. Puhelimesta) ja pakko todeta muutaman vuoden käytön jälkeen, että kun tästä aikajättää niin ostan kyllä seuraavaksikin vastaavan.

Todella näppärä kun on samassa puhelimen lisäksi kalenteri, muistikirja, netti, kamera, karttapalvelut sekä pelejä ja vastaavia pystyy lataamaan ilmaiseksi jne. Esim. taskulamppu tulee usein tarpeeseen. Matkustan paljon junilla ja busseilla. Aikaisemmin minulla oli aina ongelmia minkä kirjan saan mahtumaan käsilaukkuun ja mitä muuta vielä mahtuu mukaan. Nykyään sujuu matkat netissä roikkuen tai pelaillen :)

"vieras"
[QUOTE="Kisskiss";29154066]Sain kylläkin lahjaksi iponen (itse en varmaankaan olisi raaskinut ostaa vaikka haaveilinkin ko. Puhelimesta) ja pakko todeta muutaman vuoden käytön jälkeen, että kun tästä aikajättää niin ostan kyllä seuraavaksikin vastaavan.

Todella näppärä kun on samassa puhelimen lisäksi kalenteri, muistikirja, netti, kamera, karttapalvelut sekä pelejä ja vastaavia pystyy lataamaan ilmaiseksi jne. Esim. taskulamppu tulee usein tarpeeseen. Matkustan paljon junilla ja busseilla. Aikaisemmin minulla oli aina ongelmia minkä kirjan saan mahtumaan käsilaukkuun ja mitä muuta vielä mahtuu mukaan. Nykyään sujuu matkat netissä roikkuen tai pelaillen :)[/QUOTE]

Kaikissa älypuhelimissa on noi samat asiat ja voi ladata sovelluksia :D

"jjj"
Itse ostin osamaksulla juuri sen takia kun halvemmalla sai niin. Ja sit tähän että onko järkeä ostaa kallis puhelin. Niin onko kukaan ajatellut sellaista mitä säästää siinä kun puhelimella pystyy tekee kaiken sen mihin ennen tietokonetta tarvis? Itse en nykyään juurikaan tietokonetta käytä kun kaiken tarvittavan voi tehdä puhelimella.

"vieras"
Kytkynä puhelin on halvempi, koska operaattori maksaa siitä osan ja hyötyy samalla saadessaan kytkykaupoista määräaikaisen asiakkaan. Tämä on win-win -asetelma, jos löytää sopivan liittymän. Itse löysin pari vuotta sitten ja hetken mielijohteesta otin kytkyn. Maksoin puolen vuoden sisällä puhelimen pois ja edelleen on sama, hyvä liittymä. Määräaikaisuus kesti vuoden.

"hmmm"
Jep, olemme suurituloisia ja silti ostin Lumiani osamaksulla ja ihan puhtaasti siksi, että se tuli halvemmaksi niin sillä hetkellä. Halusin sen nimittäin heti kun tuli markkinoille. :)

Muuten ihmettelen itsekin, miksi pitää saada puhelin johon ei ole varaa ja vielä niissä varoissa maksaa ENEMMÄN kuin itse puhelin käteisellä maksaisi. :O Siinä tilanteessa jättäisin kyllä ostamatta.

"Heippa"
Saunalahdelta saa puhelimen osamaksulla, niin että tulee erissä maksettuna halvemmaksi kuin suoraan maksettuna koko summa. Eikä ole kytky, tai kuutenkaan operaattoriin kiinnittettävä juttu. Liittymää ei tarvitse samalla ottaa eikä olla muuten kiinni operaattorissa kuin puhelimen maksun suhteen.

saunalahti ei halvin
[QUOTE="Heippa";29154276]Saunalahdelta saa puhelimen osamaksulla, niin että tulee erissä maksettuna halvemmaksi kuin suoraan maksettuna koko summa. Eikä ole kytky, tai kuutenkaan operaattoriin kiinnittettävä juttu. Liittymää ei tarvitse samalla ottaa eikä olla muuten kiinni operaattorissa kuin puhelimen maksun suhteen.[/QUOTE]

Voithan sinä uskotella itsellesi näin ;)
Mutta hyvinkin nopea pieni hintavertailu esimerkiksi tästä nuorten suosimasta Lumia mallista vaikkapa tuo 1020

saunalahden hinta 647,28
Prisma verkkokaupan hinta 649€
DNA kaupppa628,20
Gigantti 625

tämmöinen pikainen hintavertailu ja kaikki ilman liittymää ostetuilla hinnoilla otettu ;)

Yhteistyössä