Ruokahaaste vk. 43

YRFk.jpg

Hirvipata pottujen, porkkanan, suolakurkkujen ja puolukan kera

Pari kiloa hirvenlihaa
Voita/öljyä
Paketillinen pekonia
1 valkosipuli
Paserattua tomaattia
Lihalientä
Kokonaisia mustapippureita
ripaus suolaa

Kuutioi ja ruskista lihat ja pekoni, nostele pataan. Mausta ripauksella suolaa (lihaliemi oli vähäsuolaista) ja mustapippureilla. Lisää kokonaisia valkosipulinkynsiä (n.12kpl) ja kuumaa lihalientä sekä paseerattua tomaattia, kunnes lihat peittyvät hyvin. Sekoita ja laita uuniin. Paistetaan alatasolle aluksi 200 astetta n. puoli tuntia ja pienennä vähitellen 150 asteeseen. Paistoaika yhteensä kolmisen tuntia. On hyvää ja mureaa :p

Viimeksi muokattu:
Liha-kasvispata

700g karjalanpaistilihaa
1 iso bataatti
2 porkkanaa
n.150g keräkaalia
1 sipuli
n.2dl punaviiniä
n.2tl häränlihafondia
vettä

Ruskistin lihoja pannulla ekaksi. Pataan kerroksittain bataattia, keräkaali, porkkanaa ja sipulia. Päällimmääseksi lihat. Mausteeksi valkosipulijauhetta, mustapippurirouhetta ja suolaa. Häränlihafondia lorottelin summis pataan. Nesteeksi ensin punaviini ja sitten vettä niin paljon, että lihat juuri ja juuri peittyvät. Uuniin 175 asteeseen n.kolmeksi tunniksi. Loppuvaihees voi laittaa kannen päälle. Itte söin tuota riisin kans.

Viimeksi muokattu:
Rätti Väsynyt, voitko sä tehdä äänestyksen tänään? Mä meen tänään yövuoroon, oon kyllä kotona silloon ku äänestys pitää tehdä, mutta olis vähä muutaki tekemistä siinä vaihees jo.

Liha-kasvispata

700g karjalanpaistilihaa
1 iso bataatti
2 porkkanaa
n.150g keräkaalia
1 sipuli
n.2dl punaviiniä
n.2tl häränlihafondia
vettä

Ruskistin lihoja pannulla ekaksi. Pataan kerroksittain bataattia, keräkaali, porkkanaa ja sipulia. Päällimmääseksi lihat. Mausteeksi valkosipulijauhetta, mustapippurirouhetta ja suolaa. Häränlihafondia lorottelin summis pataan. Nesteeksi ensin punaviini ja sitten vettä niin paljon, että lihat juuri ja juuri peittyvät. Uuniin 175 asteeseen n.kolmeksi tunniksi. Loppuvaihees voi laittaa kannen päälle. Itte söin tuota riisin kans.

Oli varmaan herkkua!:p

Mulla ei ole tapana viinejä laitella mutta enskerralla vois kokeilla. Mikä punaviini olis hyvä ruoan sekaan?

Oli varmaan herkkua!:p

Mulla ei ole tapana viinejä laitella mutta enskerralla vois kokeilla. Mikä punaviini olis hyvä ruoan sekaan?

Oli tuo hyvää ja liha oli ihanan muriaa. :p

Mulla ei ollu paljoa vaihtoehtoja tuon viinin suhteen ku paikallises Alkos oli tasan kaks pientä pulloa punkkua. :D Mä ku en punaviiniä pysty juomaan (yöks) joten en isoa pulloa halunnu ostaa. Monesti oon kyllä käyttäny ruokakaupasta ostettua alkoholitonta punaviiniä ku oon tehny esim. punaviinikastiketta. Ny ei vain sitä ollu pieniä pulloja. En mä oikeen osaa sanoa mikä olis hyvää ruuanvalmistukseen. Jos Alkosta ostat, niin kyllä myyjät neuvoo.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29144731:
semmosta sekaan mikä maistuu ihan lasistakin.

Kyllähän me tossa yhessä juomaketjussa selviteltiin että mikä lasissa maistuu, ei kuulunu viini niihin.:laugh: Senki tappelupukari!=)

Yhteistyössä