Alkaisitko suhteeseen entisen alkoholistin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja .+.
  • Ensimmäinen viesti
"Myy"
Eikös se sanonta kuulu, että entisiä alkoholisteja ei ole, ainoastaan alkoholisteja, on sitten asia erikseen milloin on viimeksi juonut.

Mutta oikeasti riippuisi paljon siitä millainen ihminen on kyseessä muuten. Ei tämä yksi asia määrittäisi sitä henkilöä kokonaan. Jos alkaisin suhteeseen, niin se tarkoittaisi sitä että pitäisi henkisesti jollain tasolla olla valmis myö siihen että mitä jos raittius joskus lipsahtaa? Pitäisi olla valmis olemaan tämän kumppanin tukena myös silloin. Eli ei voi lähteä suhteeseen aivan samoilla odotuksilla kuin sellaisen henkilön kanssa joka ei ole alkoholisti.

Mutta joo, pitkästä selostuksesta vastaukseen. Kyllä voisin alkaa, realistisin odotuksin ja tosiasiat huomioon ottaen. En ruusunpunaiset lasit silmillä.

"mies"
Myyn kirjoitus huusi että vastaan, en puhu alkoholista vaan siitä että samanlaisen riskin jokaisen pitää ottaa parisuhteessa, esim nainen on joskus saanut vitusti mulkkua niin on aina vaara että lähtee hakemaan munaa lisää..

"vieras"
Ehkä, mutta perhettä en alkaisi perustaa. Oon nähnyt läheltä pari tapausta, et lasten koti hajoaa, kun 20 vuotta raittiina ollut alkkis on ratkennut ryyppäämään, pari kaljaa terassilla ja ei mennyt pitkä aika kun perheen isä oli taas paskat housussa puistossan penkillä nukkuva rapajuoppo.

lölppp
Voisin kevyeen suhteseen alkaa, riippuen missä kunnossa on päästään, ei saa olla mielenterveydellisiä ongelmia. Enkä olisi tukena, jos retkahtaa vaan häipyisin vähin äänin.

mihis
Olen elänyt lähes 20 vuotta miehen kanssa, joka on raitis alkoholisti. Lopetti juomisen, ennen kuin tavattiin. En elä pelossa, että mies alkaisi juomaan uudelleen. Mieheni käy edelleen AA-ryhmässä ja hänen kaikki kaverinsa ovat myös raitistuneita alkoholisteja. Jos mies alkaisi juomaan, siitä tulisi todennäköisesti ero heti. Mies on kertonut menneisyydestään ja kertonut olleensa humalassa väkivaltainen. Hän siis on itse sanonut, että humalassa hänen kanssaan ei voi olla.

Luotan siihen, että mieheni pysyy raittiina. Tuo AA-systeemi on hyvä. Ei ole mkitään uskonnollista hihhulointia, vaikka tämä käsitys on yleisesti valloillaan. Mieheni ja hänen kaverinsa olvat ateisteja kaikki.

"sondersson"
En, en tavallaan tykkää ihmisistä jotka ei voi juoda. Selvistelynsä takia kyseinen kumppani varmaankin haluis mun ainakin vähentävän juomista ja se ei kävis mulle.

"hmh"
En mä varmaan ryhtyisi.

Menisi hoitosuhteeksi koko parisuhde. Ja aika tyyppi saisi olla, joka saisi mut luopumaan ruokaviinistäni viikonloppuisin... sen verran niistä nautin. Entisen alkoholistin elämäntoverina pitäisi siihenkin olla valmis.

Olen elänyt lähes 20 vuotta miehen kanssa, joka on raitis alkoholisti. Lopetti juomisen, ennen kuin tavattiin. En elä pelossa, että mies alkaisi juomaan uudelleen. Mieheni käy edelleen AA-ryhmässä ja hänen kaikki kaverinsa ovat myös raitistuneita alkoholisteja. Jos mies alkaisi juomaan, siitä tulisi todennäköisesti ero heti. Mies on kertonut menneisyydestään ja kertonut olleensa humalassa väkivaltainen. Hän siis on itse sanonut, että humalassa hänen kanssaan ei voi olla.

Luotan siihen, että mieheni pysyy raittiina. Tuo AA-systeemi on hyvä. Ei ole mkitään uskonnollista hihhulointia, vaikka tämä käsitys on yleisesti valloillaan. Mieheni ja hänen kaverinsa olvat ateisteja kaikki.
Voisi olla mun kirjoittama. Paitsi 10 vuotta ollaan yhdessä oltu. Mies oli juuri raitistunut.

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";29133476]Jos olisin sinkku, niin Voisin alkaa.
Itsekin olen raitistunut alkoholisti, niin eiköhän me kaksin toisemme pinnalla pidettäis.[/QUOTE]

Niin ja siis entistä alkoholistia ei minusta koskaan tulekaan. Raitis vain =)

Eikä mua haittaa muiden juominen. Oma puolisokin ottaa välillä ihan reippaasti kunnon kännit. Ei se saa mua tarttumaan pulloon. Melkein päinvastoin, ei tee viinaa mieli kun katselee toisen krapulaoloja :D

Kamalan vaikeaksi menisi elämä, jos koittaisi juosta karkuun tilanteita, joissa sitä alkoholia on lähettyvillä. Likimain kaikki juhlatkin jäisi käymättä.

.+.
Alkuperäinen kirjoittaja lölppp;29133212:
Voisin kevyeen suhteseen alkaa, riippuen missä kunnossa on päästään, ei saa olla mielenterveydellisiä ongelmia. Enkä olisi tukena, jos retkahtaa vaan häipyisin vähin äänin.
mikä on kevyt suhde?

"vieras"

Mä taas en ollenkaan usko, että jos on kauan elänyt raittiin alkoholistin kanssa, että ero tulisi heti kun ratkahtaa. Siinä sitä sit vedottaisiin yhteiseen historiaan ja hyvään yritykseen. Siksi mä en alkaisi edes. Pari vuotta seurustelin alkoholistin kanssa. Enkä koskaan enää.
Mulle tulee mieleen että raitistunut alkoholisti on kuin ydinvoimala joka on turvallinen kunnes ennemmin tai myöhemmin poksahtaa ja kaikki on lopullisesti saastunut ja saatu hyöty kumoutuu sillä hetkellä.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";29133737]
Mulle tulee mieleen että raitistunut alkoholisti on kuin ydinvoimala joka on turvallinen kunnes ennemmin tai myöhemmin poksahtaa ja kaikki on lopullisesti saastunut ja saatu hyöty kumoutuu sillä hetkellä.[/QUOTE]

Aika jännä mielikuva :)
Itse kuitenkin pidän itseäni ihan tavallisena ihmisenä, jolla nyt sattuu oleman sairaus nimeltä alkoholismi.

Yhteistyössä