Kertokaa kerrostalofanittajat ja umpikaupunkilaiset, mikä on niin hienoa asua pinotalossa?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Vieras";29124488]

Missä grillailet/oleilet ulkona kerrostalossa? 3m2 parvekkeella tai taloyhtiön yhteisellä grillialueella. Onko sama asia kuin OK-talon oma iso grillauspaviljonki?

Auton käyttö, onko sama asia tulla autolla oman oven eteen kuin se, että ajat joka päivä pahimmillaan lukittuun parkkihalliin tai -katokseen autosi. Pikainen autoreissu Bauhausiin, haet pahimmillaan autosi jostain helvetin lukkojen takaa.

Näitä perusteita riittää ja sen vielä ymmärrän jos ihminen ei halua tehdä työnsä lisäksi muuta kuin lukea avotakkaa sohvallaan ja katsoa tv:tä, mutta vähänkään aktiivisemmat ihmiset, mitä huonoa on OK-talossa? Mihin te tarvitsette niitä rajotteita joita kerrostaloeläminen asettaa?[/QUOTE]

Minun elämäntapani on sellainen, että en grillaa pihalla. Sen sijaan vaellan ja laitan nuotion tuonne luontoon merkitylle tulipaikalle.

Auto on edelleen ihan muutaman metrin päässä kerrostalon ulko-ovesta suojaisassa katoksessa, varustettuna lohko- ja sisätilan lämmittimellä. Ja ei minua ei kiinnosta Bauhaus, mitä ihmettä minä sieltä ostaisin ?

Koskaan en lue avotakkaa, mutta joskus katson tv:stä boxille tallennettuja ohjelmia.

Niin ja omistanhan minä kerrostaloasunnon lisäksi myös sen omakotitalon, mutta vähemmälle sen käyttö jää.

tavallinen kerrostalossa asuja
Näissä keskusteluissa on aina vain niitä onnellisia kerrostalossa asuvia. Kukaan ei muka haluaisi edes asua missään muualla kuin siinä kerrostalossa. Missä kaikki tällaiset tavalliset ihmiset ovat? Eivät ainakaan näissä keskusteluissa.

Omassa tuttavapiirissä on sekä kerrostalossa että omakotitalossa asuvia ihmisiä ja meistä kerrostalossa asuvista varmasti jokainen haluaisi asua omakotitalossa mukavalla alueella. :(

"vieras"
Näissä keskusteluissa on aina vain niitä onnellisia kerrostalossa asuvia. Kukaan ei muka haluaisi edes asua missään muualla kuin siinä kerrostalossa. Missä kaikki tällaiset tavalliset ihmiset ovat? Eivät ainakaan näissä keskusteluissa.

Omassa tuttavapiirissä on sekä kerrostalossa että omakotitalossa asuvia ihmisiä ja meistä kerrostalossa asuvista varmasti jokainen haluaisi asua omakotitalossa mukavalla alueella. :(
Luepas juuri ennen sinun kirjoitustasi tullut viesti :).

"vieras"

No miksi ette muuta? Koti on niin tärkeä asia, että on surullista jos joutuu olemaan onnettomana kodissa jossa ei viihdy.

Lady Gardenea

Minussa ei ole mitään epätavallista sen takia että viihdyn kerrostalossa. Olen ihan tavallinen ihminen.

Jos keskustelun otsikossa on mainittu kerrostalofanittajat ja umpikaupunkilaiset, niin eikö se ole ihan luonnollista että silloin ketjuun vastaavat ne, jotka tykkäävät asua kerrostalossa?

Itse en halua asua tässä vaiheessa muualla kuin kerrostalossa. En silti sano, ettenkö koskaan muuttaisi omakotitaloon. Epätodennäköisenä sitä tällä haavaa pidän kuitenkin.

"Sylvi"
[QUOTE="vieras";29126075]Sinusta tulisi hyvä satusetä.[/QUOTE]

Ei se mitään satuilua ole, helvetilliset lämpökustannukset eikä ole varaa pitää päivisin kaikissa huoneissa patteria päällä. Keittiön puuhella laulaa yötäpäivää. Viima vinkuu nurkissa.
Onko ihme jois nauttii meillä lämpimässä KERROSTALOSSA.

[QUOTE="Vieras";29124488]Nykyään esim. lämmitykset hoituu melko helposti ja automaattisesti esim. maalämmöllä tai kaukolämmöllä. Ei tarvita puusavottaa jos ei halua, joskin se on joillekin tunnelmaa.

Osa kiljuu, että on vittumaista "aina vaan kuopsuttaa pihaa ja laittaa sitä kuntoon", kerrostaloihmiset sanoo että on meilläkin "oma piha". Joo on tosi oma piha, mennä 7 kerrosta alas hissillä/rappusilla 150 ihmisen yhteispihaan. Onko sama asia kuin oma piha jota ei ole pakko laittaa jos ei halua?

Lapsilla leikkipaikat, onko sama asia leikkiä 5 m päässä olohuoneesta olevassa omassa pihassa vai mennä taas sen betonisen rappukätävän kautta "pihaan", johon et muuten voi tehdä mitään omia majoja, lehtikasoja jotka tuhotaan jne.

Missä grillailet/oleilet ulkona kerrostalossa? 3m2 parvekkeella tai taloyhtiön yhteisellä grillialueella. Onko sama asia kuin OK-talon oma iso grillauspaviljonki?

Auton käyttö, onko sama asia tulla autolla oman oven eteen kuin se, että ajat joka päivä pahimmillaan lukittuun parkkihalliin tai -katokseen autosi. Pikainen autoreissu Bauhausiin, haet pahimmillaan autosi jostain helvetin lukkojen takaa.

Näitä perusteita riittää ja sen vielä ymmärrän jos ihminen ei halua tehdä työnsä lisäksi muuta kuin lukea avotakkaa sohvallaan ja katsoa tv:tä, mutta vähänkään aktiivisemmat ihmiset, mitä huonoa on OK-talossa? Mihin te tarvitsette niitä rajotteita joita kerrostaloeläminen asettaa?[/QUOTE]

Ei mihinkään ja tänne me ei meinata jäädä.

"vieras"
[QUOTE="Sylvi";29126324]Ei se mitään satuilua ole, helvetilliset lämpökustannukset eikä ole varaa pitää päivisin kaikissa huoneissa patteria päällä. Keittiön puuhella laulaa yötäpäivää. Viima vinkuu nurkissa.
Onko ihme jois nauttii meillä lämpimässä KERROSTALOSSA.[/QUOTE]

Juujuu..

Meillä muuten vetää tämän kerrostaloasunto joka nurkasta. Talvsisin liian kylmä ja kesäisin aivan liian kuuma.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ilonen lötköttäjä;29126081:
Onneksi olkoon, kuulostatkin todella tyytyväiseltä ja onnelliselta ihmiseltä. ( ;) )

Nauti nyt siitä auringonlaskustasi äläkä näe noin paljon vaivaa meistä jotka eivät halua mitään ristiä asumisesta.
Juuri näin. Ei oikein vakuuta minua isämies siitä että onni ja autuus olisi sieltä ok-talosta ainakaan vielä löytynyt. Kummallista paasausta.

Moni suomalainen kuvittelee, että joka ainoa haluaisi sinne ok-taloon, jos on itse halunnut. Ihan kuin se asia edes kiinnostais oikeesti kovin montaa.

ok-taloon sopivat ja haluavat ihmiset on sellasia jotka haluaa räpellellä omassa autotallissa tai nikkaroida jne. Sellaset jotka haluaa tehdä sellasia asioita jotka sopii paremmin ok-taloon kuin krstaloon. Esim sarjamurhaajat (heh).
Näin vois olettaa. Itse en ole sellanen ihminen, nautin ihan muista asioista kuin jossain autotallissa istuskelusta ja että kaikki pitää tehdä itte.

Ok-talot myös harvoin sijatsevat keskustoissa. Haluan asua palveluiden äärellä enkä halua autoa.

"sylvi"
[QUOTE="vieras";29126333]Juujuu..

Meillä muuten vetää tämän kerrostaloasunto joka nurkasta. Talvsisin liian kylmä ja kesäisin aivan liian kuuma.[/QUOTE]

Meillä ei vedä. Kesäsin taas asunto on ihanan viileä. Lällätilää. :p

[QUOTE="vieras";29126385]Juuri näin. Ei oikein vakuuta minua isämies siitä että onni ja autuus olisi sieltä ok-talosta ainakaan vielä löytynyt. Kummallista paasausta. [/QUOTE]

Ei herranjumala sentään! :LOL: Käyttekö te ihan täysillä? Oikeasti?

Täällä tehdään jotain analyysia minun onnellisuudestani muutaman tällaiselle höpöhöpöpalstalle postaamani kirjoituksen perusteella. :D En kestä. :LOL:

Voin vakuuttaa olevani oikein onnellinen. Ihan joka suhteessa. :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;29126452:

Täällä tehdään jotain analyysia minun onnellisuudestani muutaman tällaiselle höpöhöpöpalstalle postaamani kirjoituksen perusteella. :D En kestä. :LOL:

Aika aktiivisesti kirjoittelit ja yritit vakuuttaa muita, kuinka vain sinun tapasi asua on se ihanin ja lisäsit ahkeraan näitä hymiöitä :D

"sasa"
Kuinka moni omakotitalossa asuva on =) Ihan uteliaisuuttani siis kysyn.

Itse en ole suunnitellut asuntoani mitenkään muuta kuin sisustanut, toisaalta minulla ei ole siihen myöskään erityisiä haluja.
Me olemme myös talomme arkkitehdin kanssa suunnitelleet ja merenrantatontillemme mallanneet. Rantatonttteja ei juurikaan enää lisää tule, joten kannattaa tehdä huolellinen suunnittelutyö, että talosta tulee toimiva ja maisemaan sopiva.

Yks hyvä puoli okt-asumisessa on jota ei ilmeisesti ole vielä mainittu (pätee kyllä ainakin osittain myös rivariinkin), silloin kun on perheessä leikki-ikäisiä (3-6-v.), eli ulkoilun helppous. Jos tulee yhdelle vaikka pissat housuun pihalla ulkoiltaessa niin ei tarvitse koko konkkaronkan lähteä pihalta sisälle vaan voi lähteä vain sen yhden kanssa. Siis jos on rauhallinen piha ja rauhalliset lapset.

Ja jo pukiessa ei tarvitse mennä kaikki kerralla, yhtenä lössinä sinne ulos. Mä voin pukea ensin toisen ja tämä menee seistä töröttämään sinne pihalle tai leikkimään hiekkaleluilla kun vielä autan toista pukemaan. Vahdin sen pukemisen aikana ikkunasta sitä ekaa ja karjaisen tarvittaessa ikkunasta jos tekee jotain tyhmää, ja sitten menen sen tokan mukana itsekin.

Viimeksi muokattu:
v asj.v
Minulle ei ole niinkään väliä asunko kerrostalossa vai omakotitalossa. Sopeudun kyllä mihin vaan kunhan se on oma kotini. Tärkeintä minulle on lyhyt työmatka. Olen aina asunut lyhyen kävelymatkan päässä työpaikalta. Nyt olen töissä kaupungin keskustassa ja siellä asunkin. Kerrostalossa.

"pepe"
mä en tykkää asua matalalla. En myöskään tykkää lumitöistä enkä kaikista korjausta vaativista jutuista. Enkä naapureista erityisemmin. Ja vihaan sitä, että keskustaan on monta kilsaa. Tykkään kyllä siitä, että naapureita ei ole seinän takana, siitä, että on paljon tilaa, ja joskus joistain kesäisistä pihahommista. Mutta odotan todella sitä, että pääsen taas keskustaan kerrostaloon, se on minun oikea asumismuotoni. En ymmärrä tuollaista ihmeellistä vänkäämistä eri asumismuotojen paremmuudesta, eikös se nyt ole ihan selvä juttu, että mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle?! Yhtä tyhmää kuin riitely siitä, kummalle puolelle näkkäri "kuuluu" voidella...

"eee"
Palvelut lähellä: tori, tavaratalot, putiikit, elokuvat, teatterit, konsertit, ravintolat, baarit, yökerhot, taidenäyttelyt, terassit. Samoin liikuntamahdollisuudet: kuntosalit, luontopolut. Samoin työpaikka ja opiskelupaikka, perhe ja ystävät, harrastukset.

Miksi ihmeessä mä haluaisin muuttaa kauas näistä kaikista?

Kesämökkikin löytyy eli tarvittaessa ajelen sinne 40 minuutissa metsän keskelle lataamaan akkuja ja olemaan hiljaa.

Näin aikuisena nautin ok-talon tuomasta tilasta ja rauhasta. Mutta oliko muksuna mitään mahtavampaa kuin asua kerrostalolähiössä? Kavereita asui samassa talossa ja lisää saman kadun varrella. Leikkipuistoissa oli oikeasti lapsia ja syysiltoina voitiin vaikka pelata tuikkista talon pihalla naapuruston eri-ikäisten tyttöjen ja poikien kanssa :)

Nykyään tuntuu, että kaikki asuvat niin erillään ok-taloissa ja rivareissa, että ne lasten kaverit löytyy lähinnä koulusta tai päikystä, ei siitä kotiympäristöstä. Iltapäivinä ja viikonloppuina leikit muiden lasten kanssa on pitkälti sen varassa, että vanhemmat sopii leikkitreffejä ja kuskaavat.

Itsekin jaan sen "oma tupa, oma lupa" - unelman, mutta täytyy myöntää, että ainakin itselle ne elinikäiset kaverit löytyi nimenomaan sieltä kerrostalolähiöstä :)

"..."
[QUOTE="...";29124540]No esimerkiks vaikka sitten se että jos sen lihapullan hajuisen miehen kanssa tulee ero siitä täydellisestä perhehelvetistä ja se hampaat irvessä ostettu tai jopa rakennettu pytinki pitääkin laittaa myyntiin ja kaikenmaailman rahasotkut kuka maksaa mitäkin ja mikä nuohouskululasku tai lämmityskululasku kuuluu kellekkin :)
Niin. Vai voiko kukaan meistä sanoa että se suhde kestää ikuisesti, että tuskin sellaista ongelmaa tulee koskaan eteen?[/QUOTE]

Saahan sitä yksinkin omistaa=)

"vieras"
Yks hyvä puoli okt-asumisessa on jota ei ilmeisesti ole vielä mainittu (pätee kyllä ainakin osittain myös rivariinkin), silloin kun on perheessä leikki-ikäisiä (3-6-v.), eli ulkoilun helppous. Jos tulee yhdelle vaikka pissat housuun pihalla ulkoiltaessa niin ei tarvitse koko konkkaronkan lähteä pihalta sisälle vaan voi lähteä vain sen yhden kanssa. Siis jos on rauhallinen piha ja rauhalliset lapset.

Ja jo pukiessa ei tarvitse mennä kaikki kerralla, yhtenä lössinä sinne ulos. Mä voin pukea ensin toisen ja tämä menee seistä töröttämään sinne pihalle tai leikkimään hiekkaleluilla kun vielä autan toista pukemaan. Vahdin sen pukemisen aikana ikkunasta sitä ekaa ja karjaisen tarvittaessa ikkunasta jos tekee jotain tyhmää, ja sitten menen sen tokan mukana itsekin.
Niinpä niin, kaikilla ihmisillä on 3-6 pikkulasta kontollaan.
Ei onneksi sentään.
Vaikka tää on sarjasynnyttäjien palsta, niin on täällä vielä tervejärkisiäkin pari joukossa. :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;29126452:

Sinä et käy, lue omat viestisi putkeen niin voit huomata itsekin. :whistle:

Yhteistyössä