Miten joku ostaa lahjoja vain 40-50€/per lapsi?

• Viestiketjun aloittaja täh
  • Ensimmäinen viesti
Mä en pidä mitenkään kummana tota...Kaikki ei vaan tarvii sitä hitonmoista krääsäläjää ympärilleen.Jotkut nyt saattaa tykätä muustakin kuin niistä kaikkein uusimmista puhelimista,tableteista,peleistä...Miksi lapsi pitäs hukuttaa tavaraan?

mikä vika?
Alkuperäinen kirjoittaja täh;29126122:
Etenkin jos kyseessä jo kouluikäinen lapsi ei mikään vauvaikäinen.
No minä taas en ymmärrä, miksi niihin lahjoihin pitäisi käyttää enemmän rahaa? Tuolla rahalla saa jo kivoja lahjoja. Eri juttu tietysti, jos on tottunut saamaan kuun ja tähdet taivaalta. Meidän lapset ovat ainakin pieneen tyytyväisiä.

Mä oon sitä mieltä, että yks tosi kiva lahja ja sit jotain pikku juttuja loput. Meiltä vanhemmilta tulee se kiva lahja ja sukulaisilta niitä pikku juttuja.
Kerran olen katsonut, kun sukulais poika sain Lego eläintarhaa, rumpua, mickey mouse taloa ja kaikkee pikku juttua. Ei se poika tienny millä leikkis ja meni nuppi ihan sekasin. Ei sitä osaa edes arvostaa niitä lahjoja jos kaikki on super kivaa roinaa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;29126136:
Mä en pidä mitenkään kummana tota...Kaikki ei vaan tarvii sitä hitonmoista krääsäläjää ympärilleen.Jotkut nyt saattaa tykätä muustakin kuin niistä kaikkein uusimmista puhelimista,tableteista,peleistä...Miksi lapsi pitäs hukuttaa tavaraan?

Me ollaan ostettu 1v10kk ikäselle ja 2kk ikäselle kummallekkin 5 lahjaa ja niihinkin meni 400e/lapsi. Lahjoina on molemmille keinutuolit, paidat, housut, peitot ja matka Tallinnaan.

hiiii
meillä on ihan normitulot, meillä menee 100€ per lapsi lahjoihin, ihan jo senkin vuoksi, että esim. vaatteet, lakanat,pesuaineet yms. monelle lahjatavara on meille ihan arjen käyttötavaraa, emmekä niitä lahjoiksi osta, vaatteet ostetaan kun tarvetta on, samoibn liinavaatteet ja hygieniatuotteet.
lahjamme siis lähinnä ovat sitä tavaraa mitä lapset on toivoneet, jonain vuonna on ollut lelua toisena vuonna sitten jotakin kännyä yms.

"yx vaan"
[QUOTE="vieras";29126165]Me ollaan ostettu 1v10kk ikäselle ja 2kk ikäselle kummallekkin 5 lahjaa ja niihinkin meni 400e/lapsi. Lahjoina on molemmille keinutuolit, paidat, housut, peitot ja matka Tallinnaan.[/QUOTE]

No, mutta eihän noi ole mitään krääsää, hienoja ideoita kaikki :)

"hiiohoi"
Mekin eilen käytettiin 50 lelukauppalahjakortti kolmelle. (Ei vietetä joulua, lahjoja ostetaan kuitenkin pari kertaa vuodessa, synttärit ja esim. nimpparit..) Ihan hyvin riitti, kaikki kolme sai pari juttua ja sekin oli mun mielestä (joka näitä roinia tietysti siivoo ;) ) niin aikalailla liikaa.. Tytöt halus jotain leikkikoruja ja prinsessakengät ja poika sai ambulanssin ja poliisiauton. Tyytyväisiä olivat, melkein lahjahumalassa, koska ei todellakaan joka toinen päivä käydä lelukaupassa. Isovanhemmat tahtoisivat lapset hukuttaa lahjoihin, mutta tottakai yritämme rajoittaa määrää järjelliseen.. Ähkyksi se välillä on mennyt, kun ei oo tarpeeksi tiukka ollut.

Onko lahjan tarkoitus ilahduttaa lasta vai antaa vanhemmille keino elvistellä lahjan hinnalla? Mulla on 7v sukulaispoika joka muistaa aina mainita "mä haluan lahjaksi tommosen Lego-sarjan. Sen joka maksaa 400e". Eihän se lapsi kusipääksi synny, kyllä tommonen on aina kotoa opittua

"vieras"
[QUOTE="vieras";29126179]Tallinnanmatka onkin tuon ikäisille varmaan ikimuistoinen...[/QUOTE]

Parempi edes vauvana päästä, niin ei tarvitse olla kateellisena aikuisena palstalla valittamassa tosten lahjoista, kun ei ole itse edes vauvana päässyt Suomen rajojen ulkopuolelle :)

Ps. Jos olisin sanonut, että 2kk vauva jää hoitoon ja me lähdetään Tallinnaan niin mikä hullunmylly siitäkin olisi tullut.. :D Mikään ei kelpaa.

määä
No voi olla etten anna mitään. Lapset luultavasti saavat isältään ja tämän sukulaisilta jotain turhaa krääsää kuitenkin. Ei ne huomaa etten minä yleensä laita mitään.

---
[QUOTE="vieras";29126165]Me ollaan ostettu 1v10kk ikäselle ja 2kk ikäselle kummallekkin 5 lahjaa ja niihinkin meni 400e/lapsi. Lahjoina on molemmille keinutuolit, paidat, housut, peitot ja matka Tallinnaan.[/QUOTE]

Olipa kivat lahjat lapsille :D No joo, ehkä noi keinutuolit mut muuten.

"vieras"
Olipa kivat lahjat lapsille :D No joo, ehkä noi keinutuolit mut muuten.
Sukulaiset kuitenkin ostelee leluja mitä on kämppä muutenkin jo täynnä. Viime vuonna saadut lelut odottaa vielä paketissa osa.. Itse käytän rahani sitten johonkin fiksuun ;) Suosittelen myös muille, että viette lapsenne yhteiselle perhelomalle, ettekä tuhlaa rahoja ylihintasiin legoihin tai palapeleihin! Lapset varmasti nauttii enemmän perheen keskeisestä kiireettömästä ajasta, kun leluvuoresta ympärillään.

"yx vaan"
[quote="vieras";29126255]sukulaiset kuitenkin ostelee leluja mitä on kämppä muutenkin jo täynnä. Viime vuonna saadut lelut odottaa vielä paketissa osa.. Itse käytän rahani sitten johonkin fiksuun ;) suosittelen myös muille, että viette lapsenne yhteiselle perhelomalle, ettekä tuhlaa rahoja ylihintasiin legoihin tai palapeleihin! Lapset varmasti nauttii enemmän perheen keskeisestä kiireettömästä ajasta, kun leluvuoresta ympärillään.[/quote]

juuri näin!!!

"Vieras"
Onko lahjan tarkoitus ilahduttaa lasta vai antaa vanhemmille keino elvistellä lahjan hinnalla? Mulla on 7v sukulaispoika joka muistaa aina mainita "mä haluan lahjaksi tommosen Lego-sarjan. Sen joka maksaa 400e". Eihän se lapsi kusipääksi synny, kyllä tommonen on aina kotoa opittua
Niin totta. Mua hävettää mun mieheni, jonka pitää aina puhuessaan mainita mitä mikäkin maksaa. Vaikka olen pitkän liittomme aikana huomautellut asiasta, niin edelleen eurot vilahtavat tiuhaan puheessa. Jonkunverran olen saanut puhetta siistimmäksi, muuta tiukassa on, kun on äidiltä opittu. Eka tapaaminen äidin kanssa jäi hyvin mieleen, sillä hän alkoi kysellä vanhempieni omaisuudesta.

Yhteistyössä