G: Olisiko sinusta ok, jos 16v tyttäresi liikkuisi 20-25vuotiaiden miesten seurassa?

• Viestiketjun aloittaja kysymys.
  • Ensimmäinen viesti
"hkl"
Lähtökohta on,etten tykkäis ja miettisin, mikä meidän perheessä meni vikaan. Mut voihan Se joissain tapauksissa olla ok, jos luulisin tietäväni, ettei ole mitään hyväksikäyttömeininkiä kumpaankaan suuntaan. Voihan olla, että mies olis umpirakastunut tyttäreeni, joka vain kiusaus miestä.

tahtoisin olla äiti, joka menis moikkaan näitä tyyppejä ja jutteleen kun tulisivat tytärtäni hakemaan. Mut todennäköisesti en sais aikaiseksi.

Lady Gardenea
Jos mulla olisi tytär niin en hyväksyisi sitä. Liian nuori sen ikäisten miesten seuraan. 16v. lapsen ei tarvitse harrastaa seksiä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
ristus
Huh, jos mun poikani ikinä 25-vuotiaaksi kasvettuaan yrittää viritellä jotain alaikäisen tytön kanssa niin siinä vaiheessa kyllä vetelen ympäri korvia. Kamalaa miten moni ois valmis hyväksymään tuollaisen ikäeron. Jos molemmat ois yli 25v ja siinä oisi sitten yhdeksän vuoden ikäero niin ei ois ollenkaan paha. Mutta miettikää nyt millä tasolla 16-vuotias on henkisesti, ja mitä ihmettä 25v aikuinen muka niin lapsellisessa tytössä näkis, muuta kuin kireen pillun? Saa olla tosi jälkeenjäänyt että tuon ikäisenä edes miettis omaavansa yhtenevän ajatusmaailman teinin kanssa.

"vieras"
Huh, jos mun poikani ikinä 25-vuotiaaksi kasvettuaan yrittää viritellä jotain alaikäisen tytön kanssa niin siinä vaiheessa kyllä vetelen ympäri korvia. Kamalaa miten moni ois valmis hyväksymään tuollaisen ikäeron. Jos molemmat ois yli 25v ja siinä oisi sitten yhdeksän vuoden ikäero niin ei ois ollenkaan paha. Mutta miettikää nyt millä tasolla 16-vuotias on henkisesti, ja mitä ihmettä 25v aikuinen muka niin lapsellisessa tytössä näkis, muuta kuin kireen pillun? Saa olla tosi jälkeenjäänyt että tuon ikäisenä edes miettis omaavansa yhtenevän ajatusmaailman teinin kanssa.
Täällä näkyy monilla jäävän nyt huomioimatta, että vielä parikymppinenkin on henkisesti paljon nuoremmalla tasolla, kun ikä antaa ymmärtää... Joten se henkinen ikäero ei ole välttämättä niin suuri, kuin luvut antaa olettaa. Miettikääpä sellasta 25 juippia? Onko sillä muka kovin aikuismainen ajatusmaailma? Aika lapsellisia ne vielä nykypäivänkin on...

"vieras"
Jos nämä miehet olisivat sen luonteisia, että uskaltaisivat tulla ihan sisällekin asti, käyttäytyisivät hyvin ja näkisin että tyttäreni on tyytyväinen, ei olisi mitään tuota vastaan. Itse aloin seurustella mieheni kanssa 17 vuotiaana, hän oli 30. Ei ollut mikään neitsyidenjahtaaja, enkä mikään neitsyt ollutkaan. Nyt viitisen vuotta myöhemmin naimisissa ja pienen lapsen vanhempia olemme.
On kokemusta myös niistä parikymppisistä, jotka tykkäävät pikkutyttöjen heikkouksia käyttää hyväkseen. Sellaiselle sen neitsyyden menetin, 13 vuotiaana. Uskon tunnistavani käyttäytymisen perusteella tuon kaltaiset miehet niistä, jotka ovat kunniallisempia.
Toivon, että tyttärestäni osaan kasvattaa seksuaalisesti täyspäisen ja fiksun ihmisen, joka pitää huolta ehkäisystä ja tietää, mitä haluaa. Toisin kuin minä nuorena.

unohdin nikin
No mun tuntemat 25v kundit on kyllä ihan normaaliälyisiä, osaavat miettiä syy-seuraussuhteita ja suunnitella tulevaisuuttaan paljon realistisemmin kuin 16v teinit. Itselläni on kaverimies joka 27-vuotiaana seurustelee 19v tytön kanssa, ja ei oo ihan yks kaks kertaa kun hän on kironnut tyttöystäväänsä liian lapselliseksi.19 on kuitenkin jo normaalisti edes vähän kypsempi kuin 16, vaikka ihan lapsi senkin ikäinen vielä on.

"vieras"
Ihan pakko kysyä, onko esimerkiksi 16-vuotiaan tytön ja 20-vuotiaan pojan ikäero niin paljon? Tietenkin jos mies on 25-vuotias, niin silloin siinä välissä on jo huomattavasti enemmän ikäeroa.

Mutta esimerkiksi 16-vuotiasta tyttöä ja 20-vuotiasta poikaa en pitäisi niin kovin erilaisina toisiinsa verrattuna. Ja 20-vuotiasta sanon ennemmin pojaksi, koska enemmän poikaa perus parikymppinen jamppa muistuttaa kuin miestä, ainakin henkisiltä ominaisuuksiltaan.

ollaanpa sitä
No itsekin seurustelin 16 vuotiaana 23 veen kanssa . Oman ikäiset pojat tuntu liian lapsellisilta. 26-23 vuotiaiden ajatusmaailma voi olla hyvinkin samanlainen, riippuu enemmän ihmisestä kuin iästä. Tiedän myös miehen joka 30-vuotiaana on ajatusmaailmaltaan siinä parinkympin kieppeillä.
Että ei se ikä, vaan persoona, sanoisin.. 23 vuotiaana seukkasin 11 vuotta vanhemman miehen kanssa, loppu siihen kun en halunnu vielä sitoutuu. Nyt 28- vuotiaana kattelen sit vaihteeks nuorempia miehiä ;)

Lady Gardenea
[QUOTE="vieras";29115881]Mutta tällä palstalla pidetään kuitenkin hyväksyttävänä sitä, että 16-vuotias tulee äidiksi ja ottaa siten vastuuta toisen ihmisen elämästä.[/QUOTE]

No ne on ne muut, en minä. Jos typeryyksissään tulee raskaaksi niin voi tehdä abortin.

"orion"
Ite seurustelin 16-vuotiaana 5 vuotta vanhemman miehen kans. Pakkohan mun ois sellane hyväksyä oman lapsenki kohalla. Muuten sit riippuu ihan siitä porukasta... On niitä kunnollisiaki nuoria miehiä.

Ei olisi ok.

20-vuotias voisi vielä mennä, jos tyttäreni naispuoliset ystävät olisivat häntä pari vuotta vanhempia (18-vuotiaita) ja heidän kauttaan porukassa pyörisi sitten parikymppisiäkin, mutta jos ihan tosissaan pyörisi 20-25-vuotiaiden miesporukoiden seurassa, niin no no no.
Hakisin alaikäisen lapseni kotiin ja pitäisin julleille puhuttelun.

"sipsi"
En tykkäisi, en ollenkaan. Oma kohta 16v, ja iloinen olen, että poikakaveri on ikätoveri :)

En äkkiseltään keksi, mitä tuolla voisi olla yhteistä esim. 25 veen kanssa...

"vieras"
[QUOTE="vieras";29115874]Ihan pakko kysyä, onko esimerkiksi 16-vuotiaan tytön ja 20-vuotiaan pojan ikäero niin paljon? Tietenkin jos mies on 25-vuotias, niin silloin siinä välissä on jo huomattavasti enemmän ikäeroa.

Mutta esimerkiksi 16-vuotiasta tyttöä ja 20-vuotiasta poikaa en pitäisi niin kovin erilaisina toisiinsa verrattuna. Ja 20-vuotiasta sanon ennemmin pojaksi, koska enemmän poikaa perus parikymppinen jamppa muistuttaa kuin miestä, ainakin henkisiltä ominaisuuksiltaan.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä tyttöjä pidetään jotenkin ikäistään vanhempina? Normaaliin turvalliseen lapsuuteen ei kuulu itseään 10 v. vanhempien miesporukoiden kanssa pyöriminen, etenkään silloin jos sen porukan älyllinen taso on jäänyt teini ikäisten tasolle.

• Tykkää
Reactions: Ciervo
"vieras"
Itse olen 16-vuotiaana seurustellut 20-vuotiaan kanssa. Ollaan oltu jo yli 15 vuotta naimisissakin. Riippuu todella paljon siitä millainen poika/mies on kyseessä. 20-vuotiaan vielä voisin hyväksyä 25-vuotias on liian vanha 16-vuotiaalle.

"vieras"
[QUOTE="vieras";29116150]Miksi ihmeessä tyttöjä pidetään jotenkin ikäistään vanhempina? Normaaliin turvalliseen lapsuuteen ei kuulu itseään 10 v. vanhempien miesporukoiden kanssa pyöriminen, etenkään silloin jos sen porukan älyllinen taso on jäänyt teini ikäisten tasolle.[/QUOTE]

No mun mielestäni 16-vuotiaalla ja 20-vuotiaalla ei ole ikäeroa läheskään 10 vuotta, ei edes viittä. Ja mitä itse tiedän 20-vuotiaita poikia, niin kovin lapsellisia tuntuvat olevan. Lähes kaikki asuvat vielä vanhempiensa luona, suurin osa ei ole töissä, kaikki eivät edes opiskele, vanhemmat huolehtivat näiden poikien kaikista asioista (laittavat ruokaa, tekevät kotityöt poikien puolesta) jne. Pojat itse vain pelaavat videopelejä, välillä juovat alkoholia, rälläävät autoillaan (jos sellainen on), valvovat yöt ja nukkuvat aamuisin pitkään jne.

Ehkä tytöt eivät välttämättä olekaan ikäistään vanhempia vaan pojat ovat ikäistään lapsellisempia.

"vieras"
[QUOTE="orion";29115944]Ite seurustelin 16-vuotiaana 5 vuotta vanhemman miehen kans. Pakkohan mun ois sellane hyväksyä oman lapsenki kohalla. Muuten sit riippuu ihan siitä porukasta... On niitä kunnollisiaki nuoria miehiä.[/QUOTE]

Miksi sinun olisi pakko se hyväksyä?

"vieras"
[QUOTE="vieras";29116150]Miksi ihmeessä tyttöjä pidetään jotenkin ikäistään vanhempina? Normaaliin turvalliseen lapsuuteen ei kuulu itseään 10 v. vanhempien miesporukoiden kanssa pyöriminen, etenkään silloin jos sen porukan älyllinen taso on jäänyt teini ikäisten tasolle.[/QUOTE]

Näin.

Eli ei olis ok.

Yhteistyössä