Leipojat! Taas mulle apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mainio Manu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mainio Manu

Aktiivinen jäsen
02.11.2012
1 465
2
36
Mansikkaherkkis | Kinuskikissa - Suomen suosituin leivontayhteisö

Voiko tommosen juustokakun tehdä jääkaappiin jo päivää ennen?
Meillä ois jääkaapissa tuoremansikoista tehtyä mansikkahilloa, mahtaisko se sopia tuohon toiseen täytteeseen vai pitääkö olla ihan pakasteesta otettuja sokeroimattomia marjoja?

Kuvion jäljentäminen suklaalla | Kinuskikissa - Suomen suosituin leivontayhteisö

Entäs ku teen tällä tyylillä koristeet, niin voiko ne tehdä esim. edellisenä päivänä ja pitää jääkaapissa?

Mun mielestä juustokakut on parempia ku ne on ollu päivän jääkaapis joten oikein hyvin voi tehdä edellisenä päivänä. Suklaakoristeet myös, ne säilyy kyllä useammankin päivän jääkaapia (jos ei kukaan syö niitä :D).
Luulisin että voi käyttää tuoremansikkahilloa, en ainakaan keksi miksei voisi.

Suklaata ei saa säilyttää jääkaapissa, alkaa hikoilla ja tulee rumannäköistä, Voit tehdä suklaakoristeet kyllä valmiiksi, mutta säilytä ne huoneenlämmössä laita vaikka leivinpaperi suojaksi päälle.

Ja kahteen edelliseen kysymykseen kyllä vastaukset.

=)

Suklaan säilytys on huoneenlämmössä. Sulla on ollu tuuria ja jääkaappi sen verran "lämmin" että suklaa on pysyny hyvänä.

Joo itseasiassa siinä suklaalevyssä muuten lukeekin säilytys 16-18astetta. Mutta jääkaapissa mäki suklaata aina oon säilyttäny, musta se on parempaa oikein kylmänä :p

Mut toi 16-18astetta on aika vaikee toteuttaa, kun meillä on liian lämmin asunto siihen :D

Yhteistyössä