Stockan hullut päivät ja meno sen mukaista :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja johan on menoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei toi isä kyllä lastaan ajatellut tuossa tilanteessa yhtään. Omaa ylpeyttään vain. Olisi vain sanonut lapselle, että "oho, unohdettiin että pallo oli vain lainassa. Mennäänpäs tekemään jotain muuta kivaa".

Isän pitäisi osata hoidella homma mahdollisimman kivuttomasti, eikä missään tapauksessa itse lähteä vetämään draamaa. Kyllä se on ihan pomminvarma tapa saada pieni lapsi itkemään. Paha vartijamörkö tehostamassa vielä siinä...

Luulisi jotenkin, että isä ymmärtäisi jotain omasta lapsestaan.

saa nähdä kuinka kauan ketju saa olla :D Lähteä oikeasti nyt sinne Hullareilla, kiitos aloituksesta - meinaan olin unohtanut koko Hullujenpäivät.

Mä olen kyllä on perheen puolella. On todella pikkumaista ottaa pallo pois lapselta. Se on ilmapallo ei mikään puhelin vaan ILMAPALLO. Niitä pitäisi jakaa siellä niin lapsetkin viihtyisi, sehän on vaan hyvää mainosta liikkeelle, kun katukuvassa näkyy ilmapalloja ja iloisia lapsia.

Eikö kukaan muu kiinnitä huomiota siihen, että isä ilmeisesti ANTOI 2 VUOTIAAN KULJESKELLA RUUHKASSA YKSIN?! Mihin lapsi huomiopalloa tarvitsisi jos on koko ajan isän vieressä? Ei nyt helvetti taaperoa lasketa vapaaksi ruuhkaisessa kaupassa, haloo!

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29084796:
Mun lapsi olisi kanssa halunnut iPhone 5:n mallikappaleen basementistä, olisko mun pitänyt antaa se sille ja kaupan ulkopuolella todeta että kyllä on niuhoo porukkaa kun ensin annetaan ja sitten otetaan pois.

Meillä 2,5v. sai kaverilta lainaksi hiekkaämpärin. Palautuksen hetkellä ei olisikaan sitä tahtonut antaa takaisin. Nyt on lapsi traumatisoitunut, kun oma äiti otti ämpärin pois ja antoi sen lainaajalle takaisin. Ensi kerralla muistamme, ettemme toimi näin vaan pidämme tavaran. Kiitos palsta opetuksesta jälleen kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja Hirveää roskaa;29084835:
Eikö kukaan muu kiinnitä huomiota siihen, että isä ilmeisesti ANTOI 2 VUOTIAAN KULJESKELLA RUUHKASSA YKSIN?! Mihin lapsi huomiopalloa tarvitsisi jos on koko ajan isän vieressä? Ei nyt helvetti taaperoa lasketa vapaaksi ruuhkaisessa kaupassa, haloo!

No ainakin sen arvas, että tähän tulee kommentteja "meidänkin lapsi olisi voinut sitten yhtä hyvin vaatia ilmapalloa".

Tiedä sitten, olisivatko kulkeneet vanhempien kanssa. Minusta tuo vaikutti siltä, että isukki halusi sen ilmapallon varmuuden vuoksi.

mutta tiedä häntä *tunnustus* en ole katsonut videota ollenkaan, mutta hienoa että joku oli ketjuun kirjoitellut mitä siellä tapahtui, ja hienoa siis että vartija oli ollut ystävällinen ja näin ollen säästyköön lynkkaukselta-

Toivottavasti säästyi se myyjäparkakin, joka ensin oli pallon luovuttanut :D
Mikä kohu!!

Mä olen kyllä on perheen puolella. On todella pikkumaista ottaa pallo pois lapselta. Se on ilmapallo ei mikään puhelin vaan ILMAPALLO. Niitä pitäisi jakaa siellä niin lapsetkin viihtyisi, sehän on vaan hyvää mainosta liikkeelle, kun katukuvassa näkyy ilmapalloja ja iloisia lapsia.

Se nyt vielä puuttuisi, että ruuhkan lisäksi olisi lastenvaunuissa ja -käsissä palloja, jotka läjähtelis toisten kasvoille ja tiputtelisi tavaroita.

Isä teki monessa asiassa väärin: varasti(ehkä), manipuloi ja saattoi ihmiset julkisuuteen ilman suostumusta sekä oli kykenemätön vahtimaan lastaan ruuhkassa. Myyjä munasi rikkoessaan sovittuja sääntöjä vastaan(antaessaan pallon), vaikka toisaalta käytti maalaisjärkeä. Vartija ei käyttänyt järkeään ollenkaan, koska hänen olisi vain pitänyt katsoa tapausta sormien läpi. Lapselta ei olisi pitänyt isän töppäilyn vuoksi kuitenkaan riistää palloa, koska hän oli syytön tilanteeseen. Loppupeleissä vain pallon antanut myyjä kykeni ajattelemaan lasta.

Urpoilu tosiaan taisi lähteä isästä ja myyjästä. Myyjän olisi pitänyt sanoa, ettei näitä voi antaa, koska se on vastoin sääntöjä. Ja jos kuitenkin antaa vastoin sääntöjä, niin pitää sanoa, että tuo se takaisin, saatte vain lainaksi. Ja isän tehtävä olisi kyllä pitää tuollainen natiainen kärryissä tai sylissä ihmismassan keskellä, eikä turvautua ilmapalloihin. Siellähän on ihmisiä ihan järettömästi, eikä ne huomaa noin pientä.

Lapsi ei olisi ruvennut itkemään, ellei isä olisi provosoinut siihen sanomalla: Eikö olekin niuhoa porukkaa. Ensin antaa sulle ilmapallon, ja sitten ottaa pois. Tosin en tiedä, rupesiko edes itkemään, kun tuo video loppui kesken.

No johan on maailma sekaisin. Täälläkin ajatellaan asiaa vain aikuisen näkökulmasta eikä lapsen. Lapsi on saanut ilmapallon ja tullut siitä iloiseksi. Täällä mammat ovat sitä mieltä, että nyt on oikea hetki opetella sitä pettymyksen tunnetta. Menkää nyt oikeesti itteenne.

[QUOTE="Sirkkeli";29084910]Urpoilu tosiaan taisi lähteä isästä ja myyjästä. Myyjän olisi pitänyt sanoa, ettei näitä voi antaa, koska se on vastoin sääntöjä. Ja jos kuitenkin antaa vastoin sääntöjä, niin pitää sanoa, että tuo se takaisin, saatte vain lainaksi. Ja isän tehtävä olisi kyllä pitää tuollainen natiainen kärryissä tai sylissä ihmismassan keskellä, eikä turvautua ilmapalloihin. Siellähän on ihmisiä ihan järettömästi, eikä ne huomaa noin pientä.

Lapsi ei olisi ruvennut itkemään, ellei isä olisi provosoinut siihen sanomalla: Eikö olekin niuhoa porukkaa. Ensin antaa sulle ilmapallon, ja sitten ottaa pois. Tosin en tiedä, rupesiko edes itkemään, kun tuo video loppui kesken.[/QUOTE]

Ei varmasti ruvennut, kyllä tuo isä sillä itkulla ratsastaisi ja lähettäisi vielä videoterveiset itkevästä lapsesta. Eiköhän lapsi vain ihmetellyt tapahtunutta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013101117594832_uu.shtml
"Pojan isä kertoo Iltalehdelle, että asia on nyt sovittu perheen ja Stockmannin välillä."

Ja silti edelleen pitää tuota videota jaossa?!?

Oisko ne sitten yrittäny välttää sitä että muutkin alkaa vaatimaan muksuilleen ilmapalloja.. Siitähän ois joku nostanut älämölön facebuukkiin että kuinka kehtaavat olla antamatta pienelle lapselle ilmapalloa ja nyt se on ihan surullinen ja onpa huonoa palvelua :D :D Naurettava koko juttu, niin kaupan kuin isänkin kohdalta.

Isä oli kyllä tosiaan se tyhmä ja pahis tässä jutussa. Itsekin hän kirjoitti pyytäneensä pallon käyttöön (tavaratalossa ollessa), mutta sitten se yht´äkkiä muuttuikin ISÄN omaksi, kun hlökunta sitä takaisin pyysi. Lapsiparka tosiaan, kun isän kanssa kaupoille joutui... Mä oon ihan Stockan puolella, kauppa kantaa vastuunsa siinä kuinka käy, jos kaupasta jotain pöllii. Vartija oli oikein ystävällinen lapselle palloa pois ottaessaan, pojot hänelle; ei kaikki vartijat olisi noin hyvin varmaan tilanteesta suoriutuneetkaan. Ja kyllä tuli paha mieli pojan puolesta videon lopussa, kun isä oikein ruokki lapsessaan pettymystä. Kaksivuotiaan on ihan hyvä oppia, ettei kaikki mitä käteensä saa ole omaa. Tavaroita voi lainata ja sitten palauttaa, kun ei enää tarvitse. Ja ei missään tapauksissa noita palloja lapsille jakoon kesken hullareiden,ne aiheuttaa vaan sekasortoa kaupassa karkaamalla, puhkeamalla ja kun ne osuu toisia naamaan ja narut solmussa siellä täällä.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
[QUOTE="Sirkkeli";29084910] Tosin en tiedä, rupesiko edes itkemään, kun tuo video loppui kesken.[/QUOTE]

Vai niin. Johan on tääkin sitten...
Isälle jäi traumat, lapselle ei :D

Äideillehän on jo iät ja ajat taottu päähän, että vaikka se oma lapsi on kuinka ihana, niin ei siltikään koko maailma pyöri sen ympärillä. Nyt kun isyyslomatkin alkaa yleistyä niin isillä on tuossa ehkä vielä jonkin verran oppimista... näitä minä minä minä ja mun lapset -isiä pyörii koko ajan enempi tuolla ihmisten ilmoilla.

Ymmärrän vartijaa, ymmärrän stockaa ja ymmärrän isää. Ainoa jota käy sääliksi on tuo pikkumies.
Niin surkea ilme kun kiva pallo otettiin pois. Propsit vartijalle siitä että oli pojalle kuitenkin ystävällinen, vaikkakin itse olisin tuossa tilanteessa katsonut asiaa läpi sormien. Mutta tosiaan jos säännöt on ettei palloja anneta ennen sunnuntaita niin niissä kyllä täytyisi myyjienkin pysyä, mitä ideaa säännöissä muuten on? Mutta kun oli annettu jo niin olisivat sitten antaneet olla. Ehkä se oli sille infotiskin naiselle joku arvovaltakysymys? Todennäköisesti sitä vartijaa mietityttää illalla tuo tilanne. SIinä kun tilanne on päällä niin voi helposti oma ajattelu ja tilannetaju pettää, myöhemmin sitten harmittaa.

Olen kyllä sitä mieltä etteivät hullut päivät muutenkaan ole ihan mitään parhaita paikkoja noin pienelle lapselle, btw.

[QUOTE="joooo";29084935]Äideillehän on jo iät ja ajat taottu päähän, että vaikka se oma lapsi on kuinka ihana, niin ei siltikään koko maailma pyöri sen ympärillä. Nyt kun isyyslomatkin alkaa yleistyä niin isillä on tuossa ehkä vielä jonkin verran oppimista... näitä minä minä minä ja mun lapset -isiä pyörii koko ajan enempi tuolla ihmisten ilmoilla.[/QUOTE]

Mieluummin näitä minä minä jne ja mun lapset kuin niitä lapsettomia tai vanhoja kääkkiä jotka ovat pelkästään minä minä minä minä ja minä.

Totta kai jokainen pitää omiensa puolta.

[QUOTE="lasipää edellä";29084930]Vai niin. Johan on tääkin sitten...
Isälle jäi traumat, lapselle ei :D[/QUOTE]
Videolla hymyilevä ja ystävällinen vartija juttelee lapselle ja irroittaa ilmapallon kädestä, johon se on sidottu. Vielä sanoo moikat ja lähtee. Lapsi seisoo protestoimatta, ihmettelee. Videoiva isä lähtestyy lasta ja kysyy "eikö olekin urpota jengiä täällä!" video päättyy, kuuluu vielä puoliksi kun lapsi vastaa (erittäin johdattelevaan kysymykseen) "joo".

Videolla hymyilevä ja ystävällinen vartija juttelee lapselle ja irroittaa ilmapallon kädestä, johon se on sidottu. Vielä sanoo moikat ja lähtee. Lapsi seisoo protestoimatta, ihmettelee. Videoiva isä lähtestyy lasta ja kysyy "eikö olekin urpota jengiä täällä!" video päättyy, kuuluu vielä puoliksi kun lapsi vastaa (erittäin johdattelevaan kysymykseen) "joo".

No niin. Jotain koiraa siinä sitten tietty oli haudattuna. Koira olikin isukki :( . Ei kivaa sekään,
mutta hyvä, ettei lapsi ole järkytyksestä mennyt lukkoon tms. just siksikin, kun ne hullut päivät ei nyt oikeasti ole mikään helppo keikka noin pikkuiselle.

Ja kyllä ihmettelin mitä se vartija on mahtanut tehdä, mutta onneksi siis ollut täysin asiallisesti ja ystävällisesti niin kuin kuuluukin. *Näkee IIIson karvaisen vartijan gorillapuvussaan juoksevan lapsen kiinni ja väkivalloin riistävän ilmapallon lapsen kädestä* :D

Voi luoja! Isä toimi kaikin puolin typerästi. Jos nyt haluaa opettaa lapselleen että lapsellan on oikeus saada kaikki aina, niin olisi sanonut että menee ostamaan lapselle uuden pallon.

Mutta kyllä niitä pettymyksiäkin kuuluu lapselle opettaa. Eikä ainakaan sitä, että tavaroita saa varastaa.

Sääliksi käy lasta kun hänellä on noin typerä isä.