[QUOTE="a.p";29084559]Mulle on toi karenssi ihan sama pärjätään taloudellisesti kyllä, vähän se vaan yllätti että muutto 300km päähän työpaikasta ei ole riittävä syy!?
Kyllä mä laitan siihen valitukseeni monta muutakin asiaa jolla perustelen muuton?
Mikä sua korpeaa etkö itse uskalla parantaa elämänlaatuasi?
Miksi ihmeessä meidän olisi pitänyt jäädä paikkakunnalle jossa ei asu ketään sukulaista? Lapsethan siinä kärsii, lasten elämänlaatuahan me myös ajattelimme. Ollaan kysytty lapsilta kumpi oli parempi paikka asua xxx vai tämä nykyinen, vastaus on ollut yhteen huutoon ehdottomasti nykyinen!![/QUOTE]
Sinä sotket nyt kaksi asiaa:
1) Töistä irtisanoutuminen ilman että on uutta työpaikkaa
2) Muuttaminen
Yrität koko ajan perustella miksi sait tehdä 2, kun karenssi taas on tullut siitä että teit 1. Jokaikinen saa tehdä 2 vaikka joka päivä, ihan vapaasti, mistä syystä tahansa ja minne tahansa. Sen sijaan se, joka tekee 1 ilman pätevää syytä ansaitsee karenssin. Syy 2 ei ole pätevä syy, koska muuten karenssia olisi aivan liian helppo kiertää. Karenssia ei voi perua siksi, että irtisanoutunut perustelee irtisanoutumistaan "elämän laadun paranemisella" tai sillä että horoskooppi määräsi niin.
On siis ihan yks vitun sama muutitko "elämänlaadun" perässä tai vaikka siksi että jumala puhui sinulle unissasi että sun pitää muuttaa. Irtisanouduit töistä, joten yhteiskunnalla ei ole velvoitetta sinua elättää. Yhteiskunnalla on velvoite elättää ne jotka EIVÄT SIIHEN KYKENE, ei niitä jotka päättävät muuttaa 300km päähän työpaikastaan syystä X.
Minua korpeaa se, että sinä haluaisit että yhteiskunta, eli me työssäkäyvät, eli myös minä, maksamme sinun elämänlaatusi parantamisen. Minä en halua maksaa siitä, joten siksi karenssi on enemmän kuin paikallaan, ja minusta sen pitäisi olla huomattavasti pidempikin kuin 3kk. Jos haluat parantaa elämänlaatuasi niin että se edellyttää irtisanoutumisen töistä, niin maksa se itse helvetti soikoon.