Hei, meillä tärppäsi 1,5 vuoden hoitojen jälkeen (kaksi vuotta yritystä), 7 inseminaation jälkeen, 3. IVF:n tuoresiirrossa..
Lyhyt historiikki: Ekassa ja tokassa IVF:ssa saatiin lyhyellä kaavalla huonolaatusia munasoluja (12, joista kolme kypsää hedelmöittyi, yksi jatkoi siirtoon asti fragmentoituneena, toisessa IVF:ssa kahdeksan kypsää, joista kuusi hedelmöittyi, mutta vain kaksi edelleen huonolaatuista kelpasi siirtoon, ei kummallakaan kerralla pakkaseen). Nyt pitkällä kaavalla viisi munasolua, joista yksi TOP, neljä muuta luokkaa 2-3, Väestöliiton uusien kriteerien mukaan hyvälaatuisia. Kaksi siirrettiin, 6-soluinen TOP ja 5 soluinen NonTOP. Siittiömme ovat erittäin hyvälaatuisia, mut mun kierto ei pelaa toistaiseksi tuntemattomasta syystä (ei ole PCOS, ei endometrioosi ym), kierto on pitkä n.32-36 ja ovulaatio tulee kp 19-25, keltarauhanen toimii huonosti ja luteaalivaiheessa tiputtelee..
Eli OPU 25.9 (kp20), tuoresiirto pe 27.9 (kp22).
Pp 0-7 (kp 22-29)
- Pregnylistä tietysti tissit turposi, niitä kuumotti, nännit kipeät.
- Satunnaisia langanvetoja, mutta hyvin hiljaiseloa alakerrassa. Mulla Lugesteron tuottaa paljon valkovuotoa..
Pp 8-10 (kp 30-32)
- Menkkamaisia kipuja, alamahan jomotusta, polttelua, langanvetoja, hieman vähemmän valkovuotoa, häpyluuta särki
- Huimausta muutaman kerran, rinnat ei niin kipeät
- nännipihat tuntuu suurentuneen ja nännipihoihin ilmaantunut valkoisia näppylöitä n. 15 kpl..
- aloin herätä yöllä ihan virkeänä 3:00 maissa enkä saanut unta (tosin jännitti hoidon lopputulos tietenki!)
- nippailua munasarjoissa, keltarauhaset kehittymässä follikkelien jämiin?
pp 9-10 (kp 31-32, dpo 11-12)
- Kirkasta/vaaleanpunaista verenvuotoa noin vuorokauden, hyvin vähäistä, tuli lähinnä wc:ssa paperiin, muuttui ruskeaksi ja loppui ja samalla vaimeni mahatuntemukset hyvin lieviksi menkkamaisiksi, mut tavallaan hieman erilaisiksi, ei sellasta polttelua, vaan painon tunnetta ja äkillisiä pieniä tuntemuksia, ehkä vihlasuja?
- kohdunkaula pitkä 2-3 cm, takana, erittäin kova, pää kiinteä ja kohdunsuu varovasti sormella kokeillen tiukka ja pieni, nuppineulan pään kokoinen (yleensä tässä vaiheessa mulla kohdunkaula laskeutuu lähelle emättimen suuta, pää pehmenee ja sormen saa kaulan suulle)
- tunteet pinnassa, mua itketti kattoo sunnuntaina Voice Kids:a, mulle erittäin epätyypillistä liikuttua joka asiasta
- hengästyn helposti esim. kävellessä reippaasti
- ei huimaa enää
- rinnat ei kovin arat
- valtavasti ilmaa suolistossa, maha löysällä
- kuumia aaltoja ja vilutusta
- pääkipu (etenki nämä kolme viimestä, minulle tyypillistä PMS oiretta sai mut olemaan IHAN varma, että hoito ei onnistunut ja menkat on tulossa...)
pp 10
- illalla First signal plussa 3 tuntia rakossa olleesta iltapissasta, viiva piirtyi heti alle minuutissa ja oli selkeistä selkein, vaikka himmeämpi kuin kontrolli
pp 12 H3+5 (?), kp
- S-hcg 120
- Hengästyn helposti edelleen, sydän tuntuu välillä tykyttelevän ylimääräsiä lyöntejä rasituksessa
- ei huimaa
- närästää helposti tyhjällä mahalla
- tunnen kohdun paikan koko ajan ihan erilailla kuin ennen, mutta tuntemukset on aika lieviä, välillä vihlaisee, mut ei varsinaisesti käy kipeetä
- Valkovuoto runsasta, vetistä (mut siis Luget edelleen käytössä), verta tai ruskeera ei oo tullu
- Ai niin, olin koko hoidon ajan IHAN varma, ettei tääkään vielä onnistu, luulin raskaustestin viivaaki vialliseksi testiksi...
Hirveän jännittävää... En oo koskaan saanu todellista viivaa testeihin, ei mielestäni oo ollut ees kemiallisia raskauksia... Varmuuden vuoksi menen ensi viikolla vielä veritestiin, jotta nähdää nouseeko Hcg ja viikolla 7 ultra, jotta nähdään onko raskautta, missä se on ja montako sikiötä.. Nyt vaan toivotaan, että se joku siellä olisi tiukasti kiinni ja kehittyisi vauvaksi!
Me muutettiin siirron jälkeisenä viikonloppuna ja huhkittiin seuraava viikko uuden talon puutarhassa istutellen, en todellakaa levännyt hirveesti, mut varmaan aivot sai muuta ajateltavaa ja loman vuoksi nukuttiin ja syötiin hyvin.. Ehkä se oli se taika.. Sitä paitsi ennen tämä kolmatta IVF:a pidetiin 4 kk tauko ihan hoidot unohtaen, laihduin 3 kiloa vaikken hirveen ylipainonen ollutkaan ja pidin itsestä parempaa huolta kuin aikoihin, sellaset saattaa vaikuttaa.
Tsemppiä siskot piinaviikoille!