Onko Mocca Master todella parempi kuin muut kahvinkeittimet?

"vieras"
Propsit Moccamasterin imagonluojille ja mainostajille, hyvin näkyy iskostuneen mainoslauseet kuluttajien päähän :D

Itse en ostaisi Moccamasteria, minulle sen ominaisuudet eivät ole niin hyvät että olisin valmis maksamaan pyydetyn hinnan. Oma keitin on kahvimyllyllä varustettu eli jauhaa pavuista joka kannullisen ja siitä tykkään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29071913]Olen joskus semmoisella kahvia keitellyt...kauhean paljon irto-osia!?!! Oikea palapeli :D[/QUOTE]

Ei mulla ainakaan, just keitin kahvit.

Vettä laitoin vesisäiliöön ja suodatinosaan suodatinpussin sekä kahvia. Napsautin päälle.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29071928]Ei mulla ainakaan, just keitin kahvit.

Vettä laitoin vesisäiliöön ja suodatinosaan suodatinpussin sekä kahvia. Napsautin päälle.[/QUOTE]

Mulla vaan tämä yksi kokemus masterista,jäi mieleen se säätäminen :D
Taisi olla jotain vanhaa mallia sit?
 
meille eimasteria
vaarallinen lapselle kun keittää niin kuumaa...Oma lapseni polttti itsensä mummilassa kun oli 2vee. Paloi kolmannen asteen palovammat mahaan. Ihon siirtoja yms. Arvet näkyy vieläkin...

Onneksi ei kasvoille kaatunut..
 
tyytyväinen käyttäjä
Eihän nuissa nyt ole mitään ylimääräisiä osia ja vaivaa kahvikeitossa, ihan yhtälailla joutuu muissakin keittimissä raottamaan vesisäiliön kantta vedenlaiton yhteydessä, eikö? Ihan yhtälailla joutuu muissakin keittimissä joko nostamaan/kääntämään/painamaan jotain, että pääsee laittamaan suodatinpussin ja lisämään kahvinpurut, eikö? Ihan yhtälailla joutuu muissakin keittimissä painamaan nappia että kahvinkeitin käynnistyy, eikö?

Itsellä menee koko touhuun aikaa kymmenisen sekuntia. Itselle kun vain keitän. Kahvi valmista oikeastaan heti.
 
tyytyväinen käyttäjä
[QUOTE="vieras";29072011]Tätä samaa meinasin juuri linkittää. Itsellä on mocca master, mutta en välttämättä enää maksaisi pelkän nimen takia maltaita.[/QUOTE]

Kyllä testejä tähän maailmaan mahtuu. Toinen testi sanoo toista ja toinen toista.

Itse luotan omiin kokemuksiin.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tyytyväinen käyttäjä;29071992:
Eihän nuissa nyt ole mitään ylimääräisiä osia ja vaivaa kahvikeitossa, ihan yhtälailla joutuu muissakin keittimissä raottamaan vesisäiliön kantta vedenlaiton yhteydessä, eikö? Ihan yhtälailla joutuu muissakin keittimissä joko nostamaan/kääntämään/painamaan jotain, että pääsee laittamaan suodatinpussin ja lisämään kahvinpurut, eikö? Ihan yhtälailla joutuu muissakin keittimissä painamaan nappia että kahvinkeitin käynnistyy, eikö?

Itsellä menee koko touhuun aikaa kymmenisen sekuntia. Itselle kun vain keitän. Kahvi valmista oikeastaan heti.
no joutuu joutuu,mutta tässä yhdessä käyttämässäni(mikäliemalliolikaan) oli KAMALAN PALJON irto-osia.Niin no,eihän tässä sitä kysytty.
En tiedä paremmuudesta.
 
vaarallinen lapselle kun keittää niin kuumaa...Oma lapseni polttti itsensä mummilassa kun oli 2vee. Paloi kolmannen asteen palovammat mahaan. Ihon siirtoja yms. Arvet näkyy vieläkin...

Onneksi ei kasvoille kaatunut..
Tämä taitaa olla huonoin selitys ikinä.
Kodeissa, varsinkin mummolassa joka ei ole vartavasten suunniteltu lapsiturvalliseksi, on monia muitakin kuumia, teräviä ja painavia juttuja joihin lapsi voi loukata itsensä. Tämä onnettomuus nyt vaan sattui kuuman kahvin kanssa kun valvonta oli ilmeisen huolimatonta. Ei tämä mitenkään Moccamasteriin liity.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29071936]Mulla vaan tämä yksi kokemus masterista,jäi mieleen se säätäminen :D
Taisi olla jotain vanhaa mallia sit?[/QUOTE]

Meillä on moccamasterit sekä kotona että mökillä ja kyllä minunkin mielestäni niillä joutuu "säätää" muutaman sekunnin pidempään, mitä esim. parilla kavereilla kahvia keittäessä.

Aloittajan alkuperäiseen kysymykseen, en ostaisi moccamastereita enää. Nyt valitsisin tarkasti käytettävyyden ja kahvipannun muotoilun mukaan, minkä kahvinkeittimen ottaisin. Käytettävyyden osalta moccamastereissa on myös se iiiisooo miinus, että täydellä pannulla (tai jo melko täydelläkin jo) se valuttaa kaataessa todella helposti. Lisäksi ne ovat muotoilunsa vuoksi veemäisiä pyyhkiä siivotessa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tyytyväinen käyttäjä;29072018:
Kyllä testejä tähän maailmaan mahtuu. Toinen testi sanoo toista ja toinen toista.

Itse luotan omiin kokemuksiin.
Rehellisesti sanottuna en kyllä uskoisi sinun huomaavan eroa, ellet tietäisi millä keittimellä kahvi on keitetty. Mutta nämä tosiaan ovat myös aika lailla psykologisia asioita, että mikä maistuu hyvältä ja mikä ei. :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29072030]Meillä on moccamasterit sekä kotona että mökillä ja kyllä minunkin mielestäni niillä joutuu "säätää" muutaman sekunnin pidempään, mitä esim. parilla kavereilla kahvia keittäessä.

Aloittajan alkuperäiseen kysymykseen, en ostaisi moccamastereita enää. Nyt valitsisin tarkasti käytettävyyden ja kahvipannun muotoilun mukaan, minkä kahvinkeittimen ottaisin. Käytettävyyden osalta moccamastereissa on myös se iiiisooo miinus, että täydellä pannulla (tai jo melko täydelläkin jo) se valuttaa kaataessa todella helposti. Lisäksi ne ovat muotoilunsa vuoksi veemäisiä pyyhkiä siivotessa.[/QUOTE]

No,nää on näitä ikuisuuskysymyksiä mistä tuppa tulemaan aina sota.Makuasioita.
Voihan siitä mieli pahoittua jos joku toinen asettaa huonoon valoon semmoisen keittimen jolla toinen on hymyssä suin joka aamu kaffet itselleen täräyttänyt :D
 
tyytyväinen käyttäjä
[QUOTE="vieras";29072034]Rehellisesti sanottuna en kyllä uskoisi sinun huomaavan eroa, ellet tietäisi millä keittimellä kahvi on keitetty. Mutta nämä tosiaan ovat myös aika lailla psykologisia asioita, että mikä maistuu hyvältä ja mikä ei. :D[/QUOTE]

Voi kuule minulle on tehty sokkotestejä vaikka kuin paljon, erotan myös monet suodatinkahvimerkit.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29072033:
Me palattiin takaisin Moccamasteriin. Vähän uudempi malli ja erilainen kannu, mikä ei lorota kahvia sukille. Meillä on keltainen.
Mikä malli? Meillä kummatkin moccamasterit lorotteleva, vaikka toisen pitäisi olla se ns. deluxe malli (pari vuotta sitten maksoi yli 150 euroa...).
 
Professional Griefer
[QUOTE="paras";29072024]
[/QUOTE]

Mullakin on tää hopea. Sillä automaattisulkeutumistoiminnolla. Ja keittää muuten pirun nopeesti pannun täyteen.

En tiedä onko Moccamaster oikeasti mitenkään parempi kuin muutkaan, mutta mulle on. Siitäkin kyllä on pidettävä huolta samanlailla kuin muista keittimistä, eli putsistaa kunnolla jne. Tykkään myös piiiiitkästä takuusta, oisko se ollut jopa 10v.

Viera ap:lle, mä käytän Paulig Mundoa ja namia tulee :p
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
meille eimasteria
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29072028:
Tämä taitaa olla huonoin selitys ikinä.
Kodeissa, varsinkin mummolassa joka ei ole vartavasten suunniteltu lapsiturvalliseksi, on monia muitakin kuumia, teräviä ja painavia juttuja joihin lapsi voi loukata itsensä. Tämä onnettomuus nyt vaan sattui kuuman kahvin kanssa kun valvonta oli ilmeisen huolimatonta. Ei tämä mitenkään Moccamasteriin liity.
Ja vahinkoja sattuu jopa siellä lapsiturvallisessa kodissa.
Yksi vaaranpaikka vähemmän kun keitin ei keitä niin kuumaa kahvia..
 

Yhteistyössä