The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
kahvikirahvi
KATSOKAA IHMISET, MISSÄ KUNNOSSA TEIDÄN RENKAAT ON!
Perhana, just tänään aamulla hypistelin porukoilla sitä mittatikkua millä mitataan, piti tsuumailla missä kuosissa talvirenkaat on. Mutta en muistanu ottaa sitä matkaan. Hitto. Tyätyy pyytää isiä tuomaan jos sillä on kulkua tänne suuntaan, tai sit käydä ostamassa oma. Ne tuskin paljoa maksaa.

Mut hyvä että ei käyny tytölle (no, eikä eksällekään) mitään. Toivottavasti eksä tajuaa nyt alkaa kattoa renkaidensa kuntoa tarkemmin!
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Niin, meni tämä ilta ensin exän parasta ja paria omaa kaveria tavatessa. Exä oli tyttäreni kanssa Tampereella hevosen kanssa ja soitti, että jäivät tielle, kun autosta RÄJÄHTI rengas. Puhelu katkesi ja kun sain soitettua uudestaan, niin siinä 20 sekunnin aikana kävi mielessä kaikki kamalat, mikä voi, että nyt ei ole enää tytärtä tai ainakin vakavia vammoja. Sain soitettua uudestaan, onneksi kaikki oli hyvin.
Menin sinne vaihtamaan rengasta pimeään vesitihkuun ja jukolauta, on kyllä ollut suoranainen ihme, että exä on saanut pidettyä sen auton tiellä. Vauhtia 80, hevoskoppi hevosineen perässä ja autosta räjähtää takarengas - jos olisi joku tullut vastaan niin olisi mäsähtänyt. Ihmettelen edelleen, että miten on mahdollista ylipäänsä, että se auto on pysynyt tiellä - painava hevonen koppeineen ja henkilöauto vetämässä. Luojan kiitos loppu hyvin, kaikki hyvin.

Kun pääsin sitä rengasta vaihtamaan, huomasin, että muistakin renkaista näkyy sisälangat ja pintaa ei ole ollenkaan, ihan kuin formulan rengasta olisi silitellyt. Sitten suutuin oikein kunnolla, että mitä helvettiä se kuskaa mun tytärtäni syyssadekelillä tommosilla kusiluistimilla. Ja taas tapeltiin, joka yltyi vain, kun sanoin, että se ei vie noilla renkailla mun tyttöäni enää mihinkään ennen kuin uudet tai talvirenkaat alla.

Loppu hyvin, kaikki hyvin, riitaa lukuunottamatta. KATSOKAA IHMISET, MISSÄ KUNNOSSA TEIDÄN RENKAAT ON!
Onneksi kaikki on tosissaan hyvin :hug: Huonosti olisi tosissaan voinut käydä. Täytyy kyllä nyt ihan rehellisyyden nimissä sanoa, että ex:si ei ole tosiaan laatikon terävin veitsi mitä turvalliseen autoiluun tulee.
 
Vaahtokarkeista tuli mieleen, että minulla on sellainen suklaapiirakan ohje mihin tulee sulatettuja vaahtokarkeja. Nyt olisi kyllä parasta unohtaa koko ohje :kieh:. Jos piirakan teen tulee syötyä ihan liikaa herkkua :snotty:.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;29067389:
Vaahtokarkeista tuli mieleen, että minulla on sellainen suklaapiirakan ohje mihin tulee sulatettuja vaahtokarkeja. Nyt olisi kyllä parasta unohtaa koko ohje :kieh:. Jos piirakan teen tulee syötyä ihan liikaa herkkua :snotty:.
voi ei..mää tahtosin rocky roadii siihen tulee kans vaahtiksii! onneks olen saanut vieroitettua itteni nameista pois.
 
Perhana, just tänään aamulla hypistelin porukoilla sitä mittatikkua millä mitataan, piti tsuumailla missä kuosissa talvirenkaat on. Mutta en muistanu ottaa sitä matkaan. Hitto. Tyätyy pyytää isiä tuomaan jos sillä on kulkua tänne suuntaan, tai sit käydä ostamassa oma. Ne tuskin paljoa maksaa.

Mut hyvä että ei käyny tytölle (no, eikä eksällekään) mitään. Toivottavasti eksä tajuaa nyt alkaa kattoa renkaidensa kuntoa tarkemmin!
Ei tossa mitn erikoistyökalua tarvitse. Silmä riittää ja kolikkoa voi käyttää. Siin vaiheessa kun kudokset tulee esiin, niin renkaat olis pitäny uusia jo toissa vuonna. Tai sit aurauskulmat on päin persettä.
Toinen juttu sit on se, et vanhetessaan renkaista tulee ikilailliset. Kumiseos kovettuu sillai, et rengas ei enää oikein kulu, mut ei kyllä myöskään pidä, vaik pintaa oliskin.
 
kahvikirahvi
Maitoahan suositellaan palautumisjuomaksi urheilun jälkeen, onhan se kait terveellistä. Vissyvedellä mää oon yrittäny tässä itseäni lääkitä :snotty:
Tässä meikäläisen mielipide krapulasta, maidoista, sekä vissystä.

1. Maito on parasta krapulantappojuomaa.
2. Rasvaton maito kelpaa ainoastaan kahviin ja teehen, mutta muuten juotavan maidon täytyy olla kevyttä maitoa (ellei tarjolla oo oikeeta maitoa suoraan meijeristä).
3. Hiilihappojuomat pahentaa krapulaa, tai ei ainakaan auta siihen (luin vasta jostain tästä aiheesta).
4. Krapulassa on kamalaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;29067389:
Vaahtokarkeista tuli mieleen, että minulla on sellainen suklaapiirakan ohje mihin tulee sulatettuja vaahtokarkeja. Nyt olisi kyllä parasta unohtaa koko ohje :kieh:. Jos piirakan teen tulee syötyä ihan liikaa herkkua :snotty:.
Tee vaan paljon. Mä olen hyvä auttamaan syömisessä. :p
 
Tässä meikäläisen mielipide krapulasta, maidoista, sekä vissystä.

1. Maito on parasta krapulantappojuomaa.
2. Rasvaton maito kelpaa ainoastaan kahviin ja teehen, mutta muuten juotavan maidon täytyy olla kevyttä maitoa (ellei tarjolla oo oikeeta maitoa suoraan meijeristä).
3. Hiilihappojuomat pahentaa krapulaa, tai ei ainakaan auta siihen (luin vasta jostain tästä aiheesta).
4. Krapulassa on kamalaa.
Kaikkiin kohtiin voi todeta, että totta turiset.
 
kahvikirahvi
Ei tossa mitn erikoistyökalua tarvitse. Silmä riittää ja kolikkoa voi käyttää. Siin vaiheessa kun kudokset tulee esiin, niin renkaat olis pitäny uusia jo toissa vuonna. Tai sit aurauskulmat on päin persettä.
Toinen juttu sit on se, et vanhetessaan renkaista tulee ikilailliset. Kumiseos kovettuu sillai, et rengas ei enää oikein kulu, mut ei kyllä myöskään pidä, vaik pintaa oliskin.
Eihän siihen tarvitse mutta mää haluan silti tietää kuinka kaukana se on sakkopinnasta, köyhä opiskelija kun ei ihan tosta vaan ala uusia renkaita ostelemaan niin tietää alkaa säästämään. Tässä vaiheessa ehkä kesärenkaisiin tosin, ja keväämmällä sit talvirenkaisiin. Sen tiedän että tämän talven renkailla vielä ajelee, mutta kesärenkaitten kulutuspintaa en oo tsiigaillu.
 
kahvikirahvi
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;29067429:
Kaikkiin kohtiin voi todeta, että totta turiset.
Jep. Ja pitsasta kun tuli puhetta, niin mun pitsaan tulee ananasta, fetaa, sipulia ja paprikaa tai tomaattia. Kotitekoseen molempia. Vihreä pesto pitsassa on myös :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;29067381:
Onneksi kaikki on tosissaan hyvin :hug: Huonosti olisi tosissaan voinut käydä. Täytyy kyllä nyt ihan rehellisyyden nimissä sanoa, että ex:si ei ole tosiaan laatikon terävin veitsi mitä turvalliseen autoiluun tulee.
No se ei tunnu olevan oikein missään asiassa laatikon terävin veitsi enää nykyään. Ja ne renkaat nyt on olleet varmasti huonot jo kauan, mutta ei ole vain kiinnostanut.
 
No se ei tunnu olevan oikein missään asiassa laatikon terävin veitsi enää nykyään. Ja ne renkaat nyt on olleet varmasti huonot jo kauan, mutta ei ole vain kiinnostanut.
En koskaan ole voinut ymmärtää tuon sortin itsekkyyttä missä asetetaan muuta vaaraan. Sen kuin juoksisi suoraan itse kallionjyrkänteeltä alas ex:si, mutta että asettaa vaaraan tytön, hevosen ja muut autoilijat :headwall:.
 
kahvikirahvi
Mutta minäpä otan nyt karkkikipon, meen miehenpuolikkaan seuraksi sohvalle ja Jurassic park lähtee pyörimään. Saa nähä saisinko karvapallit viel seuraks, niillä on nyt iltavillit meneillään.


Nii ja hitto, vaikuttais siltä että viisurit jatkaa puhkeamistaan pitkästä aikaa. Lenssukin varmaan kohta iskee kun parina päivänä ollu kurkku niin kipeä et on pitäny teekupillisten lomassa nauttia särkylääkkeitä :kieh: En tykkää. Vaan nyt sinne lehvan pariin, heipodei :wave:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä