Mitä mieltä miehestä?

• Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Oli valmis seksiin naisen kanssa. Nainen tuli raskaaksi ja mies kuulema tahtoi abortoida lapsen ja nainen ei. Mies ilmoitti ettei aio olla lapsen kanssa tekemisissä eikä aio maksaa elatusmaksuja sovinnolla? Tuollainen tilanne on kaverillani. Terveisiä vaan jyväskylään sille sankarille joka on tämä mies.

"vieras"
Paha mennä tarkkaan mielipidettä sanomaan, kun emme kukaan tiedä siitä miten hommat etenivät.

Oliko ehkäisystä puhe? Kumpikin tiesi kukista ja mehiläisistä ja haikaroista yms?

Eihän tuo oikein ole oikeudenmukaisuuttaan joko- tai -asia, oikein tai väärin. Jos ehkäisy on otettu huomioon ja se on kuitenkin pettänyt. Kuten Tepadj totesi, ei ketään voi vanhemmaksi pakottaa, minunkaan mielestäni. Sitoutua sitten maksamaan 18 (?) vuotta jostain, joka ei ollut oma päätös eikä halu millään tavalla? Toisaalta, seksiin kuuluu tosiaan se jonkinlainen vastuukin..

Jos kuitenkin itse naisena olisin päättämässä pitää lapsen, joka ei ole yhteisestä halusta alkuaan saanut, en alkaisi toista vastuuseen painostamaan. Jos itse teen päätöksen niin itse sen kannan ja selvitän miten siitä selviydyn. Haluaisinko lapsen elämään ihmistä joka ei lasta toivonut ja pahimmassa tapauksessa sen tunteen lapselle pienimmässäkään määrin välittäisi edes rivien välissä? En todellakaan!

Pitäisiköhän ennen seksiä aina varmistaa ja kirjoittaa vakuudet ja takuudet ja valat allekirjoittaen, että jos vahinko tapahtuu niin ... no, miten sitten toimittaisiinkaan. Olisi selvät sävelet.

Eli siitä sitten vaan lompakkoon kondomipaketin viereen (ei oo muuten lompakko suositeltu paikka) kopioimaan kaavakelappusta. Sitä on näppärä baarista seuran kanssa könytessä alkaa yhdessä täytellä himokkaasti.

"vieras"
Eli ihan itse mies on vanhemmaksi itsensä hommannut.
Tähän kohtaan kuulisin mielelläni, olisiko mielestäsi miehellä oikeus vaatia samaa päinvastaisessa tilanteessa? Voisiko mies vaatia ettei nainen tekisi aborttia. Pitäisi siis synnyttää lapsi jota ei haluaisi. Ihan itsehän on nainen vanhemmaksi itsensä hommannut?

Ja olen siis nainen itse. Kiinnostaisi vaan tietää joka tapauksessa tämän asian käänteinen tulkinta.

"niinpä"
[QUOTE="vieras";29063659]Kusipää nainen. On ollut yhtälailla vastuussa ehkäisystä joten miehellä on yhtälainen oikeus vaikuttaa.[/QUOTE]Todellakin.

Lasten hankinta tai hankkimatta jättäminen on yhteinen päätös. Jos nainen miehen vastustuksesta huolimatta päättää pitää lapsen niin on sitten velvollinen huolehtimaan siitä sitten ihan itse. Mitään elatus- tai tapaamisvelvoitetta aloittajan kuvaamassa tapauksessa ei miehellä todellakaan ole. Ja miehen puolesta toivon että tämä tajuaa nostaa kytkintä eikä todellakaan jää maisemiin tai mikä kaikkein pahinta, parisuhteeseen tuollaisen ämmän kanssa.

Mutta palstakonsensushan on se että nainen saa tehdä mitä haluaa ja mies maksaa viulut.

"vieras"
Ei voi toista pakottaa vanhemmaksi vasten tahtoaan.
Noh, jos kaksi ihmistä harrastaa seksiä ja tuloksena on raskaus, ei siinä vaiheessa enää ole mistään vanhemmaksi pakottamisesta kyse.
Sitten vain ON kaksi vanhempaa, jotka joko kantavat vastuunsa ja kuuluvat lapsen elämään tai sitten eivät.
Voi toki valita ettei tahdo olla mukana lapsen elämässä, mutta sen päätöksen ja sen seurausten kanssa on sitten elettävä.
MIKÄÄN ehkäisy ei ole satavarma, aina tulisi varautua raskauden mahdollisuuteen.

• Tykkää
Reactions: Henriikka mustana
voi aikoja voi tapoja
Kivan alun lapsen elämälle on äitinsä järjestänyt. Kyllä Se vaan on niin, että raskaaksi ei tulla vahingossa juurikaan koskaan. Nainen halusi lapsen, jäi nyt on ihmeissään, kun hoito ehaluaa pestä kätensä koko jutusta.

[QUOTE="vieras";29064474]Tähän kohtaan kuulisin mielelläni, olisiko mielestäsi miehellä oikeus vaatia samaa päinvastaisessa tilanteessa? Voisiko mies vaatia ettei nainen tekisi aborttia. Pitäisi siis synnyttää lapsi jota ei haluaisi. Ihan itsehän on nainen vanhemmaksi itsensä hommannut?

Ja olen siis nainen itse. Kiinnostaisi vaan tietää joka tapauksessa tämän asian käänteinen tulkinta.[/QUOTE]

Mun mielestä mies voisi vaatia, että ei tee aborttia. Tottakai molemmilla vanhemmista, niin isällä kuin äidillä on oikeus yrittää suojella pientä elämää. Eri asia on tietenkin se, tuleeko isä kuulluksi.. Mun mielestä on tosi vastuutonta ruveta itkemään, että ei halua vanhemmaksi, jos lapsi on saanut jo alkunsa, varsinkin vapaaehtoisessa kanssakäymisessä.

Yhteistyössä