Oon pilannut kaiken... ihan kaiken..mitenköhän saisin anteeksi

• Viestiketjun aloittaja sattuuliikaa
  • Ensimmäinen viesti
nuin
Ei kai kukaan ole niin idioottii että murhaa lapsensa ystävän pyynnöstä? Sitä ei kannata tehdä kennenkään pyynnostä tai painostuksen takia, vaan jos tekee niin päättää ihan itse ja kantaa itse myös vastuun.

"Siis"
Rv 16: Sikiön paino: 100 g
Sikiön pituus päästä peppuun (CRL): 10 cm
Koko pituus: 12 cm

Nyt lapsi osaa jo imeä peukaloaan, niellä vettä ja rypistää otsaansa. Veden nieleminen saa lapsen nikottelemaan. Myös lapsen hiukset kasvavat, samoin kynnet. Nyt keholle kasvaa hienoa karvaa (lanugo). Lanugokarvoitus peittää lapsen kehon aina syntymään asti.
Lapsen vartalo kasvaa huimaa vauhtia, jalat pitenevät ja luusto vahvistuu. Myös lapsen lihakset vahvistuvat, ja lapsi liikkuu paljon. Lapsella on nyt paljon tilaa potkia ja liikkua.
Lapsi näyttää nyt pienoiskokoiselta vauvalta. Korvat ovat nyt oikeassa paikassa ja ovat hyvin näkyvissä. Lapsen iho on melkein läpinäkyvää, ja verisuonet näkyvät sen läpi.

"Siis"
[QUOTE="Siis";29061609]Rv 16: Sikiön paino: 100 g

Nyt lapsi osaa jo imeä peukaloaan, niellä vettä ja rypistää otsaansa. Veden nieleminen saa lapsen nikottelemaan. Myös lapsen hiukset kasvavat, samoin kynnet. Nyt keholle kasvaa hienoa karvaa (lanugo). Lanugokarvoitus peittää lapsen kehon aina syntymään asti.
Lapsen vartalo kasvaa huimaa vauhtia, jalat pitenevät ja luusto vahvistuu. Myös lapsen lihakset vahvistuvat, ja lapsi liikkuu paljon. Lapsella on nyt paljon tilaa potkia ja liikkua.
Lapsi näyttää nyt pienoiskokoiselta vauvalta. Korvat ovat nyt oikeassa paikassa ja ovat hyvin näkyvissä. Lapsen iho on melkein läpinäkyvää, ja verisuonet näkyvät sen läpi.[/QUOTE]

Noinkin kehittynyt vauva jo. Imee peukaloa, nielee, ilmehtii, potkii ja liikkuu... Sydän lyö, tuntee ja kuulee. Eli elävä pieni ihminen. Lahja vanhemmille <3

• Tykkää
Reactions: mars bébé
Kadun myös jos menetän näin tärkeän ihmisen elämästäni.. Hänestä on tämän puolen vuoden aikana tullut yksi parhaista ellei jopa paras ystäväni. + etten todella halua satuttaa häntä enää... en yhtään enempää
Mistä voit olla varma että vaikka abortoisit nämä kaksi (tulevaa ihanaa kaksosvauvaa!) että mies lähtisi kävelemään jostain toisesta syytä pois sun elämästä?!

Kuuntele sydäntäsi! Minusta on tosi törkeää painostaa toista aborttiin ja törkeää on sekin ettei ota huomioon Sinun tunteitasi! Et voi elää miehen ehdoilla, ethän!
Tulet todellakin katumaan jos nyt aborttiin päädyt painostettuna vaikka sydämesi sanoi muuta :(
Tiiätkö, sä olet ansainnut paljon parempaa kuin tuollaisen miehen! Ja noi voi olla ainoat lapset jotka koskaan tulet saamaan (ellei sulla sitten ennestään jo ole lapsia) ja mitäs sitten? Katuisit sitäkin että abortoit ne ainoat mitkä sulle suotiin :(

Muakin on painostettu nuorena, mutten suostunut vaikka olin aivan poissa tolaltani kun poikaystävä kiristi sillä mua että jos en suostu niin hän jättää minut. Olin 19 mutta tein niinkuin omatuntoni sanoi ja päätin pitää lapsen. No tuo poikaystävä sitten soitti ja sanoi että meidän pelit on pelattu, hän ei ole valmis isäksi. Sellainen luuseri se oli, ei edes kasvotusten voinut ilmoittaa vaan puhelimessa!

Mä uskon että kaikki kääntyy hyväksi jos kuuntelet omaatuntoasi. Saat nähdä miten ihmeellisesti asiat järjestyvät. Niin kävi minullekin, mutta en usko että olisi käynyt jos olisin suostunut aborttiin.

sattuuliikaa
Mielestäni päätös on kuitenkin tehtävä yhdessä, mutta mielestäni mahdollisuuteni ovat aika vähissä.
Vaihtoehtona pitäisi olla myös, että annan raskauden jatkua ja mies häipyy elämästämme.
Nyt ainoa vaihtoehto jonka hän minulle suo on abortti. Ja alle viikossa minun pitäisi saada koko loppuelämääni koskeva päätös tehtyä..

"Henriikka"
No niin ap, miten päivystyksessä meni? Ovatko vauvat kunnossa? Jos ovat, niin olet varmaan nähnyt heidät tekemässä kuperkeikkaa sun mahassa ja tiedät, että et halua tappaa heitä..

sattuuliikaa
Voi sua höpsö :) Anna miehesi olla ja pidä lapset, jos käsitin, että ei vielä tehnyt aborttia. Miehesi tässä tyhmä on ja herää kyllä, jos on isän vaistoja.
En ole vielä tehnyt, ja en tosiaan tunne itseäni höpsöksi..
Lähinnä säälittäväksi, kun luulen asioista muuta mitä ne on (esim. tässä luulin olevan ystävyyttä vaikkei näköjään ollutkaan), luulen että joudun abortista helvettiin, luulen että tulisin olemaan surke äiti, luulen etten pystu adoptioon...

Ainut mitä pystyn on pyöritellä näitä asioita mielessä ja olla vaan.. hiljaa, surullisena.

sattuuliikaa
[QUOTE="Henriikka";29061706]No niin ap, miten päivystyksessä meni? Ovatko vauvat kunnossa? Jos ovat, niin olet varmaan nähnyt heidät tekemässä kuperkeikkaa sun mahassa ja tiedät, että et halua tappaa heitä..[/QUOTE]

Kaikki on onneksi kunnossa, ainakin toistaiseksi. Rauhassa pitäisi ottaa ja makoilla vaan.
Unilääkkeisiin sain myös reseptin, mutta aion viimeiseen asti välttää reseptin lääkkeiden noutamista.
Kiitos kysymästä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";29061736]Jotenkin tähän trollipeikkoprovoon olisi kuulunut AP:n saama keskenmeno eilen illalla. Tadaa! Kaikki ongelmat ratkaistu ja kaikki hyvin Porvoossa.[/QUOTE]

Niin, että kun te siellä Pohjanmaalla vain harrastatte pedofiliaa uskontonne varjoissa, ette voi uskoa, että maailmassa voi tapahtua asioita, joita te ette ole kohdanneet... Paljon on vielä opittavaa elämästä ja ihmisistä.

gtgg
Pidät vauvat ehdottomasti. Jos abortointi ajatuksena herättää noin isoja tunteita lapset on tarkoitettu syntymään <3 <3 Unohda mies ja hanki uusi ystäväpiiri ja tukiverkosto,kyllä sä pärjäät! Tsemppiä!

"äitimaa"
luulen että joudun abortista helvettiin,
Ainut mitä pystyn on pyöritellä näitä asioita mielessä ja olla vaan.. hiljaa, surullisena.
Helvetti on valhe ap! Etko sitä näe? Missäs se jumala nyt on kun pitäis sua auttaa? Oikeasti ap mene psykologille.
Tämä taitaa kyllä olla kksitty juttu, koska tuollaisessa tapauksessa sinut olisi jo lähetetty psykologille, etkä edes sanonut miloin viimeistään pitää olla päätös tehty jne...Mutta joka tapauksessa, monet on niin itsekkäitä, että synnyttää lapsiakoska vauvat on söpöjä, vaikka ne kärsisi....

Aaarghhh
Kasvata selkäranka. Mua jotenki ärsyttää ap:n kaltaiset lapaset jotka ei osaa yhtään pitää itsensä ja lapsiensa puolta vaan joku kakslahkeinen, kun se nyt sattuu joskus olemaan elämässä, saa määrätä kaiken!!!

sattuuliikaa
Kasvata selkäranka. Mua jotenki ärsyttää ap:n kaltaiset lapaset jotka ei osaa yhtään pitää itsensä ja lapsiensa puolta vaan joku kakslahkeinen, kun se nyt sattuu joskus olemaan elämässä, saa määrätä kaiken!!!

Yritän kyllä ajatella etten ole tehnyt mitään todella väärää mutta syyllisyys kalvaa joka hetki. Haluaisin sopia asian kuitenki edes jotenki vaikkeime kavereita enää oltaisikaan.

"hmm"
Kadun myös jos menetän näin tärkeän ihmisen elämästäni.. Hänestä on tämän puolen vuoden aikana tullut yksi parhaista ellei jopa paras ystäväni. + etten todella halua satuttaa häntä enää... en yhtään enempää
Siis onko mies lasten isä vai ei?
Mutta teillä ei ole parisuhdetta?
Miten tuo ystävyys ilmenee?
Mieshän ei tue sinua vaikeassa tilanteessa ollenkaan, vaan keskittyy vaan omaan oloonsa ja napaansa. Hän ja hänen tilanteensa. Mitenkäs nuo sinun tunteesi? Ja olosi, että keskeytys ei ole oikein?

Tämän lyhyen tarinan perusteella ei kuulosta siltä, että mies mikään oikea ystävä olisikaan. Siis jos ystävyyden ehtona on joku tuollainen, kuin abortti, niin ei se ole mitään ystävyyttä. Mietihän. Mitä jos teet abortin. "ystävyytenne" jatkuu. Sitten tulee seuraava vaikeus, ja sinun pitää taas toimia miehen mieliksi, muuten saat pelätä ystävyyden loppumista jne. Ja sama jatkuu, kunnes joku päivä sinun on kuunneltava itseäsi ja kieltäydyt jostain. Ystävyys ehkä loppuu. Mitä sitten mietit kaikista niistä asioista, jotka teit vain ystävyyden pelastamiseksi? Abortista?

En mitenkään itse vastusta aborttia. Musta äitien pitäisi uskaltaa kantaa vastuunsa ja tehdä abortti silloin, kun tuntuu, ettei lasta jaksa ottaa vastaan. Mutta ei nyt kukaan muu saa siihen päätökseen painostaa! Jos abortti tuntuu sinusta liian pahalta, niin älä ihmeessä tee sitä.

"hmm"
mutta kun en mä halua pitää... pelkään vaan sitä toimenpidettä ja niitä jälkituntemuksia. Tiedän tietyissä asioissa olevani vahva ihminen mutta tällaiset, mistä ei ole kokemusta, ne pelottaa...
Ahaa... No tuota. Jos tää tarina nyt ees on totta ja jos sulla ylipäätään on oikeus vielä aborttiin, niin ehkäpä se sitten olisi oikea päätös. Jos kerran et lapsia halua. Nyky-Suomessa olisi mahdollisuus siihen, että jokainen lapsi saisi syntyä toivottuna. Kunhan me vaan kantaisimme vastuumme.

Jos et pysty aborttiin, niin anna lapset adoptoitavaksi. Mutta veikkaanpa, että synnytys kaikkine toimenpiteineen on aika paljon isompi juttu kuin abortti.

"vieras"
[QUOTE="Siis";29061609]Rv 16: Sikiön paino: 100 g

Lapsi näyttää nyt pienoiskokoiselta vauvalta. Korvat ovat nyt oikeassa paikassa ja ovat hyvin näkyvissä. Lapsen iho on melkein läpinäkyvää, ja verisuonet näkyvät sen läpi.[/QUOTE]

So? Pitäskö tän muka saada muka jotenkin luopumaan abortista? Ei herätä mitään tunteita. Aika tyhmä pitää olla, jos ei etukäteen tiennyt, että siellä on ihan oikeasti sikiö, joka tekee asioita ja näyttää enemmän tai vähemmän ihmiseltä. Mitä sitten?

• Tykkää
Reactions: fortunate
"4 lapsen äiti"
Provo tai ei mutta mun mielipide ja vastaus tähän on: ensinnäkin aborttiin ei tulisi mennä jollei se ole oma päätös, mulla on ollu sama tilanne viimevuonna. Lapsen isä yritti pakottaa aborttiin ja myös kiristämällä, itse en ollut varma miten jaksaisin 4 lapsen kanssa yksin mutta aborttiin en päätynyt toisen ihmisen mielipahasta ym ahdistuksesta huolimatta. Mies on kuitenkin suostunut seksiin joten raskauden mahdollisuus on aina! Ja sinuna sanoisin kyllä miehelle juuri ne sanat miltä sinusta sillä hetkellä tuntui ja hän voi myös halutessaa olla ottamatta vastuuta asiasta thats it! Itse en ole päivääkään katunut omaa päätöstäni , elokuussa syntyi ihana pieni poika ??

"vieras"
[QUOTE="hmm";29062186]Ahaa... No tuota. Jos tää tarina nyt ees on totta ja jos sulla ylipäätään on oikeus vielä aborttiin, niin ehkäpä se sitten olisi oikea päätös. Jos kerran et lapsia halua. Nyky-Suomessa olisi mahdollisuus siihen, että jokainen lapsi saisi syntyä toivottuna. Kunhan me vaan kantaisimme vastuumme.

Jos et pysty aborttiin, niin anna lapset adoptoitavaksi. Mutta veikkaanpa, että synnytys kaikkine toimenpiteineen on aika paljon isompi juttu kuin abortti.[/QUOTE]

Peesi. Ap kirjoittaa, ettei halua pitää lapsia, mutta pelkää aborttia toimenpiteenä ja pelkää helvettiä. Molemmat todella huonoja syitä pitää lapsi, saati sitten kaksi lasta. Ei ole helvettiä olemassakaan! Ja synnytys tosiaan on isompi juttu kuin abortti.

Yhteistyössä