Vaimo ei halua lainkaan seksiä ja on erittäin mustasukkainen miehestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heinis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heinis"

Vieras
Miespuolisella ystävälläni on avioliitossaan jo usean vuoden kestänyt "vaihe" jossa vaimo ei halua lainkaan seksiä. Tämä alkoi lapsen syntymän jälkeen ja sen jälkeen seksiä on ollut kerran tai pari vuodessa.

Samaan aikaan vaimo on todella mustasukkainen miehestä. Osaatteko te palstalaiset analysoida miksi ihminen joka ei halua seksiä puolisonsa kanssa pelkää kuollakseen että tämä hakisi sitä jostain muualta? Miksi vaatia yksinoikeus johonkin mitä itse ei halua? Mies ei ole pettänyt vaimoaan eikä halua lopettaa avioliittoaan, seksiä hän haluaisi.

Veikkaan, että vaimo on kuoleman väsynyt ja nääntymässä työtaakkansa alle, eikä edes jaksa ajatella seksiä. Jos mies hoitaisi oman puoliskonsa perhevastuusta ja sallisi vaimolle yhtä paljon vapaa-aikaa kuin itselläkin on, niin johan alkaa vaimoakin haluttamaan.

Minun haluni lisääntyivät sitä mukaa lasten saannin jälkeen, kun väsymys alkoi hellittämään.

En usko tuohon työtaakka-juttuun, koska kuolemanväsymys voi siirtää lemmentuokiota, mutta ei täysin lopettaa niitä. Oisko enempi, että rakensi kuplan itselle ja lapselle johon seksi ei kuulu, vieraantui miehestä fyysisesti koska ei pitänyt sitä arvossa. Seksi pelotti kivun takia ja alkoi ällöttää, koska "se ei sovi äidille". Kynnys kasvoi koko touhuun ja sitä mukaa suorituspaineet. Nainen ei näe itseään naisena ja vaimona vaan vain äitinö, eikä nauti seksistä enää, joten ei halua sitä. Miehen sivusuhteet pelottavat, koska perhe voisi hajota. Osuinko edes jossain oikeaan?

No mies sanoo, et "panettaa" ja vaimo vastaa et " mene panemaan". Näin meni meilä, mulle tosta tuli tunne, et miestä ei oikeesti kiinnosta mun seura, kysyy muodon vuoksi. Toinen vinkki mieheltä oli työntää käsi jalkojen väliin...ja siitä kosahin. Ei ole sen jälkeen yrittäny. Enkä mäkään.

En usko tuohon työtaakka-juttuun, koska kuolemanväsymys voi siirtää lemmentuokiota, mutta ei täysin lopettaa niitä. Oisko enempi, että rakensi kuplan itselle ja lapselle johon seksi ei kuulu, vieraantui miehestä fyysisesti koska ei pitänyt sitä arvossa. Seksi pelotti kivun takia ja alkoi ällöttää, koska "se ei sovi äidille". Kynnys kasvoi koko touhuun ja sitä mukaa suorituspaineet. Nainen ei näe itseään naisena ja vaimona vaan vain äitinö, eikä nauti seksistä enää, joten ei halua sitä. Miehen sivusuhteet pelottavat, koska perhe voisi hajota. Osuinko edes jossain oikeaan?

Kun työtaakkaan lisätään vitutus siitä, että mies laukkaa ravintoloissa viikonloput "avautumassa", niin ei siihen mitään fyysisiä ongelmia tai äitiyskuplaa tarvita.

Mä en halua seksiä enää mieheni kanssa koska mies ei huomioi minua siis minua ihmisenä eikä vaan pantavana pilluna. Kaipaan miehen seuraa ja läheisyyttä ilman seksi. Haluan kuulla tietää olevani tärkeä muutoinkin kuin vaan seksissä. Lisäksi mies on päästänyt suustaan niin paljon loukkaavia juttuja että niitä on vähän vaikea unohtaa.

Jos mies avautuu naispuoliselle työkaverilleen siitä ettei kotona ole seksiä, niin onko kyse siitä että tämä on koko totuus asiasta vai jostain muusta? Esim. meillä olisi seksiä huomattavasti useammin jos mies tekisi useammin aloitteita.

Vaimo ei ole sen tyyppinen että äitiys suoranaisesti olisi asiaan vaikuttanut, lapsiarki mahdollisesti. Väsymys ja työstressi myös, mutta yhtä lailla molemmat tekevät vaativaa työtä ja kotityöt + lapsenhoito on aika lailla tasan jaettu. Vaimo suuttuu herkästi miehelle, kokee varmasti ahdistavana sen että ei halua seksiä vaikka mies sitä haluaisi. Mies puhuu asiasta ehkä kerran kuukaudessa tai kahdessa kuukaudessa. Siinä Astrolabe on oikeassa että miehen sivusuhteet pelottavat koska silloin asiat voisivat muuttua.

No niin. Tarjoat olkapäätä ja myöhemmin ehkä muutakin? Et varmaankaan kaverille sano mitään vaimoa puoltavaa, vaan haukut tätä vain, ja ylennät itseäsi, sinä et koskaan tekisi noin. Vaikkei millään jaksaisi, eikä haluttaisi, niin sinä levittäisit jalkasi tai antaisit hakea muualta.

Sinä et voi tietää, onko kotityöt jaettu todellisuudessa tasan. Minunkin mieheni valitti rankkaa perhearkea ja ihan oikeasti kuvitteli tekevänsä hirveästi töitä kotona. Todellisuudessa minä tein kuitenkin suurimman osan ja olin päävastuussa jokaisesta lapsen inahduksesta, yöheräilyistä ja muistakin asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja Siinä on taas yks ns. Ystävyys;29036714:
No niin. Tarjoat olkapäätä ja myöhemmin ehkä muutakin? Et varmaankaan kaverille sano mitään vaimoa puoltavaa, vaan haukut tätä vain, ja ylennät itseäsi, sinä et koskaan tekisi noin. Vaikkei millään jaksaisi, eikä haluttaisi, niin sinä levittäisit jalkasi tai antaisit hakea muualta.

Ei näin. Olen ollut miehen ystävä päiväkoti-ikäisestä saakka ja vaimosta pidän erittäin paljon. En puolusta tai syytä vaimoa, toivon heille molemmille onnea elämässään ja mieluiten yhteisessä sellaisessa. Emme miehen kanssa puhu minun seksielämästäni, kerran olen kysyttäessä maininnut että se osa-alue on omassa parisuhteessani kunnossa.

Yhteistyössä